Aesthetix`venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    En kort uppdatering. Rhean har varit på reparation i snart två månader utan att den blivit klar. Börjar bli smålei. Speciellt när det bara vara snack om en spänningsregulator som tatt kvällen.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Høres bra ut, håper de greier å fikse den! Hvis dette går bra så kommer jeg til å høre med dem om de kan fikse mitt problem også.
    Hej oyvjorge, har du sänt ditt produkt till reparation? I så fall, vad är status?

    Min Rhea har nu varit hos Stylusaudio i två månader utan att den blivit fixad. Känner tålamodet är i färd med att gå ut.

    Har sänt mail till Aesthetix angående saken och väntar på svar om vad de menar är förnuftig väntetid på en enkel reparation.
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan går det med dere uheldige Aesthetixs eiere?
    Noe nytt fra Jim Smith eller hans kompanjonger i Skandinavia?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Crosswind: har dessverre ikke sett innlegget ditt. Regner med at du har fått den tilbake for lenge siden?

    Noe nytt: fikk tilbake Janusen nå med påmontert nye phonokort. A i USA mente at noen komponenter på kortene ikke var av god nok kvalitet, så de satte sammen noen nye. Det tok jo år og dag. Så jeg vet ikke hvem A skal skylde på..... Stylus har i hvertfall gitt meg god service, jeg slapp med komponentdeler siden det tok så lang tid.

    Har også et spm som kanskje noen vet svaret på. Hvor stort utgangsignal fra PU anbefaler Aesthetix til sine RIIA-trinn?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Godt det ordnet seg.
    Synd slikt tar en evighet.
    Produsenter burde klare bedre.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej bägge två.

    Joda, har fått tillbaka min Rhea. Det tog lång tid och Aesthetix skyllde på att sidan deras var hackad. Hur som helst, Stylus Audio har varit proffe och hjälpsamma och tog kostnaden på reparationen på sig som ett plåster på såret för den långa väntetiden. Det tycker jag var storartat och ger goodwill och förtroende. Bra jobbat därifrån.

    Har Aesthetix rekommendation på utsignal från PU? Sänt de en mail och frågat? Min Rhea är svært flexibel när det kommer till val av PU med gain från off (32 dB?) till 75 dB.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Aesthetix og noen andre er så fleksible at signalnivå og impedanser tilpasses enkelt.
    Knapt noe tema :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Ja, den er nesten altetende, men jeg hørte med dem og JW sier at alt mellom 0,5mV og 2mV skal virke bra. Så min Apheta2 med 0,35 er litt lite. Jeg prøvde for moro skyld med en Ortophon med 5.5 og den skurret en del. Tydeligvis for høyt signal.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har step up till alla mina pickuper så signalnivån är under kontroll.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Det riktig som Audiomix sier. Har du en Aesthix riaa, er det ikke nødvendig med noen step up. Jeg har kjørt pickuper nede på 0,2 tallet uten å måtte gå opp på øverste gain nivå. jeg kjører ikke balansert, men minner om at balansert drift gir ytterligere 6 db gain.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Enig i att det inte är behov för stepup av rent gainmässiga och/eller impedansmässiga orsaker. Aesthetix ger bötter av gain och är flexibel som få när det kommer till impedansjustering, men hos mig handlar det inte om stepup av den anledning att bara få ut mer gain, men att jag upplever det som att pickuperna får mer sprut och liv, mer dynamik och spelglädje med riktig (här må det testing och matching till) stepup i kedjan.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har hatt A min på fabrikken i USA og fikk fikset noen kondiser i strømforsyningen. De la også inn jording mellom høyre og venstre RIIA-kort og da forsvant det meste av brummen. Men jeg må bruke det nest øverste trinnet på gain og det blir noe støy. Så testet jeg A i et annet anlegg med mer lettdrevne høyttalere og da trengte jeg ikke å ha så høy gain. Så da er det jo bare å skifte HT.....

    Kan ikke en step up forringe lyden ørlite? Det blir jo en ekstra boks med ledninger.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Step up eller ekstra høyt gain i RIAA?
    Her får en ikke i pose og sekk.
    Step up gir den øskede økning i signalnivå.
    Bidrar ikke med støy.
    Om det har noe å si for kvaliteten er nok avhengig av step up trafo.
    Kan ha noe med prisen å gøre?
    Ekstra gain i RIAA bidrar med ekstra støy. Dette henger sammen.
    Så spørs det hvor mye ekstra støy en tåler.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Jeg må si at jeg ikke har noe spesielt problem med støy selv om jeg bruker MC pickup med lavt utgangsignal. Jeg bruker riktig nok ikke det øverste trinnet for gain. Jeg vil tro at oppbyggingen av Aesthetix riaaen med virker til mindre støy på signalet. Jeg tenker da på oppbyggingen med tre forsterkningstrinn.

    jeg har nå kjøpt nytt forsterkersett med innebygget riaatrinn. Det sies at det innebygde trinnet skal være veldig bra. Det blir moro å teste dette riaatrinnet opp mot Aesthetix riaaen.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Aesthetix er veldig bra, men ikke helt problemfritt å eie.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Stille i denne tråden om dagen. Nå kan jeg også melde meg inn som en Aesthetix Calypso venn. Byttet ut en HEGEL P20, dene var veldig bra, men ikke i nærigheten. For en behagelig, åpen detaljert lyd denne forforsterkeren gir, helt gull match med Plinius SA 103 og Dynaudio S3.4. Har ikke begynt å leke med røra enda, men det kommer og det gleder jeg meg til noe jævlig. Nå kan jeg trygt si at forforsterker er noe av det viktigste i et anlegg. Har eid Thule, Electrocompaniet EC 4.6, Hegel P20, men denne er bare helt fantastisk. Det finnes sikkert bedre forforsterkere, men av det jeg har prøvd så er denne en sikker vinner.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Gratuelerer med ny (ev brukt) Aesthetix! Byttet ut alle de dårlige(billige) rørene som satt i da jeg overtok min Janus og fikk et stort løft lydmessig, men det koster. Og det er selvfølgelig mulig å få inn litt støy med nye rør. Men RIIA'en er knallgod, så selv om forsterkeren godt kunne vært noe mer åpen, så kvitter jeg meg ikke med den med det første.

    Og ja, det spørs hva man tolerer av støy.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med Calypso. Du har fått deg en knallgod pre. Kos deg med musikken.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Takk ojvjorge, ja, det skal jeg gjøre, men i følge kunden så var ikke de så gamle, men jeg må skaffe meg noen nye bare for å teste. Hva bruker du av rør i din Aesthetix?
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Takk GS, gleder meg noe jævlig. Har ikke testet det ordentlig da den ene diskanten på den ene høyttaleren røk før jeg skiftet forforsterkeren,selv med bare en diskant så låter det knall, har bestilt ny diskant og den kommer forhåpentligvis neste uke, da blir det saker da, fy fader. Men er også på jakt etter nye høyttalere, vi for se hva jeg ender opp med, med Aestethetix'en så kan jeg kjøpe hva som helst uten å få store overraskelser, den er bare helt gull.
    Dere kan komme med anbefalinger av høyttalere og eventuelt rør til Calypsoen, det setter jeg pris på :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Det går mye i Philips miniwatt og har vel et par med Mullard CV4004. Husker ikke alle i farta, det er 12 av dem.....
    Brukte vel et par Siemens(tror jeg det var) 188cc for 6922 utgangsrørene, men de ble litt skarpe i toppen.

    I det siste har jeg kjøpt PMC Fakt 8 høyttalere. Veldig gode ht.
     
    Sist redigert:

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt Calypso,en min i 8 år nå uten et eneste feilslag. Har vekslet noe på rør, spiller nå på Telefunken. Kommer an på utstyret ellers hva man evt velger av rør. Men dersom rørene dine er forholdsvis nye så er det jo ingen hast.
    Har brukt Proac spiller nå på Harbeth høyt. Begge deler funker veldig bra.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Når jeg hadde calypso så var sylvania 5751 tripple mica black plate gold brand fantastisk bra på 12ax7 posisjonen. Testet noe mullard 12ax7, simens 5751wa og en del annet på inngangen, men syntes sylvania hadde en fin balanse og var relativt nøytrale. Utgangen (6922) så var det phillips e88cc SQ og telefunken e88cc som funka best av det jeg hadde i den. Telefunken var ikke så langt unna nøytralt sammen med sylvania (mye av samme lyd som når jeg brukte pre-ampen i DACen direkte) mens phillips ga en noe varmere lyd og mer makrodynamikk, men samtidig så lider hurtigheten, stramheten i bassen, dypbassen og mikrodynamikken litt. Likte ikke simens e188cc da det dempet dynamikken og ødela timingen i pre-ampen kontra de andre kombinasjonene og DAC direkte i effekt.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Det går mye i Philips miniwatt og har vel et par med Mullard CV4004. Husker ikke alle i farta, det er 12 av dem.....
    Brukte vel et par Siemens(tror jeg det var) 188cc for 6922 utgangsrørene, men de ble litt skarpe i toppen.

    I det siste har jeg kjøpt PMC Fakt 8 høyttalere. Veldig gode ht.
    Takk for fine anbefalinger, skal ta det til etterretning :)
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Har hatt Calypso,en min i 8 år nå uten et eneste feilslag. Har vekslet noe på rør, spiller nå på Telefunken. Kommer an på utstyret ellers hva man evt velger av rør. Men dersom rørene dine er forholdsvis nye så er det jo ingen hast.
    Har brukt Proac spiller nå på Harbeth høyt. Begge deler funker veldig bra.
    Telefunker er jo bankers over alt. Har også en Counterpoint NPS400 forsterker, der bruker jeg Telefunken diamond EZ81 og ECC88 (6922) fra Siemens gold pin long life med kjempebra resultat. Når det gjelder høyttalere nå har jeg Dynaudio, men har veldig lyst å prøve Proac D48R, men er redd for bånddiskanten den har, bare at jeg ikke får for lys lydbilde. Må kanskje prøve de hjemme først hvis det går.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Når jeg hadde calypso så var sylvania 5751 tripple mica black plate gold brand fantastisk bra på 12ax7 posisjonen. Testet noe mullard 12ax7, simens 5751wa og en del annet på inngangen, men syntes sylvania hadde en fin balanse og var relativt nøytrale. Utgangen (6922) så var det phillips e88cc SQ og telefunken e88cc som funka best av det jeg hadde i den. Telefunken var ikke så langt unna nøytralt sammen med sylvania (mye av samme lyd som når jeg brukte pre-ampen i DACen direkte) mens phillips ga en noe varmere lyd og mer makrodynamikk, men samtidig så lider hurtigheten, stramheten i bassen, dypbassen og mikrodynamikken litt. Likte ikke simens e188cc da det dempet dynamikken og ødela timingen i pre-ampen kontra de andre kombinasjonene og DAC direkte i effekt.
    Takk til deg for gode anbefalinger også evhvis, sylvania skal sjekkes. Når det gjelder 12AX7 rør så har jeg sett en del videoer på YouTube, det er veldig interessant å høre, på noen videoer så kan du høre forskjell på de forskjellige røra de spiller, men på noen så spiller alle sammen likt eller går ikke an å høre forskjell.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Legg gjerne inn noen lytteinntrykk etter hvert. Proac har mye bra, spennende å høre hva du velger etter hvert. Ekstra morsomt er det at Calypso gjorde så mye positivt i kjeden din. I tillegg til lyden er den en drøm å betjene, synes jeg. Lykke til videre.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Legg gjerne inn noen lytteinntrykk etter hvert. Proac har mye bra, spennende å høre hva du velger etter hvert. Ekstra morsomt er det at Calypso gjorde så mye positivt i kjeden din. I tillegg til lyden er den en drøm å betjene, synes jeg. Lykke til videre.
    Nå har jeg prøvd forforsterkeren med noe Siemens e88cc og Siemens halske e88cc/6922 gold pin long life som jeg brukte i Counterpint forsterkeren min og i 12ax7 plassen så bukte jeg telefunken ribbed plate 12ax7 og HITACHI 12AX7, den beste kombinasjonen har vært telefunken ribbed plate 12ax7 og Siemens halske e88cc/6922 gold pin long life. Jeg vet at Telefunken røra har vært brukt lenge i den forforsterkeren, hvis jeg bytter ut med nye telefunken rør så tror jeg det blir helt konge. kommer også til å kjøpe noe mullard 12ax7 og amperex 6922 etterhvert, dette kommer til å bli dyrt, men sånn er det med alle hobbyer. Nå blomstrer Dynaudio høyttalerne. Fantastisk forforsterker og ikke noe støy i det hele tatt. hvis folk skal lete etter feil så må de lete andre steder enn i Calypsoen, da er det enten røra som er dårlige eller dårlig kombinasjon. Det som er genialt med rør forforsterker er at man kan tilpasse lydsignaturen med å skifte til forskjellige rør.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Leste en kommentar, dvs. uttdrag fra en test fra svenske Hifi & Musik (som jeg har STOR tillit til), om Aestetix Mimas.

    De beskrev; som ennå større dramatisk nerve og et dypere bassfundament enn Audio Research, den var den mest overbevisende kombinasjon av trør og transitor som vi har hørt, kan konkurrere mot hvilken som helst separat forforsterker./effektforsterker løsning.

    Er den så sykt bra, denne produsenten her? Nytt produsent, eller jeg som ikke følger med i timen?

    Hva sier for eksempel du Y.U som jeg ser også har Plinius i heimen?
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Leste en kommentar, dvs. uttdrag fra en test fra svenske Hifi & Musik (som jeg har STOR tillit til), om Aestetix Mimas.

    De beskrev; som ennå større dramatisk nerve og et dypere bassfundament enn Audio Research, den var den mest overbevisende kombinasjon av trør og transitor som vi har hørt, kan konkurrere mot hvilken som helst separat forforsterker./effektforsterker løsning.

    Er den så sykt bra, denne produsenten her? Nytt produsent, eller jeg som ikke følger med i timen?

    Hva sier for eksempel du Y.U som jeg ser også har Plinius i heimen?
    Hei MusicBear,

    Dem har eksistert i 30 år tror jeg, men jeg hørte først om dem når jeg begynte å se en erstatter for Hegel P20. På en del forumer så leste jeg at en del parret den med Plinius og at den var på lik høyde eller bedre enn AR forforsterkere og andre kjente produsenter, noen hadde byttet ut Aesthetix mot BAT V-K SE53 for den var lik i alt, men tegnet litt større lydbilde, men en brukt AR og BAT koster 2-3 ganger mere enn Aesthetix. Leste også testen på sereophile og The Absolute sound at den var listet opp i editor choise lista, jeg tok en sjanse og den skuffet ikke i det hele tatt.
    Man kan sikkert tune lyden enda mere med kabler og denslags, men det tar vi etterhvert.

    Så lenge jeg bruker en transistor forsterker så vil jeg aldri kjøpe en transistor forforsterker igjen i hvertfall ikke før jeg har prøvd den skikkelig og med full returrett.
    Det eneste som gjenstår nå er å prøve nye høyttalere og jakte etter perfekt rørkombinasjon for Aesthetixen.
    Hvis du bor i Oslo område så kan du ta deg en tur og høre hvordan det låter 😊
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Leste en kommentar, dvs. uttdrag fra en test fra svenske Hifi & Musik (som jeg har STOR tillit til), om Aestetix Mimas.

    De beskrev; som ennå større dramatisk nerve og et dypere bassfundament enn Audio Research, den var den mest overbevisende kombinasjon av trør og transitor som vi har hørt, kan konkurrere mot hvilken som helst separat forforsterker./effektforsterker løsning.

    Er den så sykt bra, denne produsenten her? Nytt produsent, eller jeg som ikke følger med i timen?

    Hva sier for eksempel du Y.U som jeg ser også har Plinius i heimen?
    Jeg hadde svært varierende resultat med Calypso pre-en. Det skal sies at jeg ikke prøvde så mange rør. Jeg parret opp med Plinius SB 301 og Audionet AMP monoblokker. En heller dårlig kombinasjon der Calypso gav en veldig flat og kjedelig lyd. Mistenker mismatch mellom inn eller ut impedansen.
    Jeg lånte en Calypso før jeg kjøpte min egen. Da brukte jeg aktive Adam høyttalere. Det var meget rått.

    Calypso er visst et meget anerkjent produkt blant rør og hifi gjengen. Så det "haglet" inn med henvendelser når jeg la ut min for salg. Så du kan ikke tape penger på å prøve selv.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Hei folkens,

    Skjer ikke mye i denne tråden, det ser ut som at folka koser oss med lyden og ikke har så mye å skrive om, eller hehehe??
    Nå har jeg prøvd å finne rør som passer min smak til min Aesthetix Calypso, har prøvd litt av hvert i det siste året, Psvane, Telefunken, Mullard, Amperex, Siemens, Sovtek... men den største og beste forskjellen fikk jeg når jeg byttet 6DJ8 røra til Amperex Bugle Boy 6DJ8. Fantastiske rør, anbefaler sterkt i hvert fall til Aesthetix Calypso. Nå har jeg 4 par i reserve. Det eneste jeg har veldig lyst å prøve i fremtiden er Amperex Bugle Boy 12AX7 også. Dersom noen av dere har disse og vil selge, ta kontakt.
    Ha en god helg folkens.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hei folkens,

    Skjer ikke mye i denne tråden, det ser ut som at folka koser oss med lyden og ikke har så mye å skrive om, eller hehehe??
    Nå har jeg prøvd å finne rør som passer min smak til min Aesthetix Calypso, har prøvd litt av hvert i det siste året, Psvane, Telefunken, Mullard, Amperex, Siemens, Sovtek... men den største og beste forskjellen fikk jeg når jeg byttet 6DJ8 røra til Amperex Bugle Boy 6DJ8. Fantastiske rør, anbefaler sterkt i hvert fall til Aesthetix Calypso. Nå har jeg 4 par i reserve. Det eneste jeg har veldig lyst å prøve i fremtiden er Amperex Bugle Boy 12AX7 også. Dersom noen av dere har disse og vil selge, ta kontakt.
    Ha en god helg folkens.
    6dj8,er de tilsvarende ecc88?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hei folkens,

    Skjer ikke mye i denne tråden, det ser ut som at folka koser oss med lyden og ikke har så mye å skrive om, eller hehehe??
    Nå har jeg prøvd å finne rør som passer min smak til min Aesthetix Calypso, har prøvd litt av hvert i det siste året, Psvane, Telefunken, Mullard, Amperex, Siemens, Sovtek... men den største og beste forskjellen fikk jeg når jeg byttet 6DJ8 røra til Amperex Bugle Boy 6DJ8. Fantastiske rør, anbefaler sterkt i hvert fall til Aesthetix Calypso. Nå har jeg 4 par i reserve. Det eneste jeg har veldig lyst å prøve i fremtiden er Amperex Bugle Boy 12AX7 også. Dersom noen av dere har disse og vil selge, ta kontakt.
    Ha en god helg folkens.
    6dj8,er de tilsvarende ecc88?
    Er forresten på utkikk etter Philips miniwatt ecc83 selv, er ikke de noe tilsvarende BugleBoy mon tro? Vil matche Philips sq gold pin ecc88 som jeg har, et rør som danka ut et grisedyrt telefunken diamond logo goldpin ecc88 rør. Bedre mellomtone hos meg!
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Hei folkens,

    Skjer ikke mye i denne tråden, det ser ut som at folka koser oss med lyden og ikke har så mye å skrive om, eller hehehe??
    Nå har jeg prøvd å finne rør som passer min smak til min Aesthetix Calypso, har prøvd litt av hvert i det siste året, Psvane, Telefunken, Mullard, Amperex, Siemens, Sovtek... men den største og beste forskjellen fikk jeg når jeg byttet 6DJ8 røra til Amperex Bugle Boy 6DJ8. Fantastiske rør, anbefaler sterkt i hvert fall til Aesthetix Calypso. Nå har jeg 4 par i reserve. Det eneste jeg har veldig lyst å prøve i fremtiden er Amperex Bugle Boy 12AX7 også. Dersom noen av dere har disse og vil selge, ta kontakt.
    Ha en god helg folkens.
    6dj8,er de tilsvarende ecc88?
    Er forresten på utkikk etter Philips miniwatt ecc83 selv, er ikke de noe tilsvarende BugleBoy mon tro? Vil matche Philips sq gold pin ecc88 som jeg har, et rør som danka ut et grisedyrt telefunken diamond logo goldpin ecc88 rør. Bedre mellomtone hos meg!
    Ja, det stemmer, det er samme som ECC88. Det sies at Philips skal ha den samme lyd signaturen som Amperex, noe jeg selv ikke har prøvd. Det var det jeg gjorde jeg også, hadde Telefunken gold pin NOS Ecc88, men Bugle boy’en var noe helt annet, mye mere musikalsk, altså mye bedre på alt. Jeg skiftet røra på Counterpoint NPS 400 fra sovtek til bugle boy, akkurat nå spiller jeg med den, helt gull, kjenner ikke igjen forsterkeren 😎😬
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hei! har koblet til en janus signature til en Audio Research ref 75, men får bare støy /during ut av høyttalerene hos meg. Prøvde janus hos en venn og spilte flott der. Noen ide om om hva det kan komme av? Holder på å bli gal.har benyttet lumin d2 som preamp of dette gikk fint, så ikke noe problem med effekttrinn. Har også forsøkt å endre på stikkontakter /snudd stikket, uten hell.
     
    Sist redigert:
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hei! har koblet til en janus signature til en Audio Research ref 75, men får bare støy /during ut av høyttalerene hos meg. Prøvde janus hos en venn og spilte flott der. Noen ide om om hva det kan komme av? Holder på å bli gal.har benyttet lumin d2 som preamp of dette gikk fint, så ikke noe problem med effekttrinn. Har også forsøkt å endre på stikkontakter /snudd stikket, uten hell.
    Jordsløyfe? Det er de merkeligste ting som kan forårsake slikt.

    Når jeg byttet ut min ARC pre med CJ pre for noen dager fikk jeg brum. Problemet løste seg ved å bytte ut AES/EBU kabel mellom CD transport og DAC til vanlig Coax.

    Denne løste forsåvidt også problemet https://www.kjell.com/no/produkter/...ive-og-passive/high-end-stoyfilter-rca-p24137 men liker ikke å ha slike komponenter i oppsettet, men hjelper de så er det bare å finne og løse jord problemet :) Eller leve med boksen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn