Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    142
    Forstått det slik at E-250 erstatter E-213
    Noen som vet om prisen blir lik E-213 ???
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Triangle VS Atoll skrev:
    Forstått det slik at E-250 erstatter E-213
    Noen som vet om prisen blir lik E-213 ???
    Hvis du tar utganspunkt i prisene på denne siden: http://www.aicircle.com/life/goods/accuphase/index.html og prisen på E-213 hos Tor så får vi en pris på kr 36590 veil. Nå har ikke Tor justert prislisten sin i takt med at forholdet mellom kroner og Yen har forverret seg betraktelig så det er godt mulig prisen er enda høyere.

    mvh,
    OS
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    142
    OS skrev:
    Triangle VS Atoll skrev:
    Forstått det slik at E-250 erstatter E-213
    Noen som vet om prisen blir lik E-213 ???
    Hvis du tar utganspunkt i prisene på denne siden: http://www.aicircle.com/life/goods/accuphase/index.html og prisen på E-213 hos Tor så får vi en pris på kr 36590 veil. Nå har ikke Tor justert prislisten sin i takt med at forholdet mellom kroner og Yen har forverret seg betraktelig så det er godt mulig prisen er enda høyere.

    mvh,
    OS
    Hmmm, bare og begynne og spare da,, når tidene er inne for og handle, håpe det dukker opp noe på brukten.....
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens.

    Er det meg som ikkje sjønner tegninga :-[ eller er det slik at Accuphase sine høyttalerterminaler ikkje tar bananplugger/stikk??

    Mvh
    TAF
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    T A F skrev:
    Hei folkens.

    Er det meg som ikkje sjønner tegninga :-[ eller er det slik at Accuphase sine høyttalerterminaler ikkje tar bananplugger/stikk??

    Mvh
    TAF
    Det stemmer at de ikke tar bananplugger.

    mvh,
    OS
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Ok. Dette er første forsterker eg har i mitt eie der det ikkje er muligheter for å bruke bananstikk.

    Har tidlegere hatt Sony,Doxa,Hegel,Cary,Cayin.....og alle tar banan.

    Mvh
    TAF
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    T A F skrev:
    Ok. Dette er første forsterker eg har i mitt eie der det ikkje er muligheter for å bruke bananstikk.

    Har tidlegere hatt Sony,Doxa,Hegel,Cary,Cayin.....og alle tar banan.

    Mvh
    TAF
    Jeg sjekket bak på mine A-30 nå og de kan faktisk ta bananplugger men hullet er plugget igjen med en plastplugg slik at jeg ikke så det med en gang! Beklager feilinformasjonen. Har sjekket E-450 og det ser ut til å være slik der også.

    mvh,
    OS
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Det er d eg har observert eg også,men lurer på korleis ein fjerner den pluggen. Om det er nåken som har kjenskap til dette så tar eg imot tips om det. ;)

    På forhand takk.

    Mvh
    TAF
     

    Baron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Jeg brukte en spiss nebbtang. Lagde først et riss med liten kniv, og så var det bare å dra ut. Ingen vandalisme på terminalene av den grunn. Det gikk veldig fint. Har samme forsterker som deg!
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Baron skrev:
    Jeg brukte en spiss nebbtang. Lagde først et riss med liten kniv, og så var det bare å dra ut. Ingen vandalisme på terminalene av den grunn. Det gikk veldig fint. Har samme forsterker som deg!
    Takker for tipset Baron. :) Detta skal prøves ut i morgon tidleg. Var vel egentlig bekymret for å ødlegge noke.

    God kveld.

    Mvh
    TAF
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Det står ein liten plast propp med eit lite hol senter på,som skal nappes ut. Eg brukte ein tynn syl som eg putta inn i senterholet på proppen og klarte å dra den ut ved å vinkle sylen når eg sku dra den ut at.

    Eg kjenner ikkje til om din E-530,men det er det kansje noken andre her som gjere.

    Har den desse proppene som eg beskriver?

    TAF
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    På høstparten i år kjøpte jeg en E-450 hos Tor, og den er jeg storfornøyd med!
    Jeg ser på Tors nettside at en DAC-20 koster kr 7500. I min nåværende forenklingsmodus lurer jeg på om hvordan denne er i forhold min Audio Aero Capitole cd-spiller. Jeg har rippet all musikken til CD (iTunes) og benytter DAC'en i Capitolen til å spille over anlegget. Noen her som har en formening om DAC-20 kan hamle opp med Capitolen min?

    PS: Er jeg en Accuphase-venn nå? ;)
     

    Baron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Hvis du har mulighet til å gå for en Bryston BDA-1 i stedet for DAC20 ville jeg absolutt gjort det. Hadde DAC20 på samme forsterker som deg, men for min del var det ingen vei tilbake etter hjemlån av BDA-1. Test gjerne begge selv, så får du helt sikkert gjort opp en mening. Kombinasjonen med E-450 og BDA-1 blir iallefall lenge hos meg. Eller dvs helt til Accuphase kommer med en ekstern usb-dac. ;) Lykke til!
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Har eit spørsmål til dykk her på kanalen. ;)

    Da E-450 har både pre ut og pre inn,så lurer eg på om det går ann å henge på den eit effekttrinn f.eks. A 30 eller eit rør effekttrinn for å drive mellomtone/diskant og fortsatt bruke den intergrerte for å drive bassen med?

    Detta var oppe til diskusjon her ein kveld,så derfor kjem spørsmålet her. :)

    Mvh
    TAF
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    hei alle Accuphase eiere og Accuphase fans, god jul og godt nytt år til dere alle,

    hilsen Camper
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Godt Nytt År alle Accuphase venner!

    Nå er det ikke så lenge siden Accuphase lanserte flere produkter men jeg er veldig spent på hva som blir det neste. Selv håper jeg de kommer med en rimeligere (enn DC-801) stand-alone DAC. Slik jeg ser det er det et stort gap mellom dagens rimelige DAC'er og de dyre DAC'ene fra Accuphase, EMM Labs, dcS m.fl.

    Har også hørt rykter om at det kommer en ny og bedre DAC-modul ala. DAC-20. Det er også lenge siden A-60 kom så det er vel ikke så usannsynlig at det kommer noe på klasse A fronten. Drømmen min er klasse A monoblokker på rundt 50W.

    mvh,
    OS
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    Heisan folkens.

    Noen som har AD-2800 tilsalgs?

    Tips mottas med takk.

    mvh

    Camper
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    OS skrev:
    Har studert databladet til M-6000 i helga og legger merke til at de har byttet fra bipolare transistorer (i M-8000 og alle P-xxxx) til mos-fets som er det samme som brukes i klasse A forsterkerene. Det betyr at sannsynligvis har M-6000 den gode, varme klasse-A lyden! M-6000 har dermed klatret langt opp på min ønskeliste! Ser at de trekker 180W i tomgang også og det betyr at de går i klasse A til over 60W minst (A-60 trekker 150W per kanal i tomgang).
    Har regnet på dette og må korrigere meg selv; de leverer ca. 40W i klasse-A.

    mvh,
    OS

    PS: Har sendt mail til Accuphase med spørsmål om hvorfor de har redusert kapasiteten på trafoen i M-6000 så mye i forhold til tidligere modeller. Skal bli spennende å høre hva de sier.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Får melde meg in her for alvor, fikk hjem disse to idag..

    E-550 m/AD20


    DP500


    mvh
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    musicus skrev:
    Får melde meg in her for alvor, fikk hjem disse to idag..

    E-550 m/AD20

    DP500
    mvh
    Gjelder ikke å bare få de hjem, de må jo kobles opp også! ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    limvingen skrev:
    musicus skrev:
    Får melde meg in her for alvor, fikk hjem disse to idag..

    E-550 m/AD20

    DP500
    mvh
    Gjelder ikke å bare få de hjem, de må jo kobles opp også! ;)
    I min söken nu de siste månedene etter en kvalitets int/cdp er det jo nesten en seier bare å ha fått hjem det man ville, men du har rett, og det står nu og spiller ;) .....

    mvh
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    musicus skrev:
    I min söken nu de siste månedene etter en kvalitets int/cdp er det jo nesten en seier bare å ha fått hjem det man ville, men du har rett, og det står nu og spiller ;) .....

    mvh
    Høyttalerne dine er vel spilt inn for lengst, så vi trenger vel ikke vente lenger på dine første lytte inntrykk av hvordan du opplever accuphase og miles spiller sammen?
     
    M

    musicus

    Gjest
    limvingen skrev:
    musicus skrev:
    I min söken nu de siste månedene etter en kvalitets int/cdp er det jo nesten en seier bare å ha fått hjem det man ville, men du har rett, og det står nu og spiller ;) .....

    mvh
    Høyttalerne dine er vel spilt inn for lengst, så vi trenger vel ikke vente lenger på dine første lytte inntrykk av hvordan du opplever accuphase og miles spiller sammen?
    Jeg hadde 408 & DP67 hjemme på lån av en kompis for noen måneder siden og det var vel mye det avgjörende for min bestilling, med sine 30W kl A har 550 en noe varmere klang og jeg spiller nu mye på lavt volum så dette er imo, en meget god match, og med DP500´s nöyaktighet er dette en kombinasjon som matcher MM III på en noe "varm" men ikke på en over fokusert/detaljert måte, meget god sier nå jeg, helt subjektivt :) ....

    Ikke minst er feelgood faktoren vel intakt, en sjelden god eierglede ved disse Accuphase produktene (har tidligere eid E-306V& DP65V).

    De tilfredstiller min tre krav: God lyd (selvsagt), Godt design & God bruker vennlighet.

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    E-308 vs E-350??????

    Er det forskjeller i lyskarakteristillen på disse, eller er det hovedsaklig volumkontrollen som er endret?
    Noen som vet / har sammenliknet?
     
    M

    musicus

    Gjest
    ptb skrev:
    E-308 vs E-350??????

    Er det forskjeller i lyskarakteristillen på disse, eller er det hovedsaklig volumkontrollen som er endret?
    Noen som vet / har sammenliknet?
    Jeg har ikke hört direkte disse to mot hverandre, men jag hadde selv E-306V for noen år siden og lyttet mot en kompis E-307 og jeg minnes at den (E-307) virket noe mer komplett, det er vanskelig sånn rent hukommelses messig å huske alle detaljene siden dengang, men det er vel det med Accuphase at de gjör noe inni boksene og ikke bare utvendig når de introduserer en ny modell, jeg vil, og her synser jeg noe, at en E-350 er en mer komplett og mer "riktig" forsterker enn hva E-308èn er, uten at den er noe dårlig av den grunn.

    Ikke minst har den AAVA-II implementert vs 308.
    Les litt mer her og sammenlign. http://www.accuphase.com/model/e-350.html

    mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    ptb skrev:
    E-308 vs E-350??????

    Er det forskjeller i lyskarakteristillen på disse, eller er det hovedsaklig volumkontrollen som er endret?
    Noen som vet / har sammenliknet?
    Jeg har heller ikke hørt disse to mot hverandre men her er noen observasjoner:

    • E-350 har den nye profilen på frontplaten slik at bredde/utseende stemmer med de nye produktene.
    • E-350 har litt kraftigere transformator (550VA mot 500VA på E-308).
    • E-350 har høyere dempingsfaktor (120 mot 100 på E-308). Dette gir utslag i lyden men jeg kan ikke fortelle deg hva som låter best.
    • E-350 har (som nevnt ovenfor) en nyere (forenklet?) volumkontroll, AAVA-II. Er ikke så sikker på om dette er en forbedring da forforsterkeren C-2110 som kom etter E-350 ikke har AAVA-II.
    • Du kan velge mellom MC/MM pickup med en knapp i fronten på E-350 når AD-20 er installert.

    mvh,
    OS
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Takker for svar og innspill.
    Lånte med E-308´n hjem.
    Selvom denne ikke nådde "helt opp" heimiåmeg (ikke nok til at jeg bytter), så kan jeg godt forstå at Accuphase har sin tilhengerskare. Dette låter ganske så bra. Ikke tror jeg de "juger" på seg effekt heller. Mulig E-550 hadde vært mer i riktig retning for meg, men det koster litt for mye.
    Et tips til dere som er i kjøpsmodus: Lyric har ihvertfall 1 stk. E-308 og 2 stk. E-213 på hylla. Tror de har lyst til å bli kvitt disse for en hyggelig pris.
     
    M

    musicus

    Gjest
    ptb skrev:
    Takker for svar og innspill.
    Lånte med E-308´n hjem.
    Selvom denne ikke nådde "helt opp" heimiåmeg (ikke nok til at jeg bytter), så kan jeg godt forstå at Accuphase har sin tilhengerskare. Dette låter ganske så bra. Ikke tror jeg de "juger" på seg effekt heller. Mulig E-550 hadde vært mer i riktig retning for meg, men det koster litt for mye.
    Et tips til dere som er i kjøpsmodus: Lyric har ihvertfall 1 stk. E-308 og 2 stk. E-213 på hylla. Tror de har lyst til å bli kvitt disse for en hyggelig pris.
    Kanskje denne E-530 kan være noe?

    http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=2674

    mvh
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    Heisan folkens
    Noen som har prøvd C-27? Kommentarer? Meninger om denne?

    mvh
    Camper
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn