Diverse ...

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
5.221
Sted
moelv
Torget vurderinger
3
Det vil restene i ruinene vise.
Siterer ELP: "Clear the battlefield and let me see, all the profit from our victory"

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.322
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Det er vel strengt tatt mange som selv har sørget for å diskvalifisere seg fra en slik tittel....

MEN; hvis man skal være seriøs, finnes det en som imho fortjener en slik tittel: Bergenseren Trond Mohn.

mvh
Proffen

H

Hardingfele

Gjest
Syndikalisme - Kommunisme - Sosialisme - Sosialdemokrati - Sentrisme - Konservatisme - Liberalisme - Markedsliberalisme - Anarkosyndikalisme (Da har man gått full sirkel)

Norge er på vei bort fra sosialdemokratiet, med Ap i førersetet for den prosessen, som ble påbegynt da man meldte Norge inn i EU, til tross for to tap i folkeavstemninger.

Vladimir Putin har jeg vansker for å se som sosialist, så den nominasjonen forstår jeg ikke. Han er en beinhard autokrat som også vurderes å være en av verdens rikeste menn. Tenk Tsar og ikke sosialist.

Giske og Huitfeldt er New Labour "der Mitte" folk av edleste sort, som kun overgås i den filosofien av Støre selv.

Tajik er vanskeligere å kategorisere, men sosialisme er nok det siste hun er opptatt av. Hun giftet seg med en sentral Høyremann ... men de skilte seg etter noen år. Hun har bred erfaring fra ulike poster i politisk administrasjon, er leder i Justiskomitéen og representerer vel en migrasjons- og integreringspolitikk som er i strid med multikulturalismen og som forlanger tilpasning fra dem som kommer utenfra.

Når det gjelder økonomiske forhold -- som vel er en forutsetning for hvor man er i det politiske spektrum jeg åpner med -- bør vel det at hun giftet seg med en stortingsrepresentant fra Høyre si sitt?

Årets sosialist er James Corbyn, Labours leder. New Labour folkene som overtok partiet med Blair/Brown er i harnisk mot Corbyn, som velgerne elsker fordi han representerer dem og ikke overnasjonale økonomiske globaliseringsinteresser i ledtog med Der Mitte/Third Way.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
12
Jeg stemmer for G_B. Få har gjort så mye for sosialismen gjennom å definere alle til venstre for seg selv som venstrevridde ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Corbyn er en blodrød kommunist og ikke noe å ønske seg, går man med slike tanker er vel Bernie bedre toss alt. Her hjemme har kanskje Moxnes øren i behold, selv om jeg ikke støtter politikken hans. Solhjell er vel en av de mest sympatiske på venstresiden, og har trakk seg fra politikken. Det kvalifiserer til ærespris i mine øyne. Sterri ogå kan vel bli nominert som en tenkende sosilist.Ikke så alt for mange av dem.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Hvis folk ( W.S og Tm ) kunne gidde å skrive hele navnet var det fint. Ikke alle som er helt på høyde med dere som bruker coole initialer!

Who the fuck is G_B??

Putin er IKKE sosialist! Han har nok aldri vært det heller! Og Russland er kommunistisk/sosialsitisk kun for de mennesker som ikke har fulgt med i timen!

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.138
Hvis folk ( W.S og Tm ) kunne gidde å skrive hele navnet var det fint. Ikke alle som er helt på høyde med dere som bruker coole initialer!

Who the fuck is G_B??

Putin er IKKE sosialist! Han har nok aldri vært det heller! Og Russland er kommunistisk/sosialsitisk kun for de mennesker som ikke har fulgt med i timen!
ELP er vel Emerson Lake and Palmer og G_B er vår egen Gunnar Brekke, mannen som ikke skjuler seg bak et nick. (Respekt).

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.490
Torget vurderinger
1
Norge er på vei bort fra sosialdemokratiet, med Ap i førersetet for den prosessen, som ble påbegynt da man meldte Norge inn i EU, til tross for to tap i folkeavstemninger.
Veldig godt sagt

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0

Who the fuck is G_B??

ELP er vel Emerson Lake and Palmer og G_B er vår egen Gunnar Brekke, mannen som ikke skjuler seg bak et nick. (Respekt).

Takker!

Men ELP da?????:p

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.138

Who the fuck is G_B??

Takker!

Men ELP da?????:p

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.436
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Kven får denne tvilsomme tittelen for 2017?
Vladimir Putin?
Trond Giske?
Hadia Tajik?
Anniken Huitfeldt?
Husk på at en sosialist først og fremst jobber for å bekjempe økonomisk ulikhet i samfunnet. Den førstnevnte har dessverre langt mer til felles med en tsar enn en kommunist, og gjør mer skade enn godt for samfunnet. De tre neste på lista er svært markedsorienterte sosialdemokrater som står for en slags 'Høyre light'-politikk.

Min kandidat til denne tittelen (men da tenker jeg ikke at tittelen er tvilsom) går til kandidaten som burde vært USAs president: Bernie Sanders :)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
12

Who the fuck is G_B??

Personlig trives jeg godt skjult bak nicket mitt i og med at det fulle navnet er Trond Megaard.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0

Who the fuck is G_B??

Personlig trives jeg godt skjult bak nicket mitt i og med at det fulle navnet er Trond Megaard.
Nå var det ikke nickene deres jeg ønsket forklaring på da. Beklager om du oppfattet det slik.

Men Trond med Gaard, dvs "Trond som eier gård" kunne du selvsagt ha endret til Trond Proprietær! :rolleyes:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
12
Nå betyr Megaard den midterste gården da ... ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Nå betyr Megaard den midterste gården da ... ;)
Det kommer selvsagt an på dialekten du snakker. Spørsmålet er vel helst om du har denne gården da?

Proprietær må da være et staselig nick uansett da.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.660
Torget vurderinger
12
Er fornøyd med nicket jeg har. Gidder ikke gjemme meg bak noe vettu.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.164
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ja men selvfølgelig. Yuja Wang.

Topp Bunn