8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Konfiten fra Norsk Gårdsand går imo milevis utenpå de franske blikkboksene. Ja, jeg synes hele anda derfra er top notch. Jeg lager mye and hjemme, har et par signaturretter. En confit i latinerkvarteret kan være tørr og kjedelig i forhold.

    Min familie bestiller and stadig vekk når vi er på ferie. Confit og bryst. Og de gjør det fordi snd er noe sv det bedte de får hjemme. Den blir alltid sammenlignet med den jeg lager. Og selv om anda smaker så går dommen i min favør. Ja, dette var både selvskryt og den varmeste anbefaling av Norsk Gårdsand.

    … og trøndersodd lagd fra grunnen av er festmat i Orkdalen!
    orkdaln e nå rætt borti her. Har du slækt oppi der ?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    Ut på tur, siden jeg frivillige lot meg kaste ut av min egen hytte.
    Har hele lørdagen her i Bergen uten planer. Noen som vil ha besøk?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Skremt ???

    Rett side av fjellet trekker alltid
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    Det er faktisk en rigg jeg selv kunne tenkt meg å lene øra mot.
    Du altså, med det derre "skulle ha vært å hørt" hehe. Du har lagt opp livet med alt for stamme tøyler. De strekker seg akkurat så mye at bergfinn for et besøk i ny og ne......eller er det maten som trekker litt ekstra der
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Du altså, med det derre "skulle ha vært å hørt" hehe. Du har lagt opp livet med alt for stamme tøyler. De strekker seg akkurat så mye at bergfinn for et besøk i ny og ne......eller er det maten som trekker litt ekstra der

    Du mener noen holder han i for stramme tøyler:sneaky:
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Du altså, med det derre "skulle ha vært å hørt" hehe. Du har lagt opp livet med alt for stamme tøyler. De strekker seg akkurat så mye at bergfinn for et besøk i ny og ne......eller er det maten som trekker litt ekstra der
    Alle barn har rett til å drømme😔
    Uansett! Takk for en oppsummering av livssituasjonen min.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    På lydfronten står jeg fortsatt fast i et skjevt lydbildet med veldig begrenset dybde. Pytt pytt, det spiller da ingen rolle, da jeg selv har gode opplevelser der.


    Ellers går jo VM i snooker mot slutten og jeg ser fram til en god finale mellom kongen og prinsen.

    sullivan vs trump.png
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir en spennde match, selv om Kongen har spillt veldig jevnt og godt. Så tenker det nok blir han som går av med potten. Men skulle han ha en dårlig dag og krompen ha en god dag, så kan det blir veldig veldig spennede. Ser frem til dette
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    I snooker er det lite som skal til for å snu trend, men det er lenge siden jeg har sett Sullivan i den harmoniske balansen han er i for tiden. Og når vi har en Trump som så langt i turneringen, og året generelt, ikke har hatt toppnivået inne, er det lett å helle mot at kongen vil forbli kongen....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I snooker er det lite som skal til for å snu trend, men det er lenge siden jeg har sett Sullivan i den harmoniske balansen han er i for tiden. Og når vi har en Trump som så langt i turneringen, og året generelt, ikke har hatt toppnivået inne, er det lett å helle mot at kongen vil forbli kongen....
    Vi får håpe på en kamp som ligna Trump / Williams
    Den ble spennede etterhvert. Og det er lite som skal til som du sier. Men synes at rekordene til Stephan Hendry må falle snart. Kongen får vel likt antall om han tar Trump.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    Vi får håpe på en kamp som ligna Trump / Williams
    Den ble spennede etterhvert. Og det er lite som skal til som du sier. Men synes at rekordene til Stephan Hendry må falle snart. Kongen får vel likt antall om han tar Trump.
    Stephan Hendry ser på det som en stor ære å dele den rekorden med Ronnie O'Sullivan.

    Håper på en jevn og spennende Match
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    Trenden fortsette på de to rivalene, og det kan se ut som The Rocket har de sjuende VM tittelen et godt stykke ned i lomma.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Trenden fortsette på de to rivalene, og det kan se ut som The Rocket har de sjuende VM tittelen et godt stykke ned i lomma.
    Ser slik ut ja. Hadde litt håp for en spennde match der ei stund. Men så våkna kongen. Må si han spiller og har spillt svært stabilt og godt under hele VM.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    Joda, fikk med meg avslutningen av snooker VM og det var fint å se en så rørt Ronnie O'Sullivan henge rundt halsen på Trump, med sikkert mange godord om fremtidig karriere. Herlige scener :)

    Men det drukner litt i andre hendelser i livet . Har vært en del styr rundt det at min kone har lett for å entre bord og bardisker i lystige lag. Denne gange endte nedstigningen av bardisken med et smell og det ender rett på Notodden sykehus, uten at de finner noe som helst galt. Tok røntgen.
    Hun forklarte at hun hadde store smerte, noe de burde forstått - tårene rant konstant😲.. Hun ble bare spurt om hun slet med psyken, og så dyttet full av "dop"
    Sent hjem etter et døgn, der jeg tok over som hjelpesykepleier. Nesten en uke hjemme uten bedring fikk oss bekymret. Fikk time hos legevakten og derfra ble hun send rett på akuttmottaket Skien. Der ble det konstatert to brudd i bekkenbenet og et i halebenet. Lå der et par dager for så bli sent til Ullevål for nøyere utredning for eventuelt operasjon. Ble forespeilet litt nagling for å stilne smerter, men da det ble fort bedre ble det en ny vurdering. De var veldig klare på at en slik operasjon ikke tok hensyn til nerver og slik, og når hun var blitt såpass mye bedre var hun glad for å slippe. Hentet min fru i går og nå ligger hun under min pleie - bare skryt å få og hun er glad for å være hjemme igjen - det er jeg også.
    Blir nok en lang periode på krykker, men vi ser fremover, og håper hun blir så god som ny igjen:):):):)

    Hifi blir mindre viktig i slike perioder, og det lille jeg har hørt er ikke spesielt spennende - låter dritt egentlig. Psyken og livssituasjonen har stor påvirkning på opplevelsen. Derom er det ingen tvil.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hifi blir mindre viktig i slike perioder, og det lille jeg har hørt er ikke spesielt spennende - låter dritt egentlig. Psyken og livssituasjonen har stor påvirkning på opplevelsen. Derom er det ingen tvil.
    Jepp, noen perioder kan man likegodt ta seg en pause og nå kommer sumaren. Lange gode dager ute - samle opp D-vitanimer til høsten.
    Du får ønske frugan god bedring og det samme til vår venn fra vesten!😘
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God bedring til din kone T. Dette hørtes ikke bra ut
    Godt å høre at hun et hjemme og i dine gode hender. Er det noe spennende på Wright gården i sommer? Er på hytta fra ca 10 til 20 juli. Var veldig hyggelig å besøke dere i fjor og henge sammen med dere bergenseren med følge også.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    God bedring til din kone T. Dette hørtes ikke bra ut
    Godt å høre at hun et hjemme og i dine gode hender. Er det noe spennende på Wright gården i sommer? Er på hytta fra ca 10 til 20 juli. Var veldig hyggelig å besøke dere i fjor og henge sammen med dere bergenseren med følge også.
    Vi satser på en gjentagelse
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.232
    Sted
    Langesund
    To timer i bil satte henne litt tilbake, men er tilbake til greit krykketempo nå. Kun tre minutter på et dobesøk og du kjenner jo trappene her. (y)

    Satser på fult mannskap på konsertkveldene her nede, islendingen har vagt annonsert oppmøte
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Er ingen blodfan men de skal jo være bra live og jeg har aldri hørt de før, så hvorfor ikke?

    Jeg skal vel også ha kommet i lodd til den tid
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn