9/11 conspiracy

P

propaganda

Gjest
få høre nå, hvem av dere skeptikere til denne konspirasjons"teorien" har sett på de linkene jeg har vedlagt flerfoldige ganger? det har gått nok timer siden tråden våknet opp igjen til å se flere av dokumentarene titalls ganger. men nei da...
dere er så usakelig at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

men, det er håp. selv for affa. alt dere trenger er tid!  dette VIL bli offentlige nyheter om tid og stunder, alle tvkanaler kan ikke ignorere oss for alltid. selv om de prøver....

og påstand om stål og brann bare GLEM DET. FINN EN ENESTE STÅLBYGNING SOM HAR KOLLAPSET PGA BRANN!!!  klarer det ikke?
en gassbrenner drives av acetylen, og er IKKE en hydrokarbon brann som parafin -flybensin. flybensin kan ALDRI uansett størrelse skape høyere temperaturerer enn noen annen normal hydrokarbon-brann.
det er tatt med titalls branner i flere av dokumentarene, som har brent i 10timer, 20timer....--og titalls etasjer til evig tid. og aldri noen kollaps. men 11.september falt 3 bygninger etter å ha brent 57min og 120min- OVER 2-3ETASJER! DEN ENE BRANNEN VAR SÅ LITEN AT DEN IKKE SPREDTE TIL ANDRE SIDEN AV SAMME ETASJE ENGANG!!
men neida, 47 1meter tykke interne stålbjelker gav fullstendig etter, også de rundt 190 som var igjen på utsiden.  helt latterlig.
og at alle desse byngingene kollapset i FRITT FALL UTEN MOTSTAND er også logisk?
GI MEG ET ENESTE VITENSKAPELIG ARGUMENT FOR AT EN BYGNING KAN KOLLAPSE I FRITT FALL. PULVERISERING AV 100.000 TONN STÅL OG BETONG. I FRITT FALL!!
eksplosjonene som TYDELIG vises på utsiden av noth og south-tower prater for segselv.
total ignoranse av data.  BLINDHET
 
P

propaganda

Gjest

denne brant i 24timer. og står.
men WTC var selfølgelig så dårlig konstruert?  ;D
smellet fra flyene var minimal. arkitekten som designet WTC sa selv et par dager etter 11.september "I WAS SHOCKED WHEN I HEARED THE TOWERS COLLAPSED. I DESIGNET IT TO WITHSTAND ANY AIRCRAFT."   og videre "THAT COULD NEVER HAPPEN TO MY BUILDING".
 
P

propaganda

Gjest

The Empire State Building Plane Crash
B-25 Bomber Hits 78th Floor, July 28, 1945!!
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
dette VIL bli offentlige nyheter om tid og stunder, alle tvkanaler kan ikke ignorere oss for alltid. selv om de prøver....
Hvem er "vi"? Hva er din motivasjon Justincaz...eh, Propaganda?
 
P

propaganda

Gjest
hva er min motivasjon? jeg liker ikke at 3000 uskyldige mennesker (+100.000 i midtøsten) blir drept som følge av en løgn.  gjør du?
hva med å se på de linkene du også, men du er for god for en enkel analyse? det er media sin jobb?
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
"One claim that the theorists repeat like a mantra is that no steel structure has ever collapsed because of fire. They claim that the fire alone could not have caused the collapse, and therefore the towers had to be deliberately demolished. Another claim is that the towers were meant to survive the collision of an airplane. Also, the buildings fell straight down, not over to one side. All of this, they say, points to the towers being deliberately demolished with explosives.

Discussion
There are two aspects at play here. One is that this is a strawman argument: none of the scientific examinations seem to have hit on the fire or the impact as the sole cause of the collapse. The other aspect is that the World Trade Centers were not constructed like any other steel building before them, and few since.

Traditionally, steel buildings were built using the well-established method of a grid of girders every 30 feet or so. This makes the building very strong, but the fact that there must be a steel column every 30 feet limits floorspace. One of the big selling points of the World Trade Center was its expansive floor space, which was achieved by moving the support structure to two places: a steel outer skeleton, which provided some vertical support but mostly protected the building from the immense winds that skyscrapers encounter, and an inner core of steel girders which provided the main support, which was also where the elevator shafts and stairwells were placed.

These were connected by floor trusses which braced the outer skeleton against the core. This was important because neither the central core nor the outer skeleton could hold up the building on its own.

The towers were fireproofed, but there were two problems. The first was the fact that the use of asbestos had been discontinued, and the second was the desire to cut down the amount of weight on the support structure. To this end, a combination of heat-resistant foam and drywall were used to protect against fires.

When the first plane hit the North Tower, the impact not only destroyed much of the outer skeleton and the core, the shockwave also blew away the light-weight foam and drywall, leaving the steel unprotected from the fire. A similar situation happened when the South tower was hit, except that in that case the plane had hit at an angle, missing most of the core but destroying more of the outer skeleton; it still blew away the fireproofing. Survivors from both towers reported having to move bits of foam and pieces of drywall out of the way as they escaped.

The towers had indeed been designed to protect against the biggest airline of its time: a Boeing 707, but the planes that hit them were much larger 757s. They were also practically filled with jet fuel as they were making the long flight from New York to Los Angeles.

The towers actually stood up very well to the impact, even after losing as much as two-thirds of the steel columns, but immediately after survivors reported that they had begun to smell the jet fuel. This burned a very hot fire that the building's designers could not have accounted for, especially with the fireproofing gone.

None of the scientific reports mention anything close to melting or pulverizing of steel as the conspiracy theorists claim. However, steel will lose half of its strength when it reaches 500°C, and this fire was easily burning at close to that temperature. The conspiracy theorists are correct when they say that this alone would not have caused the towers to collapse, but what it did do was weaken the structure and cause residual stresses on the floor trusses. Once they began to give way, the structure could no longer hold the weight. This aspect of the residual stresses and the loss of the floor trusses does not seem to have been addressed at all by the conspiracy theorists, yet the scientific examinations show them to be the direct cause of the collapse.

It's also not entirely true that the buildings fell straight down. The South Tower actually tipped to one side as it fell, as that was the side that had lost most of its structure. The North Tower fell more straight because it lost more of its structure on the core. Even so, the towers falling straight down is no indication of deliberate demolition. The towers were mostly empty and had no lateral load to push them over to one side. The speed at which they collapsed gave them too much intertia to go anywhere except straight down."

http://www.skepticwiki.org/wiki/index.php/9/11_coverup
 
A

Affa

Gjest
Ja jeg er ikke så "elegant" ...
Jeg skjønner at du ikke bryr deg om hva jeg eventuelt måtte mene om saken, men det er ikke allment akseptert å fremholde SS-Generaler skyldig i masseutryddelse som vise og lærde menn.. Mange folk i Norge (selv i 2006) har fortsatt et litt "anstrengt" forhold til dine mentorer.
Du kan fortsette å skjelle ut folk på allverdens måter for min del, men dropp hele Nazi-imaget.. Det er ikke morsomt og det vekker dårlige følelser for mange.

At mange humorister kan lage god humor av nazi'er og andre ekstremister betyr ikke automatisk at du klarer å finne den samme balansegangen vet du..
Til din opplysning. Ingen general i Waffen SS ble dømt for folkemord og masseutryddelser. En del ble tiltalt og dømt, men frifunnet og løslatt etter relativt kort tid.
Jeg velger å ikke ta hensyn til de fjøsnissene som har et anstrengt forhold til dette da disse menneskene har hatt eksklusiv rett på ”sannheten” i 60 år nå. En sannhet som overhode ikke tåler dagslys. Max Manus sa om frontkjempere: "De tok i hvert fall et standpunkt". Når han kunne si det kort tid etter krigen er det for meg fullstendig uforståelig at en del mennesker ikke tåler frontkjempere selv etter 60 år.

Hva du anser som god humor (hvis du har noen) er også av liten interesse.
 
A

Affa

Gjest
hva er min motivasjon? jeg liker ikke at 3000 uskyldige mennesker (+100.000 i midtøsten) blir drept som følge av en løgn.  gjør du?
hva med å se på de linkene du også, men du er for god for en enkel analyse? det er media sin jobb?
Lite amerikanere som sprenger seg selv i lufta. I midtøsten har man lange tradisjoner for selvplaging, destruering, massedrap, tortur og brenning.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
For å svare på begge dine siste innlegg Paal iksom Ditt nest siste innlegg. Når du legger det fram slik så er jeg enig. Det ligger mye humbugg materiale på internet uansett hva du ser etter tror jeg.

Ditt siste innlegg. Interessant. Skal lese det noen ganger til før jeg totalt forstår alle detaljene i det men høyst interessant. (seriøst ment) på siden du linker til er det bare text eller noe video evt foredrag om du forstår hva jeg mener?
 
P

propaganda

Gjest
hehe. nakne stålbjelker, da tålte de så mye mindre  ;)
"THE TWIN TOWERS STEEL COLOUMS WHERE SERTIFIED TO ASP STANDARDS. TO WITHSTAND ANY KIND OF FIRE.
man kan quote så mye man vil fra begge sider.  det enkleste beviset er det faktum at de terroristene faktisk klarte å få fullføre alle de UTROLIG optimistiske planene sine. -de traff vel nøyaktig lunsjpausen til hele usas forsvarsystem.
alt faller for sin egen urimelighet.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
hva er min motivasjon? jeg liker ikke at 3000 uskyldige mennesker (+100.000 i midtøsten) blir drept som følge av en løgn. gjør du?
hva med å se på de linkene du også, men du er for god for en enkel analyse? det er media sin jobb?
Du skrev "mediene kan ikke ignorere oss": Hvem er "vi"? Tilhører du en gruppe, aktivistforening, politisk organisasjon? Arbeider du med spredning av din såkalte dokumentasjon og i så fall for hvem?
 
P

propaganda

Gjest
Lite amerikanere som sprenger seg selv i lufta. I midtøsten har man lange tradisjoner for selvplaging, destruering, massedrap, tortur og brenning.
sant det. amerikanere liker å gjøre det med andre. ::)
 
P

propaganda

Gjest
Du skrev "mediene kan ikke ignorere oss": Hvem er "vi"? Tilhører du en gruppe, aktivistforening, politisk organisasjon? Arbeider du med spredning av din såkalte dokumentasjon og i så fall for hvem?
for mennesket, hvem ellers. jeg er ikke medlem av noen gruppe, men det var forsåvitt en god ide. det er jo flust av 911 truth komiteèr
 

Wortexsurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2004
Innlegg
105
Antall liker
0
Lite amerikanere som sprenger seg selv i lufta. I midtøsten har man lange tradisjoner for selvplaging, destruering, massedrap, tortur og brenning.
Ja, og det har man ikke i USA.
USA er og har bestandig vært et fredens land :D
Når du bruker det argumentet for å rettferdiggjøre krigen i Irak virker det bare litt lite gjennomtenkt.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
for mennesket, hvem ellers. jeg er ikke medlem av noen gruppe, men det var forsåvitt en god ide. det er jo flust av 911 truth komiteèr
Dette er god underholdning. Jeg vil ha flere fete detaljer om 0911. Mer om CIA, FBI, og aller helst noe om Busch, og hans dumme rådgivere. Kom igjen. 8)
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Til din opplysning. Ingen general i Waffen SS ble dømt for folkemord og masseutryddelser. En del ble tiltalt og dømt, men frifunnet og løslatt etter relativt kort tid.  
Jeg velger å ikke ta hensyn til de fjøsnissene som har et anstrengt forhold til dette da disse menneskene har hatt eksklusiv rett på ”sannheten” i 60 år nå. En sannhet som overhode ikke tåler dagslys. Max Manus sa om frontkjempere: "De tok i hvert fall et standpunkt". Når han kunne si det kort tid etter krigen er det for meg fullstendig uforståelig at en del mennesker ikke tåler frontkjempere selv etter 60 år.  

Hva du anser som god humor (hvis du har noen) er også av liten interesse.
Heia heia... Her har du grunnlaget for en ny konspirasjonsteori-tråd, Affa... Stå på, "sannheten" kommer nok for en dag skal du se.....
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Til din opplysning. Ingen general i Waffen SS ble dømt for folkemord og masseutryddelser. En del ble tiltalt og dømt, men frifunnet og løslatt etter relativt kort tid.
Hvem som ble dømt for hva er vel ikke så interessant i denne sammenhengen. En general i Waffen SS hadde kjennskap til "nacht und nebel" leirene og de massive planene og gjennomføringen av utryddelsen av hele folkeslag. De er/var dermed medskyldige i det Hitler forsøkte å gjennomføre under krigen.

Jeg velger å ikke ta hensyn til de fjøsnissene som har et anstrengt forhold til dette da disse menneskene har hatt eksklusiv rett på ”sannheten” i 60 år nå. En sannhet som overhode ikke tåler dagslys.
Dette er jo argumenter vi har hørt før. Spørsmålet er bare om det rettferdiggjør din romantisering av hva som faktisk hendte under ww2 på dette forumet..

Max Manus sa om frontkjempere: "De tok i hvert fall et standpunkt". Når han kunne si det kort tid etter krigen er det for meg fullstendig uforståelig at en del mennesker ikke tåler frontkjempere selv etter 60 år.
Du får ta deg en kikk i Max Manus sine bøker igjen for å forstå helheten i den setningen. Han er rimelig nådeløs i sin beskrivelse av frontkjemperne fra Norge i sine første to bøker.
Max Manus og mange med han var ikke nødvendigvis enige i krigsoppgjøret etter krigen, men de aksepterte følgene og var overraskende villige til å tilgi de fleste av de som valgte feil under krigen.

Også i min egen slekt valgte noen folk feil og andre riktig, men når krigen var over ble det "vedtatt" at tilgivelse var en selvfølge så lenge angeren var tilstede.
Dette dreier seg ikke om hvorvidt jeg eller andre "tåler frontkjempere" dette dreier seg om din rett til å trekke dette temaet (på en rimelig provoserende måte) inn i enhver tråd på dette fora !

Jeg har selv en nær venn som overlevde leirene i Tyskland og folk i min familie mistet både bosted og sine nærmeste under svært så dramatisk omstendigheter under krigen. Jeg har hatt nok erfaring med hvilke konsekvenser disse opplevelsene har hatt for disse menneskene, til å kunne be om at dette fora må kunne være fritt for mer eller mindre tøysete betraktninger rundt dette alvorlige tema.

Hvis du virkelig vil diskutere frontkjempernes situasjon under og etter krigen i en dertil egnet tråd er dette selvsagt glimrende. Det kan jo bli en riktig så interessant diskusjon.
 
P

propaganda

Gjest
Denne tråden kan sies å være et godt argument for at man ikke skal legge inn bredbånd i tenåringens rom.
lol. belys meg med et eneste argument for din sak.
bare usakelig tåpeligheter.
du kan ikke være uenig i vitenskapelig fakta. f.eks at alle bygninger falt i fritt fall. men dette har du en god forklaring på? en professor i fysikk klarte ikke å forklare det med annet enn bomber. http://www.physics.byu.edu/research/energy/htm7.html
fritt fall er målet med en kontrollert demolering.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg synes du går litt i lås, Propaganda. Ta poenget med at TT var bygget ANNERLEDES enn så å si alle andre stålbygg. At han som kaller dette for "MY BUILDING" ikke klarer å akseptere det som har hendt er rett og rimelig. Men å beregne slikt er ikke menneskelig mulig. Og byggene falt da heller ikke sammen av selve anslaget, så gubben har i prinsippet rett. Det var en serie av uheldige omstendigheter som fikk korthuset til å rase.

Det er av stor interesse at det er så vanskelig å forklare alt som skjedde denne skjebnesvangre dagen. Men sjansen for at følgende er nokså sant er ikke langt unna:

Regjeringen / forvaltningen i USA må innse at en stor del av deres nett for oppdagelse, alarmering av systemet og uskadeliggjøring av terrorister på egen jord, i beste fall er meget grovmasket, i verste fall helt ubrukelig. De innser at denne situasjonen er totalt håpløs å gå ut med. De må for en hver pris opprettholde idéen om et sikkert og oppegående system. Derfor hverken tør eller kan de gå ut med alle de feil, mangler, hull og svakheter denne groteske handlingen rent faktisk avslørte. Tåkelegging er eneste mulighet. Konsekvensene ved å innrømme virkeligheten kunne blitt for store, og skapt mannefall dypt inn i maktens korridorer.
Amerikanernes og omverdenens virkelighetsoppfatning er tuftet på at de er verdens sikreste nasjon. Sett at potensielle fiender oppdager hvor galt det egentlig står til? Hvilke konsekvenser kan dette skape? Mulighetene er store for at amerikanernes forsvarssystem i realiteten er et angrepssystem (historien tyder åpenbart på det), og derfor ikke er hverken trent eller utstyrt for typiske gerilja eller terrorangrep. Selvsagt ville det være maktpåliggende at dette ikke under NOEN OMSTENDIGHET offentliggjøres. Da tar de mye heller jobben med å forsøke å tilbakevise konspirasjonsteser, om de i det hele tatt bryr seg. For disse rører i grunn ikke ved sannnheten, og er således ufarlige. Men kommer man sannheten for nær i "demokratiets hjemland", da begynner folk å dø. DET er virkeligheten i Amerikas Forente Stater, Propaganda.

Så slapp av med tesene dine; virkeligheten er uansett verre!

Honkey!
 
A

Affa

Gjest
Hvem som ble dømt for hva er vel ikke så interessant i denne sammenhengen. En general i Waffen SS hadde kjennskap til "nacht und nebel" leirene og de massive planene og gjennomføringen av utryddelsen av hele folkeslag. De er/var dermed medskyldige i det Hitler forsøkte å gjennomføre under krigen.

Dette er jo argumenter vi har hørt før. Spørsmålet er bare om det rettferdiggjør din romantisering av hva som faktisk hendte under ww2 på dette forumet..

Du får ta deg en kikk i Max Manus sine bøker igjen for å forstå helheten i den setningen. Han er rimelig nådeløs i sin beskrivelse av frontkjemperne fra Norge i sine første to bøker.
Max Manus og mange med han var ikke nødvendigvis enige i krigsoppgjøret etter krigen, men de aksepterte følgene og var overraskende villige til å tilgi de fleste av de som valgte feil under krigen.

Også i min egen slekt valgte noen folk feil og andre riktig, men når krigen var over ble det "vedtatt" at tilgivelse var en selvfølge så lenge angeren var tilstede.
Dette dreier seg ikke om hvorvidt jeg eller andre "tåler frontkjempere" dette dreier seg om din rett til å trekke dette temaet (på en rimelig provoserende måte) inn i enhver tråd på dette fora !

Jeg har selv en nær venn som overlevde leirene i Tyskland og folk i min familie mistet både bosted og sine nærmeste under svært så dramatisk omstendigheter under krigen. Jeg har hatt nok erfaring med hvilke konsekvenser disse opplevelsene har hatt for disse menneskene, til å kunne be om at dette fora må kunne være fritt for mer eller mindre tøysete betraktninger rundt dette alvorlige tema.

Hvis du virkelig vil diskutere frontkjempernes situasjon under og etter krigen i en dertil egnet tråd er dette selvsagt glimrende. Det kan jo bli en riktig så interessant diskusjon.
Du blander algemeine SS med waffen SS følgelig faller resten av dine uttalelser på steingrunn.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
lol. belys meg med et eneste argument for din sak.
bare usakelig tåpeligheter.
du kan ikke være uenig i vitenskapelig fakta. f.eks at alle bygninger falt i fritt fall. men dette har du en god forklaring på? en professor i fysikk klarte ikke å forklare det med annet enn bomber. http://www.physics.byu.edu/research/energy/htm7.html
fritt fall er målet med en kontrollert demolering.
Og hva er forskjellen på 200 tonn fly inkludert 60 tonn parafin, og en bombe, i grunn...?

Honkey
 
A

Affa

Gjest
Heia heia... Her har du grunnlaget for en ny konspirasjonsteori-tråd, Affa... Stå på, "sannheten" kommer nok for en dag skal du se.....
Tiden jobber får saken skal du se. Gjensidig forståelse blir fasiten.
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Du blander algemeine SS med waffen SS følgelig faller resten av dine uttalelser på steingrunn.
Er det svaret ditt ? :eek: Merkelig hvor lite talefør du plutselig blir..

Ja-ja...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.966
Antall liker
8.276
Torget vurderinger
1
SS? -Schütsstaffel? Javelja....er vi der nå...

SS som helhet var underlagt Himmler. SS i det hele tatt deltok i ganske brutale aksjoner. SS var fulle av fanatikere. SS ble stemplet som en kriminell organisasjon...ikke sant? -og hvor skjedde det?
 

Wortexsurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2004
Innlegg
105
Antall liker
0
Og hva er forskjellen på 200 tonn fly inkludert 60 tonn parafin, og en bombe, i grunn...?

Honkey
Mener en slik Boeing veier 60 tonn?Eller tar jeg feil?
 
A

Affa

Gjest
Er det svaret ditt ?  :eek: Merkelig hvor lite talefør du plutselig blir..

Ja-ja...
Du plasserer skylden for handlinger begått av politikere hos soldater. Du dømmer individer i dag til tross for at de ble blankt frifunnet under seierherrenes beinharde rettsforfølgelse på kontinentet rett etter krigen. Resten er sentimental sutring som er symptomatisk for de frihetskjempende luksusdyr fra den såkalte norske motstandsbevegelse.
 
A

Affa

Gjest
SS? -Schütsstaffel? Javelja....er vi der nå...

SS som helhet var underlagt Himmler. SS i det hele tatt deltok i ganske brutale aksjoner. SS var fulle av fanatikere. SS ble stemplet som en kriminell organisasjon...ikke sant? -og hvor skjedde det?
Igjen: Det var forskjell på det politiske SS, algemeine SS, som drev politistyrker + vaktstyrker og anti-partisanergrupper og waffen SS som var regulære tungt bevæpnede tropper organisert opp til arme størrelse under ordinær wermacht kommando. Rett etter krigen ble alle kollektivt dømt, men dette ble raskt omgjort for waffen-SS sin del blant annet etter div vitneprov fra allierte befalingsmenn/soldater.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.966
Antall liker
8.276
Torget vurderinger
1
Du plasserer skylden for handlinger begått av politikere hos soldater. Du dømmer individer i dag til tross for at de ble blankt frifunnet under seierherrenes beinharde rettsforfølgelse på kontinentet rett etter krigen. Resten er sentimental sutring som er symptomatisk for de frihetskjempende luksusdyr fra den såkalte norske motstandsbevegelse.
Den der holder ikke helt: du er også personlig ansvarlige for handlinger du begår. Det er derfor vi har ting som "Geneve-konvensjonen", noe som faktisk var gjeldende traktater også under 2. verdenskrig. SS hadde en lei tendens til å se bort i fra denne. Det gjelder for så vidt Wehrmacht også, når det passet seg slik...

Du kan holdes ansvarlige for handlinger som ses på som brudd på denne, og menneskerettighetene selv som menig. Ta et eksempel i han unge løytnanten i My Lai...


Det finnes lover i krig. Og Nürnberg er et eksempel på hva demokratiene i vest fant nødvendig å ta et rettsoppgjør med etter krigen, selv om de strengt tatt ike hadde noen internasjonale traktater å bygge på. Etableringen av en presedens, som den internasjonale domstolen i Haag er en fortsettelse på.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Mener en slik Boeing veier 60 tonn?Eller tar jeg feil?
En SLIK Boeing (767-300, mener jeg det var), har en max take-off vekt på ca 180 tonn. For å fly NY - LA bør de ha hatt med ca 70 - 80 000 liter drivstoff ut fra NY

Honkey
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
..... Resten er sentimental sutring som er symptomatisk for de frihetskjempende luksusdyr fra den såkalte norske motstandsbevegelse.
Ja vel ja.. :eek:

Mange av disse "frihetskjempende luksusdyr" var i kamp i Finland før tyskerne okkuperte Norge. Dessuten har det nok gått deg hus forbi at de kjempet mot okkupantene i vårt eget Norge, med minimale ressursjer.. Rimelig mange av de så heller aldri krigens slutt..

Du husker det at ditt tyskland okkuperte Norge ?

Men for all del, hvis det gleder deg å skjelle ut døde mennesker som ga sitt liv for å sikre fremtiden for de ellers rimelig passive innebyggerne i dette landet, så kjør på ! :eek:
 
O

om.s

Gjest
Affa er en av grunnene til at jeg er på dette forumet. Hans uttalelser er en frisk pust i hverdagen, med svart humor og en herlig ironi.
Dette holder jeg et hundre med om......

mvh
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Ikke ta're så tungt, AudioDude; figuren Affa er et falsum. Du gir ham bare det han vil ha! La anarkismen leve gjennom denne doktorgradshjernen som utgir seg for å være semi-nazi. Han finnes bare her.

Honkey
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Ikke ta're så tungt, AudioDude; figuren Affa er et falsum. Du gir ham bare det han vil ha! La anarkismen leve gjennom denne doktorgradshjernen som utgir seg for å være semi-nazi. Han finnes bare her.

Honkey
Jeg (og mange andre) har gjentatte ganger satt han i klemma angående troverdigheten hans ;)

Og han kan styre på så mye han vil for min del, men denne Nazi-leflingen er en sak som jeg irriterer meg over, fordi han helt har glemt humor momentet.. Tro meg jeg er ikke særlig konservativ når det gjelder hva man kan le av, men disse "ordtakene" og den stadige hintingen er ikke videre humoristisk, det er bare irriterende. Og for å være ærlig faktisk ganske fornærmende.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Jeg (og mange andre) har gjentatte ganger satt han i klemma angående troverdigheten hans ;)

Og han kan styre på så mye han vil for min del, men denne Nazi-leflingen er en sak som jeg irriterer meg over, fordi han helt har glemt humor momentet.. Tro meg jeg er ikke særlig konservativ når det gjelder hva man kan le av, men disse "ordtakene" og den stadige hintingen er ikke videre humoristisk, det er bare irriterende. Og for å være ærlig faktisk ganske fornærmende.

Jeg forstår deg godt med tanke på hva familien din har opplevd. Men meg klarer aldri affa og angripe for han er rett og slett bare moro i mine øyner. så jeg tar intet seriøst fra den mannen.
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0

The Empire State Building Plane Crash
B-25 Bomber Hits 78th Floor, July 28, 1945!!

Et MYE mindre fly, med MYE mindre drivstoff, og MYE mindre fart, Som traff med en langt slakkere vinkel.

Mer du lurte på?


Flyet var ca . 10 tonn, var på vei til å lande, så det var nesten tomt for drivstoff, flyet traff tårnet i tilnærmet stall hastighet.
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Jeg forstår deg godt med tanke på hva familien din har opplevd. Men meg klarer aldri affa og angripe for han er rett og slett bare moro i mine øyner. så jeg tar intet seriøst fra den mannen.
Nei det er vel et tegn på kjedsomhet at jeg i det hele tatt gidder å "utfordre" denne merkelige figuren. Men det blir jo mange mer eller mindre humoristiske "mottrekk" da.. ;D Jeg synes kanskje det er det morsomste, når han prøver å rasjonalisere de ofte mildt sakt motstridende fakta..
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Nei det er vel et tegn på kjedsomhet at jeg i det hele tatt gidder å "utfordre" denne merkelige figuren. Men det blir jo mange mer eller mindre humoristiske "mottrekk" da.. ;D Jeg synes kanskje det er det morsomste, når han prøver å rasjonalisere de mildt sakt motstridende fakta..
Enig.
 
Topp Bunn