Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hihaee Skorop, du er en galning ;)

    E-470. Er slet ikke så dum, og i kombi m Dac 50, er den lidt av en killer.

    F18674CD-598D-4D9C-A191-2627052A9E57.jpg


    DP-430

    1D71C593-993A-44D2-85DE-70962CA33062.jpg


    Er heller ikke så tosset!


    Men hva med denne

    CCAC5215-64AD-411D-A9D6-DCA7385CAC25.jpg

    0E87AC3B-5DFF-49CF-85C6-B18C38BFF227.jpg

    Riaa, hva går man for av platespiller til sådan en sag?

    Havde egenligt tenkt at skulls sammenligne dac 50 m DP 430, Men det er ikke blevet til noget endnu.
    I bund og Grund har jeg givet fanden, da prioteringen går i, lad os lige høre dette stykke musik :eek:

    Hvilket i sig selv vel er et kvalitets tegn.

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Og skal det vêre kose kveld må der jo lidt snakkis til

    9F167035-938B-42C5-A6C9-537D1BF04FA3.jpg


    Og så blev det ferie, så nu er det tid for en øl eller to.

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Bye the way Skorob, hvordan går det m Spendor,ne i kombi m Accuphase.

    Ligte D9, men har kun hørt disse m Prima luna forsterkere
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Og skal det vêre kose kveld må der jo lidt snakkis til

    Vis vedlegget 498352

    Og så blev det ferie, så nu er det tid for en øl eller to.

    Mvh
    Og så har vi lidt mere leketøy som skal kobles op

    06038371-F090-42E2-994A-677C5175F9DC.jpg


    Og Oled,en

    675079D6-0702-4876-8615-70B19879BEDF.jpg


    Skal henges op, sammen m et par akustiske tiltak, så de de 2 ukers ferie for nok ben at gå på.

    Konklutionen er at utenlands reiser, må vente til et senere tidspunkt, men vi har jo også haft fantastisk vejr heroppe.

    086968ED-A789-449C-88D3-17C3620A5CEA.jpg


    BD6B76E9-BF2F-4773-BF3D-C7BBC7E98A78.jpg


    Så vi overlever :cool:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kan si det enkelt.. hos meg har accuphase fungert på alt mulig rart. Cornwall, grf90, pl300mk2. Spendor er relativt ny i rommet.. men jeg liker det jeg hører. Litt mer smekk i bassen hadde gjort seg, men det er romrelatert. Her finnes det iallefall ikke noe boomines. :)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Virka på meg som at C-2120 var tuna litt mørkere enn f.eks E-470 var... Kabling har jo litt å si på hvor signaturen bærer vei. Selv bruker jeg Cardas Clear Reflection XLR.

    Sier ikke at C-2120 var dårligere, men annerledes :).
    Hei!
    Jeg har nok kjøpt din C-2120 på Lyric. Den var fantastisk pakket inn, akkurat som ny :)
    Det første jeg gjør er å kaste embalasjen :p

    Jeg har tidligere brukt en C-270 fra 1986. Umiddelbart så syntes jeg C-2120 var litt slapp i lyden. Men så kom jeg til å tenke på at jeg brukte medfølgende strømledning som er av helt standard PC-kvalitet. På C-270 hadde jeg skiftet ut fastmontert med Supra-kabel. Jeg hadde en gammel Wireworld sølvkabel liggende og satt på den med stort strev da den er stiv som fy og alt står så trangt. Da våknet lyden opp, langt mer dynamisk og åpen, men noe masete i diskanten. Det ga seg imidlertid da kabelen ble spilt inn. Nå låter det helt utmerket og ikke mørkt. Lyden er mer frigjort fra høyttalerne og bassen kanskje fastere (eller svakere :p). Som forventet er forbedringen særlig stor ved lave volumer. C-3850 er selvfølgelig betydelig bedre (og noe av det lekreste som finnes utenpå og inni) slik den burde være til 4x mer.

    Takk skal du ha, du gav meg anledning til å kjøpe en "up to date" Accuphase forforsterker med AAVA til overkommelig pris :D
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Dem har vel snart tatt runden med å fornye alle produktene nå :).
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Da er Accuphase DP-750 offisielt ankommet Accuphase sin hjemmeside..! :)

    Accuphase Laboratory, Inc. DP-750
    Jeg kjøpte i år 2000 en DP-75V som i følge Sterophile var verdens beste integrerte CD-spiller. Fikk kjempetilbud av Tor (Lyric). Antar dette er arvtageren på en måte. Etter få år var DP-75V utdatert da jeg fikk betydelig bedre lyd fra en 4k kr Pioneer :(. Kan fremdeles bruke den som transport ???
    Dette i kontrast til C-270 fra 1986 som fremdeles er en kjempegod og ettertraktet preamp.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    På analogsiden er det veldig mange gode produkter som er rimelig gamle.. digital verden, der skjer det masse, og ting blir bare rimeligere og rimeligere... Men enda så greier produsentene å hente ut det lille ekstra i sine toppmodeller med å tune strømforsyning og analogdel til det maksimale.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Her er en liten oversikt over når dagens Accuphase produkter "så dagens lys" hvis noen finner det interessant, det går som regel noen mndr fra denne datoen til produktene kommer ut til forbrukerne..! :)


    Digital:

    DP-560 (10-2016) DP-430 (02-2017) DP-750 (05-2018) DP+DC-950 (08-2016) DC-37 (11-2014)

    Power Amp:

    M-6200 (03-2015) P-7300 (11-2015) P-4200 (06-2013) A-250 (04-2017) A-75 (06-2018) A-47 (06-2015) A-36 (05-2014)

    Pre Amp:

    C-3850 (05-2015) C-2850 (06-2016) C-2450 (06-2017) C-2120 (06-2013) C-37 (10-2014)

    Int Amp:

    E-650 (10-2017) E-470 (10-2014) E-370 (10-2015) E-270 (10-2016)

    Digital voicing eq og digital delefilter:

    DG-58 (12-2013) DF-65 (05-2017)

    Tuner:

    T-1200 (04-2018)

    Power supply:

    PS-1230 (09-2016) PS-530 (09-2016)

    PU:

    AC-6 (10-2017) :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Angående Lakriserne, som følger m forsterkeren til Accuphase.

    Havde besøk av en kombis, og han la merke til at jeg ikke benytte de Transparent 12AWG power kabler jeg har uden filter.

    1B49C646-1EDE-4BF6-AC01-BD8C36BD7E5F.jpg


    Forklarede at jeg ville vurdere forsterkeren som den blev leveret standart fra fabrikken,

    Fik en lidt syrlig kommentar om at de standart kabler, som leveres med, lige holdt til lyset i meterne.

    Har endnu ikke taget Transparent kablerne ibrug, med lurer lidt på om der er nogen av i andre indeher som har gjort nogen erfaringer rundt dette?

    Mvh.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.065
    Antall liker
    7.923
    Torget vurderinger
    12
    En 1,5mm2 kabel kan lede ca 20A = ca 4,5kW så det må være kraftige lamper i disse forsterkerne. Er det vanlig stikk inntil 16A vil nok sikringen gå etter en relativt kort stund. (Å ja da, jeg forsto humoren.)
     

    teletor

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.05.2005
    Innlegg
    43
    Antall liker
    72
    Litt artig med dette kabelsnakket.

    Det er vel ikke til å underslå at profesjonelle lydfolk og store fabrikanter som feks Accuphase ikke er smitta av dette kabelviruset. Disse diskusjonene minner veldig om skolemedisin imot alternativ medisin. Jeg er ikke særlig i tvil om hvem jeg stoler på hvis jeg blir syk.
    Det samme gjelder DC sperrer og nettfiltre. ALT har en effekt men ikke noe som er ønsket for et lydanlegg. Signifikante Bieffekter av superkabler, nettfiltre og DC sperrer er det lite fokus på desverre. Nevner raskt: mer støy enn med standarkabler. DC sperrer og nettfiltrer øker nettets indremotstand for de som er opptatt av tykke kabler og stivt nett. Det gir vanligvis større problemer med jordstøy i et oppsett også- ikke mindre. At feks en satellittmottaker lager støy er derimot ofte pga direkte stråling i lufta mellom enheter.
    Til slutt: At enkelte oppsett med utstyr lager problemer er velkjent og kan ikke løses med kabler, DC sperrer eller nettfiltre. Problemet ligger inne i de enkelte enheters konstruksjoner.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei, mener der stod 1,0mm2 på kablerne der var med til både forsterker og CD avspiller.

    Ja det skulle ikke forundre om der kan opstår side effekter, ved brug av DC og net filter, der har der jo være skrevet atskillige sider om inde her.

    Men det er også helt klart at man risikere at få et effekt tab ved at benytte et 1,0 eller 1,5 mm2 kabel i sammenligning med et på 2,5mm2.

    Indenfor detsvarte fag er det ret velkendt at vinkelsliber trekker væsenlig bedre vis der benyttes 2,5 kontra 1,5 mm2 forlenger kabler.

    Vedr Audio er der jo altid en større sjanse for forhøyet antenne effekt med jo mere kobber der kobles til kæden.

    Andre støykilder der kan nevnes:

    Micro ovn, plasma og Oled skerme, fjernstyrte elektriske gres klippere, samt alt det andet på forskjellig bølge lengde der flyver rundt i luften..

    Fremtidens ideelle lytte rom er Bly indskermet.

    Med til sagen kjerne , er der nogle av derre Accuphase bruger der har gjort jer nogen erfaringer med at benytte andre kabler?

    En ting er Teori, men det er jo altid bra at pr;ve teori ut i praktisk,for at se om teorien faktisk stemmer.

    Vis de praktiske Fakta viser et andet resultant, er det jo teorien som trenger en mustering ;)
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej
    Jeg har prøvet lidt forskellige strøm kabler på min Accuphase E-470 , og kan kun på det varmeste anbefale at prøve at låne nogle forskellige og se hvad du syntes i dit setup.
    Er ikke i tvivl om det helt sikkert har givet meget mere end jeg havde forestillet mig. Mere ro i lydbilledet - bedre seperation af udøvere i lydbilledet - bassen mere stram og bedre deffineret - ligesom der bliver en bedre sammenhæng og timing i musikken.
    Så er i gang med at udskifte alle mine strøm kabler , ligesom jeg endte med køb af strømskinne, der også gav meget.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja, har noble forskellige eksemplarer av strøm kabler liggende, og har tenk et begynde at prøve disse ut, når høytalerne mine er tilspillet, så jeg ikke forveksler eventuelle forskelle på det som høres.

    Min erfaring på faktisk alle de forsterkere jeg har haft i hus, samsvare meget godt med de intryk du her beskriver, FI.D.P

    Men vi for se.

    Mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.577
    Antall liker
    103.036
    Torget vurderinger
    23
    Har spilt på Accuphase utstyr i 20 år og med all slags kabling. Ingen vesentlige forskjeller å spore på 230V delen i alle fall.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har spilt på Accuphase utstyr i 20 år og med all slags kabling. Ingen vesentlige forskjeller å spore på 230V delen i alle fall.
    Ok, takker for inspil også her, ser at der er lidt forskjellig oppfatning ute at gå her, og noget av dette tror jeg kan skyldes forskelle på resten av nettverket, kontakter, intern kabling i huset, ect, og ikke minst utstyret som kobles op.

    Mvh.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bruker wireworld sine på mitt oppsett.. ingen aning om det har noe for seg, men jeg lever i troa, så aldri brukt den "ordinære" kabelen.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Bruker wireworld sine på mitt oppsett.. ingen aning om det har noe for seg, men jeg lever i troa, så aldri brukt den "ordinære" kabelen.
    Efter at ha fundet ut av at der var 4 stikkontakter vei frem til anlegget koblings punkt, hvor ledningene var cuttet og samlet m vrid samlemuffe, i hver eneste stikkontakt, som ellers indeholder lidt av hvert, Nullermen, spindelvev og gudene må vide hva.

    Var valget let, Egen kurs, og egen transparent instalation 12 AWG power kabel frem til egen padde, direkte koblet til anleg.

    Sammen med de lydmessig gevinster som blev opnået, gjorde dette, ihvertilfælde at undertegnede sov godt om natten;)

    Mvh
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Har spilt på Accuphase utstyr i 20 år og med all slags kabling. Ingen vesentlige forskjeller å spore på 230V delen i alle fall.
    Jeg skjønner lite av denne støy- placebo? problematikken som farer rundt i universet på dette forumet. På mitt eget forsterkersystem finnes det ikke en (1) komponent i inngangen eller videre inn som kan/kunne filtere noe som helst. Heldigvis er duppedingsene "hardwired", ujordet uten de der idiotiske 10/15A amerikanske inngangene som faktisk tar fyr om en belaster de med ulineær merkestrøm kontinuerlig. Det har aldri vært så mye som et knepp eller noe annet i høyttalerene fra (formodentlig) støy noensinne de 30 årene jeg har hatt systemet.

    Har arbeidet med alt mellom høyspent og state of the art elektronikk i 45 år og over 30 år med spesifikk strøm/støyproblematikk over hele dette landet og aldri opplevet/målt/erfart noe av dette som erfares mht kabelspagettisalatene som det grises med her.
     
    Sist redigert:

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Har spilt på Accuphase utstyr i 20 år og med all slags kabling. Ingen vesentlige forskjeller å spore på 230V delen i alle fall.
    Jeg skjønner lite av denne støy- placebo? problematikken som farer rundt i universet på dette forumet. På mitt eget forsterkersystem finnes det ikke en (1) komponent i inngangen eller videre inn som kan/kunne filtere noe som helst. Heldigvis er duppedingsene "hardwired", ujordet uten de der idiotiske 10/15A amerikanske inngangene som faktisk tar fyr om en belaster de med ulineær merkestrøm kontinuerlig. Det har aldri vært så mye som et knepp eller noe annet i høyttalerene fra (formodentlig) støy noensinne de 30 årene jeg har hatt systemet.

    Har arbeidet med alt mellom høyspent og state of the art elektronikk i 45 år og over 30 år med spesifikk strøm/støyproblematikk over hele dette landet og aldri opplevet/målt/erfart noe av dette som erfares mht kabelspagettisalatene som det grises med her.
    Jippi ;) , dette svaret likte jeg fordi min erfaring er nøyaktig den same etter 45 år med utstyr I ulike klasser . igjen : folk er for lite ærlige på egne anleggs vegner , hva de egentlig hører og hva en blir fortalt skal høres... !
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Så lenge enhver er fornøyd med resultatet en får enten med de originale kablene eller ikke så er det helt ok, hvis noen mener de hører forskjell så vil ikke jeg si de er mindre ærlige enn en som ikke får det samme resultatet, handler om at en selv er fornøyd og at man kan respektere hverandres meninger, selv om de kanskje ikke er akkurat slik en selv mener..!
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har spilt på Accuphase utstyr i 20 år og med all slags kabling. Ingen vesentlige forskjeller å spore på 230V delen i alle fall.
    Jeg skjønner lite av denne støy- placebo? problematikken som farer rundt i universet på dette forumet. På mitt eget forsterkersystem finnes det ikke en (1) komponent i inngangen eller videre inn som kan/kunne filtere noe som helst. Heldigvis er duppedingsene "hardwired", ujordet uten de der idiotiske 10/15A amerikanske inngangene som faktisk tar fyr om en belaster de med ulineær merkestrøm kontinuerlig. Det har aldri vært så mye som et knepp eller noe annet i høyttalerene fra (formodentlig) støy noensinne de 30 årene jeg har hatt systemet.

    Har arbeidet med alt mellom høyspent og state of the art elektronikk i 45 år og over 30 år med spesifikk strøm/støyproblematikk over hele dette landet og aldri opplevet/målt/erfart noe av dette som erfares mht kabelspagettisalatene som det grises med her.
    Her må det være en som bedriver bevist løgn..for å holde seg inne med ett spesielt hifi miljø?
    20 år eller 7 år?

    http://www.hifisentralen.no/forumet...31-stra-mrensing-woodoo-eller-na-dvendig.html


    "Sluket "17.02.2011, 21:04

    "Hvis du er i high-end delen av denne hobbyen våger jeg å påstå at clean power er et must. Ikke noe woodoo eller snake oil her i det hele tatt. STor forskjell med og uten ren strøm."

    "Sluket"17.02.2011, 21:15
    "Kjenner ikke alt av utstyr der ute, selv bruker jeg 2 stk. PS Audio P-600 regeneratorer, og våger å påstå at dette er de mest fornuftige pengene jeg noensinne har brukt på lyd (eller mangel på sådan).

    Våkner stadig midt på natta, badende i svette over tanken på å ta disse ut av anlegget igjen "



    Og dersom en skjønner lite av denne støy-placebo ? problematikken..
    på hvilket grunnlag kan en da uttale seg om emnet,når en ikke skjønner seg på det?


    Ang. innlegget til "teletor" lenger oppe,
    Har nå mast om bieffekter av filtre og kabler i ett par år nå,
    og har til og med både erfart og målt sammenhengen,
    så da er det i hvert fall to her som kjennet til dette

    Har til og med målingene,men får de ikke frem selv.
    Ikke ser det ut til att noen på forumet klarer det heller,
    tross påstand om om 30 års erfaring på området.

    http://www.hifisentralen.no/forumet...noen-som-har-tilgang-til-hioki-8860-55-a.html

    Så hvor er kompetansen?
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det vel slik at Sluket, Heipådei og jeg kun formidler våre egne erfaringer men jeg legger til at om man skal måle støyproblematikk SKAL*MAN*ABSOLUTT*VITE*HVA*MAN*DRIVER*MED. Mulighetene for "urene" målinger er så enorme at - for min del er det vanskelig å tillegge diverse fremlagte og linkede målinger særlig tiltro. Spesielle omstendigheter kan forekomme over det ganske land men målinger som skal dokumentere lydforringelser gir jeg liten tillit til. I det minste må man inn på DC leddet for å se hva en finner der før/etter og med utstyr som ikke selv plukker opp "støy under målingen", elektrisk eller elektromagnetisk etc som et startpunkt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn