HC skrev:
Dette blir litt som graviditet, man kan ikke være litt gravid. Enten så tror man i det store og hele på den offisielle forklaringen eller så tror man på konspirasjonsteorien. Det er ingen som sier at det ikke kan være noen unøyaktigheter i den offisielle forklaringen, det var mange som hadde behov for å dekke over egen udugelighet og unnfallenhet i tiden før angrepet, men begynner man å snakke om kontrollert sperngning er man over på konspirasjonsteoretikerenes banehalvdel.
Synes ikke graviditet er veldigrelevant å sammenligne med her.
Man kan faktisk tro at myndighetene hadde kunnskap om angrepet, men valgte å ikke gjøre noe med det - uten at man nødvendigvis tror at det var fjernstyrte spesialbygde fly med missiler som traff tårnet.
Så kan man vri det opp et knepp til og tro at myndighetene var involvert i å ta ut bygning 7.
Så kan man vri videre og tenke seg at myndigheten var bak hele saken, osv osv
..
Med andre ord lite som minner om graviditet.
HC skrev:
OMF skrev:
Det er jo noen spørsmål her som det må være lov til å stille!!!
Selvfølgelig er det lov til å stille spørsmål men så og si alle de spørsmålene som har vært stillt har også blitt behørlig besvart. Det virker dessverre som det ikke går inn, spørsmålene forstetter sitt liv. En av de mest usannsynlige og tullete påstandene, nano-thermite, har blitt besvart og lagt død etter alle kunstens regler men likevel fortsettes det med nano-thermite argumentasjon.
Jeg synes det er vanskelig å finne hva som er pålitelige kilder.
Jeg synes for øvrig at nano thermite diskusjonene er et blindspor.
An analysen som påviste nanothermite ikke holder mål beviser jo ikke at det ikke ble brukt.
Jeg så et videoklipp med han lederen for NIST rapporten ble spurt om hvorfor bygget falt i free fall speed og man skjønner jo at konspirasjonsteorien får oppslutningen når du hører på svaret hans
fyren kan jo ikke gjøre rede for noe
.
HC skrev:
OMF skrev:
1 - Hvorfor ble ingen jagerfly scramblet...?
Kanskje det ikke var nok tid, kanskje de ikke var nære nok, kanskje man ikke fikk vite om kapringene fort nok eller at informasjon fra flyselskapene til Pentagon ikke var rask nok. Masser av forklaringer og den minst sannsynlige er konspirasjon. Hvis det virkelig var en konspirasjon, hvorfor ikke sende et par jagere for syns skyld, ingen ville sagt noe på at flyene ikke ble skutt ned i down town New York uansett.
Dette er jo gå på rundt grøten. Men jeg vil jo tro at dette er behørig omtalt i 911 rapporten da dette er viktig?? Flyet som traff Pentagon hadde jo vært i luften en god stund før det traff
..
HC skrev:
OMF skrev:
3 - Hvorfor brukte man så lang tid på å nedsette granskingsutvalg..?
Kanskje fordi man ville være sikker på at de beste folkene ble valgt ut til jobben, kanskje man egentlig ikke brukte lang tid, hvor mye tid er lang tid i dette tilfellet ? Det kan være tusen svar på dette spørsmålet men en ting er sikkert, tiden man brukte kan ikke ses på som noe bevis for noe som helst.
Ja hvor lang tid brukte man da siden du ikke synes dette er rart! Jeg føler meg trygg på at man brukte mer tid enn nødvendig.
HC skrev:
OMF skrev:
Og spesiellt angående bygning 7 er det mye rart ute og går:
A - Hvorfor rapporterer flere medier at bygningen rast - uten at den hadde det?
Det ble rapportert av BBC, var BBC med på konspirasjonen eller kan det ha vært en glipp, kan en journalist ha gjort en feil ? Og hvorfor skulle det være i konspiratørenes interesse at bygningen ble rapportert rast før det faktisk skjedde ? Det impliserer at BBC var informert på forhånd og hvorfor informere media ?
Tja si det
.men det er jo et tegn på at noen kanskje hadde kunnskap om hva som kom til å skje
.
Å bruke media bevisst er viktig for alle som ønsker å styre opinionsdannelsen. Og skal man tro på konspirasjonen her så er det jo åpenbart at man har forberedt seg på hva man skal fortelle media.
Her synes jeg selv det er utrolig vanskelig å skille hva som er biased informasjon og hva som er ekte. Det er utrolig mange i klipp på youtube med vitnesbyrd om:
Eksplosjoner
Merkelige hendelser (knuste vinduer i lobbyen, suspekte mennesker som gikk feil vei)
Uttaler om at WTC7 i going down now
Forsnakkelser fra eiere, myndigheter osv.
Så ja jeg synes et er mye suspekt her
, men det er mulig jeg blir lurt av en massiv youtube kampanje!
HC skrev:
OMF skrev:
B - Hvorfor er det mange på bakken som advarer mot at bygningen skal rase...(er det vanlig at bygninger som brenner kollapser i New York)
Tja, WTC1 og WTC2 har rast til grunnen noen timer før så jeg vil si det er meget god grunn til å advare mot at WTC7 kan rase også, noe annet ville være meget underlig adferd.
Ja nå ble jo de to første truffet av hvert sitt fly, det ble jo ikke WTC7. Jeg trodde hele poenget ditt var at WTC1/2 raste pga flyet? Det er jo en forskjell som er betydelig da spør du meg.
Hvor mange andre bygg i New York har rast som følge av brann?
HC skrev:
Avvfeier man konspirasjonsteorien er resten kun flisespikkeri når det gjelder hvordan bygningene falt. Man kan med rette stille spørsmål ved beredskapen før angrepene, hva som ble gjort og hva som ikke ble gjort i respons til truslene man stod overfor. Det har dog ingenting med en konspirasjon å gjøre.
Tja
.her snakker man kanskje litt forbi hverandre
.
Jeg er nok først og fremst skeptisk til hvordan den offisielle versjonen har blitt fremstilt.
Og da er det vanskelig på avgjøre om manglene i den offisielle versjonen skyldes dårlige arbeid, ønske om å skjule udugelighet, ønske om å skjule andre ting eller eventuelle ting
.
Men hva ksal man tro hvis man ikke har nevneverdig lit til den offisielle forklaringen
+
Mvh
OMF