Abrahamsen V 6.0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • B

    brand-x

    Gjest
    65finger skrev:
    brand-x skrev:
    pedal skrev:
    brand-x skrev:
    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
    Tullball. Det er ikke skrevet noe i denne tråden som strider mot Sentralens regelverk.

    Det er vondt blod mellom Tau og Abrahamsen, bl.a. fordi sistnevnte startet opp med et nytt konkurrerende konsept som la seg tett opp til EC designmessig. Jeg har hørt at Tau vurderte å få dette rettslig prøvet, men det har vist ikke skjedd noe mer herom. Det er også mulig at de har knivet i andre spørsmål som ikke fremkommer her. Etter mitt skjønn er dette gråsone-juss, så ikke sikkert at en rettssak fører fram. Teknologien er ikke beskyttet som Abrahamsen anfører, og i dagens marked så er det mye som ligner på hverandre. Generelt er også konkurranse en god ting, ikke minst for forbrukerne.

    Det som imidlertid ER beskyttet er varemerket "Electrocompaniet". At dette står påtrykket innvendig i Abrahamsen produkter er definitivt et "lovbrudd", noe Abrahamsen også beklaget i sitt svar. Omfanget er det ingen som vet. Er det bare snakk om "et par kort" som Abrahamsen her skriver, så er det jo en bagatell, isolert sett.
    Jeg tror du også hadde hatt nytte av å lese tråden en gang til...... Det er greit å være selektiv men det får være grenser.... Hvis ikke ærekrenkende og injurierende beskyldninger er brudd på forumreglene bør de defineres på nytt...

    mvh
    Å koke suppe på en spiker. Hva er ærekrenkende og injurierende? Les tråden på nytt!
    Hvilke av Pana`s innlegg er det du hopper over ? De eneste du bruker er unnskyldningen(e)... Det passer vel saken best fra ditt ståsted.... Du har fremdeles ikke referert til hvor min dårlige oppførsel står skrevet foruten kravet om utestengelse som er begrunnet ut fra forumreglene som selvfølgelig gjelder alle, eller ???????

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    brand-x skrev:
    65finger skrev:
    brand-x skrev:
    pedal skrev:
    brand-x skrev:
    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
    Tullball. Det er ikke skrevet noe i denne tråden som strider mot Sentralens regelverk.

    Det er vondt blod mellom Tau og Abrahamsen, bl.a. fordi sistnevnte startet opp med et nytt konkurrerende konsept som la seg tett opp til EC designmessig. Jeg har hørt at Tau vurderte å få dette rettslig prøvet, men det har vist ikke skjedd noe mer herom. Det er også mulig at de har knivet i andre spørsmål som ikke fremkommer her. Etter mitt skjønn er dette gråsone-juss, så ikke sikkert at en rettssak fører fram. Teknologien er ikke beskyttet som Abrahamsen anfører, og i dagens marked så er det mye som ligner på hverandre. Generelt er også konkurranse en god ting, ikke minst for forbrukerne.

    Det som imidlertid ER beskyttet er varemerket "Electrocompaniet". At dette står påtrykket innvendig i Abrahamsen produkter er definitivt et "lovbrudd", noe Abrahamsen også beklaget i sitt svar. Omfanget er det ingen som vet. Er det bare snakk om "et par kort" som Abrahamsen her skriver, så er det jo en bagatell, isolert sett.
    Jeg tror du også hadde hatt nytte av å lese tråden en gang til...... Det er greit å være selektiv men det får være grenser.... Hvis ikke ærekrenkende og injurierende beskyldninger er brudd på forumreglene bør de defineres på nytt...

    mvh
    Å koke suppe på en spiker. Hva er ærekrenkende og injurierende? Les tråden på nytt!
    Hvilke av Pana`s innlegg er det du hopper over ? De eneste du bruker er unnskyldningen(e)... Det passer vel saken best fra ditt ståsted.... Du har fremdeles ikke referert til hvor min dårlige oppførsel står skrevet foruten kravet om utestengelse som er begrunnet ut fra forumreglene som selvfølgelig gjelder alle, eller ???????

    mvh
    Jeg har null interesse av produktene fra hverken Electrocompaniet eller Abrahamsen. Det jeg reagerer på er at når Pana påpeker EC logo i produktet fleiper og våser du, brand-x om gratisreklame osv. Med en gang et vanlig medlem av forumet påpeker bruken av EC-logo negativt, snur du kappen og bjeffer og kjefter. Du opptrer som en part i saken og gjør 4 fjær til 5 høns. Alt etter min oppfattning. Mitt råd: tørk skummet av munnvikene og finn på noe annet.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.254
    Torget vurderinger
    1
    Denne siste vendingen i tråden er storm i et vannglass. Electrocompaniet og Abrahamsen konkurerer friskt, og hver og en får heie på "sitt lag", omtrent som i fotball.

    Brand-X: Som bransjeaktør og samarbeidspartner med Abrahamsen, jfr din signatur, så er det dårlig dømmekraft å gå så hardt ut mot Electrocompaniet som du har gjort i dine siste innlegg. Det er nå mitt skjønn.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    pedal skrev:
    Denne siste vendingen i tråden er storm i et vannglass. Electrocompaniet og Abrahamsen konkurerer friskt, og hver og en får heie på "sitt lag", omtrent som i fotball.

    Brand-X: Som bransjeaktør og samarbeidspartner med Abrahamsen, jfr din signatur, så er det dårlig dømmekraft å gå så hardt ut mot Electrocompaniet som du har gjort i dine siste innlegg. Det er nå mitt skjønn.
    Jeg har understreket att jeg ikke er tilhenger av tyveri... punktum...
    Jeg har også en fot i begge leire på komponentsiden med overvekt Abrahamsen pr.dato... Ja jeg har gått hardt ut i mine siste innlegg fordi det som fra Panas side virket som en klar sak ikke er det likevel i følge ham selv....av alle ???... les Panas påstander/beskyldninger tidlig i tråden og fortell meg att det ikke er grunnlag for utestengelse ved å lese forumreglene..
    Hvis jeg har tråkket over denne streken, så utesteng gjerne meg for all tid her på sentralen men ikke pga. en oppfordring på klare brudd på forumsregler som de fleste andre må tillpasse seg til...

    Jeg ser også att moderator oppfordrer til att partene ordner opp seg i mellom, det er jeg også enig i.. men å sette en strek over Panas beskyldninger som om ingenting har skjedd med tanke på att saken har hatt kun en hovedaktør ( EC ) gjennom hele tråden som har kommet med det jeg oppfatter som særdeles grove anklagelser faller på sin totale urimelighet... P.Abrahamsen har bidratt en gang UTEN annet en å redegjøre for litt mere nøyaktig (korekt) historie og forklaring rundt kortet....

    Ha fantastisk fredfull kveld... ;)

    mvh
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    Dette minner jo om en god gammaldags Audiofreaks-krig, med våpendragere og det hele! Sjelden kom det noe godt ut fra disse...
     
    O

    Omar

    Gjest
    Nja! Tror det er en del sånne som meg som har lite erfaring med Elcomp som roper høyest i skogen. Kanskje en ide for noen av de norske Hifi magaziner. Elcomp PI 1 selges på et sensjasjonelt tilbud på soundgarden. Vi prater 8000.-.......Jada! Skal jeg kjøpe?...........nei!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , skumma igjennom dette.....for det første flott at Per tar turen innom.


    Nå er det en feil med at navnet er på kortet da , greit nok , men det de færreste diskuterer er lyden......

    Jeg har hørt mye på emc-1up og nå denne v6....det er lenge i mellom de , greit nok , men denne v6 dac en er dæven døtte meg så bra , engasjerende , og med driv at jeg har ikke hørt maken , jeg har hatt dac er til 35k her hjemme , men er ikke i tvil , jeg skal ha meg en sånn v6 !

    Nå hører det med til histoien at jeg er vinylfreaker på min hals , og digitalmedie interesserer ikke stort , men når jeg hørte denne v6 hjemme , fant jeg driv som passer meg , det at den klasset ut en high-end multispiller til 40k sier vel litt.

    gratulerer Per , med ett fantastisk produkt , rett og slett.......håper den selger til gull.

    Joa jeg har råd til ec sin også jeg , men det er JÆVLIG TEIT at den er 3 ggr så dyr UTEN USB.......

    Det å lage dac er i dag , uten usb er rett og slett lite gjennomtenkt syntes jeg , pc er jo fremtidens digitalmedie nr 1 , men det har nok ikke gutta på Tau skjønt....

    De kan jo ta en kopp kaffe med Hi-fi verdens særeste konstruktør , som jeg forøvrig har stor sans for , som virkelig vet hva lyd dreier seg om.....Peter Quortrup....mannen bak Audionote UK....men USB har vel ikke vært noe forkjemper for av ulike grunner.....

    Jeg derimot syntes pc avspilling er moro med v6 jeg , det er flere an dac er som har vært pakket sammen her , i tillegg til cary cd avspillere.....slett ikke dårlig , men en hinsides pris selvsagt......jeg tror ec hadde solgt langt flere dac er om den hadde hatt usb...

    Espen
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Takk til Abrahamsen + co som gjør det mulig for oss "i en vanlig" økonomisk situasjon å få skikkelig go-lyd.

    og takk for oppklaringen.
     

    ChrisX

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2007
    Innlegg
    69
    Antall liker
    0
    Takker for godt skrevet innlegg Per. Her er det noen som absolutt burde skamme seg ja, som jeg prøvde å hinte til før vi fikk oppklaring i saken fra Per, er det lite flatterende å prøve å henge ut enkelte basert på spekulasjoner.

    Ut i fra hvordan saken har utviklet seg er det heller ikke tvil om hvem som skal ta få seg av fremtidige oppgraderinger av min EC pre...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har akkurat lest denne tråden, og jeg skjønner ikke hvorfor noen skal skamme seg eller skjerpe seg. Westcontrol har da all grunn til å reagere mot bruk av komponenter merket med deres varemerke. Jeg tviler ikke på at Abrahamsen har kjøpt kortene fullstendig lovlig, men skal de brukes i et kommersielt produkt må merkingen endres eller fjernes. Det sa vel Abrahamsen også i sitt innlegg.

    Jeg ønsker ikke å blande meg for mye i diskusjonen, men dette er må da være et tema som er interessant å diskutere uten at vi skal gå i tottene på hverandre.

    Tråden ligger lå under "Hifi Generelt inkludert bransjeaktører", og så lenge ingen driver med aktiv reklamering for egne produkter utover tema så kan jeg ikke se at noen har begått noen overtramp av bransjreglene.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Høvdingen skrev:
    Jeg tviler ikke på at Abrahamsen har kjøpt kortene fullstendig lovlig, men skal de brukes i et kommersielt produkt må merkingen endres eller fjernes. Det sa vel Abrahamsen også i sitt innlegg.
    Mvh
    Høvdingen
    Hvorfor det?
    At et firma kjøper komponenter eller moduler fra et annet og putter det inn i eget produkt er da ikke ulovlig eller rart. Helt vanlig vil jeg si.
    Eller er HiFi bransjen så spesiell?
    Jeg har sett "Hegel" kort i CD spillere med helt andre navn.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Audiomix skrev:
    Høvdingen skrev:
    Jeg tviler ikke på at Abrahamsen har kjøpt kortene fullstendig lovlig, men skal de brukes i et kommersielt produkt må merkingen endres eller fjernes. Det sa vel Abrahamsen også i sitt innlegg.
    Mvh
    Høvdingen
    Hvorfor det?
    At et firma kjøper komponenter eller moduler fra et annet og putter det inn i eget produkt er da ikke ulovlig eller rart. Helt vanlig vil jeg si.
    Eller er HiFi bransjen så spesiell?
    Jeg har sett "Hegel" kort i CD spillere med helt andre navn.
    At "Hegel" kort finnes i CD spillere som er bygget på Opera Audio´s fabrikker bør på ingen måte sammenlignes med det du refererer til.

    Utvikling, produksjon og sammarbeid mellom "Hegel´s" utvikler og Opera Audio er basert på en avtale og enighet rundt dette.

    Det du refererer til (EC vs. Abrahamsen) virker det ikke til å være enighet om.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke se at det er noe EC inni denne.

     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Dac kortet i denne ser annerledes ut - trodde de brukte det samme som i V6 - hmm
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.659
    Antall liker
    21.467
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    V6 må jo ha digital inn. Det er det kortet som er årsaken til at det stormer slik i glasset, etter hva jeg forstår.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Høvdingen skrev:
    Jeg har akkurat lest denne tråden, og jeg skjønner ikke hvorfor noen skal skamme seg eller skjerpe seg. Westcontrol har da all grunn til å reagere mot bruk av komponenter merket med deres varemerke. Jeg tviler ikke på at Abrahamsen har kjøpt kortene fullstendig lovlig, men skal de brukes i et kommersielt produkt må merkingen endres eller fjernes. Det sa vel Abrahamsen også i sitt innlegg.

    Jeg ønsker ikke å blande meg for mye i diskusjonen, men dette er må da være et tema som er interessant å diskutere uten at vi skal gå i tottene på hverandre.

    Tråden ligger lå under "Hifi Generelt inkludert bransjeaktører", og så lenge ingen driver med aktiv reklamering for egne produkter utover tema så kan jeg ikke se at noen har begått noen overtramp av bransjreglene.

    Mvh
    Høvdingen
    Jeg hadde trodd og forventet litt mere tydelighet fra din side angående beskyldningene fra en bransjeaktør mot en annen som i alle andre tilfeller hadde blitt karaktisert som grove... Nå mener du tydeligvis noe annet.... kortet med logoen har jeg forståelse for kan reageres på, men å la den ene gyve løs på den andre uten att vedkommende er klar over det vitner om særdeles dårlig oppførsel som burde kreditert litt annen reaksjon enn oppfordring om røke fredspipe utenfor forumet...

    Jeg tror de fleste skjønner hvorfor utfallet er blitt som det er...

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    De fleste skjønner nok hvorfor "utfallet" er blitt som det er. Du er neppe en av de fleste 8)
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Noen som har lydmessige erfaringer med av kobling av DAC til Airport Express? Dvs ved trådløs overføring av lyd fra iTunes til anlegget... Bruker Macbook Pro og har Airtunes.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Bruker/har brukt AE-express mot DAC via optisk Spdif? (heter det tror jeg) overlegent beste drivverket jeg har brukt. Beklager OT
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Bottom line for meg er:
    V.6 knakende god til prisen, EC en smule overpriset.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Graks skrev:
    Noen som har lydmessige erfaringer med av kobling av DAC til Airport Express? Dvs ved trådløs overføring av lyd fra iTunes til anlegget... Bruker Macbook Pro og har Airtunes.
    Jeg bruker det og er svært fornøyd.

    Plukket opp dette på 6 moons rapport fra Munchenmessa, selv om det ikke omhandler det du egentlig spør om, så er det for meg ganske så klart at dette virker godt og er greit bruksmessig og ikke minst billig sammenlignet med en del andre alternativer.

    I was asked what I thought about the music server issue as exemplified by Linn, Meridian and Naim for example. I told Ohmachi-San and Kazutaka Tsuda that to my mind, Apple's iTunes interface had done a better job than any audio-only company stood a chance to improve upon cost-effectively. An $1,100 MacBook coupled to $100 each 1TB hard disks is the slickest cheapest solution extant. Where speciality audio companies should enter the picture is at the USB juncture. Esoteric's brass agreed. Until the whole scenario shakes out, with perhaps pure solid-state memory being the final destination, things in the sector are progressing too fast and audio companies are playing perennial catch-up.

    Mvh.KW
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Da har jeg hentet V6. Solid inntrykk og pent design. Nyere "Electrocompaniet" design enn min gamle EC1mc.

    Da må jeg skaffe meg flere xlr kabler, gidder ikke lage selv denne gangen, er vel lurest å gå på en profflyd butikk og ikke hifibutikk tenker jeg. Er en skjermet vanlig rca kabel greit nok til digital, eller bør jeg skaffe meg en 75 ohms kabel? Jeg må også skaffe meg en optisk kabel for å utnytte alle inngangene. Jeg får teste ut i morgen.

    Det var ikke fjernkontroll eller 75 ohms coax kabel inngang (hva det nå heter - BNC?) Trodde det ville være vanlig, men hva vet jeg, dette er min første dedikerte DAC...
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Først til topic: Håper alt ordner seg til det beste for alle parter involvert!

    Så litt off-topic. Tenkte jeg skulle sjekke ut Abrahamsen dac'en nærmere, men jeg finner ingenting om Abrahamsen sine produkt på Elkjøp sine nettsider. Hverken under hifi, løskomponenter eller om jeg bruker elkjøps egen søkefunksjon. Samme resultat får jeg hos Lefdal, som har samme eiere som Elkjøp (Dixons). Hos Abrahamsen's hjemmesider står fortsatt Elkjøp oppført som forhandlerleddet...
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    542
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å bestille en direkte fra nettbutikken til ECS?
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Dagens første test av v6.

    Sammenlignet med cdspilleren (Onkyo 7911), Oppo dvd og Sagem tvboks er at lyden er ca 3 db høyere. Mulig at dette kommer av det balanserte signalet?! Jeg kjører balansert inn til en passiv DP pre og derfra til en mosfet DP effekttrinn.

    I forhold til Oppo og Sagem er det mer engasjerende og fyldigere lyd, helt klart verdt pengene og vel så det. Ser ut til at V6 godtar 192khz fra Oppo uten problemer. Kanskje betyr dette at jeg kan vurdere dvd boksen av Niel Youngs volume 1 istedet for cdboksen.

    I forhold til Onkyoen som er en 10-12 år gammel 12000 kroners sak er jeg umiddelbart ikke så sikker på oppgraderingen. Litt fyldigere lepper på sangerne og høyere lyd, justert til likt volum høres Onkyoen mer ekte ut mens V6 mer "high-end"-aktig fyldig. Kanskje bare en vanesak, mer lytting må til, ikke minst der jeg kjenner den originale akkustikken. Jeg har egentlig ikke hatt behov for å skifte ut cdspilleren etter at jeg modifiserte den etter tips fra Duelund for mange år siden.

    Det som er positivt i alle fall er at tvlyd og dvdlyd nå er akseptabelt og vell så det, så det er absolutt verdt pengene. USB inngangen virker svært spennende men det har jeg ennå ikke fått testet ut.

    PS: antar at det fremdeles er Topic å snakke om selve DACen her selv om tråden er flyttet og ikke bare krangling om tyveri av design.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Nå har jeg fått hørt litt på den i dag også.

    BarneTV var på prosjektor og lyden var koblet til anlegget. Det var noe helt annet enn det jeg har vært vant til fra før fra Rikstv. TV lyd har virkelig blitt bra, radio på Sagem boksen er fremdeles ikke FM kvalitet. Jeg aner ikke om Rikstv sender radio i mp2 format a la DAB eller om de har noe nyere. FM er fremdeles bedre. Volumkontrollen virker fremdeles både på Sagem (tv) og Oppo (DVD). Det må vel bety at det er digital bitreduksjon på det digitale signalet ut. Antar at maks volum er best, jeg bruker forforsterkeren helst til å sette lydvolum men innser at det kan være praktisk med volum på fjernkontrollen i noen tilfeller.

    Jeg hørte på et par CDer. Grusin The Gerswin connection har et par spor som vokste her. Rytmisk og i dypbass var det forbedringer, morsom gjengivelse. Jean Guilliou på Toccata og fuge i D-moll stod ikke tilbake for det jeg er vant til; virkelig bra. Jeg spilte flere spor og var meget fornøyd med gjengivelsen.

    Etter barnetv var ferdig satte jeg på Grusin igjen og var litt sjokkert over hvor rytmesansen hadde blitt av. Jaja, tenkte jeg, men etter å ha lagt ungene satte jeg på Garbarek In praise of Dreams. Skikkelig bokslyd, jeg hørte litt til, den innspillingen har en del lydeffekter som roter med lydbildet og trekker det tilbake men det får være måte på tenkte jeg. Jeg valgte cdlyd direkte fra spilleren og det var et helt annet lydbilde; fremdeles åpent og transparent på saksofonen men litt tilbakelent på bakgrunnen. Jeg sjekket kablingen for å se om det var en dårlig kontakt men alt så bra ut. Jeg slo av V6en og slo den på igjen, nå var lyden igjen på høyde med cdspilleren kvalitetsmessig (bortsett fra et sedvanlig høyere utgangssignal).

    Foreløbig konklusjon: svært god lyd, engasjerende, fyldig i bassen uten å rote det til unødig så vidt jeg kan høre, rytmisk bra, men litt urovekkende med slik varierende kvalitet på lyden. Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
    Det har ikke jeg merket noe til.....spilte veldig bra rett fra esken...og gjør det framdeles....
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Er det dobbelt opp med volt på balansert utgang (2 & 4V)? Lurer på og skaffe meg en balansert amp for og yte V6 full rettferdighet. Har ingen driftsproblemer med min, går om en klokke 8)
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    OKA skrev:
    Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
    Jeg har hatt akkurat de problemene du beskriver OKA. Se Abrahamsen's vennetråd. Svaret så langt er altså fra meg; Ja, den må resettes enkelte ganger for å komme tilbake til 'riktig' lyd.
    Og nå etter en uke har en ny feil oppstått; Selectoren funker ikke. Jeg har kilden på coax1 , med får lyd på alle kildevalgene. Har prøvd coax2 med samme resultat. Nå bruker jeg seff aldri mer en en kilde om gangen så egentlig er det vel ikke noe problem...men feil er det jo.

    Mvh

    pettern
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    pettern skrev:
    OKA skrev:
    Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
    Jeg har hatt akkurat de problemene du beskriver OKA. Se Abrahamsen's vennetråd. Svaret så langt er altså fra meg; Ja, den må resettes enkelte ganger for å komme tilbake til 'riktig' lyd.
    Og nå etter en uke har en ny feil oppstått; Selectoren funker ikke. Jeg har kilden på coax1 , med får lyd på alle kildevalgene. Har prøvd coax2 med samme resultat. Nå bruker jeg seff aldri mer en en kilde ad gangen så egentlig er det vel ikke noe problem...men feil er det jo.

    Mvh
    pettern


    OK, takk for svar. Da kan jeg leve med det dersom det bare er å slå den av en gang i blandt.

    Det andre du nevner ville være dumt for meg. Jeg har tre digitale kilder koblet til samtidig, det var en av grunnene til kjøpet; å samle de digitale kildene til én.

    Litt ustabilitet er jeg forsåvidt kjent med fra gamle Electrocompaniet. Jeg har likevel levd med den gamle EC forforsterkeren min i ... 16-17 år ( oy! er jeg blitt såå gammel ... :) Den måtte jeg dyprense for at MC kortet ikke skulle lage ulyder, ca 1 gang i året. Når volumet var på lavt nivå ga den høyfrekvente klippesignalet som gjorde at forsterkere med høy båndbredde ble glovarm i den ene kanalen... Nå lever den en pensjonisttilværelse som RIIA forsterker. ECen med lambda signatur hodetelefoner, Thorens platespiller med den Denon 304 og Rega arm var mitt hifinirvana den gang.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Det er sikkert svenskene som klager, og skal ha mere spenn for å skru de sammen ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    4k er uansett ikke så fryktelig dyrt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn