Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    ThomasN

    Gjest
    Personlig synes jeg mye låter mye bedre enn hva E-800 gjorde. Jeg er langt fra imponert over E800. Hørtes ut som den konstant hadde loudness på og gikk tom for krutt raskere enn forventet.

    Bortkastet penger i mine ører og øynene.
    Både Yamaha og Luxman har bedre finish... Men har ikke hatt de hjemme så kan ikke si noe om lyden
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Personlig synes jeg mye låter mye bedre enn hva E-800 gjorde. Jeg er langt fra imponert over E800. Hørtes ut som den konstant hadde loudness på og gikk tom for krutt raskere enn forventet.

    Bortkastet penger i mine ører og øynene.
    Både Yamaha og Luxman har bedre finish... Men har ikke hatt de hjemme så kan ikke si noe om lyden
    Slo du av loudness funksjonen da?
    E726E4B6-9396-44E1-9618-8658EF18DBC6.jpeg

    90watt før klipping har sine begrensninger…(50watt i A) høytalerne bør ha følsomhet på minst 90db for 2.8 V og gjerne minimum 6 Ohm også.

    Dine høyttalere er under 87db i følsomhet, ikke så rart om det ble litt lite krefter på litt høyt volum..


    E-5000 er mere sikkert valgt mht alle mulige høyttalerlaster…

    PS tydelig at forelskelsen din i Accuphase fra i fjor er gått over. Men så ville du egentlig heller ha en Luxman men kunne ikke vente? Er det en kraftigere Luxman du har nå da? Eller kjøpte du noe helt annet,… fra Mala?
    EDIT: ser du har Cayin Soul 170 i. Wow kule greier.Skal jeg ha rør igjen er den høyt på lista,!
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Personlig synes jeg mye låter mye bedre enn hva E-800 gjorde. Jeg er langt fra imponert over E800. Hørtes ut som den konstant hadde loudness på og gikk tom for krutt raskere enn forventet.

    Bortkastet penger i mine ører og øynene.
    Både Yamaha og Luxman har bedre finish... Men har ikke hatt de hjemme så kan ikke si noe om lyden
    Bedre finish ? Det er da ikke mye å si på finishen til Accuphase.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Han liker nok forsterkere med tykkere topplate enn E-800, og sånt som denne.
    03C56FB6-87F1-47D3-8009-0D7B8BAAB367.jpeg
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Personlig synes jeg mye låter mye bedre enn hva E-800 gjorde. Jeg er langt fra imponert over E800. Hørtes ut som den konstant hadde loudness på og gikk tom for krutt raskere enn forventet.

    Bortkastet penger i mine ører og øynene.
    Både Yamaha og Luxman har bedre finish... Men har ikke hatt de hjemme så kan ikke si noe om lyden
    Hei du.

    Må si jeg blir forundret og veldig lite imponert over hva du presterer å si, jeg henger meg sakte om dine erfaringer er troverdig, jeg har hatt diverse Luxman og var særs fornøyd med de, men må si at Accuphase overgår med god margin, både i ytelse og finish, men så har jeg riktige høytaler til min E-800 da 😈
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    381
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Personlig synes jeg mye låter mye bedre enn hva E-800 gjorde. Jeg er langt fra imponert over E800. Hørtes ut som den konstant hadde loudness på og gikk tom for krutt raskere enn forventet.

    Bortkastet penger i mine ører og øynene.
    Både Yamaha og Luxman har bedre finish... Men har ikke hatt de hjemme så kan ikke si noe om lyden
    Det høres unektelig litt rart ut dette her. Men opplevelser handler jo også en del om forventninger. Det er unektelig en ganske dyr boks. 😀

    At et slikt beist må matches med spesielt følsomme høyttalere for å komme til sin rett høres da litt rart ut? Skulle tro at de driver hva som helst, så lenge man ikke har en gymsal som stue?

    Design er jo en personlig sak. Jeg liker Luxman bedre, men klarer ikke akkurat å argumentere for at Accuphase har dårlig finnish...

    Jeg skulle veldig gjerne prøvd e-800, men prismessig er den langt utenfor det jeg er villig til å investere i en forsterker. For å få ut potensialet, må den vel parres med høyttalere som er i samme liga!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei du.

    Må si jeg blir forundret og veldig lite imponert over hva du presterer å si, jeg henger meg sakte om dine erfaringer er troverdig, jeg har hatt diverse Luxman og var særs fornøyd med de, men må si at Accuphase overgår med god margin, både i ytelse og finish, men så har jeg riktige høytaler til min E-800 da 😈
    Det er bare tulle prat :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    At et slikt beist må matches med spesielt følsomme høyttalere for å komme til sin rett høres da litt rart ut? Skulle tro at de driver hva som helst, så lenge man ikke har en gymsal som stue?
    Det er ikke størrelsen det kommer an på. Men Watt og Volt og I. En nominell 50watter er nokså puslete egentlig , selv om Accuphasen gir 90W før den klipper.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hei du.

    Må si jeg blir forundret og veldig lite imponert over hva du presterer å si, jeg henger meg sakte om dine erfaringer er troverdig, jeg har hatt diverse Luxman og var særs fornøyd med de, men må si at Accuphase overgår med god margin, både i ytelse og finish, men så har jeg riktige høytaler til min E-800 da 😈
    Beklager en litt sleivete måte å beskrive hvordan jeg opplevde E-800 den gang jeg hadde den.

    I starten likte jeg godt den litt "svulstige" lyden, om jeg kan kalle den for det. Ga litt følelse av at det var loudness. Det fungerte bra når jeg hadde MBL, men de igjen vil ha endel effekt. Så var nok mer ett feil valg av amp fra min side. Tror den kan fungere utmerket på mer lettdrevenene høyttalere.

    Men bytter til Graham Audio LS5/5 som er mer lettdrevenene, men i seg selv har en mer kjøttfull bass. Så hos meg var det ikke match made in heaven.

    Når jeg tenker på design, var jeg litt skuffet over litt "skranglete" toppdeksel. Men fronten er inter annet enn vakker.

    Beklager litt ufin beskrivelse.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Grei forklaring . Skjønner også at toppdekket på E-800 kan virke litt pinglete i forhold til andre modeller. Helt annen følelse på feks A-48.
     
    Sist redigert:

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Det er en viss forskjell i forhold til detaljering, oppløsning ok kontroll mellom integrerte og separate forsterkere fra Accuphase. Hva med å prøve for og effekt? Ellers så er det greit å ha med seg litt takt og tone hjemmefra når en skriver på denne tråden. De som ikke klarer det har kanskje litt problemer med å høre hva vi andre snakker om. Det er vell greit å like Accuphase se
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Beklager trykkleif på mobilen, det skulle stå ...greit å like Accuphase også om man er tonedøv.......
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Accuphase er veldig lett å like og som nevnt over så roer byttesyken seg veldig når man får Accuphase i hus. Det føles som å komme hjem :)
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Et spørsmål til dere som streamer og bruker Accuphase på forsterkersiden, hvilke merker synes dere fungerer og ikke fungerer på Accuphase klasse A?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Alt funker vel🤔 Jeg bruker Lumin T-1 med dac, med dackortet til accuphase så funker vel det meste. Jeg liker appen til lumin godt samt bluesound.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    381
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig fornøyd med Aurender. Appen er god og stabil. Oppgraderinger skjer av seg selv.

    Ps Jeg har ikke Accuphase altså. 😀
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Grei forklaring . Skjønner også at toppdekket på E-800 kan virke litt pinglete i forhold til andre modeller. Helt annen følelse på feks A-48.
    Hei. Er den det, skranglete, jeg kan ikke si at jeg føler det slik, men på min solgte Luxman L-509x var topp plata massiv og utrolig vakker, den skal det mye til å matche 🤣
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.323
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Forstår ikke relevansen her..
    Hva har streamer med hvilken forsterker å gjøre.?? Og hvorfor skulle forsterker type ha noe å si?

    Bruk den streameren du vil og liker sier nå jeg.
    Reint estetisk hadde kanskje ein streamer etter mønster frå DG-68 vore noko?

    EDIT: Rasjonelt er jo ein streamer 99% software, så det hadde vore interessant kva noko slikt hadde kosta.
     
    Sist redigert:

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Forstår ikke relevansen her..
    Hva har streamer med hvilken forsterker å gjøre.?? Og hvorfor skulle forsterker type ha noe å si?

    Bruk den streameren du vil og liker sier nå jeg.
    Vell, balle, ikke så veldig overrasket, men jeg skal stave for deg: Det er altså slik at også Accuphase forsterkere og forforsterker kan låte ulikt klangbalansemessig ut fra hva det kobles sammen med. Og ja det finnes faktisk flere forskjellige produsenter som har ulike preferanser og idealer knyttet til hvordan de mener en optimal lydgjengivelse oppnås og skal høres ut.

    I mitt enkle hode var vurderingen at det kunne være klokt å høre med andre som bruker Accuphase i samme deler av lydkjeden som meg antagelig har gjort seg noen erfaringer med både gode og kanskje mindre heldige kombinasjoner med ulike streamere, og kanskje hadde lyst til dele sine erfaringer.

    Litt lettere nå? 🤔 Du behøver ikke svare på alt.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vell, balle, ikke så veldig overrasket, men jeg skal stave for deg: Det er altså slik at også Accuphase forsterkere og forforsterker kan låte ulikt klangbalansemessig ut fra hva det kobles sammen med. Og ja det finnes faktisk flere forskjellige produsenter som har ulike preferanser og idealer knyttet til hvordan de mener en optimal lydgjengivelse oppnås og skal høres ut.

    I mitt enkle hode var vurderingen at det kunne være klokt å høre med andre som bruker Accuphase i samme deler av lydkjeden som meg antagelig har gjort seg noen erfaringer med både gode og kanskje mindre heldige kombinasjoner med ulike streamere, og kanskje hadde lyst til dele sine erfaringer.

    Litt lettere nå? 🤔 Du behøver ikke svare på alt.
    Jeg har testet litt med streamere, M&J, Bluesound,Lumin og chromecast som falt helt igjenom. Både Lumin D2,U1 mini med Accuphase dackortet og Lumin T-1 med dac låter meget bra.
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    416
    Sted
    Skive, DK
    Også Lumin her sammen med e-480. Gått fra D2 via T2 og nå med X1. Har aldri vurdert andre streamere.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Også Lumin her sammen med e-480. Gått fra D2 via T2 og nå med X1. Har aldri vurdert andre streamere.
    Jeg har for tiden A-200 og 3850 fra Accuphase og sitter med en Lumin X1. Det er oppløst og fint, men kunne kanskje tenke meg noe mere tempo. Bruker Symergistic Apex signalkabler. Hva har du eksperimentert med på kabelsiden?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Vell, balle, ikke så veldig overrasket, men jeg skal stave for deg: Det er altså slik at også Accuphase forsterkere og forforsterker kan låte ulikt klangbalansemessig ut fra hva det kobles sammen med. Og ja det finnes faktisk flere forskjellige produsenter som har ulike preferanser og idealer knyttet til hvordan de mener en optimal lydgjengivelse oppnås og skal høres ut.

    I mitt enkle hode var vurderingen at det kunne være klokt å høre med andre som bruker Accuphase i samme deler av lydkjeden som meg antagelig har gjort seg noen erfaringer med både gode og kanskje mindre heldige kombinasjoner med ulike streamere, og kanskje hadde lyst til dele sine erfaringer.

    Litt lettere nå? 🤔 Du behøver ikke svare på alt.
    Sorry men Du lider av hifi delirium , god bedring. Streaming er databehandling intet annet .
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    416
    Sted
    Skive, DK
    Jeg har for tiden A-200 og 3850 fra Accuphase og sitter med en Lumin X1. Det er oppløst og fint, men kunne kanskje tenke meg noe mere tempo. Bruker Symergistic Apex signalkabler. Hva har du eksperimentert med på kabelsiden?
    Vet ikke hvilke kabler jeg har. Vedlegger bilde. Har ikke testet andre.
    285306FE-21E6-44D2-AB22-B118614E0ACC.jpeg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Accuphase A-300 som erstatter A-250 kommer i desember i følge Facebook. Når den er i Norge er ikke godt å si
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Det er ikke gitt noen offisiell informasjon om A-300 enda, men den må lanseres i løpet av året om det er en jubileumsmodell. Den kommer nok hit så fort den er mulig å bestille.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet verdien på en Accuphase E-212 i flott stand med embalasje ?
    Og hvordan er lydsignaturen kontra nyere Accuphase ?
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Jeg har for tiden A-200 og 3850 fra Accuphase og sitter med en Lumin X1. Det er oppløst og fint, men kunne kanskje tenke meg noe mere tempo. Bruker Symergistic Apex signalkabler. Hva har du eksperimentert med på kabelsiden?
    Hei,
    Jeg ser streameren din er med toppklasse DAC: toppchippene til ESS, fullbalansert og dual mono. Accuphasene er toppmodellene fra litt tilbake og er fullbalansete. Du snakker om signalkabler og de er alle sammen analoge. At disse har noe med databehandling/bitstream er bare vrøvl! Det du bør passe på er å bruke balanserte XLR kabler hele veien, ikke noe RCA. Jeg er av den oppfatning at kabler låter forskjellig, men det er mindre kritisk når de er balanserte da disse på en måte til en viss grad korrigerer seg selv.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Hei,
    Jeg ser streameren din er med toppklasse DAC: toppchippene til ESS, fullbalansert og dual mono. Accuphasene er toppmodellene fra litt tilbake og er fullbalansete. Du snakker om signalkabler og de er alle sammen analoge. At disse har noe med databehandling/bitstream er bare vrøvl! Det du bør passe på er å bruke balanserte XLR kabler hele veien, ikke noe RCA. Jeg er av den oppfatning at kabler låter forskjellig, men det er mindre kritisk når de er balanserte da disse på en måte til en viss grad korrigerer seg selv.
    Hei.
    Det er kun XLR kabler mellom alle komponenter.

    Helt enig at kablene ikke har noe direkte med databehandlingen å gjøre. Det er likevel slik at X1 låter forskjellig alt etter hvilke analoge kabler den matches med , og jeg lurte på var å få tilbakemeldinger på hvilke erfaringer andre som har brukt Lumin og Accuphase sitter med. Grunnen til det var at jeg opplever at Lumin X1 uansett hvilket oppsett jeg har satt den opp i har fremstått litt "forsiktig" etter min smak. Vi snakker om nyanser. X1 er mye bedere en Aurender N-10, diverse Auralic og Cary DMS 700. Dms 700 er i nærheten lydmessig, og har en bedre app, men den er ikke like stabil tilkoblingsmessig, mangler høy og lav spenning på xlr ut, og leveres uten fasevender. X1 er en pålitelig konstruksjon, med det som bør forventes av justeringsmuligheter på en streamer i den prisklassen den ligger i.

    Mener fortsatt at Lumin er noe tilbakelent og kan oppleves som å helle mot det varme lydmessig. Må har jeg prøvd Transparent Reference og Audioquest WEL Signatur på den også, og da er opplevelsen fortsatt at den har den samme klang balansen i bunnen.

    Hva synes du om M 800? Har hatt en P-7000 selv for en tid tilbake.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Hei,
    Jeg ser streameren din er med toppklasse DAC: toppchippene til ESS, fullbalansert og dual mono. Accuphasene er toppmodellene fra litt tilbake og er fullbalansete. Du snakker om signalkabler og de er alle sammen analoge. At disse har noe med databehandling/bitstream er bare vrøvl! Det du bør passe på er å bruke balanserte XLR kabler hele veien, ikke noe RCA. Jeg er av den oppfatning at kabler låter forskjellig, men det er mindre kritisk når de er balanserte da disse på en måte til en viss grad korrigerer seg selv.
    Har ikke hørt at Xlr korrigerer seg selv før, og jeg hører like stor forskjell på di, som på rca
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn