Aesthetix`venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med nytt RIAA trinn! Samme kabinett som Calypso, men uvant å se den i sort front. Har i grunnen bare sett på kabinettet som litt bredere og dypere enn normalt, men ikke vanvittig stort. Muligens fordi min Calypso står ved siden en CD-spiller som er større. Blir spennende å høre lytteutrykk.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack ska du ja evhvis! Kommer ju klart an på vad man jämför med och vad som står vid sidan, men jämfört med min gamla ASR mini basis exclusive är Rhea stor. Bilder ljuger ofta och den ser ännu flottare ut i verkligheten. Gör sig bra i svart!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har inte fått allvärldens med lyttetid, men litt har det blivit. Har skrivit ned några stickord, allt låtar först och främst mer naturligt. Både röster och instrument. Det är mer attack och musiken är mer frampå med ett härligt "snap" och krispighet. En annan tydligen positiv skillnad är att jag nu kan höra mer bakgrundsdetaljer, verkar som Rhea får fram melodin i kompet tydligare. Kan höra slingor och variationer i muskiken jag inte hört tidigare.

    Klart positivt så långt!

    Jämfört med ASR Mini Basis Exclusive mkIII är nog både bredd och djup ungefär densamma och Rhean är långt från så tyst som ASR, men rören som följde med må bytas så satsar på en mer stilla RIAA efterhand nya rör är på plats.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Litt nysgjerrig på om det er noen som har en Aesthetix Calypso pre de vil selge?
    Helst sort. Send gjerne en PM.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Litt nysgjerrig på om det er noen som har en Aesthetix Calypso pre de vil selge?
    Helst sort. Send gjerne en PM.
    Tror de fleste har den i sølv så brukt og i sort kan bli veldig vanskelig å få tak i. Min skal ihvertfall ingen steder. Prøvde DAC rett i effekt og selv om oppløsning, dynamikk og bass var omtrent likt, så mistet jeg såpass mye på musikalitet uten Calypso at det ikke er aktuelt å koble den ut selv ikke når evt. sommervarmen kommer.

    Hvis du skulle få tak i en så burde du skaffe noen gode NOS rør ASAP, da de orginale rørene mangler en god del på oppløsning, dynamikk og generell musikalitet.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Litt nysgjerrig på om det er noen som har en Aesthetix Calypso pre de vil selge?
    Helst sort. Send gjerne en PM.
    Tror de fleste har den i sølv så brukt og i sort kan bli veldig vanskelig å få tak i. Min skal ihvertfall ingen steder. Prøvde DAC rett i effekt og selv om oppløsning, dynamikk og bass var omtrent likt, så mistet jeg såpass mye på musikalitet uten Calypso at det ikke er aktuelt å koble den ut selv ikke når evt. sommervarmen kommer.

    Hvis du skulle få tak i en så burde du skaffe noen gode NOS rør ASAP, da de orginale rørene mangler en god del på oppløsning, dynamikk og generell musikalitet.
    Har bare testet med originale rør. Og den låt steinbra. Fått en fin pris av Audio Art på en ny, men likevel litt dyrt uten DAC.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har i det sista gått och tänkt på att testa step up till min Koetsu, men känner att jag saknar den tekniska kunnskapen om just det. Är det möjligt med step up in i min Aesthetix Rhea och hur gör jag det? Vad bör jag i så fall tänka på?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Tror ikke du trenger noen step up i denne.
    Den tar både MM og MC. Du velger gain og loading vhj av front panel display eller remote.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Fikk absolutt en lydforbedring med NOS rør i min Aesthetix.


    Litt nysgjerrig på om det er noen som har en Aesthetix Calypso pre de vil selge?
    Helst sort. Send gjerne en PM.
    Tror de fleste har den i sølv så brukt og i sort kan bli veldig vanskelig å få tak i. Min skal ihvertfall ingen steder. Prøvde DAC rett i effekt og selv om oppløsning, dynamikk og bass var omtrent likt, så mistet jeg såpass mye på musikalitet uten Calypso at det ikke er aktuelt å koble den ut selv ikke når evt. sommervarmen kommer.

    Hvis du skulle få tak i en så burde du skaffe noen gode NOS rør ASAP, da de orginale rørene mangler en god del på oppløsning, dynamikk og generell musikalitet.
    Har bare testet med originale rør. Og den låt steinbra. Fått en fin pris av Audio Art på en ny, men likevel litt dyrt uten DAC.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tror ikke du trenger noen step up i denne.
    Den tar både MM og MC. Du velger gain og loading vhj av front panel display eller remote.
    Nope, behöver​ ingen, jag har ju en så vet ju allt detta. Det jag undrade över var, OM jag skulle testa en SUT en dag, är det något jag behver tänka på när det kommer till att koppla den mot en Rhea? Har noll erfarenhet av step-ups, därav frågan.
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Tja. I tilfellet SPU tror jeg du må tenke på en step up og bruke RHEA i MM mode.
    Lundahl har.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    ^ Tack. Menar du Ortofon SPU? Nu blir det väl i så fall step up til Koetsu Black, men ska undersöka vidare. Annars var det väl mest det jag undrade när det kommer till det tekniska, att Rhean står i "MM-inställning".
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg trodde du hadde blandet om bokstavene:)
    Det du må se på er utgangsnivået fra PU. Er det nok til RHEA?
    Hvis ikke kan en step up trafo være en løsning sammen med RHEA i MM mode.
    Jeg bygde inn Lundahl trafoer i en DPA RIAA. Det ble faktisk veldig bra sammen med SPU.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har fått byttet ut de slitna gamla orginalrörena (Sovtek) ur Rhean i helgen och satt in Telefunken NOS i alla positioner.

    Kort och gott fått mig en ny RIAA. Tror det var Rudi som skrev noe om å välja rör från översta hylla till Aesthetix och även om jag inte gått för de allra dyraste tfk så blev resultatet här hos mig knallbra.
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Nye rør i Calupsoen!

    Årets Horten messe resulterte i et besøk hos Motron.
    Ba om forslag til nye rør i Calypsoen.

    Det endte med disse røra:

    DSCN3298.JPG



    Golden Dragon ECC83T
    og
    Siemens- Halske E88CC (2/62)

    Foranledningen til byttet var at jeg etterhvert syntes å høre litt sus fra begge kanaler, samtidig som jeg savnet litt detaljer oppover og litt mer definisjon i bassen. Om dette var kvaliteter som var forsvunnet over tid er jeg litt usikker på. Det har jo gått noen år siden Calypsoen kom i hus og vanskelig å huske.
    Setter en femmer på at definisjonen nok har tapt seg noe, samtidig som at jeg har tenkt at eget anlegg nok har mer å by på....
    Blant annet hadde jeg kjøpte en sub for å se om bassen kunne bedres og modifisert Cd spilleren (tungt) for å få mer luft og definisjon.
    Subben var vel ikke noen entydig suksess, men CD spilleren kvitterte med en betydelig strammere og mer utstrakt gjengivelse. En klar forbedring.

    Ikke for å banne i kjerka, karer, men må erkjenne at jeg i mørke stunder likevel var inne på tanken med å kjøpe en enda bedre preamp.
    (En brukt EAR 912 var en av kandidatene).

    Nuvel, bestemte meg altså for å prøve nye rør først.

    Og da må jeg si; gudskjelov for det!
    Impacten av dette ble mye større enn hva jeg hadde forventet:
    - For det første har jeg koblet vekk subben. Den trengs ikke lenger. Jeg hører nå en dypere og bedre definert bass enn hva jeg noen gang kan huske å ha hørt i dette anlegget.
    - Mellomtonen, kanskje særlig den øvre del og diskanten er dratt en del fram og gir 3D og fin dybde i nesten enhver innspilling(!)
    - Det vrimler av detaljer over hele frekvensområdet egentlig, og jeg skvetter til av dynamikken jeg nå opplever.
    - Tror gain er øket med ca. 3 dB.

    Ulempen med dette er at en del innspillinger, kanskje særlig låter med mye synth og/eller mye elektroniske manipulasjoner, kan låte litt slitsomt og, - ja nettopp; kunstig. Noen vil nok hevde at totalen nå er mer analytisk. Fokus litt oppover i frekvensområdet..

    Men de gode innspillingene låter nå med disse røra utrolig "live" og realistisk og - har tenkt at dette må da minne om Signature versjonen av Calypsoen? Total sett er jeg meget fornøyd med det hele. Noen ny Preamp blir det IKKE!:cool:

    Andre med samme "kombo"?
    Forøvrig ikke fremmed for å prøve flere rør-kombinasjoner for kanskje å få litt i både pose og sekk..
     
    Sist redigert:

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har prøvd med disse GD T-rørene, de var for skarpe i toppen etter min smak. Men Siemens 12AX7rør (NOS) passer fint. Jeg også opplevde en stor forbedring med nye rør.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Årets Horten messe resulterte i et besøk hos Motron.
    Ba om forslag til nye rør i Calypsoen.

    Det endte med disse røra:

    Vis vedlegget 351871


    Golden Dragon ECC83T
    og
    Siemens- Halske E88CC (2/62)

    Foranledningen til byttet var at jeg etterhvert syntes å høre litt sus fra begge kanaler, samtidig som jeg savnet litt detaljer oppover og litt mer definisjon i bassen. Om dette var kvaliteter som var forsvunnet over tid er jeg litt usikker på. Det har jo gått noen år siden Calypsoen kom i hus og vanskelig å huske.
    Setter en femmer på at definisjonen nok har tapt seg noe, samtidig som at jeg har tenkt at eget anlegg nok har mer å by på....
    Blant annet hadde jeg kjøpte en sub for å se om bassen kunne bedres og modifisert Cd spilleren (tungt) for å få mer luft og definisjon.
    Subben var vel ikke noen entydig suksess, men CD spilleren kvitterte med en betydelig strammere og mer utstrakt gjengivelse. En klar forbedring.

    Ikke for å banne i kjerka, karer, men må erkjenne at jeg i mørke stunder likevel var inne på tanken med å kjøpe en enda bedre preamp.
    (En brukt EAR 912 var en av kandidatene).

    Nuvel, bestemte meg altså for å prøve nye rør først.

    Og da må jeg si; gudskjelov for det!
    Impacten av dette ble mye større enn hva jeg hadde forventet:
    - For det første har jeg koblet vekk subben. Den trengs ikke lenger. Jeg hører nå en dypere og bedre definert bass enn hva jeg noen gang kan huske å ha hørt i dette anlegget.
    - Mellomtonen, kanskje særlig den øvre del og diskanten er dratt en del fram og gir 3D og fin dybde i nesten enhver innspilling(!)
    - Det vrimler av detaljer over hele frekvensområdet egentlig, og jeg skvetter til av dynamikken jeg nå opplever.
    - Tror gain er øket med ca. 3 dB.

    Ulempen med dette er at en del innspillinger, kanskje særlig låter med mye synth og/eller mye elektroniske manipulasjoner, kan låte litt slitsomt og, - ja nettopp; kunstig. Noen vil nok hevde at totalen nå er mer analytisk. Fokus litt oppover i frekvensområdet..

    Men de gode innspillingene låter nå med disse røra utrolig "live" og realistisk og - har tenkt at dette må da minne om Signature versjonen av Calypsoen? Total sett er jeg meget fornøyd med det hele. Noen ny Preamp blir det IKKE!:cool:

    Andre med samme "kombo"?
    Forøvrig ikke fremmed for å prøve flere rør-kombinasjoner for kanskje å få litt i både pose og sekk..
    Jeg har relativ godt utvalg av rør om du vil låne. Bare å gi et lite vink.
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Hei Fosse.
    Har faktisk tenkt litt i "de baner".

    Kjøpte nettopp et NOS sett 6922 fra Audiomix som jeg testet ut (United Electronic 6922).
    Foreløpig holder jeg på Siemens Halske, da i combo med Golden Dragon.

    Men, det blir for lite tid til seriøs lytting nå før jul, så jeg stresser ikke med det.
    La oss se hva Januar kan by på?

    Tror jeg må nå prøve noen kombinasjoner med andre ECC83 rør enn de Golden Dragon Rørene jeg nå kjører på.

    Du får et "vink" OK?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har drabbats av ett fel i min Rhea, har idag flyttat på hela anlegget och när jag slog på allt har jag fått en hög during drån Rhean i högtalarna som inte blir borta uansett vad jag gör. Det är inte jordningsproblem har jag funnit ut efter en del felsökning.

    Öppnade topplocket och såg att två röda lysdioder som vanligtvis lyser när strömbrytaren är påslagen nu inte lyser. Dessa är D15/D13 på printet, närmst strömdelen.

    Någon som har kännskap till Rhea och vet vad detta kan vara för fel?

    Allt fungerar normalt ellers, display, funktioner och det kommer musik, men det är något galt och mest sannsynlig har det med dessa lysdioder i kretsen och göra. Har för ordens skull sänt mail till Aesthetix.

    D15 ses i mitten av bildet helt till vänster och D13 under de två blå potmeterne. Är det kondensatorer som gått, då de normalt sett långsamt fader ut i lysstyrka när man slår av strömmen?

     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har fått bekräftat att det skal lysa i D15/D13 så chansen är väl mer än stor att det är där felet ligger.

    Tänkte du på något speciellt när det kommer till Jim White Hans?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Han / de er ikke særlig velvillig innstilt på å hjelpe. Vil helst ha jobben selv.
    Siden det er et par LED som ikke lyser er det trolig en regulator eller spenningsreferanse som er kaputt.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Årets Horten messe resulterte i et besøk hos Motron.
    Ba om forslag til nye rør i Calypsoen.

    Det endte med disse røra:




    Golden Dragon ECC83T
    og
    Siemens- Halske E88CC (2/62)

    Foranledningen til byttet var at jeg etterhvert syntes å høre litt sus fra begge kanaler, samtidig som jeg savnet litt detaljer oppover og litt mer definisjon i bassen. Om dette var kvaliteter som var forsvunnet over tid er jeg litt usikker på. Det har jo gått noen år siden Calypsoen kom i hus og vanskelig å huske.
    Setter en femmer på at definisjonen nok har tapt seg noe, samtidig som at jeg har tenkt at eget anlegg nok har mer å by på....
    Blant annet hadde jeg kjøpte en sub for å se om bassen kunne bedres og modifisert Cd spilleren (tungt) for å få mer luft og definisjon.
    Subben var vel ikke noen entydig suksess, men CD spilleren kvitterte med en betydelig strammere og mer utstrakt gjengivelse. En klar forbedring.

    Ikke for å banne i kjerka, karer, men må erkjenne at jeg i mørke stunder likevel var inne på tanken med å kjøpe en enda bedre preamp.
    (En brukt EAR 912 var en av kandidatene).

    Nuvel, bestemte meg altså for å prøve nye rør først.

    Og da må jeg si; gudskjelov for det!
    Impacten av dette ble mye større enn hva jeg hadde forventet:
    - For det første har jeg koblet vekk subben. Den trengs ikke lenger. Jeg hører nå en dypere og bedre definert bass enn hva jeg noen gang kan huske å ha hørt i dette anlegget.
    - Mellomtonen, kanskje særlig den øvre del og diskanten er dratt en del fram og gir 3D og fin dybde i nesten enhver innspilling(!)
    - Det vrimler av detaljer over hele frekvensområdet egentlig, og jeg skvetter til av dynamikken jeg nå opplever.
    - Tror gain er øket med ca. 3 dB.

    Ulempen med dette er at en del innspillinger, kanskje særlig låter med mye synth og/eller mye elektroniske manipulasjoner, kan låte litt slitsomt og, - ja nettopp; kunstig. Noen vil nok hevde at totalen nå er mer analytisk. Fokus litt oppover i frekvensområdet..

    Men de gode innspillingene låter nå med disse røra utrolig "live" og realistisk og - har tenkt at dette må da minne om Signature versjonen av Calypsoen? Total sett er jeg meget fornøyd med det hele. Noen ny Preamp blir det IKKE!:cool:

    Andre med samme "kombo"?
    Forøvrig ikke fremmed for å prøve flere rør-kombinasjoner for kanskje å få litt i både pose og sekk..
    Syntes sylvania 5751 tripple mica black plate gold brand var meget bra i gain stage (v1). Livlige, god dynamikk og transparens samtidig som de hadde god mer varme enn orginalrørene. Testet også litt mullard, siemens 5751wa og noe annet på 12AX7 posisjonen, men sylvaniane var såpass mye bedre at jeg slo meg til ro med de.

    Sleit litt mer med v2 hvor jeg prøvde blant annet telefunken E88CC, Simens E188CC og Phillips SQ. Av de så var phillips SQ det mest musikalske og hadde den mest livlige mellomtonen med en varm og fyldig mellombass, men rullet litt av i topp og bunn samt at de manglet litt på mikrodynamikk. Telefunken var det mest oppløste og reineste av settene, men ble litt sterilt, selv om det kanskje totalt sett hadde mest dynamikk og hurtighet samtidig som det var mest utstrakt på frekvensfløyene. Syntes det manglet litt flyt og engasjement i musikken med telefunken. Simens E188CC ble for snilt for min del. Det låt pent, men strupet dynamikken og følte ikke timingen satt helt, så de ble bare spilt inn før jeg satte de bort.

    Når jeg hadde Calypso så gikk det primært i komboen Sylvania 5751 og Phillips SQ da det var det som ga den mest musikkglede for meg.
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Fortsettelsen på min historie var at jeg etter hvert synes det ble litt vel mye av det "gode" med denne komboen (Golden Dragon / Siemens Halske)
    Prøvde ut en rekke andre kombinasjoner (Tesla, United Electronics, Telefunken mm.), både nytt og brukt, men greide aldri å lande helt. Alltid ett eller annet "feil" og ett eller annet som var veldig bra.???
    Til slutt ga jeg opp. Hoppet rett og slett av hele rør-karusellen og solgte Aesthetixen til en fyr i England.


    Mvh
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    En kort uppdatering på Rhean, Mr. Buckley på Aesthetix har varit i full sving och mailat mig flera gånger och bett mig ta kontakt med Stylusaudio i Stockholm som skal vara importören och ha servicecenter. E-post sänt Stylusaudio.
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Audiomix kjenner veldig godt Rheaen og kan sikkert ordne den for deg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det hade ju varit den bästa och garanterat den enklaste lösningen ja, vi får se!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja, har ju egentligen inte kommit så väldigt mycket längre, ännu, men Aesthetix har faktiskt stått på för å finna en lösning. Så får vi se om det blir i Norge (helst) eller om den måste till Sverige.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Rørbytte på gang.
    Hva slags erfaring har eiere av Rhea trinnet når det gjelder levetid på rørene?
    mvh
    :)
     

    Vedlegg

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    En kort uppdatering på Rhean, Mr. Buckley på Aesthetix har varit i full sving och mailat mig flera gånger och bett mig ta kontakt med Stylusaudio i Stockholm som skal vara importören och ha servicecenter. E-post sänt Stylusaudio.
    Ny uppdatering. Sände e-post till stylusaudio för en vecka sedan och ringde senast idag. Inga svar. Får göra ett nytt försök efter helgen.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    En kort uppdatering på Rhean, Mr. Buckley på Aesthetix har varit i full sving och mailat mig flera gånger och bett mig ta kontakt med Stylusaudio i Stockholm som skal vara importören och ha servicecenter. E-post sänt Stylusaudio.
    Ny uppdatering. Sände e-post till stylusaudio för en vecka sedan och ringde senast idag. Inga svar. Får göra ett nytt försök efter helgen.
    Flott at du holder oss oppdatert om denne saken. Det er visst ingen som reparerer A lenger i Norge. Har selv et problem med during i en kanal etter en rep her i landet. Det ble ikke oppdaget før jeg begynte å spille på høyt volum. På enkelte innspillinger må jeg opp på 50 og da er duringen plagsom i roligere partier. Duringen kommer fra RIIAkortet.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.404
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    En kort uppdatering på Rhean, Mr. Buckley på Aesthetix har varit i full sving och mailat mig flera gånger och bett mig ta kontakt med Stylusaudio i Stockholm som skal vara importören och ha servicecenter. E-post sänt Stylusaudio.
    Ny uppdatering. Sände e-post till stylusaudio för en vecka sedan och ringde senast idag. Inga svar. Får göra ett nytt försök efter helgen.
    Flott at du holder oss oppdatert om denne saken. Det er visst ingen som reparerer A lenger i Norge. Har selv et problem med during i en kanal etter en rep her i landet. Det ble ikke oppdaget før jeg begynte å spille på høyt volum. På enkelte innspillinger må jeg opp på 50 og da er duringen plagsom i roligere partier. Duringen kommer fra RIIAkortet.
    Rhean är nu hos Stylusaudio i Stockholm som är de som tar sig av reparationer. De har lokaliserat felet och väntar på delar och vidare besked från Aesthetix i USA. Stylusaudio är proffe och håller mig uppdaterad fortlöpande!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Høres bra ut, håper de greier å fikse den! Hvis dette går bra så kommer jeg til å høre med dem om de kan fikse mitt problem også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn