Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer. Hvordan låter det?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    .. Heisakveld foran tv her i i går med og kona og meg. Hun drakk 3 glass vin og er fyllesyk idag så jeg har bare kunnet spille 30 sekunder...må få en hjemmealenekveld før jeg kan si noe mer, meg jeg regner med at der må bli minst like bra som A-36 en jeg var kjempefornøyd med.
    Og så ser A-48 litt mer macho og muskuløs ut da.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Fra A-36 til A-48 :
    Byttet gikk så fort at jeg ikke fikk sammenlignet side om side, så ingen dobbel-blindtest her( var ganske trygg på valget Uansett siden jeg kjenner Accuphase),men et visst inntrykk sitter jeg igjen med etter et par timer.
    Kald fra boksen var det første minuttet ingen åpenbaring, men etter litt oppvarming gikk det fra å være en lys klang til en fyldig varm og klar lyd.
    Bassen virker fyldigere og dypere enn A36, rett og slett litt mere trøkk og skyv . Det kan muligens korrelerer med mere krefter og kontroll på høyttaler på de lave frekvensene. Det er noe av Leonard Cohens stil dette uten å bli McIntosch-feit.
    Rett og slett deilig lyd vil jeg si. Og Smoke on the Water på full guffe har ikke hørtes så riktig ut siden fatterns åpen baffle høyttaler og rørforsterker tok kvelden litt utpå 70 tallet.

    Varm uten å være ullen, klar uten å være Zzspiss. Fyldig bass uten å grumse det til. Kontant når det trengs ,men ikke knastørr stram bass om noen må ha det. Får sjekke med Yello senere...
    Så dette var første par timers inntrykk, det skal nytes mye musikk på dette.
    PS VU meteret ligger stort sett på 0.01-1% ( -40...-20db) Drar jeg hardt på med >90db peaker i lytte-posIsjon kommer peak hold opp 50% (-6dB) Men så høyt kan jeg aldri spille med noen hjemme...
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Takk, Fant ut at jeg hadde akkurat plass i i hylla til en A-48 , så jeg har smådrømt en stund, og da muligheten kom -litt tilfeldig i Finn søk i ren kjedsomhet- og finansieringen ordnet seg var A48 i boks
    Går man for klasse A får man holde seg til litt effektive høyttalere, den jeg har er 91dB, og Revel juger ikke så mye som andre. Så nå er kilde og forsterker på plass for så langt som jeg kan se fremover. Men en høyttaler av høyere klasse fortjener anlegget nå.. pt litt uoppnåelig, men det var en A48 også en gang...;)
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Interessant tanke å bruke denne sammen med A-48 til høykvalitets biamping :unsure:

    Vis vedlegget 680308 Vis vedlegget 680309
    (Oversatt av Google)
    Jeg har endt opp med å kjøre E-800 på HF delen av MBL 116F, dvs fra 170hz og opp.
    På LF delen(170hz og ned) har jeg nå valg å kjøre 2 stk NAD C298 brokoblet. Siden NAD har en jevn gain justering vs 3db steg som Vera Audio som jeg hadde tidligere, så fikk jeg ett perfekt resultat med matching med disse. Da har jeg beholdt magien E-800 byr på og kontrollen i bassen bare klasse D kan levere.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Nad c298 må jo være et kupp til prisen kontra de andre purify greiene 😃
    Skal ikke ødelegge en flott Accuphase tråd med å snakke om stusselige NAD :)
    Hverken NAD C298 eller Vera Audio P400/1000 eller P150/600 spiller musikk slik Accuphase gjør.
    Men de har tak om bassen på en helt egen måte. Så slik mine høyttalere er bygget fungerer det veldig fint å matche for å få det beste fra begge.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hva opplever du som de største forskjellene på Accuphase, Kontra Vera sin konstruksjon?
    Det er vel ikke Accuphase og Vera. Men NAD og Vera som her blir å sammenligne.

    Fordelen til NAD er at gain justeringen kan matches helt nøyaktig med Accuphase ampen, mens med Vera bli det så nære som mulig med 3db intervall. Riktignok hadde jeg nok bare ett avvik på ca. 1db, så det fungerte også bra. En liten boost i bassen er for de fleste helt ok.

    Men det nærværet til musikken som jeg får med Accuphase kan hverken NAD eller Vera varte opp med. Det blir rett og slett flatt og kjedelig lydbilde. Det mangler nærhet til musikken.
    Så for meg å kunne kombinere disse og få det beste ut av dem begge er noe jeg så absolutt liker. Disse Purifi ampene brokoblet er fine saker på bass.

    Skulle jeg bare hatt en av delene så hadde jeg forblitt i der hvor denne vennetråden henvender seg :)
     

    Nikko1966

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Feil tråd men, rørfor. og vera hvordan fungerte det hos deg Thomas?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Om noen ønsker seg en A36 så er min gamle til salgs hos Lyric nå.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Interessante nye artikler på Accuphase hjemmeside ..Company info etc.
    Blant annet fortelles det at produksjonskapasiteten er noen og tyve enheter per dag...Det blir 5—6000 i året, og ekspansjon er ikke aktuelt. Med hjemmemarked på 126 milioner mennesker blir det ikke så mye å dele på resten av verden gitt.. , så da vet vi kanskje hvorfor prisen for oss utenfor Japan blir det den blir...
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Trondheim
    Strålende ressurs den siden der Balle, takk for den. Muligheter for å friske opp Tysken på kjøpet også:)

    89F0C14F-CA1D-494E-9620-215FE74AAA7F.jpeg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ... men husk at det er hvordan dere oppfatter lyden som teller da 😄😄
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Forbausende hvor mye tysk man forstår når man VIL , og bruker litt fantasi. I værste fall har man google translate.
    Aldri noen tvil om at Accuphase både låter og måler bra. Vet ikke hvor mye forskjell jeg egentlig kan hører mellom kompetente forsterkere ,om noe. Men når det låter deilig hos meg sjøl og , ser nydelig ut, og jeg også vet at teknisk kvalitet og holdbarhet er på topp så slipper jeg audiofilia tecnica nervosa og byttesyke.

    Det er illefall ikke forsterkeriet som er begrensingen nå, høyttaler og rom derimot, det kan/bør forbedres. og nå over til
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Ferdig nå, trur eg...;) og innen samme kohort gjelds vel ikke (y)
    (8 forsterkere på 48 år er ikke så galt tror jeg... på samme tid er har det vært 5 høyttalerpar og 3 cd spillere og 3 platespillere)
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    We wanna make class A/B. Customer want class A.... :LOL:

    Klasse A/B fra Accuphase låter helt fortreffelig. Ikke blir de varm heller. Varer nok evig......
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg hadde E-470 på lån... og på Cornwall var den mye mer ryddig i bassen enn hva Mcintosh var... Nå er jeg veldig glad i Mcintosh også, men det er liksom noe jeg ikke ville hatt som hovedkomponent. Men lyden i det er så egent, at jeg kunne tenkt meg å hatt muligheten til å spille med det til tider.

    Fremtiden tror jeg er mer klasse D, og spennende å se at Accuphase faktisk har prøvd seg på den teknologien, men funnet ut at det er Klasse A og AB dem virkelig får til skikkelig, inntil videre. Selv syns jeg Primare lager veldig flott Klasse D forsterkeri, men ikke testet siste kreasjoner ifra dem.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2

    OBS prisøkninger på vei hos Lyric, Hjemmesiden henger etter prismessig
     
    T

    ThomasN

    Gjest

    OBS prisøkninger på vei hos Lyric, Hjemmesiden henger etter prismessig
    Accuphase har jo vært rimelig hos Lyric sammenlignet med resten av Europa, så det er vel ikke uventet.

    Men jeg er veldig happy med min E-800.
    Etter at jeg byttet fra MBL til Graham tidligere i uka så gikk den fra å være kraftig nok til å være en amp med krefter i overflod🤘
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2

    OBS prisøkninger på vei hos Lyric, Hjemmesiden henger etter prismessig
    Og så var A-48 gått opp fra 110 til 119k....
    Hver gang jeg har handlet Accuphase går prisen opp rett etter. Kanskje prisen rett og slett går opp hvert år?? ;)Lønna mi har stått stille i 2år , slik kan det ikke fortsette...
    men jeg har lønn og jobb da . Ikke alle er så heldige i disse tider...
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Og så var A-48 gått opp fra 110 til 119k....
    Hver gang jeg har handlet Accuphase går prisen opp rett etter. Kanskje prisen rett og slett går opp hvert år?? ;)Lønna mi har stått stille i 2år , slik kan det ikke fortsette...
    men jeg har lønn og jobb da . Ikke alle er så heldige i disse tider...
    Er det disse prisene man betaler også?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer accuphase selv. Var innom lyric og hørte litt på forskjellig. Varm behagelig lyd fra noen gamle avantgarde høyttalere og accuphase rigg strømmet mot meg. Burde fått prøvd E270 eller E280 hjemme hos meg for å se om dette er noe for meg. Var noen usher høyttalere som var koblet opp til bryston helt nøyaktig etter min filosofi. 2 veis gulvstående morsom høyttalere. Visste ikke at usher er så kult men ikke bedre enn mine audiovector.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn