Akustikk i "furtebua"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.046
    Sted
    Langesund
    Tror nok Deng1 var godt over bleiestadiet i 94. Var ofte innom hifiklubben i Drammen på den tiden

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.251
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Min Første Motorola var det ikke engang mulighet for og sende sms, så den du har er nok mange år etter.. og du snakker om bleier ? 🤬 :cool:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Min Første Motorola var det ikke engang mulighet for og sende sms, så den du har er nok mange år etter.. og du snakker om bleier ? 🤬 :cool:
    Var ikke mulig med denne heller, var NMT450. mange likte det bedre pga bedre dekning.
    Ble jo lagt ned i desember 2004.
    Var vel først når jeg fikk nyere jeg fikk mulighet til sms.
    Begynner å mimre når man tenker tilbake. I år kan jeg ta ut AFP😁

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.251
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke mulig med denne heller, var NMT450. mange likte det bedre pga bedre dekning.
    Ble jo lagt ned i desember 2004.
    Var vel først når jeg fikk nyere jeg fikk mulighet til sms.
    Begynner å mimre når man tenker tilbake. I år kan jeg ta ut AFP😁
    Men det var vel abonnementet sin skyld ? GSM, kunne det istarten av 90 ihvertfall

Og idag er det vel ICE som har NMT nettet ? Om jeg ikke har tatt feil ?

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Men det var vel abonnementet sin skyld ? GSM, kunne det istarten av 90 ihvertfall

Og idag er det vel ICE som har NMT nettet ? Om jeg ikke har tatt feil ?
    Det som det sies i dag er dette.
    I Norge ble NMT-450 satt i drift 1981 og NMT-900 i 1986. NMT-900 ble nedlagt 1. mars 2001, NMT-450 31. desember 2004

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har litt støy i mellombasser.
    Handler om gain, har nå bestilt dempeledd med -10db.
    Prøver først dette, alt er tyst ellers.
    Når bare amper står på er det helt tyst i alle kanaler. Så problemet er ikke i amp. Har regnet litt på det ang følsomheten, så jeg tror det skal fikse det. Må jo dempe de andre i Jriver etterpå også.
    Headroom har jeg jo mer en nok av.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da har det hvert besøk I bua.
    @supercharger2 drakk kaffe spiste skolebrød så reiste han med ett grin rundt munnen.
    Neida var ikke så ille, godt med besøk av folk med samme interesse, selv om vi har helt forskjellige anlegg, fokus på god lyd er det viktigste. Ikke hva man har.
    Takk for godt bekjentskap.

Sist redigert:

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    445
    Torget vurderinger
    1
    Da har det hvert besøk I bua.
    @supercharger2 drakk kaffe spiste skolebrød så reiste han med ett grin rundt munnen.
    Neida var ikke så ille, godt med besøk av folk med samme interesse, selv om vi har helt forskjellige anlegg, fokus på god lyd er det viktigste. Ikke hva man har.
    Takk for godt bekjentskap.
    Deilig lyd du har, klasse👌👌🏆🥁🥁🥁

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    De ble vel til furu?
    Virker veldig med lange fibrer/struktur. Da er det vel gran? Furu har jo kort struktur. Gran blir brukt mest til konstruksjon virke. Trykkimpregnert som rotter er vel også ett tegn på gran. Bytter ut noe på verandaen oppe som er Trykkimpregnert som har råttna.

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som furu for meg, men du vet vel best :)
    Ser poenget ditt ang kvist. Men én som jobbet med trykkimpregnert på Bergene Holm sa ett det aller meste av dette er gran. Merk att jeg sa det aller meste. Men min konklusjon var gran pga fiber struktur. Men sier ikke att jeg har rett.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha studert bildebeviset nøye har jeg kommet frem til at det er hurtigvoksende tre

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.251
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som furu for meg, men du vet vel best :)

Trykkimpregnerte materialer Til mange arbeider, som for eksempel kledning, terrasser og annet som er utsatt for vær og vind, er det fornuftig å bruke impregnerte materialer i furu. Vær oppmerksom på at denne impregneringen ikke beskytter mot sopp, men mot råte. Gran er uegnet for trykkimpregnering.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.251
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Grønn beis bare.... vet om flere som har mått bytte såkalt imp terrassebord etter 6-7 år pga råte

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Trykkimpregnerte materialer Til mange arbeider, som for eksempel kledning, terrasser og annet som er utsatt for vær og vind, er det fornuftig å bruke impregnerte materialer i furu. Vær oppmerksom på at denne impregneringen ikke beskytter mot sopp, men mot råte. Gran er uegnet for trykkimpregnering.
    Merkelig det han kom med ang dette. Tror jeg må vedkommende en god omgang deng😆😅🤣

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.251
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Uansett hvordan jeg googler og spør rundtomkring, så får jeg omtrent dette svaret...

Hvorfor kan ikke gran impregneres?

Gran; kan ikke impregneres på samme måte som furu, og har derfor dårligere råtemotstand som impregnert enn furu har. Gran brukes hovedsakelig som skjult konstruksjonsvirke og utvendig kledning. Ingen bruker impregnert gran til terrasser eller tretak.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Uansett hvordan jeg googler og spør rundtomkring, så får jeg omtrent dette svaret...

Hvorfor kan ikke gran impregneres?

Gran; kan ikke impregneres på samme måte som furu, og har derfor dårligere råtemotstand som impregnert enn furu har. Gran brukes hovedsakelig som skjult konstruksjonsvirke og utvendig kledning. Ingen bruker impregnert gran til terrasser eller tretak.
    Fikk de samme svarene jeg også.
    Noen har lurt meg, det var som svarte.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    26.267
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det fine med å være på Norway Cup, er at jeg også får muligheten til å komme meg litt rundt og lytte på oppsett jeg tidligere bare har sett på Sentralen.
    I dag gikk turen til selveste Steinost – et oppsett man nesten kan bli småskremt av når man trår inn døra 😂

IMG_3943.jpeg

Her er det brutalt rigget til kamp, og når han drar på er det som å bli truffet av en lydmur som ikke ber om tillatelse først.

Må si dette var veldig flott bygget, litt industrielt utsettende og så langt fra WAF faktor en kan komme. Men med et dedikert rom så er dette bare kult

Vi spilte mye forskjellig musikk, og det låt flott hele veien, men jeg må trekke frem Hand of Doom med Black Sabbath som et øyeblikk der alt bare falt på plass. Da var det bare å lene seg bakover, smile litt for seg selv og tenke: “Joda, dette kan jeg like!” Det låt fett. Selvfølgelig mektig med type musik som Yello og Daft punk og lignende og.

Ikke minst så spilte vi Jennifer Warnes på vinyl som også låt pent.

Ellers kan jeg melde at det i hjørnet av hulen stod et balltre. Steinar svingte opp til dans med anlegget og ville ha ærlige tilbakemeldinger mens han sendte et stramt blikk mot balltreet i hjørnet. Heldigvis kom jeg fra det med livet i behold🤪

IMG_3945.jpeg

Takk til Steinar for et hyggelig prat og en opplevelse som definitivt var noe for seg selv. Får lyst til å sjekke flere rigger av dette kaliberet. Takk for meg🥰

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    5.111
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Det fine med å være på Norway Cup, er at jeg også får muligheten til å komme meg litt rundt og lytte på oppsett jeg tidligere bare har sett på Sentralen.
    I dag gikk turen til selveste Steinost – et oppsett man nesten kan bli småskremt av når man trår inn døra 😂

Vis vedlegget 1135915

Her er det brutalt rigget til kamp, og når han drar på er det som å bli truffet av en lydmur som ikke ber om tillatelse først.

Må si dette var veldig flott bygget, litt industrielt utsettende og så langt fra WAF faktor en kan komme. Men med et dedikert rom så er dette bare kult

Vi spilte mye forskjellig musikk, og det låt flott hele veien, men jeg må trekke frem Hand of Doom med Black Sabbath som et øyeblikk der alt bare falt på plass. Da var det bare å lene seg bakover, smile litt for seg selv og tenke: “Joda, dette kan jeg like!” Det låt fett. Selvfølgelig mektig med type musik som Yello og Daft punk og lignende og.

Ikke minst så spilte vi Jennifer Warnes på vinyl som også låt pent.

Ellers kan jeg melde at det i hjørnet av hulen stod et balltre. Steinar svingte opp til dans med anlegget og ville ha ærlige tilbakemeldinger mens han sendte et stramt blikk mot balltreet i hjørnet. Heldigvis kom jeg fra det med livet i behold🤪

Vis vedlegget 1135917

Takk til Steinar for et hyggelig prat og en opplevelse som definitivt var noe for seg selv. Får lyst til å sjekke flere rigger av dette kaliberet. Takk for meg🥰
    Bra han ikke sendte bikkja på deg og :)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Takk for gave og hyggelig besøk.
    De 2 heller mindre skarpe hundene var i 2 etg sammen med datteren.
    Hyggelig med besøk av folk med felles interesser.
    Igjen blir jeg overasket over hvor bra vinylriggen er blitt etter ombyggingen.
    Idag skal resten av bobilen pakkes.
    Så bærer turen mot nord og Helgelandskysten til fredag første stopp blir Dovre.
    Håpet er om vi kan få øye på noen store gjeiter.

1753846805008.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn