8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Gilja
    Lurer litt på hva en skal fylle på med i denne tråden nå oppdateringer på hififronten er stillestående, og prospektene fra skiturene også har falt i kvalitet.
    Ganske så stille på besøksfronten også, begge veier egentlig.
    Hvis noen våkner fra vinterdvale og får lyst på en lytt er det bare komme. Spiller etter mitt skjønn bedre enn noen gang.
    Det hadde vært en drøm å få høre ditt oppsett. Er bare det at du bor så " avsides" til😁😁 Holder til rett utenfor Stavanger selv😁
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    410
    Antall liker
    483
    Sted
    Brøttum
    Jeg skal prøve å ta turen etterhvert, usikker enda på når, men må være varmere i været for at strømtralla skal komme helt frem 🙈
    Spent på hvordan MTM'en din låter, ellers har jeg aldri hørt Acoustic Elegance eller 24" subber, kan se for meg at du er en det er lærerikt å slå av en prat med også. ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Jeg skal prøve å ta turen etterhvert, usikker enda på når, men må være varmere i været for at strømtralla skal komme helt frem 🙈
    Spent på hvordan MTM'en din låter, ellers har jeg aldri hørt Acoustic Elegance eller 24" subber, kan se for meg at du er en det er lærerikt å slå av en prat med også. ;)
    Finnes jo ladere på veien? Mye kjøring på E-6 Og E-18 hvis jeg ikke tar helt feil?
    Et anlegg som setter deg i fremste delen av salen, ganske energirik lyd, selv på lavt volum
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har kvesset ørene, og er klar for en tur til deg og Espen. En eller annen gang på våren vil du høre skraping på døren….
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.226
    Antall liker
    23.082
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg trenger ingen rød løper, jeg trenger bare å få ut den berømte fingeren og det burde jeg få til ila året... 😬 😅
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Jeg ser spent på karaktersettingen etter smaksrunden av oliven produkter The Shy :unsure:
    Kan man anta at planteoljeproduktene ble akkompagnert med et ørlite velfylt glass eller 3 med beintråkka druer fra Italia eller Spania.
    Uansett, nyt og kos dere På Rauland hotell.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Jeg ser spent på karaktersettingen etter smaksrunden av oliven produkter The Shy :unsure:
    Kan man anta at planteoljeproduktene ble akkompagnert med et ørlite velfylt glass eller 3 med beintråkka druer fra Italia eller Spania.
    Uansett, nyt og kos dere På Rauland hotell.
    Å smake på olivenolje er det faktisk første gangen jeg gjør, så disse skjemaene overlot jeg til de som har en mer bevandret munnhule for sånt.
    Smakingen ble etterfulgt av en del Italienske retter som smakte helt greit. Meningen var da å "drukne" disse i foredragsholderens egenproduserte olivenolje. Det hoppet jeg over. Hoppet like godt over vinen også og tok et par glass øl

    Nei, jeg er nok en enkel sjel som ikke har behov for å utgi seg for å være annet enn akkurat det jeg er, en enkel sjel.

    Gi meg en real biff med godt tilbehør, og jeg smiler fra øre til øre.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Går sakte men sikkert framover med spilene. Bjelkene ble vel synlig synes vi, men huseier synes ikke det gjorde noe. Har jo selv stått for innkjøp av både spiler og duk :D
    Vil vel heretter anbefale alle kunder svart duk som er tykk nok

    20240223_084539.jpg
    20240223_084548.jpg
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Det er fordi det er så lenge siden du var i München og drakk GT med meg ;)
    Heng deg med på turen nå i mai, så skal vi sammen ta opp igjen gode gamle GT drikkingen 😅
    Ser ut som vi blir en 5 - 6 figurer som skal nedover fra Grenland Lydlaug i år.


    Mvh: Espen L
    Kanskje jeg skal det. Bare dere tolerere en med litt annet "syn" på ting
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Kanskje jeg skal det. Bare dere tolerere en med litt annet "syn" på ting
    Det at vi alle ikke har helt likt syn på alt bare beriker hobbyen er nå blitt min erfaring.
    Viktig og respektere hverandres meninger og hvordan man selv ønsker å ha det i sitt eget system.
    Lytter man med litt åpent sinn så finner man noen kvaliteter i de fleste systemer.
    Verdens mester i hifi er umulig å bli, så like godt å la det ligge 😅
    Vi som treffes på messene i Warszawa og München har det bestandig veldig hyggelig sammen.
    Har heller aldri opplevd at noen er så høye på seg selv og sin egen lyd etter 5 GT at de trenger heise kran får og komme ned igjen :LOL:
    Selv ser jeg på turen som en liten ferie med mye flytende kornprodukter og god mat.
    Hyggelige likesinnende og være sammen med, og mange flotte systemer å lytte til.
    Bare å legge igjen antabus tablettene hjemme og bli med The Shy 😅



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Vi trigges av forskjellige ting, og kompromissene en selv velger er ikke fasit for alle
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Det så veldig fint ut der. Går dere bortover eller nedover? Veldig gode forhold for begge deler på Hovden…
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    410
    Antall liker
    483
    Sted
    Brøttum
    Får vel først takke for at jeg fikk komme og for god mat og bevertningen ellers. :)
    Ble en lang dag, dro hjemmefra kl.06.45 og var hjemme igjen først 23.30.
    Turen var vell verdt det for jeg må jo bare si at Bliesma T34B (med waveguide) og Bliesma M74B i det rommet ditt låter helt fantastisk.
    Bassen sitter som et skudd med overskudd nok til kroppsmassasje om det er ønske for det, ganske vannvittig når volumet ble skrudd på maks.
    Jeg koste meg i rommet ditt med kritiske ører, så dette får ståkarakter fra meg. ;)(y) Du er hjertelig velkommen til Brøttum når jeg får bygget og skrudd meg ferdig. :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Får vel først takke for at jeg fikk komme og for god mat og bevertningen ellers. :)
    Ble en lang dag, dro hjemmefra kl.06.45 og var hjemme igjen først 23.30.
    Turen var vell verdt det for jeg må jo bare si at Bliesma T34B (med waveguide) og Bliesma M74B i det rommet ditt låter helt fantastisk.
    Bassen sitter som et skudd med overskudd nok til kroppsmassasje om det er ønske for det, ganske vannvittig når volumet ble skrudd på maks.
    Jeg koste meg i rommet ditt med kritiske ører, så dette får ståkarakter fra meg. ;)(y) Du er hjertelig velkommen til Brøttum når jeg får bygget og skrudd meg ferdig. :)
    Takker for fine ord.
    Ja det ble en hyggelig dag med mye musikk, litt mat og noen røverhistorier. Likte det du sa om at du ikke hadde så mye å utsette på rommets estetikk, hehe

    Ellers veldig klar for en tur til Brøttum når planene dine materialiserer seg. Har jo fått med meg at du er forholdsvis kresen på lyd og står trygt i dine ønsker. Ganske sikke på at du når et meget bra resultat med det du har samlet av elementer.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn