8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Det så ikke så værst ut det der!

    Men du må si ifra om du trenger nye sko... :p

    God Jul og Godt Nyttår! :D


    Geir Arne
    Regner allerede med slike dager første og andre dag jul, ser veldig lovende ut værmessig og skal opp å "bade"! meg i sol og milevis med flotte løyper:)
    Sier i fra om jeg trenger nye, eller raskere skisko;)

    God Jul!! til deg og dine også
    vær.png
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Da kommer jeg til å sende denne til noen som har utstyret i orden og lager den i 30mm MDF og bruker samme malingen som Bergfinn gjorde på hornene si
    waveguide 11.PNG
     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Bruk en miks av vann og trelim før du kliner på malinga.
    Har funket som gull hos meg.

    Jevn og fin farge som holder i minst 2 år, og det er vel tilstrekkelig i denne hobbyen da annet står for tur før fargen begynner å falme.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Bruk en miks av vann og trelim før du kliner på malinga.
    Har funket som gull hos meg.

    Jevn og fin farge som holder i minst 2 år, og det er vel tilstrekkelig i denne hobbyen da annet står for tur før fargen begynner å falme.
    Spurt noen få om pris på denne i mdf, og det er tydeligvis ikke så mange som har utstyr som lager denne enkelt. Mye arbeide sies det.

    Får denne frest i alu og eloksert i matt sort for mindre utgifter, selv om jobben er gjort på andre siden av kloden. Det er med frakt? skjønne seg på den som kan
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Da røsket jeg av frontgrillen for å finne nøyaktig åpning på wavguide start. Hvor nærme oppheng bør en gå? om det er en tiendels mm klaring eller en halv mm, spiller det en stor rolle? Snickers du har vel en mening.
    Tar ikke sjansen på å måle med et magnetisk skyvelære(meget kraftig magnet som gjerne vil trekke skyvelæret mot domen) så jeg tok et bilde og forstørret opp og målte og dividerte litt. kom til at 39,5mm gir litt klaring.
    Vet det finnes umagnetiske skyvelære, men har ikke det her.
    Her er et bilde så kan dere forstørre måle og dividere. ytre diameter er nøyaktig 104mm
    bliesma uten grill.jpg

    bliesm nærme.jpg
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg klarte var att den måler 38,8 mm
    Men er jo ikke lett å treffe akkurat da.
    Hvis man blåser bildet voldsomt opp treffer mann vel enda mer riktig.
    Så 39,5 høres jo ikke galt ut.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Det jeg klarte var att den måler 38,8 mm
    Men er jo ikke lett å treffe akkurat da.
    Hvis man blåser bildet voldsomt opp treffer mann vel enda mer riktig.
    Så 39,5 høres jo ikke galt ut.
    Når jeg tenker meg om så er det litt skummel da dette bildet er tatt på litt for nære avstand og det blir fordreining i størrelsesforhold i senter og ytterkant av bilde.

    Plastskyvelære er løsningen
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Ring en venn. Var nettopp nede å kjøpte plast-skyvelære ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    29,90 på Jula. Har du tid kan du komme bortom i kveld så vi kan få spikret noen mål. Kan servere litt godlyd + mindre bra kaffe:p
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Ring en venn. Var nettopp nede å kjøpte plast-skyvelære ;)
    Takker for måling og fintegning av waveguide. Det så kult ut når også domen ble plassert i åpningene - skylder en tilbake nå.

    Holder som vanlig det jeg lover og serverte god lyd og lunken 6 timers termoskaffe.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Me too, Her er en måling på hvor mye den forsterker og har lagt inn en linje der er omtrent følsomheten uten. 97db/w.
    Blir mye mer kapasitet/ headroom i det mest krevende diskantområdet og muligheten til å dele mye lavere. Kanskje jeg får tilbake noe av stinget fra AMT'en og samtidig bevare luftigheten fra Satori diskanten
    bliesma med waveguide.jpg
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Hifi-kontoen får ingen tilskudd for tiden og årets budsjett er satt til ti kroner, så da må en ty til salg av liggende utstyr for finansiering av Waveguider til Bliesma T34 diskanten.
    Har akkurat levert et DP EC 502 delefilter hos Petter Dale. Blir hentet av en annen i løp av uken. Håper han blir fornøyd.

    Hørte på veien hjem et EA åpen baffel anlegg på toppen av Drammen, nærmere bestemt Konnerud. Lettbeint og høy kapasitet er alltid gøy. Justert inn etter Hønefosskurven. Noe rusk i starten fikk tankene til å gå litt løpsk, men det odnet seg:)
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Det har du helt rett i. Min filosofi er at lyd fra et punkt er bra. Det jeg har nå er verken fugl eller fisk, men har jobbet inn lyden til ståkarakter- er vel 2 det
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det er vel begrenset utvalg av coax som vil tilfredsstille krav til følsomhet, kapasitet....og kvalitet?

    Eller har det skjedd en del på den fronten?
    Er jo godt utvalg i PA sjangeren med høy spl kapasitet, men er de gode nok for hjemme hifi.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det har du helt rett i. Min filosofi er at lyd fra et punkt er bra. Det jeg har nå er verken fugl eller fisk, men har jobbet inn lyden til ståkarakter- er vel 2 det
    Det er to oppsett jeg har hørt som har karakter 6 hos meg, det ene er ditt det andre er Sluket.
    De er forskjellige men leverer til topp karakter.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Tar det her, selv om det kanskje skulle vært tatt opp i en annen tråd.

    På leten etter smekket i bassen kan frekvensresponsen som treffer maveregionen være en godfaktor i så henseende. Nøytralt?.... nei, men ja takk

    Har et kutt som klart viser det, og er vel litt "over the top" her, men fy og moro det er:)

    Legger ut en måling av frekvensresponsen i ørehøyde (rødt), maveregionen (grønn) og en energimåling av et bassanslag på en plate med George Duke (lilla)

    Denne sitter bra i vomma
    george duke.jpg
     
    Sist redigert:

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Fordøyelseshjelp?
    Bergfinn det har du helt rett i. Var vel mer en slags ønskedrøm av et forslag jeg tenkte kunne passe til en som er over middels opptatt av presisjon i lydbildet. Coaxer er også veldig lite følsomme for delefrekvens mot diskant så lenge man ikke går for altfor bratte filtre.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    14.511
    Sted
    Langesund
    Presisjon i lydbildet er litt mindre i fokus nå i forhold til før. Tonalitet og dynamikk er nå like viktige faktorer.
    Likevel er alle de tre tingene nok på plass til at jeg koser meg.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Hifi-kontoen får ingen tilskudd for tiden og årets budsjett er satt til ti kroner, så da må en ty til salg av liggende utstyr for finansiering av Waveguider til Bliesma T34 diskanten.
    Har akkurat levert et DP EC 502 delefilter hos Petter Dale. Blir hentet av en annen i løp av uken. Håper han blir fornøyd.

    Hørte på veien hjem et EA åpen baffel anlegg på toppen av Drammen, nærmere bestemt Konnerud. Lettbeint og høy kapasitet er alltid gøy. Justert inn etter Hønefosskurven. Noe rusk i starten fikk tankene til å gå litt løpsk, men det odnet seg:)
    "Hønefosskurven" - :cool: så bra ! En egen standard !

    We Like !
    "
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn