Akustikk behandling har tatt altfor mye av, syns jeg.
Det blir mye dyrere med fokus på akustikk når en samtidig velger å skjule det, med mindre noen vil ha en stue
som ser ut som et lydstudio.
Mange velger å bygge eget lydrom, men hvor koselig blir det å sitte der alene da?
Her klages det til stadig over alle som mener det er forskjell på kabler. Og en blir stemplet som tulling, og en som fantaserer, vis en mener det er forskjell. Det er blitt målt flere ganger at det er forskjell,så det er ikke
noe mer å diskutere.
Men hvor går grensen for å bli stemplet som tulling på dette akustikk jaget???1.000,- 10.000,- 100.000 eller 3 millioner kr?
Det er rart at ingen, som jeg har sett, har stilt det spørsmålet.
Jeg personelig kommer Aldrig til å gjøre noe voldsomt utav demping, kanskje på sikt, kun en plate på siden og bak høyttalerne.
Jeg syns dette tar altfor mye av og er nok overbevist at mange tar lån for å bygge "lydrom" som dei skal sitte alene i, for å lytte på musikk. Ganske overbevist at rommene kommer til å bli lite brukt på sikt.
Ivertfall hadde det blitt sånn med meg. Då vil eg heller sittet i stuen å kost meg, med f.eks fruen, og et glass vin eller en øl, mens anlegget flommer ut godlyd.
Noen som har noen tanker om dette?
For dere som ikke skjønner poenget med tråden..
1: Vil sette dette på dagsorden, for det kan ta for mye av
2: Jeg vet det er mye å hente på demping
3: Jeg liker det bedre vis lyden fra en stemme kommer fra eit pungt.
4: Jeg har erfaring med kabler og vet det er forskjell,også målbart.
5: Jeg mener ikke noen få tusen kr.
6: Disser ikke flotte kinoer eller flotte lydrom, men bare stiller spørsmålet om dette har tatt
for mye av, og hvor er alle dei andre tipsa en kunne få før???
7: Syns det kan vere intressant å høre andres meninger.
OG DETTE ER IKKE EN KABELDEBATT !!! MÅ PRESISERE DET.