Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Gratulerer Cash! Dette er jeg spent på. Jeg har tilbrakt mange timer foran K2 hos en venn borti gata her og det låter svært så bra! :cool: 🍻
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.498
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg vært oppe og tatt min tørn - sex kilogram! Det er ihvertfall et gigantisk større prosentvis andelsbidrag enn noen annen hfs'er 😜.

    Må bare si at noe mer maskulint enn disse kjøleskapene av noen ht'er skal man lete lenge etter.

    IMG_20230121_112800__01.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    jeg kan ta med JoHoo sine 045be i håndbagasjen når jeg er over neste gang
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det skal du selvsagt få Atle :) men det blir ikke noe lyttebesøks med det første! nå skal jeg lytte og prøve/feile meg frem med forskjellige oppstillinger mm...
    Det har jeg full forståelse for! :D Si fra når du er klar.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk allesammen for grats🙂
    Selvsagt har jeg måttet lyttet til dem og slik dem er slengt opp nå som ett første utgangspunkt er inntrykket trøkk og smekk og lett og luftig oppover, forrige eier hade diskant justeringen satt til +10 ett godt dempet rom og hade brukt dsp itilleg.
    Jeg begynnte på samme innstilling funket fint uten noe slitsomt for ørene, nå spilles det på +5 litt mer dempet fyldigere topp/kropp det blir ett sted der +10/5?
    Kan virke som DD15 får vile fremover? Den må ivf integreres på nytt.
    Var også litt spennt hvordan Pass XA30.5 skulle hantere 4365 ingen grunn og hive ut den med det første🙂 tonale match'n er glimrende.
    Ja ja det var en alldeles så liten første rapport.
    Finish'n ikke noe og utsette på.
    IMG_80161.jpg
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med en fantastisk god høyttaler. Kjøpte mine julen 2011, og de har bare vokst på meg etter hvert som diverese amper ble byttet/testet. Siste oppgraderingen for min del ble å sette inn en minidsp flex før monoblokkene. Bassen og mellomtonen bla tatt 5-6db ned, og nå spiller det som aldri før.

    Dette er en høyttaler som fortjener å jobbes med for optimalt resultat. Hittil har de respondert på det meste jeg har testet ut. Da tenker jeg på alt fra underlag til kabler, og amper.

    Legger ve dett bilde av frekvensgangen før og etter dsp via flex. Nederste er den korrigerte.
    E5B39798-0BB4-43E8-BAD9-67F31CD3AA3D.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gratulerer med en fantastisk god høyttaler. Kjøpte mine julen 2011, og de har bare vokst på meg etter hvert som diverese amper ble byttet/testet. Siste oppgraderingen for min del ble å sette inn en minidsp flex før monoblokkene. Bassen og mellomtonen bla tatt 5-6db ned, og nå spiller det som aldri før.

    Dette er en høyttaler som fortjener å jobbes med for optimalt resultat. Hittil har de respondert på det meste jeg har testet ut. Da tenker jeg på alt fra underlag til kabler, og amper.

    Legger ve dett bilde av frekvensgangen før og etter dsp via flex. Nederste er den korrigerte. Vis vedlegget 886213
    Har følgt med på det du skrevet om 4365 musicman🙂👍 tenker dette kan være mine siste "store" Ht så mye og jobbe med fremover gleder meg.
    Nå står dem rett på teppet/gulvet men Gaia føttene skal testes senere om dem passer da?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gratulerer med nye høyttalere.🎈
    Her tenker jeg det skjer litt når det vries på volumhjulet! 😊
    Samboer kommentere det og? hur høgt skal det spilles nå da😄 ikke nødvendig egentlig, og gjør det bare for og måpe litt innimellom😯
    Kanskje kommer du iår og henter den Lundell plata🤔😄
    Takk motoren&TT kos dere på vær sin side🤗
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.479
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Samboer kommentere det og? hur høgt skal det spilles nå da😄 ikke nødvendig egentlig, og gjør det bare for og måpe litt innimellom😯
    Kanskje kommer du iår og henter den Lundell plata🤔😄
    Takk motoren&TT kos dere på vær sin side🤗
    Takk! Har ikke glemt at jeg har invitasjon. 😊Det må være en målsetting å få til besøk i løpet av året.
    Ikke bare for plata, men hadde vært hyggelig å hilse på både deg og hunden. 😊
    Dessuten frister det å høre det flotte oppsettet.
    Du får ta med deg han andre syklisten på en ekspedisjon i Innlandet. Velkommen hit dere også. 🙂
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.291
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Disse har du jo ventet en liten stund på Roger, men den som venter på noe godt venter ikke for gjeves😊 Gratulerer så mye med nye HT og jeg får ta turen oppom etterhvert for å sjekke nyervervelsene. Det er vel bra med dynamikk nede i caven nå tenker jeg😉
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    @Cash.
    Bruker du de originale metall platene under spikes ? Eller står spikes rett på teppet ? Hos meg som har parkett så byttet jeg ut spikes med hard gummi. Før jeg begynte jobbing med rew og dsp, ble original platene under spikes satt på. Men med en viktig detalj, møbel filt under platene for å lettere kunne skyve høyttaler under målingene. Det som viste seg etter at filten ble satt på, var at vibrasjonene i høytt kom ned på samme nivå som med gummi under. Når jeg målte uten møbelfilten, var det bedre med hard gummi.

    Hvis dine 4365 står rett på teppe, vil jeg tro at du har endel å hente på å få noe som er hardere under. Men sef avhengig om det er betong eller tregulv under teppet. Uansett, bare å prøve forskjellig så blir det nok supert til slutt.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    @Cash.
    Bruker du de originale metall platene under spikes ? Eller står spikes rett på teppet ? Hos meg som har parkett så byttet jeg ut spikes med hard gummi. Før jeg begynte jobbing med rew og dsp, ble original platene under spikes satt på. Men med en viktig detalj, møbel filt under platene for å lettere kunne skyve høyttaler under målingene. Det som viste seg etter at filten ble satt på, var at vibrasjonene i høytt kom ned på samme nivå som med gummi under. Når jeg målte uten møbelfilten, var det bedre med hard gummi.

    Hvis dine 4365 står rett på teppe, vil jeg tro at du har endel å hente på å få noe som er hardere under. Men sef avhengig om det er betong eller tregulv under teppet. Uansett, bare å prøve forskjellig så blir det nok supert til slutt.
    Jeg har heldekkende teppe på betong gulv. Nå er dem stillt opp på metall platene uten noe spikes som ett første forsøk, skal senere se om Gaia 1 passer og skru på? vært mye i det siste :rolleyes: så må prøve og lande litt og ta tiden til hjelp.....
    Men takk for att du deler info(y):)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Disse har du jo ventet en liten stund på Roger, men den som venter på noe godt venter ikke for gjeves😊 Gratulerer så mye med nye HT og jeg får ta turen oppom etterhvert for å sjekke nyervervelsene. Det er vel bra med dynamikk nede i caven nå tenker jeg😉
    En fin anledning og vinter sykle nord over🚴‍♂️:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med utrolig flotte høyttalere! Nydelige!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gratulerer, det må jo være litt av en overgang fra Focalene
    To ganske forskjellige løsninger dette :rolleyes: men Alto Utopia er på sitt felt (allround egenskap, spiser allt av musikk) en meget god høytalere.
    Og igjen, takk for gratulasjoner :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Søndags tweaking med Sade. Avkobling mot gulv med hard gummi som brukes i Ishockey haller teppe for skøyter. Rester fra bygging av nye Jordal Amfi.
    Resultatet er mere ro i lydbildet og Sade fyldigere i vokalen, så får det stå intill jeg får velvet omkull dem og prøve Gaia 1.
    20230122_135421.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn