Adecco...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.154
Ikke enig, Deph. Jeg tror det er iboende de fleste mennesker å arbeide, å være til nytte for noen.
Men selvfølgelig, det finnes også noen arbeidssky individer og noen bevisst arbeidssky mennesker.
Førstnevnte er de som til enhver tid klager på "alle de andre" og er stinne av misunnelse. (Typen "Naboen har kjøpt seg en flott Fiesta, sikkert kjempedyr.") Sistnevnte er de som ser på arbeid som et åk for å skaffe seg goder, og ikke jobber mer enn høyst nødvendig. (Du? ;D )

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Ikke enig, Deph. Jeg tror det er iboende de fleste mennesker å arbeide, å være til nytte for noen.
Klart det er kjekt å gjøre noe meningsfullt, men man er rimelig fattig i ånden hvis det å være lønnsslave i seg selv gir mening. Har man tilstrekkelig ressurser kan man bruke tiden på viktigere ting som hobbyer. Og får man noe utav å være til nytte for andre så kan man da heller melde seg inn i en organisasjon som driver med frivillig arbeid eller noe. Gir nok mer det enn en eller annen jallajobb.

Men selvfølgelig, det finnes også noen arbeidssky individer og noen bevisst arbeidssky mennesker.
Førstnevnte er de som til enhver tid klager på "alle de andre" og er stinne av misunnelse. (Typen "Naboen har kjøpt seg en flott Fiesta, sikkert kjempedyr.") Sistnevnte er de som ser på arbeid som et åk for å skaffe seg goder, og ikke jobber mer enn høyst nødvendig. (Du? ;D )
Var en gjeng som kalte seg Sammenslutningen av Bevisst Arbeidssky Elementer en gang, men de ble vel for grådige og begynte i jobb igjen, eller ble rike og blaserte (som Christian Vennerød). Ikke å forakte det heller forsåvidt. :-\

Hadde jeg kunnet pensjonere meg i dag hadde jeg nok takket ja til det.

Vi er da rik nok som nasjon til å leie inn noen til å jobbe for oss. :-\

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.122
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Arbeid er vel i det hele tatt noe livsforkortende tidssløsing som man kaster bort sin tid på i håpet om å få råd til en ferietur og litt bedre hifi. :'(

Enig. Jeg skulle gjerne latt være å jobbe for sånn rundt 300 000kr i året! ;D

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
de som angriper fagforeningene for at de sabler ned alternative arbeidstidsløsninger...
Det er altså ikke tilfelle! De løsningene vi har med alt. ordninger, har skjedd i samarbeid med organisasjonene. I mitt distrikt er vi positive til forsøk med alternative ordninger.
Men som det er nevnt her, arbeidsintensive perioder, med altfor lange vakter går på helsa løs... Men nå har vi begynt å få vaktlengder ned i 3-5 timer, det sliter også på helsa, da de som er nødt til å ta disse vaktene aldri får arbeidet full stilling. Psykisk påkjenning å måtte sove med telefonen på hodeputa, klar til å steppe inn hvis jobben ringer. :/

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.460
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
(Typen "Naboen har kjøpt seg en flott Fiesta, sikkert kjempedyr.")

Beklager men her falt jeg av! Jeg mener Fiesta, flott og kjempedyr i samme setning???? ::)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.154
Spiralis skrev:
Pink_Panther skrev:
(Typen "Naboen har kjøpt seg en flott Fiesta, sikkert kjempedyr.")

Beklager men her falt jeg av! Jeg mener Fiesta, flott og kjempedyr i samme setning???? ::)
Den type mennesker som er misunnelig på alt. Grunnet latskap sitter de i en økonomisk smørje. OT, selvfølgelig.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Den type mennesker som er misunnelig på alt. Grunnet latskap sitter de i en økonomisk smørje. OT, selvfølgelig.
Latskap er undervurdert. Men kunsten ligger i balansegangen slik at det ikke går ut over økonomien. Misunnelse er derimot nesten like tåpelig som selvmedlidenhet.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Pink_Panther skrev:
Latskap er undervurdert. Men kunsten ligger i balansegangen slik at det ikke går ut over økonomien. Misunnelse er derimot nesten like tåpelig som selvmedlidenhet.
+1

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.157
Torget vurderinger
4
baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:
Pink_Panther skrev:
+1
En ex-forsker fortalte meg at en perfekt arbeidsdag er når man putter kortet inn i stemplingsuret 09:00 og klokken skifter til 09:01 når en tar det ut.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.460
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Stakkars !

Forøvrig enig i Deph sin komentar. ( Sa han som selv sitter på toppen av næringskjeden! ;D )

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Uten latskap hadde vi alle fortsatt vært sankere. (og slankere)

Topp Bunn