Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer så mye! Overraskende hvor fort det lot seg gjøre å skaffe den. Jeg har forstått det slik at det gjerne er veldig lang leveringstid.
     

    hifi heaven

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    80
    Sted
    Kongsberg
    Den ble hentet på fabrikken 8mars 0730ish norsk tid, og levert hjemme hos meg 12mars kl 1403…. Så detta er ikke gæli mtp hvor langt den reiser… Og all honnør til Boahs som har fulgt opp og sørget for denne muligheten for meg
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Hvilken vintage accuphase forforsterker er å anbefale? Riaa er ikke viktig.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    666
    Antall liker
    972
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Fortsatt god stemning med accuphase (og judith hill) Vis vedlegget 1006439
    Det blir fort farlig god stemning med Accuphase.
    Her ble det vurdert messe. Traktet opp litt kaffe. Kikket ut vinduet. Så snøen lave ned i store flak. Plutselig virket det litt orkete. Satte meg ned med vår felles venn, og plutselig var messa stengt for dagen gitt. Tiden flyr når man koser seg.

    Bedre lykke imorgen🙃
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Har du lagt inn bestilling på E-5000, eller kanskje heller noe klasse-A?

    Blir neppe før til neste år. Kjøper nok ny platespiller først. Vi får se...
     

    hifi heaven

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    80
    Sted
    Kongsberg
    Helga ble sikkelig god, selv om det ikke ble messe. Den nye e5ooo leverer så det holder..og det er ikke kun stryker kvartetter som kan spilles... noen highlights fra helga, da accu ble brukt som effekt, da jeg fant at den kan kobles til min eldre rotel pre som kjører tv lyd.
     

    Vedlegg

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har prøvd eller bruker riaa modulen AD-60 og kan si noe om ytelsen, f.eks sammenlignet med Electrocompaniet ECP-2 eller andre riaa i prisklassen 10 - 20.000? Jeg eide en gang en AD-50, men hadde den i så kort tid at jeg ikke ble skikkelig kjent med den. Husker den som bra, men ikke noe mer. Kanskje er AD-60 vesentlig bedre?
     

    Hifiaudioholic

    Fersking
    Ble medlem
    23.09.2023
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Sted
    OSLO
    Er det noen som kjenner til hvor god Accuphase A-80 Class A Amp er ?
    Hvilken Accuphase Preamp er det som passer best til den?
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    666
    Antall liker
    972
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen som kjenner til hvor god Accuphase A-80 Class A Amp er ?
    Hvilken Accuphase Preamp er det som passer best til den?
    Hierarkimessig mener sikkert noen at det er forkastelig å sette innstegsmodellen C-2300 på en slik mastadon, men jeg bruker den sammen med P-7500, og er overbegeistret. Det er også en i Accuphase sin vennetråd på Facebook som bruker den på A-80 som stemmer i 👌
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Det er mindre forskjel på C- range av preamper enn mange tror. Forventningsbias er større enn reelle forskjeller.
    Gjelder kanskje dette også riaa-trinnene C-27, C-37 og C-47?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.405
    Antall liker
    102.422
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke prøvd de mot hverandre men historisk pleier det ikke skille veldig mye generasjonene i mellom. Men fra c-27 til c-47 er det gjort en del ting vet jeg. Men alle disse komponentene er såpass bra i utgangspunktet at det er ikke voldsomme banebrytende endringer.. Ofte små forbedringer, gjerne fler features/funksjoner osv.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Tror du har helt rett. Likevel frister C-47.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.405
    Antall liker
    102.422
    Torget vurderinger
    23
    Bare å banke til, kryr uansett ikke av c-27/37 der ute
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Nei, det er akkurat det som er problemet. Samtidig er jeg usikker på om jeg får utnyttet potensialet fullt ut. Har vanlige phonoplugger ut fra platespilleren, ikke balanserte.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt fra Y. Tomé flere ganger. Her er utvalget i MDIN til XLR:
    Canare Starquad er fabelaktig. a (measured) capacitance between 62pF/m and 67pF/m at 1kHz er veldig kjekt.
    Bare vær klar over at sann differensiell overføring fra MM/MI pickuper krever modifisering av pickupen i 11 av 10 tilfeller. MC-pickuper går fint.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Ja, hadde akkurat funnet disse, jeg også. Vilken riaa bruker du? Opplever du noen fordel med balansert?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sorry. Cambridgen min (Alva Duo) har ikke differensiell inngang, så jeg har RCA. Kabelen min er konstruert slik at skjerm er koplet til armjord, chassisjord (gammel Thorens), og jordterminalen på phonoforsterkeren.

    Fordelen med differensiell (XLR) inngang er at man kan få lavere støyinnstråling.
    Fordelen med å bare bruke single ended inngang er at man ikke trenger å bytte armkabel om man kjører differensiell med MC og vil bruke en annen (MM) pickup som har en pinne koplet til jord.
    Kan uansett anbefale Y. Tomé. Det gjøres ordentlig arbeid til proff- og ikke highendpris.
     
    Sist redigert:

    Tore Studio

    Fersking
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    0
    Hei Accuphase-venner! Jeg er ny i forumet, og håper jeg har kommet til rett sted for denne type innlegg. Saken: Jeg kjøpte E-305 og DP-70 V brukt for et par-tre år siden. Og er super fornøyd både med lyd og look på disse vintage-perlene. Men har fått litt problemer med begge. Forsterkeren går ofte i lavt volum og vreng i høyre kanal. CD-spilleren har perioder der sender CD-ene ut igjen, i stedet for å spille. Noen som har noe tips til hvordan eller hvem som kan fikse dette? Jeg har tidligere pleid å få hjelp av Thomas Sørlie/Elektronisk Bureau i Fredrikstad, men han har sluttet med rep av forsterkere, og anbefaler ReElektro på Hamar. Men det er jo et stykke dit når man bor i Oslo. Hva sier dere?
    IMG_9748.jpeg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Velkommen til forumet :) . Det er nydelige produkter du har. Jeg har desverre ingen personlig erfaring med Re elektro, men jeg har et inntrykk av at det bare er positive tilbakemeldinger her på forumet. Accuphase er jo bygget som om de skal vare evig, men det er klart at når produktene nærmer seg 40 år så kan ting skje. Regner med at andre her vil svare deg mer nøyaktig om hvilke muligheter du har.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen bilder med strøm på forsterker, var meininga å legge ut i helga, men vart kun musikk spilling. Rett frå esken er det så mye klarere og kontrollert med trøkk og alt, mye mer en nokon av mine gamle forsterkere har klart.
    Blir E-5000 veldig varm ved bruk siden det anbefales minimum 15 cm friluft over og på alle sider. Med 4 ohms høyttalere bør dette økes til 50 cm. Dette i følge manualen.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Re:Elektro gjør i alle fall jobben slike klenodier fortjener. Her et par fra en «konkurrent», sett i butikken deres for uker siden:

    IMG_4720.jpeg
     

    denis

    Medlem
    Ble medlem
    26.02.2007
    Innlegg
    35
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    C-2150 ble kjøpt etter jeg brukte E-270 som forforsterker på min McIntosh effekt. C-2150 var inngangsmodellen i Accuphase forforsterker serien og ga en smak av Accu’ lyd. Denne forforsterkeren var på den tiden den beste forforsterkeren jeg hadde noen gang i huset. C-2150 erstattet en McIntosh forforsterker med rør, DAC kort og RIAA trinn. Jeg fikk med en gang bedre separasjon mellom instrumentene, flere detaljer og større lydbildet. På C-2150 brukte jeg tone kontroller.

    Jeg hørte og leste at det er forskjell mellom forforsterkerne fra Accuphase. Ifra tester og samtaler med Bjørn Olaf, bestemte jeg meg til å prøve C-2450. Og C-2450 kom i huset. Det første som slo meg rett fra begynnelse var bassen. C-2450 spilte dypere og med mer kontroll i bassen! Jeg brukte aldri tone kontroller på denne forforsterkeren. Det var mindre støy, enda bedre oppløsning og større lydbilde, bedre mellomtone. Jeg fikk det bedre på alle områdene! Accuphase C-2450 er en fantastisk forforsterker! Og da kom spørsmålet: kan det være bedre enn dette?!

    C-2900 på plass og da kom svaret på spørsmålet mitt: ja, det finnes bedre enn C-2450. Jeg hadde forventninger … Det er få ord som jeg mener at det er riktig til å beskrive C-2900. Men før det, C-2900 bør oppleves!!! C-2900 er en veldig musikalsk preamp. Alt er så bra tunet og balansert at man er dratt inni konsert salen eller i en lokalet hvor det spilles jazz /blues live. Musikken oppleves som levende. Støynivået er så lavt at den ikke er merkbart. Det er helt stille i lydbildet og de minste vibrasjonene av instrumenter og stemmer kommer frem. En enestående opplevelse er at C-2900 klarer til å skape atmosfæren ifra live konserter rund lytteren.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn