Aktører som styrer litt unna «tweaks»

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Nei, det ække noe særlig å skryte av, men har lagt ut noen teaser bilder av div strømrens i en anne tråd.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Du får tro hva du vil, men det gjør ikke det, og noen bransjeaktører som kjenner meg kan nok bekrefte min seriøsitet, men siden jeg har nicket jeg har har jeg har bestemt meg for å kun legge ut mine strømrense-eventyr. Og jeg ønsker ikke legge ut bilder fra eget hjem på nettet, sånn er det med det.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.952
Antall liker
16.461
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg har ingen problemer med om folk har diverse strømrens i anlegget sitt. Men her er en som er mere opptatt av strøm enn resten av anlegget. Et nick kun ment for å misjonere. Akkurat som Jehovas vitne. Jeg mistenker ut du har en gevinst i å spre det glade budskap. Så ja, noe skurrer veldig her.
 
L

larsmartin

Gjest
Jeg har ingen problemer med om folk har diverse strømrens i anlegget sitt. Men her er en som er mere opptatt av strøm enn resten av anlegget. Et nick kun ment for å misjonere. Akkurat som Jehovas vitne. Jeg mistenker ut du har en gevinst i å spre det glade budskap. Så ja, noe skurrer veldig her.
Pass på så du ikke ender opp som han i «et vakkert sinn». Stopp konspirasjon og tankene i tide! 😬
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.058
Antall liker
4.924
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Kan vi se oppsettet ditt @Powerman?
Jeg tror jeg har funnet en forklaring på hvorfor vi ikke får se oppsettet til Powerman. For om vi ser på signaturen hans skriver han jo dette:

signatur_powerman.JPG


Siden han er meget opptatt av strøm, tror jeg han fortsatt er i den første fasen. Han virker å være rimelig kresen på strøm, og har nok ikke funnet forsterker, høyttalere og slikt som er verdige å bli kobla til den rene strømmen.

Det minner litt om hvor kresen Elaine blei da det var mangel på p-puter:


Jeg håper for Powerman sin del at han en dag vil finne forsterker, høyttalere og slikt som er verdige å bli kobla til den rene strømmen. Det er prisverdig at han ønsker å leve avholdende fram til han finner den rette, men fortsetter han sånn kan han jo fort gå gjennom hele livet uten å få oppleve lyden av et stereoanlegg.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Du får tro hva du vil, men det gjør ikke det, og noen bransjeaktører som kjenner meg kan nok bekrefte min seriøsitet, men siden jeg har nicket jeg har har jeg har bestemt meg for å kun legge ut mine strømrense-eventyr. Og jeg ønsker ikke legge ut bilder fra eget hjem på nettet, sånn er det med det.
Tro og eventyr, det har vel de fleste nordmenn vokst opp med, men de fleste har vokst det av seg.
Troll lærer man etter hvert finnes fortsatt, men de bor som regel bare i kjelleren/loftet hos sin egen mor fortsatt og prøver å dikte opp og fortelle eventyr på internett. Felles trekk er gjerne: Dårlig hygiene, dårlig språk, har vondt for å skjønne humor/sarkasme, lite sosiale vesen, blir lett krenka. De forekommer gjerne i ung alder men forekommer stadig oftere i eldre voksen alder.
Man har også mange religiøse grupper innenfor forskjellige trosamfunn, felles for de alle er at det er noen som forkynner noen eventyr fra en bok og prøver å få noen til å bli følgere.

Når det er sagt, Harry potter er en bok og klassifiseres som et eventyr og ikke dokumentasjon på en sann historie...
 
Sist redigert:

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.076
Torget vurderinger
0
Det er litt viktig å ikke glemme at noen kunder faktisk DRØMMER/ØNSKER seg produkter som for de fleste oppleves som TWEAKS.
TWEAKS-tilhengere foretrekker produkter som virkelig koster skjorta og det er der selve NYTELSEN ligger........det å eie noe
som naboen IKKE har........eller på noen sannsynlig måte vil gå til anskaffelse av........og man får følelsen av å være litt spesiell.... (y)
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Det er litt viktig å ikke glemme at noen kunder faktisk DRØMMER/ØNSKER seg produkter som for de fleste oppleves som TWEAKS.
TWEAKS-tilhengere foretrekker produkter som virkelig koster skjorta og det er der selve NYTELSEN ligger........det å eie noe
som naboen IKKE har........eller på noen sannsynlig måte vil gå til anskaffelse av........og man får følelsen av å være litt spesiell.... (y)
Eierglede er ikke å kimse av. Jeg innrømmer gjerne at det betyr noe. Ikke alle investeringer kan alltid forsvares rent rasjonelt, og ikke minst prismessig. Jeg har f.eks. en dyr klokke (og kun den) av et nokså ukjent merke. Kjøpte den altså ikke for status hensyn, men fordi den gir meg stor eierglede. Jeg liker den veldig godt , og det er noe spesielt med følelsen av å bære et stykke kunstverk på armen.

Sånn er det også med strømrens produktene jeg har. De gir meg stor eierglede, men ikke bare tanken av å eie dem. Disse har jeg først og fremst investert i fordi jeg opplever at de forbedrer lyd og bilde slik at jeg kan nyte ennå mer av musikken eller TV/film.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.076
Torget vurderinger
0
Sånn er det også med strømrens produktene jeg har. De gir meg stor eierglede, men ikke bare tanken av å eie dem. Disse har jeg først og fremst investert i fordi jeg opplever at de forbedrer lyd og bilde slik at jeg kan nyte ennå mer av musikken eller TV/film.
Eierglede er viktig...... og så langt er jeg en av utrolig mange som har produkter fra leverandører som står seg godt på egne ben mtp
at de bare leverer og leverer og leverer.......musikk og lydglede. Det er en ekstra god følelse å vite at mine produkter funker så utrolig
bra uten å måtte bruke ekstra kronasje for å rette på feil i konstruksjonene som påvirker lydbildet...... eks. støy og dårlig strøm (y)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Er det bare meg som føler at man nærmer man seg gruppe-mobbing av Powerman? Attpåtil med en moderator i spissen. Er man ikke HELT SIKKER I SIN SAK, bør man heller vurdere å avstå fra anklagende antakelser! Vær gjerne uenig på sak, men ikke latterliggjør.

Jeg er passe pragmatisk til flere produkttyper som omtales i tråden, men det må være lov, også på dette forumet, å ha en mindretallsmening om tweaks uten at mobben svarer med å kaste stein - troll eller ei!
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.076
Torget vurderinger
0
Er det bare meg som føler at man nærmer man seg gruppe-mobbing av Powerman?
Mener du Powerman på dette forumet som hevder at jorden er flat? Og derfor må det være sant/fakta og uangripelig......? :unsure:
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.207
Antall liker
4.552
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
4 meter kr. 257990 kr.
Vis vedlegget 885504
KTM 890 Duke R til 168200 kr.
Vis vedlegget 885505
Vet hva jeg hadde valgt.
Bortsett fra egen lyd er vel ikke nederste bildet spesielt anvendelig som kabel 🙂 Når det er sagt har jeg vel selv hatt noen runder med hva jeg egentlig kunne fått for penger brukt på hifi. Har trøstet meg med at stereoen blir mer brukt enn de tingene jeg muligens heller hadde kjøpt
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.058
Antall liker
4.924
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Er det bare meg som føler at man nærmer man seg gruppe-mobbing av Powerman?
Jeg kjenner ikke noe til Powermans historikk, men jeg har registrert at han bevisst har oppsøkt tråder som helt tydelig tar avstand fra tweaks (som denne tråden). I disse trådene har han veldig ivrig begynt å misjonere om sine fantastiske erfaringer med tweaks. Dette synes jeg er litt spesielt, og det er vel bare å forvente at det da blir omtrent som dette:

tease-dog.gif


Om han hadde oppretta sin egen tråd eller i det minste begynt å misjonere der det fra før var halleluja-stemning for tweaks, ville det vært mer naturlig.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.386
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg kjenner ikke noe til Powermans historikk, men jeg har registrert at han bevisst har oppsøkt tråder som helt tydelig tar avstand fra tweaks (som denne tråden). I disse trådene har han veldig ivrig begynt å misjonere om sine fantastiske erfaringer med tweaks. Dette synes jeg er litt spesielt, og det er vel bare å forvente at det da blir omtrent som dette:

Vis vedlegget 888249

Om han hadde oppretta sin egen tråd eller i det minste begynt å misjonere der det fra før var halleluja-stemning for tweaks, ville det vært mer naturlig.
Og dette skjer ikke i tråder der man vil diskutere kabler, strømkabler, strømmen etc?

Ta sak og ikke mann!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Mulig IvarT, men klippet av hunden illustrerer godt hva man bør unngå. -Uansett.

Jo mere følelser, jo mindre vett!
 
Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.304
Antall liker
1.214
Sted
Horten
Da er det også kanskje passende med sitatet fra godeste Richard Feynman.
"Keep an open mind – but not so open that your brain falls out"
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.076
Torget vurderinger
0
Da er det også kanskje passende med sitatet fra godeste Richard Feynman.
"Keep an open mind – but not so open that your brain falls out"
No Brain - No Headache
Always look on the bright side of life...... ? :unsure:
 
A

aardappeleter

Gjest
Hmmm... I går kom det en pakke med kabler fra evenstadmusikk.no
Tidligere har jeg mottatt diverse plugger fra elfadistrelec.no
Multistøpsel med Neutrik Powercon kom fra speakon.no
Strømkablene plukka jeg opp hos Clas Ohlson.
Forsterkere kjøpte jeg hos soundimports.eu

Riktig lav bling- og dillfaktor hos alle. Om noen lurer, så er det klart medvirkende til at de fikk handelen denne gangen.
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
Du nevner produkter som utgjør enorm forskjell her hos meg i hvert fall, særlig strømkabler :unsure: «Produkter som beviselig er bullshit»… come on! Men la oss ikke ta den disk. her;)

Mitt poeng er at å selge et gromt anlegg til en kunde, la oss si kilde, forsterker og høyttaler til 500k - og kunden så kobler dette opp hjemme med lakriskabler, i vanlige plaststikk i veggen, og ordinære sikringer i sikringsskapet - så har han mer eller mindre blitt bedratt da han ikke vil være i nærheten av å hente ut potensialet i anlegget!
Jeg har opplevd anlegg med lakrissnører som har spilt helt fortreffelig, også opplevd anlegg med dyre kabler som ikke har gjort særlig inntrykk, ingen trenger å skvise hvert øre ut av lommeboken og ta opp forbrukslån til kabelkjøp for å få et godt resultat.
Også opplevd overraskende bra resultat med latterlig billige kilder, en enkel og billig CD-spiller for eksempel. Ironisk nok kjøper andre en langt dyrere CD-spiller og putter den inn i en kjede som på ingen måte spiller i nærheten av så godt lydresultat jeg har hørt i andre kjeder (tross de andre brukte en enkel og veldig billig kilde). Da kan man jo spørre seg om de trengte den dyre CD-spilleren (?), og skal han med dyr CD-spiller men ikke har en lyd som overbeviser - skal han svi av enda mer på kabler til elendigheten også?
Å ilegge kabelvalg så mye som du gjør, det er helt meningsløst, da det aldri har vært og vil heller aldri bli forsvarlig å svi av for mye på kjøp av kabler. I alle fall ikke av lydmessige årsaker, gjør noen det derimot av estetiske årsaker så kan jeg si at da er det greit nok...
 
Topp Bunn