- Ble medlem
- 19.01.2003
- Innlegg
- 3.202
- Antall liker
- 342
Har en far som har fått nyss om at aceton kan forbedre bensinmotorens ytelse. Det var jeg som tipset han, så egentlig er jeg like gal. Uansett, så fikk jeg melding i dag om at han syns det var uvandt å trå så forsiktig på gassen... Mulig det foreløpig er placebo, men han har satt på tripteller og måler full tank - 50 liter bensin og 90ml aceton iblandet. Jeg syns min egen bil gikk bedre i dag bare ved tanken på at jeg skal prøve det samme...i alle fall placebo. Så vi får se hva som skjer når jeg kommer i gang også. Nå bruker min bil i snitt 0.82 på mila. Rapporterer forbruket senere ette en tank med acetonblanding.
Aceton bryter nemlig ned overflatespenningen i bensinsprøyten (dråpene) og gjør at bensinen fordamper lettere og dermed forbrenner mer av den innsprøyta bensinen, og forbrenner dermed mer effektivt.
Noen flere som har prøvd dette?
Har lest mye om dette på nettet, og mange hevder en reduksjon på gjennomsnitt 30% bensinforbruk - alt fra 5-6% til 50% er rapportert fra diverse kilder. Når 90ml aceton koster 6 - 7 kroner på full tank bensin til 600 kroner, er det penger å spare. Ikke bare det, men en mer fullstendig forbrenning gir lavere utslipp av giftige gasser. Fungerer utmerket med små mengder aceton i dieselbiler også. Den sotete røyken ved pådrag blir visst nok nesten helt borte. Save the world, og spar bucks folkens

Jeg har videre vært gal nok til å sette i gang HHO produksjonsplaner til min gamle Mazda 626. Elektrolyse av vann gir den eksplosive blandingen HHO, eller Brown's gass. En liten produksjon av dette er nok til å øke effektiviteten til bensinforbrenningen så bilen bruker mindre bensin. Det er to måter å foreta elektrolyse av vann på:
1. Saltvann, "lav" spenning og høy strøm - typisk drevet av 12V batteri i bilen ved 20 - 30 ampére.
2. Destillert eller kranvann, høy spenning (1200V pr mm elektrodeavstand splitter de bipolare vannmolekylene opp i hudrogen- og oksygengass) ved ca 42.8kHz (Vet ikke hvorfor) med én polaritet på spenningen.
1 er ineffektiv men fungerer med lav spenning.
2 er visst nok veldig effektiv og krever lite energitilførsel.
Stanly Mayer, amerikans oppfinner, ble stemplet som bedrager da han gikk ut med høyspennings-HHO apparatet og ville selge løsningen i 1996 da han endelig var i mål. Ikke lenge etter, i 1998, døde han "tilfeldigvis" av matforgiftning. Ingen har funnet igjen tegninger eller hans patent, men en del klarte han å distribuere via venner og kjente i tiden før han ble forgiftet. Mesteparten har blitt replikert av andre folk senere. Youtube har masse videoer om dette. Dog veldig mange delte meninger om virkningen.
Japanerne har utviklet en bil som er selvforskynt med HHO, men booster kompresjonen i forbrenningskammeret med innsprøytning av vann - en dampmotor altså. Bilen ble godkjent av myndighetene for testkjøring på offentlig vei i 2007. Har 0 utslipp og trenger en flaske vann i nye og ne. Scam eller fakta?
Vidar
Aceton bryter nemlig ned overflatespenningen i bensinsprøyten (dråpene) og gjør at bensinen fordamper lettere og dermed forbrenner mer av den innsprøyta bensinen, og forbrenner dermed mer effektivt.
Noen flere som har prøvd dette?
Har lest mye om dette på nettet, og mange hevder en reduksjon på gjennomsnitt 30% bensinforbruk - alt fra 5-6% til 50% er rapportert fra diverse kilder. Når 90ml aceton koster 6 - 7 kroner på full tank bensin til 600 kroner, er det penger å spare. Ikke bare det, men en mer fullstendig forbrenning gir lavere utslipp av giftige gasser. Fungerer utmerket med små mengder aceton i dieselbiler også. Den sotete røyken ved pådrag blir visst nok nesten helt borte. Save the world, og spar bucks folkens
Jeg har videre vært gal nok til å sette i gang HHO produksjonsplaner til min gamle Mazda 626. Elektrolyse av vann gir den eksplosive blandingen HHO, eller Brown's gass. En liten produksjon av dette er nok til å øke effektiviteten til bensinforbrenningen så bilen bruker mindre bensin. Det er to måter å foreta elektrolyse av vann på:
1. Saltvann, "lav" spenning og høy strøm - typisk drevet av 12V batteri i bilen ved 20 - 30 ampére.
2. Destillert eller kranvann, høy spenning (1200V pr mm elektrodeavstand splitter de bipolare vannmolekylene opp i hudrogen- og oksygengass) ved ca 42.8kHz (Vet ikke hvorfor) med én polaritet på spenningen.
1 er ineffektiv men fungerer med lav spenning.
2 er visst nok veldig effektiv og krever lite energitilførsel.
Stanly Mayer, amerikans oppfinner, ble stemplet som bedrager da han gikk ut med høyspennings-HHO apparatet og ville selge løsningen i 1996 da han endelig var i mål. Ikke lenge etter, i 1998, døde han "tilfeldigvis" av matforgiftning. Ingen har funnet igjen tegninger eller hans patent, men en del klarte han å distribuere via venner og kjente i tiden før han ble forgiftet. Mesteparten har blitt replikert av andre folk senere. Youtube har masse videoer om dette. Dog veldig mange delte meninger om virkningen.
Japanerne har utviklet en bil som er selvforskynt med HHO, men booster kompresjonen i forbrenningskammeret med innsprøytning av vann - en dampmotor altså. Bilen ble godkjent av myndighetene for testkjøring på offentlig vei i 2007. Har 0 utslipp og trenger en flaske vann i nye og ne. Scam eller fakta?
Vidar