Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    .... kan det være at DP-430 har AKM DAC, av typen som ble laget i den fabrikken som brant ned? Ser den nye er over på ESS DAC...

    Accuphase kommer sjeldent med de store forskjellene ifra tidligere produkt.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Hører rykter "på bygda" om Lyric og det virker som de er i litt hardt vær for tiden. Etter hendelsen med norske betongblokker / stein i eskene som var kommet er visst blitt en snakkis rundt om hører jeg. var innom en loaks hifi-pusher idag hvor han hadde hatt innom en av de som ikke hadde fått forsterker pga dette.. jeg har snakket litt med BOAHS om dette, men vet ikke helt hva jeg skal tro. realiteten er at to forsterkere er vekk som kunder hadde forhåndsbetalt. jeg har egentlig ikke noe med det, men håper dette ikke ødelegger for BOAHS om det skulle vise seg å være uskyld.
    har uansett fått god service og greie dealer av BOAHS selv og er godt fornøyd, selv om ting noen ganger tar litt lenger tid enn jeg hadde håpet på...
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.499
    Torget vurderinger
    2
    mer enn surt at korrupte transportører stjeler varene, katastrofalt og forbrytersk , håper de blir tatt og kjølhalt
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    mer enn surt at korrupte transportører stjeler varene, katastrofalt og forbrytersk , håper de blir tatt og kjølhalt
    Velger også å tro på at Bjørn Olaf snakker sant og at korrupt transportør er det som er saken. Håper den skyldige blir tatt og straffet. Det er så ødeleggende for en så smal nisje, og jeg unner ikke Bjørn Olaf dette
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    634
    Antall liker
    344
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Å stjele av lasset er ikke bra, håper de finner ut av dette.
    Har ikke opplevd noen problemer og er godt fornøyd med handel hos Lyric.
    Siste kjøp DC-37 var også helt smertefritt.
    M1
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    674
    Antall liker
    755
    Velger også å tro på at Bjørn Olaf snakker sant og at korrupt transportør er det som er saken. Håper den skyldige blir tatt og straffet. Det er så ødeleggende for en så smal nisje, og jeg unner ikke Bjørn Olaf dette
    Jeg ville ikke blindt tro på hva den mannen sier..... Jeg taler av erfaring fra gammelt av.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.499
    Torget vurderinger
    2
    Skal vi kanskje heller snakke om noe hyggelig…Solen skinner og jeg har fri, men må på videomøte straks. Mon tro om det funker å ha det på balkongen…?
    FD56FD92-E466-4547-9F83-CF2C6ABF9642.jpeg
     
    Sist redigert:

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Hvor påstås det at disse komponentene skulle ha blitt borte ? de ankom vel Gardermoen med fly og fraktegods blir brakt direkte til
    tollavdelingen som ikke er tilgjengelig for uvedkommende.Tollkontoret der kjenner forøvrig ikke til saken..
    Jeg utgår jo ifra at mottager har tatt opp saken med dem da det ville være det normale
    De ble vel momset/tollet inn og hentet av den som vanligvis henter men om jeg forstår dette riktig; hvorfor ble emballasje åpnet i butikk
    Uten at kunde var tilstede-Er dette vanlig praksis?
    Er saken rapportert tilbake til Accuphase ? Ble SÅ dyrt utstyr sendt fra Japan uten transportforsikring ? (OM det ble gjort slik ville jeg
    utgå ifra at Accuphase 100% sikkert og uten unntak ville kreve en Skriftlig bekreftelse på at mottager sto for Alle risiki ved denne frem-
    gangsmåten...
    Hvem er det som nå tar tapet på dette? Kan svaret ligge der etsted?
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Skal bli interessant å høre videre nytt om denne merkelige saken...Kanskje bør man i alle fall være forsiktig med forskuddsbetaling framover og det uansett forhandler.
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    "normalt" skulle man ikke tro at forhåndsbetaling (vanligvis da DELbetaling) innebar stor risk -Om leverandøren var rimelig solid og seriøs
    Jeg utgår ifra at denne forskuddsbetalingen det er snakk om her ble gitt mot kvittering,som jo da skal inneholde beløp/hva det forskutteres for
    dato etc og at det er snakk om en forskuddsbetaling...om da leverandøren ikke kan levere varen av en hvilken som helst grunn -innen rimelig tid
    Skal forskuddet tilbakebetales til kunde(r) i sin helhet -Uten opphold.
    da jo kundene ikke har fått sin motytelse i form av varen avtalen gjelder...

    -Har disse kunden kontaktet forbrukerombud etc? -Hvis ikke gjør det NÅ!

    PS: Er forholdet anmeldt politiet A) av kundene B) og av nevnte forhandler? (Jada, saken blir ofte henlagt men selve anmeldelsen blir ikke borte )
    og om det kommer flere anmeldelser hvor scenario er likt gir det grunn til å overklage en evnt. henleggelse til statsadvokaten

    Her synes det jo klart at det er minst (2x) 2 forhold som bør anmeldes

    forøvrig Helt enig i at dette er en merkelig sak.Vi er nok mange som er spent på fortsettelsen.

    Et siste spørsmål: har forhandler informert Accuphase Jp.slik at serienumre er registrert og blir flagget Om de skulle dukke opp for evnt service/
    garanti/rep.?
    -De kan jo potensielt dukke opp senere et helt annet sted
    fx i Sverige.........
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.499
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke helt , er det vanlig å forhåndsbetale en vare før levering/kjøp fra en fysisk butikk ? Jeg er vant til å betale på forhånd i nettbutikk , men i fysisk butikk betaler jeg når jeg henter varen. Har. Med så dyre varer regner jeg med at ting er forsikret og at forhåndsbetaling til fysisk butikk IKKE er praksis. Er det noe ang HighEnd kjøp jeg ikke har fått med meg her.?

    Blir det problem med nettkjøp er man jo dekket av kredittkortselskapet. Jeg kjøpte en forsterker fra USA som aldri kom og fikk beløpet refundert av Mastercard uten problemer .
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har ikke hørt om denne saken utenom her... så vet ikke hvor mye hold det er i den...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Skjønner ikke helt , er det vanlig å forhåndsbetale en vare før levering/kjøp fra en fysisk butikk ? Jeg er vant til å betale på forhånd i nettbutikk , men i fysisk butikk betaler jeg når jeg henter varen. Har. Med så dyre varer regner jeg med at ting er forsikret og at forhåndsbetaling til fysisk butikk IKKE er praksis. Er det noe ang HighEnd kjøp jeg ikke har fått med meg her.?
    Lyric(også i Tor sin tid) og OHC gjør det iallefall...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ... mulig depositum er mulig bare og da... blir fort dyrt å sitte inne med for mye kremutstyr kunder ikke henter ut....
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.499
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner , så der Er det fordi kunden kan «ombestemme» før henting seg at de har den praksisen ?
    Jeg har heldigvis alltid kjøpt en vare som er i butikken og overleveres ved betaling.

    Vil jo forvente at forhåndsbetaling tilbakebetales om varer ikke leveres.Skjer ikke det er å betrakte som underslag og kan anmeldes til politiet .
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tror det kjøpet er bindende.. kan ikke angre når dem bes om å hente inn elektronikk i 100.000kr klassen. Men selvsagt kan tiden det tar å få inn varen gi kunde angrerett, om det drøyer... bestilling av «brødvarer» er det nok annerledes på...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Distributør bør jo enten ha kreditt hos leverandør eller ha nok egenkapital y´til å legge ut. Har man ikke det, må kunden jo forskuddsbetale hele sulamitten. :)
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Skjønner ikke helt , er det vanlig å forhåndsbetale en vare før levering/kjøp fra en fysisk butikk ? Jeg er vant til å betale på forhånd i nettbutikk , men i fysisk butikk betaler jeg når jeg henter varen. Har. Med så dyre varer regner jeg med at ting er forsikret og at forhåndsbetaling til fysisk butikk IKKE er praksis. Er det noe ang HighEnd kjøp jeg ikke har fått med meg her.?

    Blir det problem med nettkjøp er man jo dekket av kredittkortselskapet. Jeg kjøpte en forsterker fra USA som aldri kom og fikk beløpet refundert av Mastercard uten problemer .
    Egentlig-egentlig er det vel ikke helt Kosher å drive for kunders regning heller...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.520
    Antall liker
    102.850
    Torget vurderinger
    23
    Denne påståtte (?) historien med stein i eskene høres helt suspekt og usansynlig ut... Slike forsendelser er merket, forseglet og kodet i alle retninger og blir scannet flere steder underveis i transporten - gjerne også med vekt. De stues heller ikke bort på et mørkt bakrom hvor folk kan holde på med de i nattens mulm og mørke... men skulle noe så usannsynlig likevel ha skjedd så er det ekstremt utenkelig at varene ikke er forsikret, og da er det jo isåfall " a waiting Game" det handler om.
     

    F. Robert

    Medlem
    Ble medlem
    27.02.2021
    Innlegg
    15
    Antall liker
    106
    Sted
    Sørumsand
    Dersom varen er bestilt uten fysisk nærvær i butikk, typisk nettsalg, så har kunden uten videre 14 dagers full angrerett på kjøpet (etter fysisk mottak). Unntaket er flyreiser, pakkereiser og noe annet. Dette i følge forbrukerkjøpsloven.

    Muligheten for anger står fult og helt for selgers risiko, helt uavhengig av salgssummen/verdien av varen.

    Det at noen har forskuddsbetalt for en vare som ikke er fysisk er tilstede i butikk har i tidligere tilfeller (bruktimport av bil) blitt ansett som fjernsalg, som igjen tilkjenner forbruker full rett til å angre/heve kjøp vederlagsfritt innen 14 dager. Selv kost for retur av vare skal selger dekke.

    Murstein eller en grom Accuphase, selger står med ansvaret ved anger/heving av kjøpet.
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Hfs fremstår mer og mer som en haug kaklende høns. Historien virker ikke noe særlig sansynlig.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hfs fremstår mer og mer som en haug kaklende høns. Historien virker ikke noe særlig sansynlig.
    Historien er fortalt av ansatte i Lyric. Altså historien slik den gjengies her er rimelig korrekt gjenfortalt.
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Hfs fremstår mer og mer som en haug kaklende høns. Historien virker ikke noe særlig sansynlig.
    historien
    Hei-
    Akkurat HVA er det mest usannsynlige med historien mener du ? som Jorwed over her skriver ble historien først fortalt av ansatt
    hos Lyric.......
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg ville ikke blindt tro på hva den mannen sier..... Jeg taler av erfaring fra gammelt av.

    Det var denne kommentaren jeg reagerte mest på.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Accuphase og Luxman, selv liker jeg begge ekstremt godt.. men den peneste enheten har Luxman i 509x 😍😍.. men er noe med lyden i accuphase som har trollbundet med helt.. og har aldri hatt et stereosett så lenge.. over 5 år.. og ikke noe nytt som frister. 😃🤘
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Tråden heter Accuphases venner.
    Kan man komme tilbake til det?
    Kikka innom fordi jeg er nysgjerrig.
    Noen som har meninger om Accuphase vs Luxman hi-fi for eksempel?


    støtter den. Jeg har kun litt erfaring med Accuphase E204 og P600. Begge fra begynnelsen på 80 tallet og fungerer meget bra. Hadde vært gøy å testet Luxman og etterhvert.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Jobbet selv i bransjen tidlig 80 tall.
    Begge merkene var store på hi-fi.
    Så knela Luxman fullstendig, men har følelsen av at de er oppe og går nå.
    E 204 og L550 var to jeg husker godt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det som er spesielt med Accuphase er jo at de er 100% privateid/selveid.. det er ikke standard i disse tider...

    Igjen, lever jævlig godt med Accuphase, men kunne fint levd med Luxman også. Strålende elektronikk. Men accuphase stopper selgerkjeften på de fleste hifipushere har jeg merket. 😃
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn