Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.002
    Antall liker
    51.653
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Får sende en mail til Lyric om nye pærer:)

    O
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Grattis med ny forsterker! Jeg får se om jeg kan få tatt noen bilder efterhvert siden det er efterspurt.

    PS: Vet at det ikke er Accuphase, men komboen Bryston BDP/BDA3 spiller absolutt magisk. Spesielt bass er så definert og nyansert at jeg ikke har hørt maken til gjengivelse. Sånn appropos Accuphase streamer.. :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Tillykke, m 406.

    Hvor mange Heste er der i sådan en sag.

    Mvh.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    wattmessig har den mer enn nok. Men er nok der mine på 150watt drar ifra... nemlig overskudd av alt anna enn effekt.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Du får kjøpe deg en Accu CD spiller og. Låter fint det og Ove.
    Bruker ikke CD spiller,men en Dac skal vi ikke se bort i fra ;)

    O
    Så er der ikke noget at tenke på, Løb og køb Dac-50 instalation cart, vis denne kan impliseret i 408.

    E-470 spiller forrygende m det cart inpliseret.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.002
    Antall liker
    51.653
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da må du stresse vidre til en dc37 dac fra accurat-phasse ;) hehe neida, Gratulerer med flott brukskunst :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    ER det nogen som ved om om E -470 er en full balanseret konstruktion?

    Grunden til at jeg spør er at der kommer besøk Fra Dynaudio av Sub 6 til mine Contour 30.
    Da kommer jeg til at køre signalet ut fra forforsterkeren og ind i Sub 6 for der at dele mellem sub 6 og c30, incl Kalibreing og så retur til effekt delen i 470 til C30.

    Der er både Balanseret og Coxial in og ut på C 6 det samme gælder E-470.

    Det er årsagen til at jeg lurer.

    Mvh
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.626
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    ER det nogen som ved om om E -470 er en full balanseret konstruktion?

    Grunden til at jeg spør er at der kommer besøk Fra Dynaudio av Sub 6 til mine Contour 30.
    Da kommer jeg til at køre signalet ut fra forforsterkeren og ind i Sub 6 for der at dele mellem sub 6 og c30, incl Kalibreing og så retur til effekt delen i 470 til C30.

    Der er både Balanseret og Coxial in og ut på C 6 det samme gælder E-470.

    Det er årsagen til at jeg lurer.

    Mvh
    E-470 er fullbalansert, ja.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    ER det nogen som ved om om E -470 er en full balanseret konstruktion?

    Grunden til at jeg spør er at der kommer besøk Fra Dynaudio av Sub 6 til mine Contour 30.
    Da kommer jeg til at køre signalet ut fra forforsterkeren og ind i Sub 6 for der at dele mellem sub 6 og c30, incl Kalibreing og så retur til effekt delen i 470 til C30.

    Der er både Balanseret og Coxial in og ut på C 6 det samme gælder E-470.

    Det er årsagen til at jeg lurer.

    Mvh
    E-470 er fullbalansert, ja.
    Takker for avklaringen:)
    Mvh.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja så ankom pakken m DP 430 fra Japan.

    1F7136C5-474B-4893-BC49-F08204B2F9C5.jpg


    Er lidt spent på denne, special hvordan Dac In på 430 er sammenlignet med Dac 50 kredsløbs kortet i forsterkeren.

    MEN, DER ER FAKTISK NOGET JEG LURER PÅ.

    E 470 er fuld balanseret og går i bund og grund ut fra at CD avspilleren DP 430 er det samme, uten at jeg ved det.
    Og da er det jeg begynner at lurer ved udpakningen. Det viser sig at Accuphase har været så flinke at de leverer et signal kabel m DP 430, se bilde.
    Dette er Accuphase blå single endet Rca kabel, og hvorfor velger de AT VEDLEGGE dette kabel, vis DP430 er fuld balanseret.
    Eller henger det sammen med at det ikke alle forsterkere i deres sortimang er fuldbalanserte.

    Alt andet lige, skulle man jo få optimal gengivelse, ved at benytte sig av fuldbalansert signal overføring, set i forhold til single endet.

    Er der nogen her, som ved hvordan eller hvorfor Accuphase vedlegger dettte kabel?.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Samme her. Fikk med RCA på dac og pre, men hadde allerede xlr kabler liggende, så har faktisk ikke testa noe anna.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Kan jo være fordi RCA er mer utbredt.
    Takker for hurtig tilbage melding :),
    Holder på at studere bruger. Veiledningen, for at se om de skriver noget vedrøende om denne er fuld balansert.

    Ja det kan se yt til at jeg også skal ind i orme gården, har vis et par balanserte stykker liggende fra diverse fabrikanter.

    Bruger du Cardas i dit opset, og hva synes du om D9, lyttet lidt på denne i Drammen, og det faldt i smag, med den Prima lune forsterker som blev benyttet var nok lidt for svag, m er smågodt som sikker på at denne også vi være bra m E 470 forsterkeren.

    Mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Jeg bruker den blå RCA som fulgte. Si fra hvis du opplever balansert som bedre.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bruker den blå RCA som fulgte. Si fra hvis du opplever balansert som bedre.
    Ja, ja, nu skal jeg lige ha strøm på først;)
    Staver mig igennem manualen, men du skal få en tilbage melding her i helgen.

    Bruger DP 430 lidt tid på at gå sig til, eller er det bare først over målstreken fra start?

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Samme her. Fikk med RCA på dac og pre, men hadde allerede xlr kabler liggende, så har faktisk ikke testa noe anna.
    ACCUPHASE , oplyser under PT 13 I manually at det obtimale er at benytte de Balanserte udgange m hensyn til latest mulighet støj.
    Mvh
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.626
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Ja så ankom pakken m DP 430 fra Japan.

    Vis vedlegget 496229

    Er lidt spent på denne, special hvordan Dac In på 430 er sammenlignet med Dac 50 kredsløbs kortet i forsterkeren.

    MEN, DER ER FAKTISK NOGET JEG LURER PÅ.

    E 470 er fuld balanseret og går i bund og grund ut fra at CD avspilleren DP 430 er det samme, uten at jeg ved det.
    Og da er det jeg begynner at lurer ved udpakningen. Det viser sig at Accuphase har været så flinke at de leverer et signal kabel m DP 430, se bilde.
    Dette er Accuphase blå single endet Rca kabel, og hvorfor velger de AT VEDLEGGE dette kabel, vis DP430 er fuld balanseret.
    Eller henger det sammen med at det ikke alle forsterkere i deres sortimang er fuldbalanserte.

    Alt andet lige, skulle man jo få optimal gengivelse, ved at benytte sig av fuldbalansert signal overføring, set i forhold til single endet.

    Er der nogen her, som ved hvordan eller hvorfor Accuphase vedlegger dettte kabel?.
    Accuphase legger ved ubalansert signalkabel selv på toppmodeller som DP-720 og C-3850. Kabelen som følger disse er riktignok den brune typen som er av en høyere kvalitet enn den blå. Hvorfor de ikke velger å bundle en balansert signalkabel vet jeg ikke.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.626
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Det er ingen ytre merking på eskene som tilsier det og produktene er pakket lenge før bestillingene kommer inn. Accuphase er m.a.o. "hyllevare" ;D
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med DP-430 ser frem til å lese hva du synes om denne Hi-rex..! :)
    har ikke fået bæstet ut av kasse endnu:rolleyes:, det er så varm her at jeg overveier at sikre den mod nedsmelting ved at gi den en Cryo behandling i fryseren:D.
    Nei spør tilside, holder på at fintenke hvor i helvede jeg har lager de forbande balanserte slanger:mad:.

    Skulle ha et set fra Silver sonic fra Jb Labs, og et set Transparent Ultra MM2, EN ELLER ANDEN PLADS!
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Da begynner det å nærmer seg at Accuphase kommer med en ny arvtager for DP-720, ingen "bombe" kanskje at den vil hete DP-750, regner med at det kommer mer info etter hvert, ser den skal ha Ess 9028pro dac x8 og prisen i Japan er oppgitt til 1200000 JPY.

    DP-750.jpg


    DP-750_b.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Stilig, men da kanskje helst kombinert med annet Accuphase-utstyr i samme edeltre. For de finnes vel?
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.626
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    De finnes, ja.

    Alle toppmodeller, bortsett fra effekttrinn av opplagte årsaker, har ekte trefinish på topp og sider. Modellene hakket under har trefinish kun på sidene. DP-720/DP-750 er riktignok ikke toppmodellen, men dog øverste blant de såkalt integrerte SACD-spillerne. Toppmodellen består som kjent av to kabinetter; ett til drivverk og ett til DAC.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Stilig, men da kanskje helst kombinert med annet Accuphase-utstyr i samme edeltre. For de finnes vel?
    De finnes, C-2850, C-3850 og DP-950, DC-950 kommer i samme "heldekkende" edeltre, Accuphase har også produkter som kommer med tresider, de finner man på Accuphase sin hjemmeside..! :)

    Accuphase Laboratory, Inc.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja , det tog sin tid at få den tilsluttet.

    28830788-0541-4AEF-ADEF-A7B3233BB463.jpg


    Har ikke fået lyttet så meget på den, men første inntrykk er bra, veldig bra.

    Er koblet med Transparent Ultra MM2 balanserte signal kabler

    49D2E880-63C6-41F5-A798-AB30D98C25EC.jpg


    Når jeg for lidt mere tid, Barne børn må man priotere ved i, er planen at prøve den ut med silver sonic kablerne, samt, prøve at køre lidt ab av lytning i forhold tiln Dac 50.

    Men vi for se, hvornår det blir.

    Kvaliteten på Accuphase produkterne er ganske høj, men det er jo ingen overraskelse .
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Ja , det tog sin tid at få den tilsluttet.

    Vis vedlegget 496516

    Har ikke fået lyttet så meget på den, men første inntrykk er bra, veldig bra.

    Er koblet med Transparent Ultra MM2 balanserte signal kabler

    Vis vedlegget 496517

    Når jeg for lidt mere tid, Barne børn må man priotere ved i, er planen at prøve den ut med silver sonic kablerne, samt, prøve at køre lidt ab av lytning i forhold tiln Dac 50.

    Men vi for se, hvornår det blir.

    Kvaliteten på Accuphase produkterne er ganske høj, men det er jo ingen overraskelse .
    Kvaliteten på Accuphase er veldig høy, ville jeg si, så du kommer uten tvil til å bli glad i din nye CD-spiller.

    Du har ikke vurdert å anskaffe deg et rack, slik at du kan plassere komponentene over hverandre, med planlagte platespiller på toppen? Pent, ryddig og praktisk, synes jeg.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har en plan om at henge Oleg skermen

    A49B8627-85EE-4215-AEE2-D4D8D67272EB.jpg


    Op over komponenterne mellem Høytalerne,

    B9F3A3B3-007B-4356-B2C2-68D645EDE30D.jpg


    Med sidste gang jeg havde en skjerm mellem høytalerne, fik jeg en uønsket farvning av lyden grundet reflektioner fra skjermen.

    CD spilleren bliver nok flyttet en hylle ned for at få plads til plate spilleren ( muligens en Linn LP12) da jeg har haft en sådan tidligere, og det har været den plate spiller lyd jeg har foretrukket inntil nu.

    Det er også mulighet for at jeg implisere en Sub 6 fra Dynaudio i opsettet, da en sådan vil komme på prøve i neste uke.

    Men vi for se, der er også andre ting som må prioteres.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn