Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    A65
    Y 1000.000

    MCS+

    60W 8 ohm
    120W 4 ohm
    43kg

     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    BTS skrev:
    wizard skrev:
    A65
    Y 1000.000

    MCS+

    60W 8 ohm
    120W 4 ohm
    43kg

    Detta är en bild på A-60. Ikke A-65.
    A-65






    Average continuous rated output (20Hz ~ 20kHz day): 60W/ch (8?), 120W/ch (4?), 240W/ch (2?), 480W/ch (1?)
    Total Harmonic Distortion: 0.07 % (2?, when stereo)
    Frequency response: 20Hz ~ 20kHz (+0 /-0.2dB)
    Damping factor: 400
    S / N ratio: 115dB
    Power consumption: 530W (when no input 280W 8? load at rated output 380W)
    Maximum external dimensions: 465W × 238H × 515Dmm
    Weight: 43.0kg
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Hei,

    vurderer å kjøpe ny CD-spiller, og da er komboen DP-800/DC-801 en av favorittene. Men her jeg befinner meg er det vanskelig å få til en lyttesession før evt. kjøp. Har hørt denne komboen flere ganger tidligere, og fikk da meget godt inntrykk, både av lyd, finish og byggekvalitet. Det jeg lurer på nå er om noen kan uttale seg om denne kontra andre, nyere modeller i ca. samme prisklasse.

    Kort sagt, er Accuphase sin toppmodell like så god idag som da den kom for nesten 2 år siden?

    Håper noen kan hjelpe meg her.

    Mvh.
     
    B

    bts

    Gjest
    blekansikt skrev:
    Hei,

    vurderer å kjøpe ny CD-spiller, og da er komboen DP-800/DC-801 en av favorittene. Men her jeg befinner meg er det vanskelig å få til en lyttesession før evt. kjøp. Har hørt denne komboen flere ganger tidligere, og fikk da meget godt inntrykk, både av lyd, finish og byggekvalitet. Det jeg lurer på nå er om noen kan uttale seg om denne kontra andre, nyere modeller i ca. samme prisklasse.
    Kort sagt, er Accuphase sin toppmodell like så god idag som da den kom for nesten 2 år siden?
    Håper noen kan hjelpe meg her.

    Mvh.
    Jag skulle tro att denna kombon fortfarande är bland de bästa.
    Heldigvis fick jag pröva innan köp (Tack Tor) och kall direkt ur kartong spelade denna kombo så bra att beslut om köp togs på få sekunder. DP-78 fick blev totalt knust i jämförelse. Varken tid eller möjlighet fanns dock då att ställa upp spelare i samma prisklass hemma. Vad jag föll för var den majestätiskt kontrollerade ljudpilden med extremt skiktdjup och punktformighet. Med full Accuphase pakke i bagaget
    ser jag denna kombo som den mest välljudande enheten i mitt system.

    Mvh
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Vurderer å kjøpe en hodetelefon ala AKG K701. Hvordan er kvaliteten på hodetelefonutgangen på E450 kontra en seperat hodetelefonforsterker?
     

    Vedlegg

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Hi!

    Jeg har gått til innkjøp av et par Wilson Audio Sophia 2 høyttalere.

    De har følgende specs:

    Nominal Impedance: 4 ohms, 3 ohms minimum
    Woofer: One 10 inch
    Midrange: One 7 inch
    Tweeter: One 1 inch Inverted Titanium Dome
    Sensitivity: 89dB @ 1 watt (2.00V) at 1 meter
    Minimum Amplifier Power: 15 WPC
    Frequency Response: (with port contribution)
    +0, -3dB 29 Hz - 22.5 kHz
    Height: 41.25 inches
    Width: 12.75 inches
    Depth: 18 inches
    System Product Weight: (each) 160 lbs
    Approx. Shipping Weight: (for complete system) 462 lbs

    Hvordan vil en Accuphase E-550 passe til denne høyttaleren? Jeg har en Burmester 051 class A/B nå, og den faller litt igjennom mht. kontroll når det spilles litt høyere enn normalt lyttenivå (hva enn det er..).

    Et alternativ er jo å kjøpe pre-og amp. Jeg kan bruke omlag kr. 200,000 til amps. Men hvorfor bruke dem, hvis E-550 kan gjøre jobben. Da kan jeg eventuelt selge min Burmester 061, og kjøpe en ny Accuphase DP-600 cd spiller.

    Snakkes med!

    MVH, ToffenG
     
    N

    nslookup

    Gjest
    Trond_B skrev:
    Vurderer å kjøpe en hodetelefon ala AKG K701. Hvordan er kvaliteten på hodetelefonutgangen på E450 kontra en seperat hodetelefonforsterker?
    Den er av veldig høy kvalitet.
     

    eikeland

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    78
    Hei Toffen.
    Jeg har Accuphase E-550 som jeg kjører på sophia 2.Det spiller veldig bra det ,men har selv lyst å prøve noe med litt mere power selv om det ikke trenger å bli noe bedre .Så hadde jeg hatt 200000 til amp hadde jeg kansje kjøpt noe annet.
    Men må jo si at E-550 er en fantastisk forsterker som jeg kunne levd lenge med..kjøper du en brukt har du jo 150000 igjen til noe annet ;)
    Mvh
    Øyvind
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    eikeland skrev:
    Hei Toffen.
    Jeg har Accuphase E-550 som jeg kjører på sophia 2.Det spiller veldig bra det ,men har selv lyst å prøve noe med litt mere power selv om det ikke trenger å bli noe bedre .Så hadde jeg hatt 200000 til amp hadde jeg kansje kjøpt noe annet.
    Men må jo si at E-550 er en fantastisk forsterker som jeg kunne levd lenge med..kjøper du en brukt har du jo 150000 igjen til noe annet ;)
    Mvh
    Øyvind
    Hei!

    Bytte i E-450 da? ;)

    TAF
     

    eikeland

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    78
    Vet ikke helt. Har bare hatt sophiane i 2 mnd så jeg vil prøve litt til med 550
    Jeg har byttet ut hele hifien i det siste så nå må jeg spille på det jeg har en stund

    ¨mvh
    Øyvind
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    eikeland skrev:
    Vet ikke helt. Har bare hatt sophiane i 2 mnd så jeg vil prøve litt til med 550
    Jeg har byttet ut hele hifien i det siste så nå må jeg spille på det jeg har en stund

    ¨mvh
    Øyvind
    Sjønnar det. ;)

    Er sugen på å prøve ut klasse-A sjølv,men det må vel la seg gjere med tid og stunder.

    Mvh
    TAF
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Saito skrev:
    Da kommer A-35 i juli!
    Specs

    Average continuous rated output: stereo / 150W (1? Load), Mono / 300W (2? load)
    Total harmonic distortion rate: Stereo / 0.05% (2? load), mono / 0.05% (4 ~ 16? load)
    Frequency characteristics : rated continuous average output / 20 ~ 20,000 Hz
    Gain: 28.0dB
    Load Impedance: Stereo / 2 ~ 16?, mono / 4 ~ 16?
    Input Impedance: Balanced / 40k?, unbalanced / 20k?
    S / N: 111db ( Switch GAIN MAX)
    Power Consumption: 200W (8? load at rated output)
    Dimensions: 465W × 170H × 425Dmm
    Weight: 22.8kg
     

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    721
    Antall liker
    2.047
    Torget vurderinger
    13
    Hei

    Kar akkurat handlet meg en debutforsterkeren til Accuphase (P 300) via
    e-bay. Har lest mye bra om denn vintage forsterkeren på nett rundt om i verden.
    Noen som har erfaringer med denne ? ..eller blir den betraktet som museumsgjennstand ?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei og god sommer. :)

    Er det noken som har AD 20 riaa kortet? Kunne tenke meg å kommet i kontakt med noken som har dette kortet da eg sitter med eit par spørsmål. :-\

    Mvh
    TAF
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Bare lurte på hvor bra/ dyr en ekstern forforsterker koblet til Accuphase E-550 må være for å slå den pre`en som allerede er innebygget i E-550. Tenkte på å kanskje prøve en forforsterker med rør koblet til effektdelen av E-550..
     

    jaerbo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Innlegg
    164
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen av "Accuphase's venner" som har noen velbegrunnede meninger om hodetelefonutgangen på disse produktene? Jeg mener selv at den er helt ok - men jeg har ikke noe særlig sammenlikningsgrunnlag. Har tenkt på Transformatic sin hodetelefonforsterker med rør (nå når Roald forhandler den her i Bergen) - og kommer muligens til å gjøre et forsøk på å sammenlikne dem.

    Takker for alle meninger/svar.

    Mvh JE
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Lurer på det samme. Synes den høres bra ut men har ikke testet/sammenlignet med en dedikert head-amp. ???
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Heisann.

    Headphone delen i Accuphase(E-450 og E-550) er av meget god kvalitet. Har testet denne med BD DT770 80ohm,AKG K701,AudioTechnica ATH-W1000 og Denon AH-D2000.

    Andre headamper som eg tidlegere har eigd og kan sammenligne med er: Heed CanAmp,Musical Fidelity X-Can V3,EarMax,ProJect HeadBox ll og her er det bare EarMax som kan måle seg med den som sitter i Accuphase,n. Virker som å kunne drive dei fleste telefoner med glans.

    Bruker nå kun Denon AH-D2000 da denne er det beste EG har hatt på øyren noken gang og så må eg ha lukkede klokker da dette blir brukt sammen med andre og ikkje kan være til sjenanse.

    Mvh
    TAF
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Noen som med hånda på hjertet/prøvd og kan si om E-213 har noe krutt. Jeg tenker da på om den klarer å gi et godt fundament i de nedre frekvenser på lavt volum? Bryston B-100 har det. Kan jo sef spørre om å prøve denne accusaken. Høytt er ennå ikke planlagt. Lite rom. Må bli noe slanke greier.
     

    jaerbo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Innlegg
    164
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    geirf2 skrev:
    Noen som med hånda på hjertet/prøvd og kan si om E-213 har noe krutt. Jeg tenker da på om den klarer å gi et godt fundament i de nedre frekvenser på lavt volum? Bryston B-100 har det. Kan jo sef spørre om å prøve denne accusaken. Høytt er ennå ikke planlagt. Lite rom. Må bli noe slanke greier.
    Jeg har eid denne forsterkeren i noen år (er vel 4-5 år siden jeg solgte den). Brukt på B&W 805s, Aliante Pinifarina One, WLM pluss noen andre høytalere..... Jeg likte i alle tilfelle forsterkeren meget godt, og beholdte den ganske lenge inntil jeg oppgraderte til E-550 i samme merket. I forhold til prisen er den en MEGET god forsterker IMHO, byggekvaliteten er ypperlig og den er også meget fleksibel med mulighet for innstikkskort av ulike slag. Den har jo både "loudness" og tonekontroller - noe som jeg i alle tilfelle setter pris på ;)

    Kjenner ikke B-100, så den kan jeg ikke uttale meg om.

    JE
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Ok, takker. Ser at det står 2005.04 på accuphase sine Museum sider så 213 er jo ikke veldig gammel.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    geirf2 skrev:
    Ok, takker. Ser at det står 2005.04 på accuphase sine Museum sider så 213 er jo ikke veldig gammel.
    Det var vel da den ble introdusert som erstatning for 212 og altså ikke tidspunktet den ble avviklet (i tilfelle noen trodde det). Det skjedde nokså nylig da modell 250 kom. Har selv eid 213 litt tilbake i tid og kan anbefale den på det varmeste. En meget potent forsterker til prisen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn