- Ble medlem
- 28.05.2009
- Antall liker
- 161
For å få et bedre grunnlag for forståelse av anmeldelsene/diskusjonene, hadde det vært fint om noen kunne gitt en seriøs forklaring på begrepet "gubberock".
Karma skrev:For å få et bedre grunnlag for forståelse av anmeldelsene/diskusjonene, hadde det vært fint om noen kunne gitt en seriøs forklaring på begrepet "gubberock".
Townes skrev:Er ikkje Odessey&Oracle fra '68 da?ErosLoveking skrev:60-tallet døde allerede i 1967Brasse skrev:Takk takk. Den er fra 1970, det stemmer. Bra de turte gi slipp på 60-tallet!![]()
Tror ikke det er så mange som tenker på god musikk, når begrepet gubbrock brukes..?ErosLoveking skrev:"Gubbrock": Klassisk rock, gjerne med røttene godt plantet i blues, appelerer til godt voksne menn. I hovedsak 70-tallet, men det hele startet på slutten av 60-tallet.
Det finnes god og det finnes dårlig gubbrock.![]()
Egentlig ikke.Townes skrev:Karma skrev:For å få et bedre grunnlag for forståelse av anmeldelsene/diskusjonene, hadde det vært fint om noen kunne gitt en seriøs forklaring på begrepet "gubberock".
Forklaring god nok? ;D
Vel, for min del så har gubberock noe med musikken å gjøre, ikke alderen på de som hører på den...Karma skrev:Egentlig ikke.Townes skrev:Karma skrev:For å få et bedre grunnlag for forståelse av anmeldelsene/diskusjonene, hadde det vært fint om noen kunne gitt en seriøs forklaring på begrepet "gubberock".
Forklaring god nok? ;D
Status Quo er en gruppe jeg likte godt i min ungdom, men som jeg synes blir i enkleste laget. Med alderen setter jeg m.a.o. pris på litt mer kompleks musikk. Tror kanskje at en del på min alder liker en del eldre utgivelser, ikke fordi det er så bra musikk, men fordi det vekker noen minner.
Enig med deg i at det ikke har NOE med alder på musikk å gjøre; det kan være gubbete uavhengig om det er fra 1953 eller 2010.rolfozzy skrev:Gubberock har ingenting med alderen på musikken og gjøre.
Det er musikk som ikke fenger hos ungdom som er vant til hiphopp, disco og hva det nå alt måtte være.
Første gang jeg hørte uttrykket var en gang på 80tallet da jeg spilte den siste til Tom Petty. En tenåringsjente kom med bemerkningen, "dette er gubberock"
Tror jeg ikke er noe problem,Roberten.Roberten skrev:Jada, her sprakk jeg som en morken Durex. Beklager. Bot og bedring. Forhåpentligvis er den på plass i løpet av kvelden.
lytt på Spotify først!! MGP? Hvem hører på slikt? Her inne!! ubegripelig!ErosLoveking skrev:engelskmenn på jazztobakk fikk jeg langt opp i halsen på 90-tallet. Betyr det at jeg skal sky plata som som MGP, eller ta en prøvesmak? :-\
De er like 50% av tiden Todd. liker den godt når jeg liker den. veldig pussig opplevelser av platen. digger den og hater denTodd skrev:Bra anmeldelse Finger'n ! Du er dog streng !
Forstår deg slik, at plata er bra når den passer seg, fæl når den ikke sitter. Selv synes jeg plata er SVÆRT bra. Hørt masse på den. Minimalistisk, stilfullt, fengende melodier. Og det stemmer ikke at alle låtene er like, og om det var slik; når begynte det å bli et problem??
MGP har jeg ikke greie på , men har hørt en del på denne skiva. Frem med rødvinen, få frem gløden i røra, demp volumet mange hakk - og vips så sitter denne skiva som et skudd selv om det er nok ei svært kjedelig lytteskive.ErosLoveking skrev:engelskmenn på jazztobakk fikk jeg langt opp i halsen på 90-tallet. Betyr det at jeg skal sky plata som som MGP, eller ta en prøvesmak? :-\
xxl - sport var vel ment ironisk 8)Lyngen skrev:Jeg synes du er litt streng når du liker plata, finger´n. En klar 8/10 plate dette for meg. Veldig bra lagd (hvem de nå enn er).
Ikke noe for gubberockmenn dette :-*,
XX? Hvorfor ikke? XXL -Sport er mer fantasiløst, imo.
Rettfram meninger er bra det ....
På generelt grunnlag vil jeg råde folk til å lytte til denne plata som synes å være godt likt av mange og rost av de fleste anmeldere.Townes skrev:Knall anmeldelse finger'n. Har en mistanke om at eg ikkje går glipp av alt for mye om eg lar være med å sjekke ut denne.
jeg ga den 7/10 når jeg liker den en go d 7er. hører på den nå med vin i kroppen og liker den. musikk er ene og alene følelse og stemning for megLyngen skrev:Jeg synes du er litt streng når du liker plata, finger´n. En klar 8/10 plate dette for meg. Veldig bra lagd (hvem de nå enn er).
Ikke noe for gubberockmenn dette :-*,
XX? Hvorfor ikke? XXL -Sport er mer fantasiløst, imo.
Rettfram meninger er bra det ....
Jeg må si meg enig, Lyngen. Skiva er rett og slett bunnsolid, catchy og interessent. Vanskelig å mislike.Lyngen skrev:På generelt grunnlag vil jeg råde folk til å lytte til denne plata som synes å være godt likt av mange og rost av de fleste anmeldere.Townes skrev:Knall anmeldelse finger'n. Har en mistanke om at eg ikkje går glipp av alt for mye om eg lar være med å sjekke ut denne.
Tsk tsk, du er bare sjalu fordi du ikke klarer å få tak i like god jazztobakk selv, Eros. Og så kompenserer du med snobbete drikkevaner og heroin-musikk isteden, he he he. ;DErosLoveking skrev:engelskmenn på jazztobakk fikk jeg langt opp i halsen på 90-tallet. Betyr det at jeg skal sky plata som som MGP, eller ta en prøvesmak? :-\
Det tenker jeg også.Todd skrev:Vanskelig å mislike.
Ja, føler også for en god pause.baluba skrev:Kanskje runde fem bør vente til en stund etter Sankt Hans?