9/11 fiksjon eller fakta?? (911 Loose Change)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    2
    Var det flere enn bare eg som såg dokumentaren 9/11 fiksjon eller fakta ( 911 Loose Change ) som gjekk på tv2 i går? Dokumentaren handler om "angrepet" på USA 9/11, WTC, Pentagon, Flight 93 og kva som skjedde denne dagen, og kven som utførte angrepet. Filmen tar opp alle de forskjellige hendelsene, myndighetenes forklaring på kva som skjedde og det som virker logisk. Sitat; For anyone who still has doubts about 911, weigh out the facts and the overwhelming amount of evidence supporting the reality that the events of 911 were one big set-up.

Se filmen og dømm sjølv!

Filmen er lagt ut på youtube, og eg vill anbefale dere å se den; http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE&feature=related

Dephnot

Rubinmedlem
    Ble medlem
    07.09.2004
    Antall liker
    9.611
    Sted
    MQ-9
    Torget vurderinger
    1
    Joda, det er nok Elvis og Jesus som har planlagt det hele i de nedlagte studioene der månelandingen ble tatt opp.. :-\

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    2
    Vet det virker idiotisk. Men ta å se det som skjer ved Pentagon, kor f*en er flyet? Kvifor har myndighetene hemmelig gjort nesten alle bilder frå overvåkningskameraer i området rundt?

Dephnot

Rubinmedlem
    Ble medlem
    07.09.2004
    Antall liker
    9.611
    Sted
    MQ-9
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut skrev:
    Vet det virker idiotisk. Men ta å se det som skjer ved Pentagon, kor f*en er flyet? Kvifor har myndighetene hemmelig gjort nesten alle bilder frå overvåkningskameraer i området rundt?
    Kanskje fordi dette er USAs militære hovedkvarter og at man ønsker at minst mulig detaljer om resultatet av et slikt angrep skal gjøres tilgjengelig for dem som kanskje planlegger nye forsøk?

Det er nok ansett som et mye mindre problem at det gir næring til konspirasjonsteoretikere.

Greit at noen brukte 911 for alt det var verdt i ettertid og så på dette som en glimrende anledning til å pushe sin agenda, men derifra og tro at de samme folkene sto bak det hele er nok ikke nødvendig.

TJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Antall liker
    2
    Anbefaler at dere ser den siste versjonen av denne, altså Loose Change Final Cut. Den er bedre sammenskrudd...

Syns dere skal se Zeitgeist med det samme. Er også innom 911, men temaet er maktelitens maktmisbruk i samfunnet og manipulering av menneskene opp igjennom tidene!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut skrev:
    Fly i høy hastighet pulveriseres ved sammenstøt der de går i massive vegger. Jeg så en del opptak rett etter 9.11. der man så vidt skimter flyet.Mye av grunnen til det har med at bildefrekvensen er lav og at de ikke tar opp høyoppløste bilder.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    2
    Må si at dette er ett utrolig spennede tema! Hadde vi vare vist alt

Men når det gjelder WTC; Mye av stålkonstruksjonen har nok blitt skadet i det flyet traff byggningene, men bygningene var overdimensjonert, det var til og med konstruert for å tåle ting som orkaner og fly kræsj. Stålet i seg sjølv har ett smeltepunkt på ca 1600 grader, drivstoffet som blir brukt i flyet har en temperatur på 1100 grader når det brenner vist brannkilden er konstant inntakt. Når det gjelder selve drivstoffet så vill eg tro at mye av det har eksplodert i det flyene traff WTC. For at stålet skulle ha fått så store skader etter bare få minutter syns eg virker litt merkelig, når det skal tåle over 1600 grader, og drivstoffet "bare" oppnår 1100 grader vist kilden er konstant. "Mange" skyskrapere har vert utsatt for branner ( empire state building har også vert utsatt for at et passasjer fly fløy inn i det) men ingen av desse byggene kolapsett sjølv om brannene har pågått i opptil 24 timer og i opptil flere titals etasjer. Men sjølsakt, det kan jo ha vore feil/svakheter i stålkonstruksjonen.

Så har vi lobien (før WTC kolapsett sjølvsakt), korleis har marmor blokker blitt "blåst" frå veggene og vinduene knust?

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    368
    Psychonaut skrev:
    "Mange" skyskrapere har vert utsatt for branner ( empire state building har også vert utsatt for at et passasjer fly fløy inn i det)
    Nå var det vel et relativt lite fly som parkerte i ESB. Sjekk kildene. Sjekket nå og det var en "B-25 Mitchell bomber", altså for moped å regne.

Dette ligner mest på det som michael moore produserer, total paranoia, alt for å kaste bensin på venstre-raddiss-bålet.

Tror du virkelig at statsapparatet USA med alle sine organisasjoner, med høy kompetanse på forskjellig krigføring ville iscenesatt et så elendig komplott?

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    31
    Dephnot skrev:
    Joda, det er nok Elvis og Jesus som har planlagt det hele i de nedlagte studioene der månelandingen ble tatt opp.. :-\
    Hysj, nå må du ikke avsløre for mye.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    Psychonaut skrev:
    Fly i høy hastighet pulveriseres ved sammenstøt der de går i massive vegger. Jeg så en del opptak rett etter 9.11. der man så vidt skimter flyet.Mye av grunnen til det har med at bildefrekvensen er lav og at de ikke tar opp høyoppløste bilder.
    De viser jo det greske flyet som krasjet rett i fjellveggen i full hastighet. Masse deler der.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.297
    Torget vurderinger
    0
    el_mariachi skrev:
    Tror du virkelig at statsapparatet USA med alle sine organisasjoner, med høy kompetanse på forskjellig krigføring ville iscenesatt et så elendig komplott?
    Når man ser hvilken elendig jobb de gjør i andre sammenhenger er akkurat dette det eneste argumentet jeg klarer å finne for at dette var et statlig USA komplott! Men på den annen side hadde de sikkert fucket opp dette også, så nei jeg tror ikke på konspirasjonsteoriene.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    2
    Tubesnake skrev:
    Psychonaut skrev:
    kor f*en er flyet?
    Det er her:

og her:

og her:

og her:

og her:

osv.
    Det er ikkje noen av de delene der som stemmer overens med en boing 757 fly, som blei sakt var flyet som kjøret inn pentagon. Isåfall kor er de 6 tonn tunge motorene som er laget av tinanium stål. De går i ikkje i oppløsning uten videre. Då skal det være SATANS varmt, og så varmt kan det umulig ha vert under denne brannen. Kva med sjokkbølgen som kom etter kolisjonen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    2.024
    Når det kommer til 911 foretrekker jeg...

Når det kommer til datoen 9/11 er det i det minste umulig å glemme bursdagen til min utkårede...

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    2
    el_mariachi skrev:
    Nå var det vel et relativt lite fly som parkerte i ESB. Sjekk kildene. Sjekket nå og det var en "B-25 Mitchell bomber", altså for moped å regne.
    Greit, der tok eg feil. Det var som du sier ett B-25 Mitchell bomber fly.

Men når det gjelder pentagon (igjen), du skal være jæv+ig god til å fly vist du greier å fly eit Boing 757 fly i den hastigheten, så lavt og treffe så presist. Og som en ser av bildene av pentagon så må det har komt inn relativt rett, ellers hadde det ikkje gått igjenom bygget på den måten det gjorde.

Men bare sånn at det er klart, så sier ikkje eg at det var dette som skjedde. Men at det er kan være det som skjedde. Eg har alt for lite kunnskap om det som skjedde 9/11 til å utale meg om kva som egentlig har skjedd. Men eg tenkte det kunne være eit innterisant tema.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    303
    En gang jobbet jeg med ei som var født 11/9 og hun het Kari. Kari blir Irak baklengs, Stolte aldri på dama...

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    31
    Psychonaut skrev:
    Isåfall kor er de 6 tonn tunge motorene som er laget av tinanium stål. De går i ikkje i oppløsning uten videre.
    Dersom en flymotor består av en massiv stålklump på 6 tonn så har du rett. Men nå gjør den nå engang ikke det. Ei heller gikk de i oppløsning, de er avbildet bl.a. her:

Forøvrig veier ikke en RR RB211 mer enn 4500 kg.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    2
    Tubesnake skrev:
    Psychonaut skrev:
    Isåfall kor er de 6 tonn tunge motorene som er laget av tinanium stål. De går i ikkje i oppløsning uten videre.
    Dersom en flymotor består av en massiv stålklump på 6 tonn så har du rett. Men nå gjør den nå engang ikke det. Ei heller gikk de i oppløsning, de er avbildet bl.a. her:

Kvifor sier då Rolls Roys, produsenten av motorene på ett Boing 757 fly at dei motordelene der er motorer de ikkje har kjennskap til??? http://www.youtube.com/watch?v=YVWWnK7n3H0&feature=related

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL skrev:
    En gang jobbet jeg med ei som var født 11/9 og hun het Kari. Kari blir Irak baklengs, Stolte aldri på dama...
    ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut skrev:
    Tubesnake skrev:
    Psychonaut skrev:

Kvifor sier då Rolls Roys, produsenten av motorene på ett Boing 757 fly at dei motordelene der er motorer de ikkje har kjennskap til??? http://www.youtube.com/watch?v=YVWWnK7n3H0&feature=related
    Kanskje fordi det er Pratt & Withney PW2000 motorer??

Bjørn

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    4.749
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    14
    Hm på Pratt & Whitney fabrikken har jeg vært. Flott anlegg. Etter å blitt forklart og sett på hvordan disse motorene blir bygd og legeringer etc. finner jeg det også merkelig at det angivelig ikke skal være spor etter dem.

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    31
    John W. Brown, spokesman for Rolls Royce (Indianapolis), had previously told AFP: “It is not a part from any Rolls Royce engine that I’m familiar with, and certainly not the AE 3007H made here in Indy.”

The AE 3007 engines are used in small commuter jets such as the Cessna Citation; the AE 3007H is also used in the military’s unmanned aircraft, the Global Hawk. The Global Hawk is manufactured by Northrop Grumman’s subsidiary Ryan Aeronautical, which it acquired from Teledyne, Inc. in July 1999.

If the government version that an American Airlines 757-200 hit the Pentagon is accurate, then the object in the photo would have to be from a Rolls Royce RB211-535 turbofan engine. When AFP told Brown that it must be a piece of a Rolls Royce engine, Brown balked and asked who at Pratt & Whitney had provided the information.

Asked again if the disc in the photo is a piece of a Rolls Royce RB211-535, or from the AE 3007 series, Brown said he could not answer.

AFP then asked Brown if he was actually familiar with the parts of an AE 3007H, which is made at the Indiana plant: “No,” Brown said. “I don’t build the engines. I am a spokesman for the company. I speak for the company.”

the_eye

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    2
    lol har dere ikke kommet lenger etter 7år? utrolig at det fortsatt finnes noen tullinger som fortsatt holder med REGJERINGENS absurde konspirasjonsteori. for det er det den er, og den holder ikke vann for fem flate øre på noet felt.
    no har det vel omsider poppet opp noen norske informasjonssider, blandt annet
    http://www.911truth.no/
    http://krigenavterror.trykker.com/
    + andre jeg ikke husker navnet på. samt 4-5 svenske og danske.
    det enkleste er vel egentlig å se foredragene til david ray griffin. genial fyr
    http://video.google.com/videosearch?q=david+ray+griffin&emb=0#
    happy hunting

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Typisk for konspirasjonsteorier er de gjerne inneholder en voldsom sammenblanding av fakta, påstander, spekulasjoner, mangel på kunnskaper, mangel på fakta og/eller avvising av fakta, ting tatt ut av sammenheng og kontekst, løgn, myter, tro, stadige gjentakelser, intrikate regisseringer, konstruksjon av usikkerhet og gjerne paranoia som får fram poenget i delikate konspirasjonsteorier. Ofte er ikke mange av spekulantene særlig sakkyndige heller...

Bjørn

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    31
    the_eye skrev:
    lol har dere ikke kommet lenger etter 7år? utrolig at det fortsatt finnes noen tullinger som fortsatt holder med REGJERINGENS absurde konspirasjonsteori. for det er det den er, og den holder ikke vann for fem flate øre på noet felt.
    Hvem sa tulling? ::)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.297
    Torget vurderinger
    0
    bjornh skrev:
    Typisk for konspirasjonsteorier er de gjerne inneholder en voldsom sammenblanding av fakta, påstander, spekulasjoner, mangel på kunnskaper, mangel på fakta og/eller avvising av fakta, ting tatt ut av sammenheng og kontekst, løgn, myter, tro, stadige gjentakelser, intrikate regisseringer, konstruksjon av usikkerhet og gjerne paranoia som får fram poenget i delikate konspirasjonsteorier. Ofte er ikke mange av spekulantene særlig sakkyndige heller...

Bjørn
    Mot dårskap kjemper selv guder forgjeves!

Nei Bjørn det beste er nok å sjenke seg noe godt i et glass, tenne en cigar og sette på hyggelig musikk, mens man betrakter galskapen på passe avstand. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn