- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Se NRK nå, historien om AKP.
|
Kommer det fram noe du ikke visste fra før ?Se NRK nå, historien om AKP.
Nei, ikke denne gangen, men det er jo god underholdning da. Hvor var helsevesenet den gangen?Kommer det fram noe du ikke visste fra før ?
...du mener selvfølgelig mentalt helsevesen ?Hvor var helsevesenet den gangen?
Hardyguttene hadde i det minste realistiske mål. ;DMinte meg litt om Hardyguttene..
Jepp...du mener selvfølgelig mentalt helsevesen ?
Dagens Russland er vel et bevis på det.Markedsøkonomiske løsninger er også full av feller, men det er faktisk mange som er helt ukritiske til disse teoriene. Markedsteorien er like farlig som annen teori når den brukes ukritisk.
Kan jeg ikke tenke meg. Med sin selvavgrensing fra alt annet på venstresiden, så er det lite vett tilbake. Og om de hadde rett i noe, så var det rent tilfeldig.Det rare er at selv disse "gærningene" også på en måte har rett.
Jeg har nok etterhvert fått sansen for ideen, uten å "skjære hodet helt av".Kan jeg ikke tenke meg. Med sin selvavgrensing fra alt annet på venstresiden, så er det lite vett tilbake. Og om de hadde rett i noe, så var det rent tilfeldig.
Nyansert syn. Eiendom er tyveri, og aristoapene har lommene fulle av juggel. Kan det jeg ogsåÅ stjele fra noen for å gi til noen andre vil aldri kunne være til beste for landet. En slik moral vil forderve det.
I og med at aktiv omfordeling er så legitimt i det politiske virke, så er det nærliggende å tro det. Makt forderver.Det er vi enig i,
er det moralen til politikere generelt som er fordervet mon tro?
Grunnsyn. Bedre enn "alt ditt er mitt".Nyansert syn.
Det er ingen som tvinger deg til å være materialist. Jeg plages ikke av at andre har mer enn meg, ikke ønsker jeg at deres eiendom skal frafordeles dem og tildeles meg heller. For hva er vel det siste om ikke materialisme? Staten burde ikke være materialistisk, det har du rett i, dens oppgave er å sikre befolkningens frihet og sikkerhet, ikke å fordele materielle verdier. Den burde besørge eksistensminimum for de som ikke kan forsørge seg selv, men utover det ikke blande seg bort i den naturlige og frivillige utveksling av ressurser. Det ville kjennetegnet en ikke-materialistisk stat.Med det matrerialistiske hierarkiet er dere ikke bare gavmilde, dere ønsker å tvangsfore oss det. Om samfunnet brekker seg og hoster opp små biter av markedsfundamentalismen så synest jeg likevel at du såvel som Treschov og Løvenskjold skal ta det helt med ro. Materialismen har for lengst tatt åndens plass.
Unyansert
Hvis menneskene er slik innrettet at ressursutveksling autonomt resulterer i tvang, så kan jeg knapt se for meg noe mer uheldig enn å la lovgiverne og ressursforvalterne være de samme menneskene. Slik man har skilt kirke og stat, burde man også skille handel og stat; frihet i åndeligheten, samme frihet i materialismen."naturlige og frivillige utveksling av ressurser" farlig naivt å tro at det er hovedbestanddelene i markedsfundamentalismen. Du kaller den vel ikke også liberalisme?