8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    God tur å god ferie [emoji2][emoji106]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.423
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da er det på tide å få litt mosjon og varme igjen, så derfor går turen ned til charter-svein sitt mekka. En Bungalow midt i Playa del Inglès. Leiebil er påkrevd da 80% av våkentid er andre steder på øya. Folk er jo neste redde for å si de drar til slike steder, blir jo sett ned på av de som kun oppsøker eksklusive plasser - det kan man jo ikke bry seg om.
    Finner sikkert noen ok turer, litt kaldt øl og noe å spise, og da er en enkel sjel tilfredsstilt i denne omgang - blir omtrent som meg og lyd, skal ikke så mye til for å bli fornøyd


    Den siste er jeg ikke helt sikker på:=) men god tur. Sikkert fortjent.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Da er det på tide å få litt mosjon og varme igjen, så derfor går turen ned til charter-svein sitt mekka. En Bungalow midt i Playa del Inglès. Leiebil er påkrevd da 80% av våkentid er andre steder på øya. Folk er jo neste redde for å si de drar til slike steder, blir jo sett ned på av de som kun oppsøker eksklusive plasser - det kan man jo ikke bry seg om.
    Finner sikkert noen ok turer, litt kaldt øl og noe å spise, og da er en enkel sjel tilfredsstilt i denne omgang - blir omtrent som meg og lyd, skal ikke så mye til for å bli fornøyd


    Den siste er jeg ikke helt sikker på:=) men god tur. Sikkert fortjent.
    Bygd på den enkleste vei for godlyd - så lite forvrengning som mulig - kan også gjøres ennå mye bedre.

    Fortjent og fortjent? Kjerringa har i hvert fall fortjent tur, og jeg er bare med så hun ikke skal gå seg vill:)
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Da er det på tide å få litt mosjon og varme igjen, så derfor går turen ned til charter-svein sitt mekka. En Bungalow midt i Playa del Inglès. Leiebil er påkrevd da 80% av våkentid er andre steder på øya. Folk er jo neste redde for å si de drar til slike steder, blir jo sett ned på av de som kun oppsøker eksklusive plasser - det kan man jo ikke bry seg om.
    Finner sikkert noen ok turer, litt kaldt øl og noe å spise, og da er en enkel sjel tilfredsstilt i denne omgang - blir omtrent som meg og lyd, skal ikke så mye til for å bli fornøyd
    Nå er det en ganske lenge siden jeg har vært der ...men det var en fantastisk musikk bar som alltid spilte knall-musikk så høyt at det kom i interferens med hjerterytmen, meg og min kamerat var der mange ganger og fikk umiddelbar lyst på å kjøre musikkbar i Bergen .... hmmmm lite gå på når jeg ikke engang husker navnet, men du bør besøke den ... :p
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    God tur! Jeg var akkurat på vei til å bestille restplass til samme område i går kveld, men de siste billettene forduftet bokstavelig talt foran øynene mine. Vel vel, blir en uke i Dubai til 10 000kr for fly+hotell for to isteden.
    De siste to årene har jeg vært på Tenerife, Gran Canaria og Dubai på ukesturer og må si at alt har sin sjarm. Har man bil er det ingen unnskyldning for å kjede seg på kanariøyene, det er mye flotte opplevelser man kan oppsøke.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    En dag uten de helt store aktivitetene. lot bilen stå så det ikke var nødvendig å tenke i de baner. Ble konsumert en øl i løp av dagen:confused:
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Da er det på tide å få litt mosjon og varme igjen, så derfor går turen ned til charter-svein sitt mekka. En Bungalow midt i Playa del Inglès. Leiebil er påkrevd da 80% av våkentid er andre steder på øya. Folk er jo neste redde for å si de drar til slike steder, blir jo sett ned på av de som kun oppsøker eksklusive plasser - det kan man jo ikke bry seg om.
    Finner sikkert noen ok turer, litt kaldt øl og noe å spise, og da er en enkel sjel tilfredsstilt i denne omgang - blir omtrent som meg og lyd, skal ikke så mye til for å bli fornøyd
    Uff, da må det virkelig ha vært ræva hos meg sist du var på besøk ;)

    Kos deg på tur! Har mye tid fremover, så slår plutselig på tråden.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Da er det på tide å få litt mosjon og varme igjen, så derfor går turen ned til charter-svein sitt mekka. En Bungalow midt i Playa del Inglès. Leiebil er påkrevd da 80% av våkentid er andre steder på øya. Folk er jo neste redde for å si de drar til slike steder, blir jo sett ned på av de som kun oppsøker eksklusive plasser - det kan man jo ikke bry seg om.
    Finner sikkert noen ok turer, litt kaldt øl og noe å spise, og da er en enkel sjel tilfredsstilt i denne omgang - blir omtrent som meg og lyd, skal ikke så mye til for å bli fornøyd
    Uff, da må det virkelig ha vært ræva hos meg sist du var på besøk ;)

    Kos deg på tur! Har mye tid fremover, så slår plutselig på tråden.
    Du liker mye mer stigning nedover en jeg gjør. Det har med smak og behag å gjøre

    Ring gjerne på, det ser jeg fram til
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Da er det på tide å få litt mosjon og varme igjen, så derfor går turen ned til charter-svein sitt mekka. En Bungalow midt i Playa del Inglès. Leiebil er påkrevd da 80% av våkentid er andre steder på øya. Folk er jo neste redde for å si de drar til slike steder, blir jo sett ned på av de som kun oppsøker eksklusive plasser - det kan man jo ikke bry seg om.
    Finner sikkert noen ok turer, litt kaldt øl og noe å spise, og da er en enkel sjel tilfredsstilt i denne omgang - blir omtrent som meg og lyd, skal ikke så mye til for å bli fornøyd
    Uff, da må det virkelig ha vært ræva hos meg sist du var på besøk ;)

    Kos deg på tur! Har mye tid fremover, så slår plutselig på tråden.
    Du liker mye mer stigning nedover en jeg gjør. Det har med smak og behag å gjøre

    Ring gjerne på, det ser jeg fram til
    Har blitt mer konservativ i det siste jeg også. Tror det har med at jeg ikke har det dedikerte rommet lengre eller stereo generelt selv lengre og har hørt for mye på referanse IEM'ene mine.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Ikke mye spennende så da blir det et bilde av en golfbane. Den lyste fint opp i et ellers ganske grått landskap/vær.

    Ikke funnet så mye spennende mat heller, og kvelden byr vel ikke på det aller mest spennende heller. Stedets beste chateaubriand holder godt for en ekte kjøtteter.
    Bilder av maten kommer, Roda
    golfbane.jpg
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Kos dere! Har litt lyd å vise frem når du er tilbake :)
    Jeg er på jobb i Larvik, fredag/lørdag plass til 2?
    Førstkommende fredag blir kanskje litt travelt for meg, er hjemme litt etter kl.20.00, men er du i Larvik på lørdagskvelden også?
    Passer bare fredagskvelden får du ss alene, hvis det passer for emo da.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Vet det er en del som bruker Audiolense og Lynx Aurora.
    Er litt forskjellige buffer-innstillinger på lydkortet og avspillingsprogrammet JRiver.
    Er det noen oppskrift som gir lettere USB flyt enn andre. Letter oppgaver mindre støy og svartere bakgrunn er noen påstander.
    Her er noen bilder.
    De to første er JRiver innstillinger, de tre neste er lydkortet.
    buffer 1.jpg

    buffer 2.jpg

    buffer 3.jpg

    buffer 4.jpg

    buffer 5.jpg
     
    Sist redigert:

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Du må nesten justere dette ut fra filteret som brukes. Hadde det vært slik at det fantes en løsning så hadde vi ikke hatt valgene
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Sånn blir da waveguiden. Profilen er sirkuler. Har vel sjelden sett en waveguide som roter til så lite oppe i frekvense
    waveguide 3.jpg



    Måling av diskanten i waveguide i en baffel på 22cm bredde. Mine høyttalere har bredde på 23 cm.

    Fra 0 til 100 grader og 20 grader er markert med litt tykkere strek
    bliesma 5.jpg


    Her er en måling av diskanten uten waveguide og vi kan se sånn ca hvor mye den hjelper til i det nedre området.
    bliesma 7.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Ikke sikker på at jeg vil høre det heller. Det burde jeg ikke kunne som 64 årig om få uger.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Tok motet til meg og bestilte. Ble vel nesten 9k ferdig inn. Sist gang solgte(nesten gibort pris) jeg amt'en før jeg fikk testet Satorien, ikke det at jeg hadde flyttet amt'en tilbake.... Denne gangen venter jeg med å selge satorien før den nye er testet. Og kanskje kan den bare tre inn som ambience diskant.
    Håpet er jo å få i både pose og sekk, det beste av Beymaen og Satorien - har troen:)
     
    Sist redigert:

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    272
    Antall liker
    496
    Spændende at du trykkede på købe knappen. Waveguiden vil helt sikkert give lidt mere krop og fylde, der hvor mange domer kan lyde lidt presset, når man trykker lidt på pedalen. Du vil sikkert også kunne dele lidt laver ca. 2-2.5khz. Dine Morel mellemtoner begynder at beame ved ca. 2khz og er ikke sikker på de har samme hurtige transient response og transparens, som en super tunet high-end diskant. Givetvis noget at hente der, eftersom vi alle jo prøver at hive de sidste lydgodter ud af vores systemer :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Hadde sett for meg deling ned mot 2,2khz, så dine antagelser stemmer bra overens med mine tanker. Ja dette tror jeg vil løfte lyden et lite hakk
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.423
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skal ha for att du prøver alt.
    Det var IKKE negativt ment, bare så det er sagt.
    Du har vel sjeldent gått sideveis, i så tilfelle er det til siden å frem;=)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    Skal ha for att du prøver alt.
    Det var IKKE negativt ment, bare så det er sagt.
    Du har vel sjeldent gått sideveis, i så tilfelle er det til siden å frem;=)
    Siste krampetrekning for å få de aluminiumsklumpene til å spille så optimalt som mulig. Prøver å holde hornfantasiene i sjakk, og da bør ikke hesten virre rundt som Magnus sin.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Langesund
    En gjettekonkurranse på hvilken lyde dette stammer fra. Lyden er kort
    Egentlig en fin test på om det er balanse og sammenheng oppover i diskanten, siden de fleste har hørt lyden og har en formening om hvordan den skal høres ut.
    Det er en som ikke har stemmerett og han vet det selv.
    Damien.PNG
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn