Oppdaterte forresten profilen min på AVForum så jeg tenkte jeg bare kan legge ut den samme utstyrslita mi her ettersom den ble ganske utfyllende.
Kilder
# Denon DP-29F (Vinylsnurrer som blir skiftet ut så fort økonomien tillater det. Kan ikke si så mye om lyden på denne i og med at jeg ikke har hørt andre vinylspillere, men grei til prisen.)
# Denon DVD-1710 (DVD-Spiller som blir benyttet til livekonserter og filmer når jeg låner TV'en som står i stua.)
# Sony CDP-XA5ES (CD-drivverk med solid byggekvalitet. Denne gir en enorm eierglede med sine massive 15kg. Denne gav en enorm forskjell lydmessig i forhold til når jeg brukte DVD-spilleren til avspilling av CD. Har du sett ei slik luke noen gang skal det vanskelig gjøres å finne en spiller med noe liknende i samme prisklasse.)
# LCAudio ZAPdac3 (DAC som for tiden er i ustand og under modifikasjon. Den tida den virket ble den brukt sammen med Denon'en og gav meg en klar pekepinne av hva jeg har i vente av dyrere produkter. Gleder meg til jeg får liv i den igjen)
Forsterkeri
# Vincent SA-31 (Hybrid forforsterker med rør og klasse A drift. Har ikke hørt hva andre forforsterkere i prisklassen klarer å levere, men er meget fornøyd med hva denne leverer lydmessig. Her er det kun brukt penger på det mest nødvendige, så man må klare seg uten hodetelefonutgang, digital innganger/utganger, fjernkontroll og diverse ting man egentlig ikke trenger. Kan jo heller ikke nekte for at den ser meget pen ut der den står.)
# Dynaco ST-70 MKII (Dette er en klassiker av et røreffekttrinn som har eksistert i flere årtier. Og best av alt, det blir enda produsert deler til denne. Denne var en klar forbedring iforhold til det forrige sluttrinnet jeg hadde. Rotel RB-1070. Den mangler litt på kreftene, men det tar den igjen på varmen, nærheten, plasseringen og alt det andre en rørforsterker gir.
Denne er bestykket med et sett Mullard EL34 rør som jeg fikk med da jeg kjøpte forsterkeren. Har enda ikke prøvd å bytte smårørene, men etter hva jeg har lest så er det disse som skal gi de største lydmessige forandringene på en rørforsterker, så dette skal prøves ved en senere anledning.)
# OAudio BASH 500W (Dette er en subforsterker jeg er meget fornøyd med. Den er koblet mellom forforsterkeren og effektforsterkeren, slik at man sparer Dynaco'en for litt krefter siden den slipper å spille bassen under ca 100Hz. Her får man krefter i massevis og alle funksjoner du kan ha bruk for. Kan nevne blant annet valgfri delefrekvens, valgri phase, gain, parametrisk equalizer og subsonisk filter som stilles etter hvor dypt subkassa er tunet. Min står på 20Hz.)
Høyttalere
# B&W DM685 (Dette er noen meget habile stativhøyttalere som har gitt meg timesvis med lytteglede. De er egentlig i utførelsen wenge, enda det kan se ut som de er sorte på noen av bildene. De har vunnet drøssevis med tester, blant annet EISA prisen. Og dette er ikke uten grunn. De har nemlig en god plassering av hendelsene i lydbilde, lineær frekvensgang og man blir ikke lyttetrette av å høre på dem over tid. Det eneste jeg kan si jeg savner i dem er litt mere trykk i mellombassen og mere livlig dynamikk, men dette satser jeg på å få rettet på ved å gå over til Klipsch når økonomien strekker til. Klipsch vil da også være en lettere last for effekttrinnet med sin superhøye følsomhet. Kan vel også nevne at disse står plassert på et par sandfylte Soundstyle XS120 stativer i en lekker sort utførelse.)
# DIY sonosub ala SVS PC16-46 (lagde denne suben sommeren 2008 etter å ha laget en ikke helt vellykket SVS PB12-Plus året før. Denne gir en kraftig og deilig dyp bass som rister godt fra seg hvis den blir bedt om det. Denne passer meget godt sammen med OAudio'en som med sine 500W holder et jerngrep om elementet. Kan vel også nenve at elementet er av typen SVS 12.2)
Diverse
# Omega (Alt utstyret mitt stå plassert i et stort og tungt rack fra Bohus. Tror det veier ca 80kg uten utstyr. Her er det plass til det meste og enda litt til. Trenger jeg mere plass er det også mulighet til å ta ut skuffene og plassere utstyr der.
# Supra MD-06 MKII + FAT LMC (Dette er en kombinasjon som gjør akkurat det den skal. Nettkabelen er av typen FAT LMC som med sine to ganger fire kvadratmillimeter tykke ledere og hele seks kvadratmillimeter tykke jordleder skal gi nok strøm for min bruk. Nettfilteret har seks utganger, som egentlig blir for lite for min bruk så de mest strømkrevende komponentene blir koblet rett i veggen. I endene på kabelen går strømmen gjennom et sett med Furutech FI-11 og FI-E11(dog bare i kobber), som gir en enorm eierglede)
# DIY nettkabler (Nettkablene som går mellom Supra'en og forforsterker, DAC og subforsterker er av typen Ölflex 3x1,5 kvadratmillimeter og plugger fra Clas Ohlson, disse er etterpå tredd med sorte nylonstrømper fra Supra og krympeslanger.)
# Signalkabler (Her går det blant annet i Better Cables, Supra, Qed, ProfiQ og diverse DIY.)
# Supra Rondo 4x4.0 (Dette er et sett 4x4 kvadrats høyttalerkabler som brukes til singlewire mellom effekttrinn og høyttalere. I endene er det bananer på forsterkersiden og spader i høyttalerenden. Som jumpere har jeg brukt Kimber 4VS med bananplugger fra Argon. Hvis noen skulle være interessert i lengden på Supra'ene så er de på 3,5 meter hver.)