Mine er iallefall paddeflate; er de ujevne så bør man vel reklamere og få en ny boks, det er en feil.Vidar P skrev:Har veid noen av de på kjøkkenvekten, og mine veier 128-154g. De mangler rispapir innlegg, så jeg bruker mine sedvanlige slip-in's...
Det kan da ikke være mulig?magnesmurf skrev:kast på ca 5-7 mm
Fullt mulig det. Kast som bare F i den ene plata. Skulle tro den hadde ligget i sola og blitt stekt så mye som den har slått seg.Dazed skrev:Det kan da ikke være mulig?magnesmurf skrev:kast på ca 5-7 mm
Var dette "the Album" ? Har nettopp hørt igjennom samlinga og opplevde tildels det samme her. Var endel kast i akkurat den skiva, men det høres ikke ut som det forringet lydkvaliten. Enig med deg at VV holder høy standard i tillegg til de to siste skivene. Ellers ikke så mye å sette fingen på, bortsett fra at innercoverne i papp skal erstattes med litt mer skånsomme inners av god kvalitet.magnesmurf skrev:Men når alt det positive er sagt, må jeg få lov til å yttre litt kritikk. Det er ikke bare velstand med denne samleboksen.
For det har gått litt fort gjennom pressa med platene i boksen. Det syns.
Flere av platene var skjeve (ujvene) med kast i høyderetningen. I og for seg er ikke dette uvanlig med nypressede plater, men alikevel absolutt et punkt å sette fingeren på. Det burde jo tross alt ikke vært slik.
Voulez vous plata er jo virkelig kvalitet over pressingen på. Mens en av de andre platene (husker ikke hvilken i forbifarten) er syltynn, har kast på ca 5-7 mm og veier minimalt. Gjetter 150g, men kan være mindre.
Men nok om det. Nå skal jeg fortsette å kose meg med godlyden![]()
Det har du evig rett i.Parelius skrev:Ja, alltid lurt å ha noe annet enn trompetmusikk i bakhånd for påkomne tilfeller. ;D
Deilig historie. Hvor har jeg nå Abbaskivene...
og der kom det noen vulgære tanker inn i hodet ;D var på hyttetur med en venninde i helgen og hadde den samme opplevelsen med ABBAemotikon skrev:Det har du evig rett i.Parelius skrev:Ja, alltid lurt å ha noe annet enn trompetmusikk i bakhånd for påkomne tilfeller. ;D
Deilig historie. Hvor har jeg nå Abbaskivene...
I og med at hun er fløytist, ble det litt fløytespill også......![]()
Nytt og nytt...syntes også det funket bra der jeg stod dødsforelsket sammen med en Agnetha kloning som 13 åring i 1978, og mimet ABBAlåter forran det store speilet i gangen hjemme- før mine foreldre kom hjem fra jobb......Gunzi skrev:Du verden - ABBA som det nye afrodisiakum for middelaldrende herrer med baktanker overfor kvinnelige besøkende....
Må nok hente frem boksen til helga jeg også da.
Helga tilbringes på bortebane.....emotikon skrev:Nytt og nytt...syntes også det funket bra der jeg stod dødsforelsket sammen med en Agnetha kloning som 13 åring i 1978, og mimet ABBAlåter forran det store speilet i gangen hjemme- før mine foreldre kom hjem fra jobb......Gunzi skrev:Du verden - ABBA som det nye afrodisiakum for middelaldrende herrer med baktanker overfor kvinnelige besøkende....
Må nok hente frem boksen til helga jeg også da.
Altså bør jeg ikke komme på uanmeldt besøk i helga?![]()
Enig, det der er også mitt forslag til fjorårets beste vinylutgivelse, helt klart.Bartesam skrev:Bare å glede seg det over mange timer med god lyd det. Fjorårets aller beste vinylkjøp mener jeg...![]()
Ja, tror jeg starter akkurat der. Fra venstre.leon skrev:Fra venstre med klokken![]()
Blir vel litt mye armløfting på det viset.....jeg ville ha startet ytterst til høyre og spilt meg innover mot venstre. Men det er nå meg.... ;DMorty skrev:Ja, tror jeg starter akkurat der. Fra venstre.leon skrev:Fra venstre med klokken![]()
"Ordnung must sein!" ;D
En rask gjennomgang via Amazon indikerer at låt 1,2,8 og 11 ihvertfall er hørverdige. 8)
Morty