9/11 fiksjon eller fakta?? (911 Loose Change)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Et enkelt spørsmål: Tror du den amerikanske regjeringen står bak 9/11 og at bygningene ble revet ved kontrollert sprengning ?
    Jeg lar filmen - og alt det andre jeg har postet i denne tråden - få være mitt svar til deg.
    I tråden sies, blant mye annet, at en ny, uavhengig granskning må på plass. Hva den vil lede til får tiden vise.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    JackX skrev:
    Et enkelt spørsmål: Tror du den amerikanske regjeringen står bak 9/11 og at bygningene ble revet ved kontrollert sprengning ?
    Jeg lar filmen - og alt det andre jeg har postet i denne tråden - få være mitt svar til deg.
    I tråden sies, blant mye annet, at en ny, uavhengig granskning må på plass. Hva den vil lede til får tiden vise.
    Det vil ikke komme noen ny uavhengig granskning. Hvem skal i så fall granske ? Nær sagt alle statelige organer har vært implisert i den store sammensvergelsen, skal private aktører granske ?
    Hvem skal forresten betale for en ny granskning ? Den amerikanske stat kan ikke betale, de står jo etter sigende bak ugjerningene.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JackX skrev:
    Et enkelt spørsmål: Tror du den amerikanske regjeringen står bak 9/11 og at bygningene ble revet ved kontrollert sprengning ?
    Jeg lar filmen - og alt det andre jeg har postet i denne tråden - få være mitt svar til deg.
    I tråden sies, blant mye annet, at en ny, uavhengig granskning må på plass. Hva den vil lede til får tiden vise.
    Hvorfor svarer du ikke på det enkle spørsmålet?
     

    mfafa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    120
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    JackX skrev:
    Et enkelt spørsmål: Tror du den amerikanske regjeringen står bak 9/11 og at bygningene ble revet ved kontrollert sprengning ?
    Jeg lar filmen - og alt det andre jeg har postet i denne tråden - få være mitt svar til deg.
    I tråden sies, blant mye annet, at en ny, uavhengig granskning må på plass. Hva den vil lede til får tiden vise.
    Hvorfor svarer du ikke på det enkle spørsmålet?
    Antakelig fordi noen prøver å sette han i bås, for å lettere kunne avfeie han som en "conspiracy nut". Men han vet at motparten trenger å få det inn litt etter litt, med teskje om du vil, slik at han ikke går i vranglås. I motpartens verden later det ikke til å være legitimt å se på bevis, eller mangelen på bevis (myndighetenes konspirasjonsteori), og så kunne tenke i de baner at myndighetene kan være skyldig. Det er jo rett og slett utenkelig!
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    Haraldl skrev:
    65finger skrev:
    JackX skrev:
    Et enkelt spørsmål: Tror du den amerikanske regjeringen står bak 9/11 og at bygningene ble revet ved kontrollert sprengning ?
    Jeg lar filmen - og alt det andre jeg har postet i denne tråden - få være mitt svar til deg.
    I tråden sies, blant mye annet, at en ny, uavhengig granskning må på plass. Hva den vil lede til får tiden vise.
    Hvorfor svarer du ikke på det enkle spørsmålet?
    Antakelig fordi noen prøver å sette han i bås, for å lettere kunne avfeie han som en "conspiracy nut". Men han vet at motparten trenger å få det inn litt etter litt, med teskje om du vil, slik at han ikke går i vranglås. I motpartens verden later det ikke til å være legitimt å se på bevis, eller mangelen på bevis (myndighetenes konspirasjonsteori), og så kunne tenke i de baner at myndighetene kan være skyldig. Det er jo rett og slett utenkelig!
    Du snakker om bevis ?? Bevisene for at tårnene falt som følge av at flyene fløy inn i de er overveldende. Bevisene for at det hele er en konspirasjon og at tårnene ble revet ved bruk av nano-thermite er ikke-eksisterende. Det ville du ha vært klar over hvis du hadde tatt deg bryet med å sjekke ut flere kilder enn Averys makkverk av en "dokumentar". Når det gjelder spørsmålet om man tror på konspirasjonsteorien eller ikke så er det enkelt å besvare, det er enten ja eller nei.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hva, holder dere på ennå?

    Fra et ingeniørsperspektiv er det ganske opplagt at visse detaljer i måten WTC ble konstruert på var årsaken til at tårnene kollapset på den måten de gjorde. Bygningen var konstruert rundt en kjerne og et ytre gitter som bærekonstruksjon. Varmen fra brannen førte til at kjernen sviktet i den etasjen hvor brannen var mest intens. Da greide ikke det ytre gitteret (som allerede hadde blitt perforert av flyet) å holde bygningen oppe alene, men gitteret greide i det minste å styre bygningsrestene til en vertikal kollaps heller enn at hele stasen veltet sidelengs. Tyngden av støtet fra den første kollapsen på etasjen under var 30 ganger den tyngden som konstruksjonen opprinnelig skulle bære, så den neste etasjen kollapset umiddelbart etter den første, og så videre. Den skyskraperen som ble truffet sist kollapset først, helt enkelt fordi den ble truffet lavere, slik at det var flere etasjer og større tyngde som hvilte på konstruksjonen ved brannstedet.

    Det hele er ganske enkel bygningsfysikk, og ikke noe tegn på konspirasjoner, sabotasje, sprenginger, eller noe som helst. Energien i flybensinen tilsvarte allerede to og en halv million dynamittgubber, og det holdt i massevis til å svekke bygningskjernen til kollapsen var et faktum.

    Se her:
    http://www.jflf.org/pdfs/wi102/skyscrapers.pdf
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    asbjbo skrev:
    Fra et ingeniørsperspektiv er det ganske opplagt at visse detaljer i måten WTC ble konstruert på var årsaken til at tårnene kollapset på den måten de gjorde. Bygningen var konstruert rundt en kjerne og et ytre gitter som bærekonstruksjon. Varmen fra brannen førte til at kjernen sviktet i den etasjen hvor brannen var mest intens. Da greide ikke det ytre gitteret (som allerede hadde blitt perforert av flyet) å holde bygningen oppe alene, men gitteret greide i det minste å styre bygningsrestene til en vertikal kollaps heller enn at hele stasen veltet sidelengs. Tyngden av støtet fra den første kollapsen på etasjen under var 30 ganger den tyngden som konstruksjonen opprinnelig skulle bære, så den neste etasjen kollapset umiddelbart etter den første, og så videre. Den skyskraperen som ble truffet sist kollapset først, helt enkelt fordi den ble truffet lavere, slik at det var flere etasjer og større tyngde som hvilte på konstruksjonen ved brannstedet.
    Og dette tror du virkelig på? :eek: :eek:









    ;D ;D ;D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Et lite innhopp i en fullstendig "rape gal" tråd:

    Hørte på radio noen forskere og eksperter på nanoteknologi fra NTNU ( det som engang, da det virkelig var en god skole, het NTH, sånn omtrent da jeg studerte der. ;D ) som slaktet den rapporten en viss danske hadde stått bak. Den holdt ikke vann på grunn av tvilsom metodikk rent vitenskapelig sett.

    De røde "chipsene" som var funet i støvet, var sikkert brennbare, men mest sansynlig var det ørsmå rester av maling! Nano eksperten hadde ingen som helst tro på dette konspirasjonsvåset. Og jeg tror faktisk jeg er enig med mannen fra "NTH", det var Norges fremste naturvitenskapelige læresete en gang,- kanskje det er det fortsatt? Hvis de da ikke er kjøpt og betalt av CIA for å lyve til NRK og folket!? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Ærlig talt folkens, så mye idioti som Bushadministrasjonen drev med og så mange tabber de gjorde er det rett og slett utenkelig at de skulle klare å skjule en slik sak om de sto bak den. Forøvrig ville de ikke ha lyktes, husene ville ha stått der den dag i dag om det var Bush og hans folk som sto bak det hele!!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tubesnake skrev:
    Og dette tror du virkelig på? :eek: :eek:









    ;D ;D ;D
    Tja, for å ta det hele fra begynnelsen:
    1+1 = 2
    1+2 = 3
    1+3 = 4
    ...

    Fortsett slik en stund, og etterhvert har man noe det går an å jobbe med. ;)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Der hadde gamle Ockham et poeng: Noen ganger er den enkleste forklaringen også tilstrekkelig. I dette tilfellet tok det ganske nøyaktig to dager for bygningsingeniørene å regne seg frem til hvordan det hele hadde foregått. Det var flere som gjorde dette uavhengig av hverandre med litt ulike innfallsvinkler og modeller:

    http://www-math.mit.edu/~bazant/WTC/WTC-asce.pdf
    http://www-math.mit.edu/~bazant/WTC/WTCfig-asce.pdf

    http://www.rootcauselive.com/Files/Past%20Investigations/911%20Analyses/WTC_1.pdf

    "Nanothermite" og "red chips" - bwahahahaha!
     

    mfafa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    120
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    asbjbo skrev:
    Hva, holder dere på ennå?

    Fra et ingeniørsperspektiv er det ganske opplagt at visse detaljer i måten WTC ble konstruert på var årsaken til at tårnene kollapset på den måten de gjorde. Bygningen var konstruert rundt en kjerne og et ytre gitter som bærekonstruksjon. Varmen fra brannen førte til at kjernen sviktet i den etasjen hvor brannen var mest intens. Da greide ikke det ytre gitteret (som allerede hadde blitt perforert av flyet) å holde bygningen oppe alene, men gitteret greide i det minste å styre bygningsrestene til en vertikal kollaps heller enn at hele stasen veltet sidelengs. Tyngden av støtet fra den første kollapsen på etasjen under var 30 ganger den tyngden som konstruksjonen opprinnelig skulle bære, så den neste etasjen kollapset umiddelbart etter den første, og så videre. Den skyskraperen som ble truffet sist kollapset først, helt enkelt fordi den ble truffet lavere, slik at det var flere etasjer og større tyngde som hvilte på konstruksjonen ved brannstedet.

    Det hele er ganske enkel bygningsfysikk, og ikke noe tegn på konspirasjoner, sabotasje, sprenginger, eller noe som helst. Energien i flybensinen tilsvarte allerede to og en halv million dynamittgubber, og det holdt i massevis til å svekke bygningskjernen til kollapsen var et faktum.

    Se her:
    http://www.jflf.org/pdfs/wi102/skyscrapers.pdf
    Fra et ingeniørperspektiv er det jaggu mange som er kritiske til en slik forklaring, http://www.ae911truth.org/ .

    9/11 endret mye, griser kunne fly, og kontorbranner med tonn av parafin brant så hett at bygningstål smeltet og bygg gikk i nær fritt fall. Hvis du mener det brant godt der inne, ta en titt på bildene som viser svart røyk - et tydelig tegn på at brannen kveltes. Hvis det var så varmt, hvordan klarte så overlevende fra høyere etasjer å spasere gjennom de mest brannherjede etasjene og ut av lobbyen i tide?

    Jeg må spørre, er det også ganske enkel bygningsfysikk at byggene går i fritt fall for egen hjelp? Dokumentet du linket til var 97% utenomsnakk. Bla bla det var mye energi i bensinen. "Bli imponert over hvor mye dynamitt det tilsvarte og tro oss." Jeg lurer på hvor mange tonn dynamitt flybensinen i WTC7 tilsvarte...
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Haraldl skrev:
    Hvis du mener det brant godt der inne, ta en titt på bildene som viser svart røyk - et tydelig tegn på at brannen kveltes.
    Eller; at noe som avgir svart røyk brenner veldig godt.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Problematisk er det også at mobiltelefon, chip på betalingskort kombinert med strekkoder blir brukt for å overvåke hvet enkelt individs bevegelser og gjøremål.

    EDIT: Det gjelder selvsagt bare de av dere som ikke ble chippet av USA's hemmelige tjenester som spedbarn. Disse chip'ene er basert på nanoteknologi og "the grey goo", og er med andre ord bla. selvreparerend trasistorer.

    Profesoren som prøvde å fortelle om sin uvikling av "the grey goo" ble selvfølgelig latterliggjort i media og mistet sin doktorgrad ved en av USA's mest pretisjefyllte universiteter som en følge av USA's coverup. Likevel er denne teknologien blitt brukt i snart sytti år (teknologien var en av tingene USA tilegnet seg da de ryddet opp i Roswell i 1947) til å overvåke bevegelsene til hvet enkelt av oss.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tubesnake skrev:
    Haraldl skrev:
    Hvis du mener det brant godt der inne, ta en titt på bildene som viser svart røyk - et tydelig tegn på at brannen kveltes.
    Eller; at noe som avgir svart røyk brenner veldig godt.
    Sånn ser det ut når bensintanker brenner med ubegrenset tilgang til frisk luft:

    Brannen holder ikke på å kveles, nei. Det tok mange dager å slukke den. Dette er Buncefield i England. Det som brenner er tanker med diesel, flybensin og vanlig bensin. Det var søl av vanlig 95-oktan som tok fyr først, og den eksplosjonen hørtes i både Frankrike og Nederland.

    Så mye røyk ble det:


    Sånn så de ståltankene ut etter brannen:

    De ble så myke i varmen at de krøllet seg sammen bare av sin egen tyngde. Tenk hvor flat den ville blitt om det hadde stått litt mer tyngde oppå tanken...

    Og sånn ser det ut når et oljefelt brenner:

    Holder ikke på å kveles, den heller.

    En til, flybensin (Jet A-1) denne gangen. Flyet tok fyr etter landing, så her var tankene nesten tomme allerede:



    Å ja, selvsagt, svart røyk er et tydelig tegn på at brannen kveles, så hullene i flyskroget må skyldes en hemmelig last av nanotermitt som ble detonert av en sammensvergelse her også. Det bevises også av at alle passasjerene kom seg ut av flyet før brannen fikk skikkelig tak. For brennende flybensin kan selvsagt ikke gjøre slik skade, den kan vel knapt brenne. ::)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Tubesnake skrev:
    Er kanskje vanlige bildekk også fulle av nanotermitt?

    "Voksen" bil du kjører i Tubesnake, hvis det DER skal være vanlige bildekk?! ;D ;D ;D ;D ;D
     

    mfafa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    120
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Interessant. Flybensinen avgir visst svart røyk selv med gode forhold. Jeg har sett bilder av skyskrapere som har brent som en fakkel i 20 timer i strekk uten vinduer, det gav ikke tegn til oksygenmangel og brant lyst. Bygget stod.

    Men hvordan kan det ha brent godt i twin towers da kontorarbeidere klarte å krysse gjennom de mest brannherjede etasjene i live, uten brannskader? Forklar meg det. Ingen hadde overlevd å krysse de brannene du viser frem, med unntak av dekkbrannen.
     

    mfafa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    120
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye bensin var det i WTC7 forresten? Det brant jo tydeligvis også godt nok til å kollapse i fritt fall.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Haraldl skrev:
    Men hvordan kan det ha brent godt i twin towers da kontorarbeidere klarte å krysse gjennom de mest brannherjede etasjene i live, uten brannskader? Forklar meg det. Ingen hadde overlevd å krysse de brannene du viser frem, med unntak av dekkbrannen.
    Vet ikke. Men det er ikke så mange andre måter det kan ha skjedd på enn at brannen ennå ikke hadde penetrert trappesjakten(e). Branndører sertifiseres ut fra hvor mange minutter de skal holde ut. I en vanlig brann holder selv en alminnelig tredør i noen minutter, solide ståldører kanskje en time. Det ville vært rimelig å bruke høyeste brannklasse på dører fra et kontorlandskap til rømningsveien, så selv om brannen var varm nok til å smelte stål, ville man fortsatt hatt noen minutter på seg før branndøren sviktet. Så vidt jeg vet var det bare fire personer som rakk å komme seg gjennom (alle i en og samme trappesjakt i det ene tårnet), mens et par tusen ble fanget over brannene.

    Haraldl skrev:
    Hvor mye bensin var det i WTC7 forresten? Det brant jo tydeligvis også godt nok til å kollapse i fritt fall.
    Det var dieseltanker i bygningen, men i følge granskningen var det mest papir og inventar som brant. Det ble ikke varmt nok til å smelte metallet, men varmt nok til at strukturelle bjelker slo seg og mistet festet, noe som igjen utløste en kjedereaksjon av brudd. Hvis du så kollapsen på CNN, vil du huske at bygget begynte å falle fra et hjørne og innover (i motsetning til de to tårnene). Sprinkleranlegget var allerede slått ut, og det var brannvesenet også, så det ble ikke gjort noe forsøk på å slukke eller begrense brannen på dette tidspunktet. "Normalt" vil man jo gjøre en hel del for å stanse en brann av denne størrelsen før det får gå så langt.

    Les disse to scenariene for hvordan dette gikk til, og fortell meg hvilket som ser mest sannsynlig ut:
    http://www.nytimes.com/2008/08/22/nyregion/22wtccnd.html?_r=3
    http://911research.wtc7.net/essays/thermite/blasting_scenario.html

    Personlig ser jeg en del praktiske problemer med å installere et par millioner små sprengladninger i en bygning sammen med et radionettverk som skal sette av hver enkelt på eksakt riktig tidspunkt, kombinert med noen hundre større sprengladninger og styringsbokser kamuflert som brannslukkere og røykdetektorer. Dessuten ville det kostet ufattelig mye penger, det er usannsynlig mange mennesker som skulle holde kjeft over lang tid (hah!), og det ville vært nok med én nyansatt vaktmester som tittet oppi en "røykvarsler" for å avsløre hele greia. Sannsynligheten for at opplegget skulle fungere i synkron med styringssystemene i to fly som skulle treffe på eksakt riktig sted for å få dette til å se "ekte" ut - vel, gamle Ockham ville ikke vært imponert.

    Forresten, den såkalte "nano-termitten" som har blitt nevnt gjentatte ganger ser tilfeldigvis ut til å ha samme kjemiske sammensetning og fysiske struktur som alminnelig rusthindrende maling med små partikler av aluminium og jernoksyd i en organisk binder. Strukturen og tykkelsen på flakene ser ut som et par strøk rød rusthindrende primer og ett strøk grå topcoat. Jeg har begge deler på boks i garasjen. Kanskje ikke veldig overraskende at dette materialet skulle finnes i en bygning med eksponert bærekonstruksjon av stålbjelker...

    Edit: Når jeg tenker etter, ser det ut til at "nano-platene" i dette materialet ikke er rent aluminium, som sannsynligvis ville vært kuleformede dråper (aluminiumspulver produseres ved å spraye smeltet aluminium ut av en dyse), men at det er et sprøtt materiale som eksempelvis kaolin, Al2Si2O5(OH)4. Kaolin, som er en type leire, brukes bl a som fyllstoff og pigment i maling og består av lagdelte sekskantede krystaller, omtrent som de platene som er vist på mikroskopbildene. Strukturen på kaolin er som en sekskantet tallerkenstabel med annethvert lag aluminiumoksyd og silisiumoksyd, sånn at analyser av tilstrekkelig tynne flak fort vil vise en overvekt av enten aluminium eller silisium. Et slikt ikke-brennbart materiale passer også mye bedre med at det visstnok lå igjen tonnevis med slike flak etter at bygningen hadde rast sammen. Hadde dette vært brennbart, for ikke å si eksplosivt, er det vanskelig å forstå at det skulle ligge igjen så mye. Spektrogrammene viser også at det finnes spor av sink og krom i materialet, noe som passer fint med nærvær av sinkkromat - som også er et alminnelig rusthindrende stoff i maling. Altså, disse bitene er flak av helt alminnelig rusthindrende maling med rødt jernoksyd og sinkkromat som aktive stoffer og aluminiumsholdig leire som fyllstoff, i en organisk base som f eks alkydolje og/eller linolje. Se f eks denne patenten: http://www.patentstorm.us/patents/6231661/claims.html

    Den forklaringen stemmer med alle analyseresultatene og mikroskopbildene som er vist, men av en eller annen grunn unnlater konspirasjonsteoretikerne å nevne den muligheten i sine utlegninger om "nanothermite". Forklar meg gjerne hvorfor man velger å utelate den muligheten at dette er alminnelige malingsflak. (Gamle Ockham rister også misbilligende på hodet der han sitter.)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    Haraldl skrev:
    Interessant. Flybensinen avgir visst svart røyk selv med gode forhold. Jeg har sett bilder av skyskrapere som har brent som en fakkel i 20 timer i strekk uten vinduer, det gav ikke tegn til oksygenmangel og brant lyst. Bygget stod.

    Men hvordan kan det ha brent godt i twin towers da kontorarbeidere klarte å krysse gjennom de mest brannherjede etasjene i live, uten brannskader? Forklar meg det. Ingen hadde overlevd å krysse de brannene du viser frem, med unntak av dekkbrannen.
    Det var så vidt jeg husker kun i det ene tårnet at noen kom seg forbi treffpunktet og det var ikke mange det dreide seg om.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Det er interessant å observere språkbruk og argumentasjon på de som har forstått at "noe" ikke stemmer og de som ikke vil godt sin egen skepsis som prøver å fininnstille sin argumentasjon så den passer den off. forklaringen, selv om de innerst inne begynner å tvile...

    Og så er det artig å observere de som først var troende på den ene siden for så å konvertere og bli troende på den andre siden.

    Det som ikke er så morro er at mange, ja svært mange, ikke evner å se lengre enn sin egen nese - Den Norske Naivismen!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kan ikke du o store vise kabeldrageren opplyse oss uvitende og naive om sannheten. Jeg hyller din grenseløse og allvitende forstand. Hurra! Hurra! Hurra!
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare en følelse jeg har! Hahahaha - og det er et argument på høyde med argumentene i den off. forklaringen!

    Mvh
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    WeAreChange: New York Senator Gillibrand Supports New 9/11 Investigation


    The Heat Is On!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kabeldragern skrev:
    Det er interessant å observere språkbruk og argumentasjon på de som har forstått at "noe" ikke stemmer og de som ikke vil godt sin egen skepsis som prøver å fininnstille sin argumentasjon så den passer den off. forklaringen, selv om de innerst inne begynner å tvile...

    Og så er det artig å observere de som først var troende på den ene siden for så å konvertere og bli troende på den andre siden.

    Det som ikke er så morro er at mange, ja svært mange, ikke evner å se lengre enn sin egen nese - Den Norske Naivismen!
    Hvis du tenker på meg her, så er jeg egentlig litt irritert over at jeg har latt meg lure til å bruke tid på å sette meg inn i noe som viser seg å være bare tull. "Funn av sprengstoff" - hmm, interessant. Så viser det seg å være malingsflak. For noen løker. En annen løk hadde regnet ut at det måtte legges på et tommetykt lag av denne "nanotermitten" for at det skulle ha noen særlig effekt på en stålbjelke - og vedkommende tror altså på dette!

    Svar meg heller på hvorfor disse "sannhetssøkerne" ikke engang vil diskutere muligheten av at dette er maling, men kommer med den ene teorien mer usannsynlig enn den andre om hvilke magiske egenskaper denne malingen skal ha. Forklar meg også hvorfor disse malingsflakene er noen mikron tykke - som malingslag gjerne er - heller enn 20-30 mm som det skulle vært for å stemme med "sprengningsteorien".

    Fakta og logikk synes ikke å ha noen betydning, hvis man først har bestemt seg for en forutinntatt versjon. Og da er det ikke myndighetenes forklaring jeg tenker på, men disse konspirasjonsteoriene som er like hullete som en sveitserost. Hvis man forsøker å begripe hva som sies i disse websidene og YouTube-videoene, så viser påstandene seg å være bare luft (nanotermitt - bwahahaha!).

    Derfor ser jeg gjerne at en av de "konspirasjonstroende" her på forumet tar seg tid til å skrive ned noen få setninger som henger logisk sammen, heller enn å linke til YouTube-videoer som påstås å vise huller i den offisielle forklaringen. Ja, for det er jo dere som påstår at dere er i stand til å tenke både kritisk og logisk, så da må det være lett for dere å forklare oss andre hvordan dette egentlig henger sammen. Ikke sant?
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    asbjbo skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Det er interessant å observere språkbruk og argumentasjon på de som har forstått at "noe" ikke stemmer og de som ikke vil godt sin egen skepsis som prøver å fininnstille sin argumentasjon så den passer den off. forklaringen, selv om de innerst inne begynner å tvile...

    Og så er det artig å observere de som først var troende på den ene siden for så å konvertere og bli troende på den andre siden.

    Det som ikke er så morro er at mange, ja svært mange, ikke evner å se lengre enn sin egen nese - Den Norske Naivismen!
    Hvis du tenker på meg her, så er jeg egentlig litt irritert over at jeg har latt meg lure til å bruke tid på å sette meg inn i noe som viser seg å være bare tull. "Funn av sprengstoff" - hmm, interessant. Så viser det seg å være malingsflak. For noen løker. En annen løk hadde regnet ut at det måtte legges på et tommetykt lag av denne "nanotermitten" for at det skulle ha noen særlig effekt på en stålbjelke - og vedkommende tror altså på dette!

    Svar meg heller på hvorfor disse "sannhetssøkerne" ikke engang vil diskutere muligheten av at dette er maling, men kommer med den ene teorien mer usannsynlig enn den andre om hvilke magiske egenskaper denne malingen skal ha. Forklar meg også hvorfor disse malingsflakene er noen mikron tykke - som malingslag gjerne er - heller enn 20-30 mm som det skulle vært for å stemme med "sprengningsteorien".

    Fakta og logikk synes ikke å ha noen betydning, hvis man først har bestemt seg for en forutinntatt versjon. Og da er det ikke myndighetenes forklaring jeg tenker på, men disse konspirasjonsteoriene som er like hullete som en sveitserost. Hvis man forsøker å begripe hva som sies i disse websidene og YouTube-videoene, så viser påstandene seg å være bare luft (nanotermitt - bwahahaha!).

    Derfor ser jeg gjerne at en av de "konspirasjonstroende" her på forumet tar seg tid til å skrive ned noen få setninger som henger logisk sammen, heller enn å linke til YouTube-videoer som påstås å vise huller i den offisielle forklaringen. Ja, for det er jo dere som påstår at dere er i stand til å tenke både kritisk og logisk, så da må det være lett for dere å forklare oss andre hvordan dette egentlig henger sammen. Ikke sant?
    Tenker ikke på deg, men tenker på mange diskusjoner rundt temaet de siste 5-6-årene - i forskjellinge fora; folk med peiling blir truet/betalt til taushet slik at det stort sett bare er oss "synsere" tilbake. Det er synd!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kabeldragern skrev:
    Tenker ikke på deg, men tenker på mange diskusjoner rundt temaet de siste 5-6-årene - i forskjellinge fora; folk med peiling blir truet/betalt til taushet slik at det stort sett bare er oss "synsere" tilbake. Det er synd!
    hvilke "folk med peiling" blir truet/betalt til taushet Kabeldrageren? Ogi hvilke sammenhenger?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kabeldragern skrev:
    asbjbo skrev:
    Svar meg heller på hvorfor disse "sannhetssøkerne" ikke engang vil diskutere muligheten av at dette er maling, men kommer med den ene teorien mer usannsynlig enn den andre om hvilke magiske egenskaper denne malingen skal ha. Forklar meg også hvorfor disse malingsflakene er noen mikron tykke - som malingslag gjerne er - heller enn 20-30 mm som det skulle vært for å stemme med "sprengningsteorien".
    [...]
    Tenker ikke på deg, men tenker på mange diskusjoner rundt temaet de siste 5-6-årene - i forskjellinge fora; folk med peiling blir truet/betalt til taushet slik at det stort sett bare er oss "synsere" tilbake. Det er synd!
    Det der kvalifiserer ikke som svar på spørsmålene jeg stilte. La oss for en gangs skyld stille visse krav til logisk sammenheng i konspirasjonsteoriene også, ikke bare slenge ut at "myndighetenes argumentasjon henger ikke sammen".

    Prøver igjen: På en av sidene om denne såkalte "nanotermitten" gjøres det et stort nummer av at de observerte strukturene ikke kan ha oppstått i løpet av kollapsen:
    Although these elements -- aluminum, iron, oxygen, and silicon -- were all abundant in building materials used in the Twin Towers, it is not possible that such materials milled themselves into fine powder and assembled themselves into a chemically optimized aluminothermic composite as a by-product of the destruction of the Twin Towers.
    Nei, selvsagt. Maling røres sammen på fabrikken med en slik sak, en Cowles dissolver:

    Blandetanken mangler på bildet, men til gjengjeld ser man riveskiven som finfordeler faste ingredienser i malingen. Tro meg, partikler av pigment og fyllstoff blir ganske små etter et par timer i den der. (For tiden arbeider jeg et par dager i uken på en malingfabrikk med mange slike dissolvere.)

    Hvorfor lar gnomen være å nevne at de "nanopartiklene" han prater om er vanlige pigmenter og fyllstoffer i helt alminnelig maling, og at maling vanligvis mikses godt både på fabrikken og når den påføres? Folk som ser seg kvalifisert til å kritisere den "offisielle" versjonen burde i det minste ha en oppfatning om det, eller greier dere virkelig ikke å se at denne "alternative" historien har så store huller at man kan fly en 737 tvers gjennom uten å treffe noe som helst?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.309
    Torget vurderinger
    1
    asbjbo skrev:
    Hvis du tenker på meg her, så er jeg egentlig litt irritert over at jeg har latt meg lure til å bruke tid på å sette meg inn i noe som viser seg å være bare tull.
    asbjbo; Innleggene dine har ikke vært helt bortkastet. Jeg har vært innom tråden flere ganger og dine saklige og poengterte innlegg er interessant lesestoff, selv om sakens kjerne er oppspinn. :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pedal skrev:
    asbjbo skrev:
    Hvis du tenker på meg her, så er jeg egentlig litt irritert over at jeg har latt meg lure til å bruke tid på å sette meg inn i noe som viser seg å være bare tull.
    asbjbo; Innleggene dine har ikke vært helt bortkastet. Jeg har vært innom tråden flere ganger og dine saklige og poengterte innlegg er interessant lesestoff, selv om sakens kjerne er oppspinn. :)
    Innleggene dine er veldig bra! asbjbo. Keep up please!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kabeldragern skrev:
    Tenker ikke på deg, men tenker på mange diskusjoner rundt temaet de siste 5-6-årene - i forskjellinge fora; folk med peiling blir truet/betalt til taushet slik at det stort sett bare er oss "synsere" tilbake. Det er synd!
    Jeg venter fortsatt på et noenlunde sammenhengende svar på det spørsmålet jeg stilte litt lenger oppe. Hvis du tror på det du selv skriver her - at folk med peiling blir truet/betalt til taushet - kan du også forklare meg hvorfor søkeordene "9/11 cover up" i Google gir ca 5 330 000 treff? Den eller de som visstnok forsøker å true/betale folk til taushet ser ut til å gjøre en j...g dårlig jobb! Eller mener du at alle disse websidene og YouTube-videoene bare er synsing fra folk som ikke har peiling? I så fall er vi ganske enige.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    asbjbo skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Tenker ikke på deg, men tenker på mange diskusjoner rundt temaet de siste 5-6-årene - i forskjellinge fora; folk med peiling blir truet/betalt til taushet slik at det stort sett bare er oss "synsere" tilbake. Det er synd!
    Jeg venter fortsatt på et noenlunde sammenhengende svar på det spørsmålet jeg stilte litt lenger oppe. Hvis du tror på det du selv skriver her - at folk med peiling blir truet/betalt til taushet - kan du også forklare meg hvorfor søkeordene "9/11 cover up" i Google gir ca 5 330 000 treff? Den eller de som visstnok forsøker å true/betale folk til taushet ser ut til å gjøre en j...g dårlig jobb! Eller mener du at alle disse websidene og YouTube-videoene bare er synsing fra folk som ikke har peiling? I så fall er vi ganske enige.
    Kjære deg, asbjbo, jeg har ikke kapasitet til å referere alt jeg har lest om saken de siste 5-6 årene. I og med at de faktiske forhold (sannheten) ikke ligger i dagen, så blir det snakk om hvilken siden man velger å tro på. Jeg velger å IKKE tro på den off. forklaringe og jeg er ikke alene, for å si det slik.

    Når (om) sannheten kommer fram vil nok du bli mere sjokkert enn meg.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Jeg er jo en av dem som tror det er noe ugler i mosen her.....

    Graden av ugler er jo noe som diskuteres.
    Men hvis man sier at "0 ugler" er at myndigheten ble tatt 100% på sengen av dette angrepet - så tror jeg altså at det IKKE er tilfellet!

    Det er jo noen spørsmål her som det må være lov til å stille!!!

    1 - Hvorfor ble ingen jagerfly scramblet...?
    2 - Hvorfor fikk Bush sitte på en barneskole og lese eventyr, mens man visste at flere fly var kapret og ett av dem hadde flydd inn i det ene tårnet..?
    3 - Hvorfor brukte man så lang tid på å nedsette granskingsutvalg..?

    Og spesiellt angående bygning 7 er det mye rart ute og går:
    A - Hvorfor rapporterer flere medier at bygningen rast - uten at den hadde det?
    B - Hvorfor er det mange på bakken som advarer mot at bygningen skal rase...(er det vanlig at bygninger som brenner kollapser i New York)
    C- Hvorfor er ikke bygning 7 en gang nevnt i den første offisielle rapporten?

    Nå - var liksom ikke dette ment som den endelige oppsummeringen av hele denne saken, men det er ganske mye som i mine øyne skurrer - og selv om man kan avfeie de mest ekstreme konspirasjonsteoriene, så er man ikke automatisk tilbake i en 0-ugle situasjon.

    Mvh
    OMF
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Personlig tror jeg at uglene også i dette tilfellet foretrekker trærne, og ikke mosen..
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Mossad, naturligvis

    Mossad står bak. Det er da åpenbart. Evt i samarbeid med CIA og Cubanske opposisjonelle. Skjønner ikke at dette diskuteres en gang.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    Kabeldragern skrev:
    Kjære deg, asbjbo, jeg har ikke kapasitet til å referere alt jeg har lest om saken de siste 5-6 årene. I og med at de faktiske forhold (sannheten) ikke ligger i dagen, så blir det snakk om hvilken siden man velger å tro på. Jeg velger å IKKE tro på den off. forklaringe og jeg er ikke alene, for å si det slik.
    Jeg mener at de faktiske forhold ligger i dagen, det er gjort et enormt arbeide for å avdekke hva som skjedde den dagen og forut for de forferdeleige handlingene. Dette arbeidet er så utrolig mye mer troverdig enn diverse løse påstander om nano-thermite osv. Påstander som alle har blitt grundig motbevist.

    Du skriver at du velger å ikke tro på den off. forklaringen, hva tror du da på. Tror du virkelig på den store konspirasjonsteorien ? Synes du ikke det virker ufattelig lite sansynlig at en slik konspirasjon har funnet sted, at tusenvis av mennesker på tvers av offentlige organer og på tvers av landegrenser i årevis har planlagt og utført en slik handling ? At de i årevis etter handlingen har holdt tett alle som en men at en kid såvidt ut av high school avdekker det hele ved å klippe sammen nyhetsbilder og film krydret med "avsløringer" som smeltepunket for stål og liknende ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn