Albumstafett 4

U

utgatt60135

Gjest
Townes skrev:
Karakter: 1/10

PS! Det skal sies at storband ikke er min favoritt, men dette er dønn seriøst. Jeg synes dette var en forferdelig plate, og jeg kommer aldri til å ofre et nanosekund på den igjen.
Artig meg slakting også 8). Ikke når det er ens favorittplate, men dette er ganske så skivebom for meg også. Har ikke orket å høre mye på denne blandingen av jazz, storband og en soulsanger som jeg ikke liker stemmen til noe særlig. Objektivt sett er det nok mye bedre enn 1 tror jeg, men subjektivt er jeg ikke så uenig selv om bunnkarakter er å ta i litt kanskje. Er nok flinke musikere som du selv sier.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Haha, storarta Townes!

Eg ville gitt ein karakter høgare for (lyden av) trommesoloen på Pass the peas og kanskje av lydkvaliteten på dette liveopptaket. Isolert sett har eg sansen for Shake everything you godt og Pass the peas - det er teknisk godt og god lyd.

Soul og funk er for meg eit ganske ukjent hav. Det går mest i at eg søker "Label:motown" i Spotify og lar det gå på random.
Har venner som er lidenskapelige i sine beskrivelsar av Parkers arbeid og det er via dei eg har fått anbefalt denne plata. Det er går nok på det tekniske? Spelte det for ein annan musikarvenn, bassist, og han sa "Fuck off og no thanks" i det tommelen traff bassen.

Beklagar at eg har gitt deg hovudverk, Townes.
Trur det har vore dårleg match på plater og plateanmeldarar i denne runden!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja nå er det overstått Townes !

selv prøvde jeg å lytte til denne platen i formiddag.det tok ikke mange låtene før jeg stoppet den.mitt inntrykk er at dette er en slags entertainer for et modent publikum.

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
BanjoArrne skrev:
...Jeg bare ser i sammenligning med The Tables som jeg personlig ville gitt 2/10.Skulle jeg gitt Maceo Parker 1/10 så ville The Tables måttet få -5/10 fra meg.
Bare ser det litt i kontrast av musikalske prestasjoner.Maceo og gjengen er jo drevne karer og det jo ikke sikkert det det er meningen det skal være like mye seig sjel i denne plata føler jeg.Man må kanskje være på lag med skiva for at den skal treffe og like trompeter.Synes den er mer en oppkvikker.Jeg oppfatter dette mer som energisk,livfull og glad festmusikk gjort av karer som kan sitt.
BanjoArne: Syns ikke dette poenget er så veldig relevant. Blir også litt feil å vurdere the Tables ut fra kvalitetene til Marceo Parker & Co. Jeg er av den soleklare oppfatning at teknisk brillianse er totalt irrelevant når jeg vurderer hvorvidt noe er bra eller ei. Da hadde jeg jo sikkert likt toto og yes :) Og det er jo godt mulig man må være på lag med the tables også, for å like den plata.

Lyngen skrev:
Objektivt sett er det nok mye bedre enn 1 tror jeg, men subjektivt er jeg ikke så uenig selv om bunnkarakter er å ta i litt kanskje. Er nok flinke musikere som du selv sier.
Lyngen: Er usikker på hvorvidt en objektiv sanning finnes når det gjelder musikk. Det er en interessant diskusjon, men den er nok trolig ferdig debattert foe lenge siden. Når jeg skal anmelde denne plata, må jeg jo si hva jeg synes, ikke hva folk flest trolig vil synes :) Syns ikke bunnkarakter var å ta for hardt i. Disk2 er så smertefull å høre på, at jeg heller hadde valgt gorgoroth.

Brasse skrev:
Haha, storarta Townes!
Eg ville gitt ein karakter høgare for (lyden av) trommesoloen på Pass the peas og kanskje av lydkvaliteten på dette liveopptaket. Isolert sett har eg sansen for Shake everything you godt og Pass the peas - det er teknisk godt og god lyd.
Brasse: Glad du ikke tok det ille opp, fryktet kanskje du var blodfan av plata. Men igjen, argumentene for at det skal få bedre karakter - lydkvalitet og at det er teknisk bra - holder berre ikkje i mi bok. Eg kjøper ikkje denne sammenhengen, har aldri gjort det, og kjem heller aldri til å gjere det :)

Misforstå meg rett nå, jeg liker også ting som er teknisk imponerende (en gang i blant), men ikke dette slap-o-rama hælvette her :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Egentlig er det nå det begynner å bli skikkelig underholdende i de to siste rundene. Rett og slett fordi frykten for å fornærme den som har nominert platen. Eller kanskje fordi de er redd for å bli tatt for dårlig smak. Derfor tok det litt tid før slaktene endelig kom, og jeg har faktisk lyst til en ny omgang som publikummer. Men jeg er redd for at det vil bli den siste runde hvis den startes for tidlig. Jeg er forresten ikke helt sikker på om jeg synes debattene etter kritikkene er litt for dype. En kritiker bør ikke måtte forklare sin anmeldelse, og utover å kommentere at man er uenig synes jeg ikke at anmeldelsen bør dissekere. Det bør være en politikk som dere er blitt enige om. Noen anmeldelser som er korte kan forsvinne i viraken rundt en relativt heftig debatt om forrige anmeldelse. Men det er deres tråd.0

Ellers må dere ta vare på sjelen deres, for musikk-kritikk er korrumperende. :-\

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
baluba skrev:
Tsk tsk, du er bare sjalu fordi du ikke klarer å få tak i like god jazztobakk selv, Eros. Og så kompenserer du med snobbete drikkevaner og heroin-musikk isteden, he he he. ;D
Bor 100 meter fra norges største marked for den slags, don't worry.
Droger har aldri vært min greie, naturlig dyrket eller kjemisk fremstilt substanser.

Topfuel alcohol og rawk! er min valgte rus

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:
Tsk tsk, du er bare sjalu fordi du ikke klarer å få tak i like god jazztobakk selv, Eros. Og så kompenserer du med snobbete drikkevaner og heroin-musikk isteden, he he he. ;D
Droger har aldri vært min greie, naturlig dyrket eller kjemisk fremstilt substanser.

Det er ikke et argument, jfr et av mine resonnementer i tråden om snus. Mange er ikke modige nok til å gå på Plata for å kjøpe ape-dop, og bruker snus (eller nikotintyggegummi isteden). Du bør altså komme med et bedre argument enn nærvær av Lommedalens løsere fugler. Så det så. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:

Det er ikke et argument, jfr et av mine resonnementer i tråden om snus. Mange er ikke modige nok til å gå på Plata for å kjøpe ape-dop, og bruker snus (eller nikotintyggegummi isteden). Du bør altså komme med et bedre argument enn nærvær av Lommedalens løsere fugler. Så det så. ;D
Way OT, men nå bor jeg faktisk i et av Norges mest belastede strøk, og ser rett bort på Akerselva. Glem Plata, Vaterlandsparken er tingen. :-\

Pilleknaskende Bærumsfruer i Lommedalen hengende på den lokale Rema 1000 i Slalåmveien er bare et tenkt skrekkscenario, enn så lenge.......

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Townes, jeg likte anmeldelsen din, og synes du skriver veldig bra. Tydelig og informativt, men subjektivt og sarkastisk. Me likes, for det er gøy å lese. Jeg får et bra inntrykk av plata og hvorfor du ikke liker den, for du ordlegger deg godt og har overraskende og artige bilder.

Jeg har kanskje litt mer sansen for plata enn du, men forstår godt hva du reagerer på med den. For dette er heller ikke my cup of tea, hadde i nøden strekt meg til 1,5 :p.

Jeg synes det er helt legitimt å bruke hele tallskalaen, og da må noen plater også havne i bunn. Men jeg har hatt en fornemmelse av at det i denne tråden er en viss snillisme og forsiktighet, der deltakerne skal unngå å bruke de svakeste karakterene. Ikke nødvendigvis av hensyn til plata, men til den som har nominert. Det slags forsiktighet gjør jo at det ikke er så interessant å være med. I tråd med det baluba sier, så er det når vi tør å hente frem det subjektive i oss, at det blir schwung over dette.

Når det gjelder bruk av terninger, så ser jeg det latterlige i det, men synes det er en grei måte å få ett inntrykk av anmelderens oppfatning av plata. Jeg synes ikke vi skal havne der at en må ha mastergrad i musikkteori for å mene noe, jaffal ikke i en slik tråd som dette. Da vil jeg falle av lasset tidlig.

U

utgatt60135

Gjest
dag1234 skrev:
Men jeg har hatt en fornemmelse av at det i denne tråden er en viss snillisme og forsiktighet, der deltakerne skal unngå å bruke de svakeste karakterene. Ikke nødvendigvis av hensyn til plata, men til den som har nominert.
Jeg har ikke fått det inntrykket selv. Hvis vi klarer å kombinere ærlighet med vidsyn nok til å se kvaliteter selv om det ikke er "my cup of tea" så synes jeg det er det beste.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
dag1234 skrev:
Men jeg har hatt en fornemmelse av at det i denne tråden er en viss snillisme og forsiktighet, der deltakerne skal unngå å bruke de svakeste karakterene. Ikke nødvendigvis av hensyn til plata, men til den som har nominert.
Jeg har ikke fått det inntrykket selv. Hvis vi klarer å kombinere ærlighet med vidsyn nok til å se kvaliteter selv om det ikke er "my cup of tea" så synes jeg det er det beste.
Men så lenge musikk er en subjektiv opplevelse, så kan det ikke forventes en objektiv anmeldelse.

Forøvrig en bra anmeldelse fra Townes. Soul er Stax.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:
dag1234 skrev:
Men så lenge musikk er en subjektiv opplevelse, så kan det ikke forventes en objektiv anmeldelse.
Det er et meget viktig poeng. En opplevelse vil alltid være subjektiv, det kan ikke finnes noe sånt som en objektiv opplevelse. Og derfor vil også en hver beretning om en opplevelse være farget av den som har opplevd den. På godt og vondt. Og det bør skinne igjennom. Synes jeg. Og så kan en få det godt eller dårlig til - noe som avgjør om det er kjekt eller ikke å lese anmeldelsen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:

Forøvrig en bra anmeldelse fra Townes. Soul er Stax.
Og jeg er så dum at jeg er enig med dere begge. :)

U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:
dag1234 skrev:
Keith Jarrett er bedre å til å spille piano enn meg. Det er mer objektivt enn subjektiv. Klart det finnes en dose objektivitet også. Selv om jeg ikke er noe fan av rap så hører jeg at norske talenter vinneren er dyktig og talentfull.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:
dag1234 skrev:
Keith Jarrett er bedre å til å spille piano enn meg. Det er mer objektivt enn subjektiv. Klart det finnes en dose objektivitet også.
Det er absolutt mulig (og sannsynlig) at han er dyktigere utøver på piano enn du, men det har ikke noe med min opplevelse av han å gjøre. Hvordan vil du objektivisere opplevelse, da Lyngen?

U

utgatt60135

Gjest
dag1234 skrev:
Hvordan vil du objektivisere opplevelse, da Lyngen?
Hmm ....

Jeg og Jarrett holder hver vår konsert med samme antall publikum. Etter én time teller vi opp gjenværende puplikum.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Det er vanskelig å gi en god anmeldelse på musikk man ikke kan fordra,enklere er det vel ikke.

Derfor er det jo litt urettferdig overfor musikerne når det er noen som får utlevert musikk de skal anmelde som de rett og slett ikke liker.Selv om musikken på skiva ikke er så dårlig,så må den tåle karakteren den fikk,ja til og med slakt,fordi den bare ikke var noe for vedkommende som skulle vurdere den.
Da blir vel ikke anmeldelsen særlig nyttig av seg,men bare litt artig å lese i ettertid.

Men det er vel slik det skal være da. :)

Jeg føler at jeg la litt for mye i min vurdering av Refused,da den egentlig kunn gjelder for meg alene.Hyggelig om noen mener det sammen,men ingen selvfølge.
Kunne holdt de store utbroderingene om skiva for meg selv og heller gitt et kort resyme,da det jeg hadde skrablet ned ikke egentlig hadde så veldig stor betydning for andre som måtte lese denne anmeldelsen.Ble litt revet med der.Tar til meg det i så fall. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Albumstafetten er vel egentlig ikke ment som noe annet enn det den er heller.

Nemlig glade amatører, som det ble skrevet innledningsvis, som prøver og komme med sine inntrykk av diverse plater.

Dette er ingen objektiv forbrukertest. Det hadde blitt kjedelig det. Hvis jeg f.eks. syns Todd Rundgren er en oppblåst latterlig klovn, må jeg få gi uttrykk for det. Det er ikke objektivt, men det er isåfall ærlig ment.

P.S.Jeg har omtale av denne Rundgren et stykke fram i tid, og jeg har ikke hørt plata enda.

Må ikke la standpunkter drukne i objektivitet.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Lyngen skrev:
dag1234 skrev:
Hvordan vil du objektivisere opplevelse, da Lyngen?
Hmm ....

Jeg og Jarrett holder hver vår konsert med samme antall publikum. Etter én time teller vi opp gjenværende puplikum.
Jammen, det er jo som å sammenlikne pære og banan. Eller mener du at antall tilhørere avgjør? Kvalitet = kvantitet, altså. Det mener ikke jeg.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
rolfozzy skrev:
Må ikke la standpunkter drukne i objektivitet.
Sant det.

ellers ville jeg kanskje hatt både Vikingarna og Milli Vanilli i musikksamlinga. ::)

Vi får holde oss subjektive og tro til vår smak,så får det heller rulle noen hoder i ny og ne. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Og det er irriterende med folk som melder seg på her, og så gir de faen i og følge opp.

Respektløst syns nå jeg.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
BanjoArrne skrev:
Det er vanskelig å gi en god anmeldelse på musikk man ikke kan fordra,enklere er det vel ikke.

Derfor er det jo litt urettferdig overfor musikerne når det er noen som får utlevert musikk de skal anmelde som de rett og slett ikke liker.Selv om musikken på skiva ikke er så dårlig,så må den tåle karakteren den fikk,ja til og med slakt,fordi den bare ikke var noe for vedkommende som skulle vurdere den.
Da blir vel ikke anmeldelsen særlig nyttig av seg,men bare litt artig å lese i ettertid.
Her ser vi vel den mest åpenbare svakhet i dette opplegget. Man blir presentert anmelderens personlige smak og musikalske grenser, og i mindre grad en kvalitativ anmeldelse av den spesifikke utgivelse. Parker anmeldelsen er et eksempel på hva jeg sikter til. Noen synes rødt er fin farge, andre liker bedre gult. Det er dog ikke så mye vits i å diskutere det.
Skal du lese en matnyttig anmeldelse av en rocke plate, får du det neppe om anmelderen heter Leif Juster. Det er mange plater innen sjangere som jeg selv ikke kan fordra, som garantert fortjener bedre anmeldelser enn det jeg hadde villet gitt. Derfor lar jeg det være. (Dersom jeg f.eks. ikke kan fordra fioliner, bør jeg neppe anmelde en symfoni av Mozart.. ;))

Denne tråden har dog et bra underholdningsnivå!
Hva med å starte en ny tråd for "Dagens anmeldelse"? Der kan de som ønsker poste sin daglige anbefaling innen alle sjangere. Ingen blir tråkket på tærne og tråden vil kunne bli langt mer matnyttig enn f.eks. den nåværende og meeeeget laaange "Hva lytter du til i dag?" Her får vi jo vanligvis kun vite at i dag spiller person x plate x. So what?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Og det er irriterende med folk som melder seg på her, og så gir de faen i og følge opp.

Respektløst syns nå jeg.
Det er mye som virker morsomt i starten, men som til slutt bare er slitsomt.

U

utgatt60135

Gjest
Hva med å starte en ny tråd for "Dagens anmeldelse"?
God idé! Du starter?

Jeg synes disse trådene har vært både matnyttige, informative (jeg lærer iallefall mer om artister og album) og underholdende. Har kjøpe en del av platene som har blitt anmeldt. Tilbakemeldingene fra mange andre viser at det ikke er bare meg som opplever dem slik. 100% vellykkede bytter vil ikke oppnå, men det er litt av sjarmen at ikke alle treffer også.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
rolfozzy skrev:

Respektløst syns nå jeg.
Det er mye som virker morsomt i starten, men som til slutt bare er slitsomt.
Forstår det argumentet. Hvis vi snakker om barn.

U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:

Respektløst syns nå jeg.
Det er da alfor tidlig å si det. At noen ikke holder seg til datoene får vi tåle.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Lyngen skrev:
Hva med å starte en ny tråd for "Dagens anmeldelse"?
God idé! Du starter?

Jeg synes disse trådene har vært både matnyttige, informative (jeg lærer iallefall mer om artister og album) og underholdende. Har kjøpe en del av platene som har blitt anmeldt. Tilbakemeldingene fra mange andre viser at det ikke er bare meg som opplever dem slik. 100% vellykkede bytter vil ikke oppnå, men det er litt av sjarmen at ikke alle treffer også.
Det morsomste med denne tråden er kanskje å sjekke resultatet når noen blir satt på prøve. Som å gi en brødskive til en kompis, med et pålegg du VET han ikke kan fordra.. I en del tilfeller har det likevel, som du sier, klaffet godt for å få kvalitativ vurdering av selve musikken også.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Velger å tro at albumstafetten faktisk har introdusert enkelte lesere for dem ukjente artister i en positiv retning. Mulig jeg er naiv, men for egen del har jeg lært og fanget opp haugevis allerede. Kan dessverre ikke si det samme om endel andre tråder her på HFS. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
albumstafetten er en Suksess! En av de bedre trådene på HFS. kan vi ikke bare la tråden utvikle seg og ikke late som om vi anmelder musikk for VG. massevis av inspirasjon har ihverfall jeg fått av disse trådene.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Kjekt å være enig med deg, Dephot ;) Og det som irriterte meg mest, var at plata er så gammelmodig som om du hadde skrudd på Da Capo med Lidar Lønn Arnesen. Alt er gjort før og mye bedre. Ingen ting nytt blir tilført, i en sjanger som vel har uttømt alt sitt potensiale.

Men du kunne hatt litt mer info om denne utgivelsen, sånn hvem som spiller på og antall spor og slikt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.565
Torget vurderinger
2
Helt enig med anmeldelsen din Gjestemedlem. Ikke noe jeg ville ha presentert vanligvis.
Men jeg skulle nå absolutt komme med ei progskive, og det ble denne.

Den står i hylla under bokstaven L, L for lite spilt.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har også en hylle for lite spilte plater.

Veldig enig med Gjestemedlem jeg også. Godt skrevet. Nå er ikke denne plata noen ren prog -plate, men av neoprog plater har jeg ikke funnet mange band jeg liker. Porcupine Tree står i særklasse, mens Riverside og tildels Sylvan synes jeg er bra. Og gode gamle Marillion som mange elsker å hate (jeg gjorde det før). Men rolfozzy ville plukke ut noe god gammel prog så ;).

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Fine anmeldelser i det siste, kudos til dere. Forøvrig spent på hva Rolfozzy kommer til å mene om Todd Rundgren når den tid kommer. :)

Til debatten: hvis noen av de (inkl. meg) som skriver i denne tråden har ambisjoner eller forhåpninger om å få Pulitzer-prisen for skriveriene i herværende tråd, kommer de til å bli veldig skuffet. Dette er jo ment som rimelig uforpliktende morro og en mulighet til å både høre og å "måtte" høre, musikk du kanskje ellers ikke ville hørt - samt skrive noen snutter om det. Da blir det litt merkelig for meg å starte en lang debatt om anmelderi og kvaliteten på dette og hint - hadde vi alle skrevet for NME eller Mojo hadde jeg skjønt det, men... :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
så er datoen blitt den 24/5 og det er min tur.

Transglobal Underground - rejoice,rejoice (1998)

denne platen ble hovedsaklig vurdert fra et minidiscopptak fra spotify.ikke akkurat hifi.med det samme jeg ble trukket ut til å anmelde denne platen bestilte jeg den på cd for å ha et litt bedre utgangspunkt.denne har ennå ikke dumpet ned i postkassen (just my luck :))

Transglobal Underground er et band,om man kan kalle det,som jeg selvfølgelig har hørt om.har hørt endel av musikken før,det være seg enten bruddstykker på radioen eller fra de mange Cafe Del Mar-samlingene jeg har.

'rejoice,rejoice' ble gitt ut i 1998.samme år som Radiohead gav ut sitt 'o.k. computer' og Massive Attack leverte sitt 'mezzanine'.Norge slo Brasil 2-1.tidsånden hviler definitivt over denne utgivelsen.housekulturen var i ferd med å dabbe av og hadde spredd seg langt utover bygdene.

denne platen er her nominert under world-katogorien.denne sjangeren er lite representert i min platesamling.det begrenser seg til Mari Boine,Angelique Kidjo,Les Negresses Vertes og noe til.dette er en vid sjanger som jeg har inntrykk av at alt som ikke kan settes i andre båser havner her.fortrinnsvis ikke-vestlig orientert musikk.

på 'rejoice,rejoice' henter de impulser fra arabisk,afrikansk,orientalsk,stammemusikk og gud vet hva.platen er gjennomført og jevn,så det er ikke lett å fremheve høydepunkt eller svake kutt her.noen vil nok like best de up-tempo techno/drum&bass-låtene.andre setter nok pris på de mer nedpå chillout/dub-sakene.tekstmessig er det ikke noe å rope hurra for.vokal og samplings-innslagene er nok ment for å underbygge musikken.

på 90-tallet kunne dj'er og knotteskruere selge milioner av album.i dagens virkelighet er dette sjeldent.Transglobal Underworld representerer på en måte allerede en svunnen tid.denne housekulturen gikk meg hus forbi på 90-tallet.var på et par slike parties og holdt på å kjede meg glugg i hjel.men nå er ikke jeg noen danseløve og extacy var lite tilgjengelig i min omgangskrets.

'rejoice,rejoice' er ingen dårlig plate,men den fenget ikke meg,hverken nå eller i 1998.hadde heller ikke ork til å lytte meg gjennom resten av katalogen deres.denne gjengen holder fortsatt på og er i desse dager ute med nytt materiale under prosjektet U.N.I.T.E.(urban native integrated traditions of Europe).

jeg gir denne platen en diplomatisk 6/10.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Det synes jeg var en ryddig og fin anmeldelse av en plate jeg ikke har fått hørt olg en epoke jeg ikke har brydd meg så mye om. Bra jobba, mikefish.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
20.212
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
65finger skrev:
anmeldelse av
XX
3 medlemmer fra syd -London
Romy
Oliver
Jamie

Møtes på skolen og etablerte bandet i 2005 og debuterte med dette albumet som de fantasiløst nok gir navnet XX. Hva med XXX eller XXL –sport? (Herregud! Ring meg neste gang)

Etter å lyttet til dette albumet til alle døgnets tider og i forskjellige situasjoner er det en selsom opplevelse å prøve å knote ned noen ord om hva jeg mener om dette.

I det ene øyeblikket oppfatter jeg dette som skikkelig bærsj, i andre øyeblikk liker jeg det veldig godt og tar meg (gud forby) å nynne med på melodiene. (nynning er ikke bra uansett)

Denne gjengen har tydeligvis lyttet meget til the Cure, New Order, Joy Division med fler fra 80 tallet. På 90 tallet fikk gjengen trolig dilla på blant annet Dave Matthews.

Rolig gitarbasert pop med depresive undertoner er min beskrivelse av musikken til gjengen.

Fine luftige arrangementer og kule stemninger Sjangernavn er hvistnok ”drømmepop” noget som stemmer bra når jeg liker skiven. Det fungerer utrolig godt tidlig på morgnen og sent natt, gjerne i senga. Utmerket som bakgrunnsmusikk for de dype rødvinsdryppende samtalene.

Når jeg hater denne platen (Ca 50% av tiden) er den grensesprengende irriterende.
Ser for meg de tre medlemmene sitte i en stor og stygg sofa med rastahår, armybukser og luene godt tredd over øra. Der de drikker økologisk urtete med honning, hvor der deles en svær pipe med jazztobakk og (grøss) spilles kassegitar. La oss lage en ny låt! hviskebrøles det fra høyre i sofadroget. Send pipa med jazztobakk rundt først! gryntes det fra venstre. 45 min senere. Vi er ferdig med låta kommer det smattende ut av nebbet til Romy. Faen! 45 min lang. Hærsjens Jazztobakk! Ikke noe problem sier Oliver ,Vi Kapper låta i 11 biter og gir ut et album!!

Kort oppsumert på det verste: samme låta 11 ganger. Kjedelige repetive arrangementer. 3 duster fra syd-London som tror de er hippe og som bør kutte ned på forbruket av jazztobakk.

Todelt karakter noe annet er umulig.
1. når det sitter en fin 7
2. når den stinker en dårlig 2
Der skulle jeg skrive litt om denne plata, og gikk inn på siden deres på internett....
Trojan sa PCn til meg..... ::)
Tar det som en advarsel :-X

DIGGER plata, og ville satt en 8-er eller 9-er på den.
Låt 7 er favoritten pr dags dato.

R

G

Gjestemedlem

Gjest
rolfozzy skrev:
Helt enig med anmeldelsen din Gjestemedlem. Ikke noe jeg ville ha presentert vanligvis.
Men jeg skulle nå absolutt komme med ei progskive, og det ble denne.

Den står i hylla under bokstaven L, L for lite spilt.
Du er tilgitt. Det er en svakhet med det systemet vi bruker nå at man kan risikere å måtte finne frem plater fra kategorier der man egentlig ikke finner de platene man liker og hører på selv. Dermed gpr man glipp av anbefalinger som kunne vært mer interessante.

Hvis jeg skulle måtte velge plate i kategorien gospel, svensktoppar eller messingblåsermarsjer så er det ikke sikkert at valget hadde vært optimalt.

Kanskje det er bedre å la folk ha noen kategorier å velge i, eventuelt lage dem litt bredere?

Topp Bunn