Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TomE

    Medlem
    Ble medlem
    09.05.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Hei.
    Har en kamerat som har arvet ett accuphase oppsett. Består av p-600, c-245 og d-70.
    Mulig jeg misser på noen bokstaver men tror dette er riktig.
    Har lite peilpå accuphase så lurte på om noen kunne hjelpe meg med hva dette har av verdi og om ette er bra saker :)
    Takker for all hjelp
    Tom Erik
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    155
    Torget vurderinger
    8
    P 600 var toppmodellen, hadde en slik tidlig på 80 tallet, så den begynner og bli gammel. En av mange ting jeg angrer på og ha solgt.
     

    TomE

    Medlem
    Ble medlem
    09.05.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Usikker på alder men kan finne ut av det. Tok foresten feil av cd spiller, tror det er dp 75 hvis ikke jeg så feil.

    [QqUOTE=bergtann;2040194]Hei.
    Vet du alder på dette ? Uanz så er dette " gromme " greier og ligger i høy prisklasse.[/QUOTE]
     

    TomE

    Medlem
    Ble medlem
    09.05.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Er i tvil om han skal selge. Han er ikke spesielt hifi interessert så blir mulig salg. Er vel ikke noe problem å få solgt hvis han velger det
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Accuphase på prøve :D.

    Til nå kan jeg si at jeg er rimelig frelst.. har ikke koblet opp Mcintosh ampene igjene enda... det skjer når nytt rack er på plass i juni... da har jeg nok vent meg så til lyden til accuphase at jeg vil se hva Mcintosh har å by på i forhold :D. Men dette er virkelig spenstige greier !!! :D.

    DSC02669.jpg
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    En helt fair samligning er det vel ikke....... Dine McIntosh er jo monoblokke med sikkert langt flere watt end Accuphase, som så også er en integreret effekt.

    Men spændende hvordan udfaldet bliver :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jo jo... men Cornwall krever ikke masse watt... så jeg kan ikke si jeg savner noe headroom med Accuphase... tvert om :). Her er det signaturen i lyden jeg skal finne ut av ;)

    Accuphase er i mine ører, pr nå, bedre enn Mcintosh... men det kan fort endre seg når jeg har brukt den en stund, for så skifte til McIntosh igjen :).

    Liker begge merkene VELDIG godt.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Jeg liker også begge merkene godt, nydelig lyd og design 8)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    @skorob. Tør jeg spørre åssen høyttalere du har planlagt? :)
    Gratulerer med nyervervelse(r) . :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har sett på noen nye.. Men iår blir det ikke noe. Fått litt opp øynene for paradigm faktisk.... Men er nok å ta av.. Utenom penger.. Nå er det tomt. :p
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Vurderer Accuphase nå, til Proac D20R. Men ser på noen av kommentarene her at lyden kan bli kanskje mindre varm og mer direkte. Jeg synes det er fascinerende med konsertsignatur på lyden, men da begrenser lyttetiden seg. Med detaljert, varm lyd blir det fort mer timer og glede for min del.
    Så er Accuphase mer "Marantz-varme" eller "Bryston-riktige"? ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det er en lyd du ikke blir lei. Ekstremt detaljert, og ikke skarpt på noen måter. Den kontante bassen (som jeg syns er bedre definert enn på mine mc1.2kw) kan gjøre at noen syns den er litt tynn i lyden. Her er det null booom i bassen. :)
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Hadde sagt at det er mer på varme side men fortsatt veldig oppløst og dynamisk.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Vurderer Accuphase nå, til Proac D20R. Men ser på noen av kommentarene her at lyden kan bli kanskje mindre varm og mer direkte. Jeg synes det er fascinerende med konsertsignatur på lyden, men da begrenser lyttetiden seg. Med detaljert, varm lyd blir det fort mer timer og glede for min del.
    Så er Accuphase mer "Marantz-varme" eller "Bryston-riktige"? ;)
    De jeg har hatt har ikke vært Marantz kjedelige, men heller ikke Bryston dynamisk friske ;)

    Fra løp til revolver, jeg har alltid likt Accuphase med ProAc, har du muligheten så hadde jeg testet det :)
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Blir ekstremt spennende med DC-37. Blir faktisk mektig imponert om den banker Audio GD Master 7, fordi den er jaggu meg smørrmyk og deilig i lyden :D.

    Gleder meg :D. Men den er nok ikke i hus før om 1mnd... :(.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Ok, takk for gode tilbakemeldinger. Skal få Tor til å koble på en Accuphase ved neste Oslo-tur. :)
    Synd E600 er så dyr, denne er ørlite grann varmere/fyldigere enn kl AB versjonene, hvis det er det du liker.
    Uansett, Accuphase får med alle detaljene, og har noe organisk ekte over seg som gjør at de ikke blir slitsomme i lyden. Når det er sagt den ene gangen jeg var hos Lyric ble kombinasjonen A60 Carbon 8 i overkant fyldig og varm, men det skylder jeg på et veldig varmt(midt på sommeren), litt lite og overdempet rom.
    Accuphase E408 på ProAc D38 spillet fantastisk hjemme hos meg, samme gjorde E460 på ProAc K6.
    Hadde det ikke vært for den evinderlige trangen til og prøve noe nytt :cool:

    E600 som jeg har nå spiller nydelig på ProAc D30R, Tablette og D2.
    Ikke et snev av lyttetretthet bare nydelig musikk :)

    Blir spennende med tilbakemeldinger på Dc37, denne står høyt på listen min over dacer jeg kunne tenkt meg, at den også støtter DSD gjør den enda mer spennende.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    DSD er spennende ja.. men hvor får man tak i DSD filer?! :p.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Spurte etter Accuphase E-360 nå, men fikk til svar at det var stort sett kun E-470 som gikk nå om dagen. Men det ser nå ut til at det uansett er 10000 i mellom dem. Vanskelig å finne noe om lydforskjellen, om signaturen er lik, bare mer kraft i 470..?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    @K.H
    Da er riaa hentet.. Hehe bare et lite problem. Platespiller ikke klar enda.
    Så det vil drøye litt før jeg kan komme med uprofesjonell synsing ;)
    Men, jeg gleder meg mer enn 17mai og Jul til sammen.. Hehe
    Arild

    20150513_175328.jpg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Uproffisjonell synsing fra brukere setter jeg høyere enn kjøpt og betalt synsing i diverse magasin.
    Så ser frem til det Arild ;)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Jeg HAR på lur en dd spiller fra technics (sl-1900) Vurderer sterkt å nappe ut at95. Sette inn Ortofon Bronze.
    Får grave frem litt maler og verktøy Snarlig. Litt redd jeg kommer til å ende med kraftig indre uro om diy lenco / Clearaudio må bli ferdig før jeg får hørt på Accu riaa. :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Huff... nå har jeg nettopp blitt enig med å selge McIntosh C48..... Håper jeg ikke gjør alt for mye "galt" med det, den er jo en ekstremt god preamp... Men jeg har blitt litt Accuphased... og det virka som at E-470 også dro mine MC1.2KW rimelig bra... og da med litt MC signatur. Vel vel. Da er iallefall endel av finansene til DC37 på plass :).

    Detta var året jeg ikke skulle "røre" anlegget finansielt... nå har det meste gått opp i opp med kjøp og salg... men... har nok glidd ut litt :p. *kremt*

    Uansett, jeg gleder meg skikkelig til å bli mer kjent med Accuphase.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Spurte etter Accuphase E-360 nå, men fikk til svar at det var stort sett kun E-470 som gikk nå om dagen. Men det ser nå ut til at det uansett er 10000 i mellom dem. Vanskelig å finne noe om lydforskjellen, om signaturen er lik, bare mer kraft i 470..?
    Accuphase bruker og oppgradere toppmodellene først.
    E560-->E600, E460-->E470, tror ikke det blir lenge til E370 :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Noen flere her med Mcintosh erfaringer.. som også har accuphase? Jeg har testet litt her nå.. og det virker ut til å være mer "attack" i Accuphase'n min enn Mcintosh oppsettet.

    Idag ble McIntosh C48 solgt, så jeg har testet Accuphase som preamp på MC1.2KW.. fungerte veldig bra det ! Men igen da blir det litt mer ro i lydbildet. Men det spiller silkemykt og deilig da :). Igjen, Accuphase E-470 alene, spiller på en måte mer "pån".. men ikke skarpt altså... Synspunkter ifra andre?

    Jeg er veldig fornøyd med Accuphase.. og veldig overrasket over hvor bra det faktisk er .... Hadde jeg måtte velge, hadde jeg gått for Accuphase. Men tror ikke jeg greier å selge MC1.2KW gitt... de er magiske på sin måte, og de passer veldig bra til Accuphase E-470 sin preout (virker som at gain og volt fungerer bra her). Det er faktisk markant mindre "standby"sus i mine Cornwall med Accuphase pre out, kontra C48.

    Men for all del, savnet etter C48 er allerede der.. et smykke av en forforsterker!
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    237
    Antall liker
    182
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Har pådratt meg en E-360.
    Ikke vinyl her - men iTunes el. wimp hifi fra Mac - dette via førstegenerasjons Henryaudio.
    Htt er Janzsen hybridelektrostat.

    Spørsmålet er - få tak i dac-40 - Bryston(ser E.I.A er sterk tilhenger av denne ) - el. annet ??
    (kjøper ikke nytt - ønsker ikke trådløs streaming/vil bevege meg bort til Mac'en for å skifte "skive")
    Rommet er vinklet og ca 50m2

    Gode forslag?

    Erik
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Hei
    Har pådratt meg en E-360.
    Ikke vinyl her - men iTunes el. wimp hifi fra Mac - dette via førstegenerasjons Henryaudio.
    Htt er Janzsen hybridelektrostat.

    Spørsmålet er - få tak i dac-40 - Bryston(ser E.I.A er sterk tilhenger av denne ) - el. annet ??
    (kjøper ikke nytt - ønsker ikke trådløs streaming/vil bevege meg bort til Mac'en for å skifte "skive")
    Rommet er vinklet og ca 50m2

    Gode forslag?

    Erik
    Gratulerer med 360 :)

    Jeg liker Bryston dacer godt ja :)
    Men dette er jo min personlige smak, og jeg har aldri hørt Dac 40.
    Har hatt Accuphase Dp700, og den var bra den, men var så dyr at jeg nesten ikke turte bruke den :)
    Det jeg liker med Bryston er dens ærlige og nøytrale tilnærming, syns den passer godt til Accuphase på den musikken jeg spiller(mest blues og rock) klar og dynamisk med bra bass.
    Bryston Bda1 har begrensning på USB, Mac har begrensning på optisk utgang, men hvis du bare spiller cd har det ingenting og si.
    Bda2 spiller 192/24 fra USB, det gjør Dac40 også, hvis du går over til filbasert avspilling og bruker HD matriale ville jeg sett på en av de.

    Happy hunting 8)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei
    Har pådratt meg en E-360.
    Ikke vinyl her - men iTunes el. wimp hifi fra Mac - dette via førstegenerasjons Henryaudio.
    Htt er Janzsen hybridelektrostat.

    Spørsmålet er - få tak i dac-40 - Bryston(ser E.I.A er sterk tilhenger av denne ) - el. annet ??
    (kjøper ikke nytt - ønsker ikke trådløs streaming/vil bevege meg bort til Mac'en for å skifte "skive")
    Rommet er vinklet og ca 50m2

    Gode forslag?

    Erik
    Hei.
    Grattis med ny amp.
    Jeg er lykkelig med min Accu. Innbiller meg at jeg kan bli fornøyd med Dac 40 kortet selv. Men nylig innkjøp av Stello dac har lagt brems på Accu dac for min del.
    Hva tenkte du å bruke på Dac da ?
    Det er ikke verre enn å sende en Epost Til Lyric. Be om pris på dac. De er tidvis veldig villedende de første tilbudene hans..
    AD
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    237
    Antall liker
    182
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Har pådratt meg en E-360.
    Ikke vinyl her - men iTunes el. wimp hifi fra Mac - dette via førstegenerasjons Henryaudio.
    Htt er Janzsen hybridelektrostat.

    Spørsmålet er - få tak i dac-40 - Bryston(ser E.I.A er sterk tilhenger av denne ) - el. annet ??
    (kjøper ikke nytt - ønsker ikke trådløs streaming/vil bevege meg bort til Mac'en for å skifte "skive")
    Rommet er vinklet og ca 50m2

    Gode forslag?

    Erik
    Hei.
    Grattis med ny amp.
    Jeg er lykkelig med min Accu. Innbiller meg at jeg kan bli fornøyd med Dac 40 kortet selv. Men nylig innkjøp av Stello dac har lagt brems på Accu dac for min del.
    Hva tenkte du å bruke på Dac da ?
    Det er ikke verre enn å sende en Epost Til Lyric. Be om pris på dac. De er tidvis veldig villedende de første tilbudene hans..
    AD
    Hei,
    Skal koble mac'en til dac - spiller fra bibliotek el. wimphifi.
    Jeg får kontakte Lyric om dac-40.
    Takk for svar til deg og E.I.A.
    Erik
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Hei
    Har pådratt meg en E-360.
    Ikke vinyl her - men iTunes el. wimp hifi fra Mac - dette via førstegenerasjons Henryaudio.
    Htt er Janzsen hybridelektrostat.

    Spørsmålet er - få tak i dac-40 - Bryston(ser E.I.A er sterk tilhenger av denne ) - el. annet ??
    (kjøper ikke nytt - ønsker ikke trådløs streaming/vil bevege meg bort til Mac'en for å skifte "skive")
    Rommet er vinklet og ca 50m2

    Gode forslag?

    Erik
    Hei.
    Grattis med ny amp.
    Jeg er lykkelig med min Accu. Innbiller meg at jeg kan bli fornøyd med Dac 40 kortet selv. Men nylig innkjøp av Stello dac har lagt brems på Accu dac for min del.
    Hva tenkte du å bruke på Dac da ?
    Det er ikke verre enn å sende en Epost Til Lyric. Be om pris på dac. De er tidvis veldig villedende de første tilbudene hans..
    AD
    Hei,
    Skal koble mac'en til dac - spiller fra bibliotek el. wimphifi.
    Jeg får kontakte Lyric om dac-40.
    Takk for svar til deg og E.I.A.
    Erik
    Vet Tor har 1stk Dac40 inne, har lurt litt på denne selv :)
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    237
    Antall liker
    182
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Har pådratt meg en E-360.
    Ikke vinyl her - men iTunes el. wimp hifi fra Mac - dette via førstegenerasjons Henryaudio.
    Htt er Janzsen hybridelektrostat.

    Spørsmålet er - få tak i dac-40 - Bryston(ser E.I.A er sterk tilhenger av denne ) - el. annet ??
    (kjøper ikke nytt - ønsker ikke trådløs streaming/vil bevege meg bort til Mac'en for å skifte "skive")
    Rommet er vinklet og ca 50m2

    Gode forslag?

    Erik
    Hei.
    Grattis med ny amp.
    Jeg er lykkelig med min Accu. Innbiller meg at jeg kan bli fornøyd med Dac 40 kortet selv. Men nylig innkjøp av Stello dac har lagt brems på Accu dac for min del.
    Hva tenkte du å bruke på Dac da ?
    Det er ikke verre enn å sende en Epost Til Lyric. Be om pris på dac. De er tidvis veldig villedende de første tilbudene hans..
    AD
    Hei,
    Skal koble mac'en til dac - spiller fra bibliotek el. wimphifi.
    Jeg får kontakte Lyric om dac-40.
    Takk for svar til deg og E.I.A.
    Erik
    Vet Tor har 1stk Dac40 inne, har lurt litt på denne selv :)
    hei
    han sa i går det var tomt - så jeg har bestilt en stk - kommer om ca en uke.
    blir nok bra!
    erik
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.305
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    49
    Hei,
    Skal koble mac'en til dac - spiller fra bibliotek el. wimphifi.
    Jeg får kontakte Lyric om dac-40.
    Takk for svar til deg og E.I.A.
    Erik
    Vet Tor har 1stk Dac40 inne, har lurt litt på denne selv :)
    hei
    han sa i går det var tomt - så jeg har bestilt en stk - kommer om ca en uke.
    blir nok bra!
    erik
    Oi, da er den han hadde solgt, blir nok bra med Dac40 ja, grattis :)
    Har veldig sansen for Dac kortene til Accuphase, smart løsning i forhold til de fleste andre forsterkere med innebyggd dac.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei,
    Skal koble mac'en til dac - spiller fra bibliotek el. wimphifi.
    Jeg får kontakte Lyric om dac-40.
    Takk for svar til deg og E.I.A.
    Erik
    Vet Tor har 1stk Dac40 inne, har lurt litt på denne selv :)
    hei
    han sa i går det var tomt - så jeg har bestilt en stk - kommer om ca en uke.
    blir nok bra!
    erik
    Så bra du fikk kort leveringstid.

    Spent på inntrykk av dac. Tror jeg MÅ ha en slik også. :) Er jo feriepenger rundt hjørnet..
    Åssen spiller 360 om du vil dele med oss.?
    Og hvilke høyttalere etc bruker du :) ?
    Ad
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn