Handler vel mye om hvordan man demper.
Innspillingen er helt sikkert annerledes, og det er rom og oppsett også. Mitt lille kott med 2,17 under taket vil ta i mot den innspillingen på en helt annen måteSå lenge jeg ikke har hørt @The Shy sitt oppsett må jeg jo gå ut i fra at det er innspillingen som gjør en forskjell. Ellers er jeg jo fornøyd med mye av lyden jeg har og spesielt klangen i øvre del. Så er det noe som må jobbes med.
Godt poeng. Jeg mener begge deler låter bra. Så får en selv prioritere den retningen man velger.Rommet mitt har det kompromisset at reflektert lyd blir rot i stede for en berikelse på klang. Har lært meg å leve med det kompromisset. Det som er litt viktig når en går så drastisk til verks med demping av plagsomme refleksjoner er at en bør etterstrebe god demping så langt ned i frekvens som mulig.
Å faan er det derfor jeg sliter brenner på bilenIkke lett å bremse og gi gass samtidig. Lettere i et større rom slik @duc999 har![]()
Har du etterbrenner på bilen? Pleier jo å bli fart av det.Å faan er det derfor jeg sliter brenner på bilenfort går det heller ikke.
Faans auto korrigering. (Bremser)Har du etterbrenner på bilen? Pleier jo å bli fart av det.
Sam "The Rocketman" did his thing at his adopted home tracktrøkk i den bilen der.
Nesten som bassen hos deg dette :>}
Da se det ut som den bestilte platen kommer ettersendt. og utsettelse av det å komme på nett. Roald og undertegnede har hanket inn nye 800 CD-plater, Karmana, fra en som ønsket å selge. Der var det visst mye bra.Ja, hva skal en si om plate kjøpet da? Ja Morphine var bra, spesielt Good. Og det visste jeg jo. Den hadde jeg på en gammel disk som raste.
Resten er kjøpt litt på anbefalinger fra Stereo+. Musikk og produksjon blir liksom poengsatt med høyeste på terningen på lik linje med utstyr de tester. Egentlig null verdi.
Blir nok en del støv på de platene.
En plate jeg hørte hos soundscape står som rest, og kommer kanskje senere. Som regel kommer de aldri.
Nei en får bare ta seg sammen og komme på nett.
Jeg klemte og tinnet, men det blir det ikke bilder av. "Verktøy halve arbeidet" sies det. Hele vil nå jeg siJa, klem først, tinn etterpå.
Mvh
KJ
Har du tips om et verktøy som kryper dette korrekt?Hvorfor lodder dere en krympet kontakt?
Det skal ikke være nødvendig hvis krympingen er korrekt, og det er den hvis det er brukt korrekt verktøy.
I mangel av "riktig" verktøy og teknikk er det ofte greit å forsegle krympingen med tinn. Tinnet dekker over bart kobber og fyller ut ev hulrom.Hvorfor lodder dere en krympet kontakt?
Det skal ikke være nødvendig hvis krympingen er korrekt, og det er den hvis det er brukt korrekt verktøy.
Jeg har(?), eller i hvert fall har hatt en som lignet veldig på denne, og jeg tror den gjør jobben.Har du tips om et verktøy som kryper dette korrekt?
Når du lodder så vil tinnet trekke opp i ledningen "utenfor" kabelskoen.Det beste er vel å klemme denne fast og så lodde til slutt? Skal vel ikke fortinne enden før den klemmes fast? Vis vedlegget 1144978
Mener jeg spilte de to første sporene.Da kom den, men hvilket spor spilte soundscapeVis vedlegget 1144900
Man kan vel si generelt at det er bedre å kun lodde, fremfor å satse på å bruke et verktøy basert på noe som ligner; eks en tang ment for isolerte kabelsko.Jeg har(?), eller i hvert fall har hatt en som lignet veldig på denne, og jeg tror den gjør jobben.
Har ikke sett, tatt på eller prøvd akkurat denne, så jeg skal ikke påstå at akkurat denne er "tha shit", men som sagt, typemessig lik.
PS! Kommentarene stemmer veldig godt med min erfaring med den jeg hadde på jobben, og den kostet IKKE 200kr i forrige årtusen....![]()
Cocraft kabelskotang | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Krympet alltid kabelsko for kobling av transformatorer og maskiner.
Krympestrømpe er lurt,Man kan vel si generelt at det er bedre å kun lodde, fremfor å satse på å bruke et verktøy basert på noe som ligner; eks en tang ment for isolerte kabelsko.
-Lodding av sånne krever selvsagt en litt kraftig loddebolt, men lodding og en liten bit krympestrømpe på akkurat de tror jeg blir flott.
Tror det er en kubjelle som slås på med en hammer.2.12 ut på Spor 12 på Baut kommer en perkusjon, som jeg beit meg merke i hos finale. Den hørtes skarpere ut og mer metallisk ut der en her.
Hva som slås på er jeg neimen ikke sikker på men slik ser RTA plottet ut
Vis vedlegget 1144757
Men ikke en sånn som på bilde altså. Det er skikkelige bjellerTror det er en kubjelle som slås på med en hammer.
Vis vedlegget 1145093
Var vel noe sånt jeg trodde. og som jeg nevner fløtes den ganske annerledes hos final i forhold til her hjemme. Spilte også A case of you med Krall, og der var tangentene lengst til høyre mye mer energirike enn herhjemme. Hugh Masakela ble også spilt og igjen var deler av diskantområdet veldig fremtredent i forhold til her hjemme.Tror det er en kubjelle som slås på med en hammer.
Vis vedlegget 1145093
Kabelsko er beregnet på tvunnet leder. "Spensten" i lederen når du klemmer sammen skoen gjør at den aldri vil kunne løsne. Det optimale er å bruke en kraftig type tang, med ekstra moment, slik at sammenpressingen blir såkalt gasstett. Det motvirker korrosjon i overgangen leder/sko. Da trenger du ikke lodde.Det beste er vel å klemme denne fast og så lodde til slutt? Skal vel ikke fortinne enden før den klemmes fast?
Jeg vil tro det mest har med akustikken å gjøre og så har @Final jobbet systematisk med signalkvaliteten. Jeg har savnet litt pondus fra høyttalerene, men etter den nyankomne Dacen (kan være andre faktorer også) så gjør jeg ikke det lenger.Var vel noe sånt jeg trodde. og som jeg nevner fløtes den ganske annerledes hos final i forhold til her hjemme. Spilte også A case of you med Krall, og der var tangentene lengst til høyre mye mer energirike enn herhjemme. Hugh Masakela ble også spilt og igjen var deler av diskantområdet veldig fremtredent i forhold til her hjemme.
Det som er greia er at hvis jeg skulle stilt inn med et slikt opplevd nivå i det området ville det bikke over til for mye. Hos final gikk det helt fint.
Blir aldri helt klok på frekvensbalanse og det hadde vært moro å sett en måling fra lytterposisjonen hos final, men det er vel bandlyst der
Ja, litt større stuer som puster ut og har litt etterklang, har fine fordeler på klassisk musikk. Er jo rundt om for å prøve å forstå litt mer, og ikke spesielt interessert i å finne ut hvordan min musikk høres ut der.Jeg vil tro det mest har med akustikken å gjøre og så har @Final jobbet systematisk med signalkvaliteten. Jeg har savnet litt pondus fra høyttalerene, men etter den nyankomne Dacen (kan være andre faktorer også) så gjør jeg ikke det lenger.
Nå må du slutte, nå begynte hjernen å gnu igjen.....Nå kommer jeg med jåletøvet mitt igjen.
Men den innfatningen du har rundt skjermen hadde vært dritstilig å viderført til ampene og prosessor!![]()
Litt størrelse og åpen på sidene og bak. Det er jo spiler og med transparent høyttalerstoff innvendig hadde det nok luftet godt nokVarme......