8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Oppsummeringen for helgen må være at lyd skal være moro, og at vi har hørt tre forskjellige anlegg som sikkert passer midt i blinken for noens preferanser
    Det som også står helt klart fram er at alle anleggene spiller som nettopp det, anlegg
    Virkelighet er nå virkelighet.
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    274
    Antall liker
    498
    Inne i B&O butikken blir vi møtt av unge dresskledde menn som er middels interessert i å yte service ovenfor to raringer fra Norge.
    Får etter hvert noen kutt på Beolab 90.
    Spiller stort og kraftfullt, men likevel ikke så veldige engasjerende. Plutselig har de ikke mer tid for oss.

    Hornene over var i hvert fall engasjerende å høre på, og foten gikk. Litt slank klangbalanse etter min smak, men aldri slitsomt. Et høyttalersystem vi kunne tenkt å høre mer på, men plutselig får eieren klusset til noe på pc'en og lyden kollapser.
    Mulig jeg kommer med litt mer når jeg har samlet inntrykkene litt mer
    Over og ut - nå er det snart på tide med litt rødvin
    Tak for besøget i garagen i går, det var hyggeligt (indtil jeg fik trykket på et eller andet som ændrede lyden:rolleyes:) Jeg er enig i din betragtning, at det var en lidt slank udgave i fik i går. Ved lidt nærmere granskning af den ERB filter funktion jeg bruger i DRC Designer, viser det sig at i bassen er tids vinduet kun er 65 msek, dvs at den korrigering der bliver lavet, ikke bliver så kraftig. Dog kan jeg godt lide den måde ERB behandler toppen på, da jeg synes at de andre filter funktioner (soft, minimal normal og strong) har en tendens til at korrigere for meget i toppen. Så en løsning ville være at kombinere ERB og normal. Så ville man få stram dynamisk bas med den luftige top. So what to do?:confused: Det viser sig heldigvis at REW har en merge funktion, således at to kurver kan lægges sammen ved en overgangs frekvens man selv kan definere. Så ved at bruge et normal filter i bassen, som har et tidsvindue på 500 msek og merge det med ERB filter, får jeg det bedste fra begge verdener (synes jeg). Nu er bassen dyb, stram og dynamisk.

    Det er derfor det er rart at få besøg af andre lyd / musik interesserede, ud over det er hyggeligt, så kan man få fakta tjekket sin lyd:)

    MVH Sebastian
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Inne i B&O butikken blir vi møtt av unge dresskledde menn som er middels interessert i å yte service ovenfor to raringer fra Norge.
    Får etter hvert noen kutt på Beolab 90.
    Spiller stort og kraftfullt, men likevel ikke så veldige engasjerende. Plutselig har de ikke mer tid for oss.

    Hornene over var i hvert fall engasjerende å høre på, og foten gikk. Litt slank klangbalanse etter min smak, men aldri slitsomt. Et høyttalersystem vi kunne tenkt å høre mer på, men plutselig får eieren klusset til noe på pc'en og lyden kollapser.
    Mulig jeg kommer med litt mer når jeg har samlet inntrykkene litt mer
    Over og ut - nå er det snart på tide med litt rødvin
    Tak for besøget i garagen i går, det var hyggeligt (indtil jeg fik trykket på et eller andet som ændrede lyden:rolleyes:) Jeg er enig i din betragtning, at det var en lidt slank udgave i fik i går. Ved lidt nærmere granskning af den ERB filter funktion jeg bruger i DRC Designer, viser det sig at i bassen er tids vinduet kun er 65 msek, dvs at den korrigering der bliver lavet, ikke bliver så kraftig. Dog kan jeg godt lide den måde ERB behandler toppen på, da jeg synes at de andre filter funktioner (soft, minimal normal og strong) har en tendens til at korrigere for meget i toppen. Så en løsning ville være at kombinere ERB og normal. Så ville man få stram dynamisk bas med den luftige top. So what to do?:confused: Det viser sig heldigvis at REW har en merge funktion, således at to kurver kan lægges sammen ved en overgangs frekvens man selv kan definere. Så ved at bruge et normal filter i bassen, som har et tidsvindue på 500 msek og merge det med ERB filter, får jeg det bedste fra begge verdener (synes jeg). Nu er bassen dyb, stram og dynamisk.

    Det er derfor det er rart at få besøg af andre lyd / musik interesserede, ud over det er hyggeligt, så kan man få fakta tjekket sin lyd:)

    MVH Sebastian
    Nu rart når lyden falder på plads. At der skulle et par Nordmænd til siger jo bare noget om nordmændene forståelse og indsigt for at reproducere Lyd /musik.
    Jeg må stærkt overveje at invitere nogle Nordmænd. Gider ikke mere at bruge tid på alt den justering optimering osv osv... Nej nu må det være slut
    Nordmænd :) :) :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Sebastian har stålkontroll på dette uten vår hjelp.
    Spilte forrykende dette, men med det lille ankepunktet om at nivået over og under 400 Hz. Alt under ville jeg hatt noen få db opp. Dette er kunn mine preferanser:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Er på 6 timen foran anlegget nå og det blir bare bedre og bedre:). Tok litt tid og få ut det danske slagget som hadde samlet seg;) Energinivået mellom 5 og 500 hz er på et annet nivå her. Mørkt og noe ullent ville nok førsteinntrykket til våre venner vært og det hadde vel bare vært hyggelig. Fint med en egen og unik smak.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Avslutter med denne. Ganske spesielt opptak.
    Blues Basement ‎– Where The Eagle Flies. Unplugged
    blues base.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Hvor ofte hører du rigtige instrumenter i nærfelt uden forstærkning SHY. Man får et chok. Det er helt anderledes end forstærket lyd.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Hvor ofte hører du rigtige instrumenter i nærfelt uden forstærkning SHY. Man får et chok. Det er helt anderledes end forstærket lyd.
    Det er ikke så veldig ofte, men ofte nok til at jeg mener å huske ca hvordan slikt låter.
    Men kjenner andre som har ganske høye tanker om denne lyden som er så heldig å oppleve ekte instrumenter ti timer daglig.
    Kan jo sende et spørsmål tilbake.
    Kan du fortelle meg hvordan du opplever energien i grunntoneområdet på slike hendelser?
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Det jeg hørte hos Sven forleden var milevidt fra uforstærket live lyd. Jeg var ganske forfærdet over hvor dårligt det lød. Men som dere sagde så var det kanskje bare musikmaterialet. Det har aldrig lydt så dårligt hos ham før.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Det jeg hørte hos Sven forleden var milevidt fra uforstærket live lyd. Jeg var ganske forfærdet over hvor dårligt det lød. Men som dere sagde så var det kanskje bare musikmaterialet. Det har aldrig lydt så dårligt hos ham før.
    Sikkert de nye kablenes skyld;). Satt ikke du bare bakerst på høyre side og hørte et par ganske kjedelige sanger, og med noen øl innabords? Dine inntrykk fra den kvelden tror jeg ikke er mye verdt. Jeg opplevde i hvert fall bra lyd fra midten foran, så får heller du prøve disse lyden for at vi skal se dumme ut - kan jo hende du lykkes;)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Jeg havde ikke drukket øl nej. Jeg drak en da jeg kom. Men ok jeg stoler så på hvad du siger at det var materialet som blev spillet. Jeg har ikke hørt det før. Jeg prøver ikke å få nogen til at se dumme ud. Kunne jeg ikke drømme om. Kan godt lytte selv om jeg drikker en øl.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hei igjen Svend P, og nok en gang, mange takk for en meget hyggelig aften, og at du tok i mot oss.

    Skal ikke utbrodere så mye om lyden da det er ganske unødvendig. Det spilte bare ganske enkelt, slik det skal i mine ører. Noen innvendinger i begynnelsen ble gjort til skamme ved å flytte sittegruppen litt til høyre - kanskje 6-7 cm.
    Det spilte tørt og meget detaljert nedover og utfoldet seg nøytralt og troverdig på all den musikken vi ble servert - meget bra

    Voksen hifi på øverste hylle

    Kino opptar meg ikke så veldig, men denne gjorde også et meget godt inntrykk.

    Kommer gjerne igjen.

    Tor
    Tak for de pæne ord.
    Som jeg har skrevet andet sted, så har forbindelsen til min projektor ikke virket, og det har betydet, at Marantz AV8805´s indstillinger er blevet slettet. Den har jo korrigeret præcist for lydstyrken i venstre og højre højttalere. jeg har samtidig rykket lidt rundt med biografstolene og desværre fik jeg fjernet det træ, der var under de bagerste sæder, så Drossel har siddet alt for lavt. Det giver jo mindre diskant niveau, og dermed mindre dynamik. Marantz AV8805 giver en bedre lyd, når man bruger systemet. Det er selvfølgelig et led mere i forhold til ren stereo. En ekstra udfordring, men til gengæld er det nemt at bruge en stor subwoofer til stereo, og en 18 tommer kan jo noget som 8 tommere ikke kan. The Shy har så 24 tommere, der så nok kan en del mere.

    Sjovt nok, sidder Drossel selv for lavt hos sig selv, efter min mening, som jeg har påpeget for ham adskillige gange... :D :cool:

    Drossel har nok mere dynamik end jeg har, og jeg har til gengæld en bedre fornemmelse af rummet i optagelsen.

    Da Roald besøgte mig for 4 år siden, manglede han lidt bas niveau under 60 - 70 hetz, men det var til synende ladende i orden denne gang. I hvertfalt synes jeg, at der var enighed om, at Diane Krall på "Love Scenes" og nummer 11 My love is, hvor der knipses og hvor den kontrabas bare stod så flot og naturlig. Jeg har ofte hørt kontrabas, da en jeg kender netop spillede kontrabas. Diana Krall er brugt meget tidligere på messer, fordi det er rart for øregagen, men det er jo ikke super dynamisk Drossel.

    Jeg er overbevist om, at mine nye strømkabler giver en forøgelse af dynamikken og en mere realistisk lyd.

    Tidligere stod mine højttalere mere præcist, men jeg har forøget afstanden imellem dem, for at få plads til de 4 effektforstærkere, der står på fronten. Stereo og surround er jo et kompromis. Mit bord til at bære centerhøjttaleren, bruger jeg fliser, og de skal erstattes af træ for at give lidt mere plads , så de kan komme en anelse tættere igen.

    Man vil jo gerne have, at det hele spiller som det skal, når man får kritiske gæster, og lidt øv, hvis noget ikke lige er som det skal være. Men næste gang spiller det endnu bedre, og jeg har forhåbentligt fået Modifix til at bygge en ekstra subwoofer, for to må være bedre end en, selvom jeg ikke på nogen måde tror, at kunne hamle op med Jeres mange basenheder, men kan det gengive en kontrabas realistisk er det ikke værst..

    Drossel mangler dynamik, og jeg tror, at det skyldes det store lærred. Lærredet er lydtransparent, men der er placeret et sort stykke stof, og det sluger jo lyd. Min erfaring fra tidligere er, at da jeg begyndte med SMT Svanø Akustik diffusere og jeg købte 10 styk Pap-wings og lånte to V-wings. De to V-wings blev først sat imellem fladskærmen og front højttalerene. De forøgede dynamikken tydeligt, men blev brugt andet sted i stedet for, der gav endnu mere. men så må det absorberende materiale forringe dynamikken. Min mening er, at gøre lærredet noget mindre og fjerne det sorte stof bag lærredet helt eller delvist.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Hei igjen Svend P, og nok en gang, mange takk for en meget hyggelig aften, og at du tok i mot oss.

    Skal ikke utbrodere så mye om lyden da det er ganske unødvendig. Det spilte bare ganske enkelt, slik det skal i mine ører. Noen innvendinger i begynnelsen ble gjort til skamme ved å flytte sittegruppen litt til høyre - kanskje 6-7 cm.
    Det spilte tørt og meget detaljert nedover og utfoldet seg nøytralt og troverdig på all den musikken vi ble servert - meget bra

    Voksen hifi på øverste hylle

    Kino opptar meg ikke så veldig, men denne gjorde også et meget godt inntrykk.

    Kommer gjerne igjen.

    Tor
    Tak for de pæne ord.
    Som jeg har skrevet andet sted, så har forbindelsen til min projektor ikke virket, og det har betydet, at Marantz AV8805´s indstillinger er blevet slettet. Den har jo korrigeret præcist for lydstyrken i venstre og højre højttalere. jeg har samtidig rykket lidt rundt med biografstolene og desværre fik jeg fjernet det træ, der var under de bagerste sæder, så Drossel har siddet alt for lavt. Det giver jo mindre diskant niveau, og dermed mindre dynamik. Marantz AV8805 giver en bedre lyd, når man bruger systemet. Det er selvfølgelig et led mere i forhold til ren stereo. En ekstra udfordring, men til gengæld er det nemt at bruge en stor subwoofer til stereo, og en 18 tommer kan jo noget som 8 tommere ikke kan. The Shy har så 24 tommere, der så nok kan en del mere.

    Sjovt nok, sidder Drossel selv for lavt hos sig selv, efter min mening, som jeg har påpeget for ham adskillige gange... :D :cool:

    Drossel har nok mere dynamik end jeg har, og jeg har til gengæld en bedre fornemmelse af rummet i optagelsen.

    Da Roald besøgte mig for 4 år siden, manglede han lidt bas niveau under 60 - 70 hetz, men det var til synende ladende i orden denne gang. I hvertfalt synes jeg, at der var enighed om, at Diane Krall på "Love Scenes" og nummer 11 My love is, hvor der knipses og hvor den kontrabas bare stod så flot og naturlig. Jeg har ofte hørt kontrabas, da en jeg kender netop spillede kontrabas. Diana Krall er brugt meget tidligere på messer, fordi det er rart for øregagen, men det er jo ikke super dynamisk Drossel.

    Jeg er overbevist om, at mine nye strømkabler giver en forøgelse af dynamikken og en mere realistisk lyd.

    Tidligere stod mine højttalere mere præcist, men jeg har forøget afstanden imellem dem, for at få plads til de 4 effektforstærkere, der står på fronten. Stereo og surround er jo et kompromis. Mit bord til at bære centerhøjttaleren, bruger jeg fliser, og de skal erstattes af træ for at give lidt mere plads , så de kan komme en anelse tættere igen.

    Man vil jo gerne have, at det hele spiller som det skal, når man får kritiske gæster, og lidt øv, hvis noget ikke lige er som det skal være. Men næste gang spiller det endnu bedre, og jeg har forhåbentligt fået Modifix til at bygge en ekstra subwoofer, for to må være bedre end en, selvom jeg ikke på nogen måde tror, at kunne hamle op med Jeres mange basenheder, men kan det gengive en kontrabas realistisk er det ikke værst..

    Drossel mangler dynamik, og jeg tror, at det skyldes det store lærred. Lærredet er lydtransparent, men der er placeret et sort stykke stof, og det sluger jo lyd. Min erfaring fra tidligere er, at da jeg begyndte med SMT Svanø Akustik diffusere og jeg købte 10 styk Pap-wings og lånte to V-wings. De to V-wings blev først sat imellem fladskærmen og front højttalerene. De forøgede dynamikken tydeligt, men blev brugt andet sted i stedet for, der gav endnu mere. men så må det absorberende materiale forringe dynamikken. Min mening er, at gøre lærredet noget mindre og fjerne det sorte stof bag lærredet helt eller delvist.
    Ingen grunn til å komme med en hel haug med unnskyldninger på at ikke alt var optimalt. Selvfølgelig noe å pirke på men på andre punkter meget bra. Hvis ikke Drossel tok en lytteseanse på noe mer dynamisk musikk i ss, synes jeg hans uttalelser må vektes lavt.

    Synes du bør dra fram mikke å ta noen målinger. Ganske sikker på en del uro i området 100-300Hz. Sier dette på grunn av at enkelte trommer var farlig tynne i lyden. Diskanten hadde jeg også sett meg rundt etter en erstatning for - det er vel også i planene framover:)

    Skulle Danmark være et mål i framtiden tar jeg gjerne en tur til.

    Tor
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg får gjort en måling af rummet, The Shy. Derefter bliver Marantz sat til at gøre en rumkorrektion. Derefter en ny måling af rummet. :D

    Jeg håber at se jeg igen og næste projekt for mig er kraftigere installationskabler, vægkontakter og afbryder. Og måske senere en ekstra subwoofer. Kan dog aldrig blive dit niveau.

    Det var ikke ment som undskyldninger, men snarere lidt selvreflekterende. Jeg har aldrig haft så god dynamik før og det skyldes de nye net kabler, der lige giver det sidst... :D
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Jeg får gjort en måling af rummet, The Shy. Derefter bliver Marantz sat til at gøre en rumkorrektion. Derefter en ny måling af rummet. :D

    Jeg håber at se jeg igen og næste projekt for mig er kraftigere installationskabler, vægkontakter og afbryder. Og måske senere en ekstra subwoofer. Kan dog aldrig blive dit niveau.

    Det var ikke ment som undskyldninger, men snarere lidt selvreflekterende. Jeg har aldrig haft så god dynamik før og det skyldes de nye net kabler, der lige giver det sidst... :D
    Alltid på utbedringens vei, sånn er det her også. Mye sideveis forflytting og noe framover. Emokid var en kort tur innom og ga tommel opp i dag.

    Tenkte ikke så mye på dynamikken når jeg hørt hos deg. Vi var generelt på lavt volum og da mener jeg det går greit i de fleste tilfeller. Skal det låte dynamisk kan en ikke komme utenom det å ha et dynamisk spor. Bestemmer vel 99 prosent på lavt volum.
    Spilte spor 10 - Laundromat Blues, fra artisten Tab Benoits plate "Standing On The Bank" for besøket - tror det opplevdes dynamisk nok:)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg får gjort en måling af rummet, The Shy. Derefter bliver Marantz sat til at gøre en rumkorrektion. Derefter en ny måling af rummet. :D

    Jeg håber at se jeg igen og næste projekt for mig er kraftigere installationskabler, vægkontakter og afbryder. Og måske senere en ekstra subwoofer. Kan dog aldrig blive dit niveau.

    Det var ikke ment som undskyldninger, men snarere lidt selvreflekterende. Jeg har aldrig haft så god dynamik før og det skyldes de nye net kabler, der lige giver det sidst... :D
    Alltid på utbedringens vei, sånn er det her også. Mye sideveis forflytting og noe framover. Emokid var en kort tur innom og ga tommel opp i dag.

    Tenkte ikke så mye på dynamikken når jeg hørt hos deg. Vi var generelt på lavt volum og da mener jeg det går greit i de fleste tilfeller. Skal det låte dynamisk kan en ikke komme utenom det å ha et dynamisk spor. Bestemmer vel 99 prosent på lavt volum.
    Spilte spor 10 - Laundromat Blues, fra artisten Tab Benoits plate "Standing On The Bank" for besøket - tror det opplevdes dynamisk nok:)
    Super med tomlen op med dit anlæg. :D

    Jeg sad og lyttede til musik, og når jeg rejste mig op, gik lyden væk et My øjeblik. Så rørte jeg et apparatet, og fik stød. Statisk stød. Jeg undrede mig og det måtte undersøges. Hvad havde jeg gjort! Jo jeg havde monteret en Duelund strømspole, The Black Hole, efter mit Pro-Ject drev. For at fjerne støj, så det ville være supert, når der kom gæster. Den blev taget væk, og problemet var løst.

    Men hov, dynamikken er tilbage. Så Drossel havde alligevel lidt ret. :( Utroligt! Et drev bruger da ikke særligt meget strøm. Jeg synes, at jeg var nød til at skrive det her...

    Små skridt frem. Store skridt frem og nogle gange tilbage.

    Ingen nye net kabler siden i fredags...
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Driver med mye rart dere:) Endret target jeg, målbart så det holder(1db) det må kalles sjumilssteg;)
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Jeg får gjort en måling af rummet, The Shy. Derefter bliver Marantz sat til at gøre en rumkorrektion. Derefter en ny måling af rummet. :D

    Jeg håber at se jeg igen og næste projekt for mig er kraftigere installationskabler, vægkontakter og afbryder. Og måske senere en ekstra subwoofer. Kan dog aldrig blive dit niveau.

    Det var ikke ment som undskyldninger, men snarere lidt selvreflekterende. Jeg har aldrig haft så god dynamik før og det skyldes de nye net kabler, der lige giver det sidst... :D
    Alltid på utbedringens vei, sånn er det her også. Mye sideveis forflytting og noe framover. Emokid var en kort tur innom og ga tommel opp i dag.

    Tenkte ikke så mye på dynamikken når jeg hørt hos deg. Vi var generelt på lavt volum og da mener jeg det går greit i de fleste tilfeller. Skal det låte dynamisk kan en ikke komme utenom det å ha et dynamisk spor. Bestemmer vel 99 prosent på lavt volum.
    Spilte spor 10 - Laundromat Blues, fra artisten Tab Benoits plate "Standing On The Bank" for besøket - tror det opplevdes dynamisk nok:)
    Super med tomlen op med dit anlæg. :D

    Jeg sad og lyttede til musik, og når jeg rejste mig op, gik lyden væk et My øjeblik. Så rørte jeg et apparatet, og fik stød. Statisk stød. Jeg undrede mig og det måtte undersøges. Hvad havde jeg gjort! Jo jeg havde monteret en Duelund strømspole, The Black Hole, efter mit Pro-Ject drev. For at fjerne støj, så det ville være supert, når der kom gæster. Den blev taget væk, og problemet var løst.

    Men hov, dynamikken er tilbage. Så Drossel havde alligevel lidt ret. :( Utroligt! Et drev bruger da ikke særligt meget strøm. Jeg synes, at jeg var nød til at skrive det her...

    Små skridt frem. Store skridt frem og nogle gange tilbage.

    Ingen nye net kabler siden i fredags...
    Hmm

    Du har vel ikke monteret strømspolen efter værket men før. Men Sven jeg tillader mig at mene at du har fyldt rummet med alt for meget diffusion og for mange højttalere. Rummet er blevet for dødt/dæmpet.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Driver med mye rart dere:) Endret target jeg, målbart så det holder(1db) det må kalles sjumilssteg;)
    Det skal vel holde 0.1 DB? Kidding ������
    Er nok ikke på nivå med de som hører så små forandringer;).

    Her er ny target, som også prøves ut av emokid. Sjelden det kan kopieres target fra oppsett til oppsett, men denne funker ganske bra hos begge skjønte jeg. Ytterflanker må jo forandres individuelt for hvert oppsett da det er en stor fordel å lage target der følger så nøyaktig oppsettet og kalibreringsprosedyrens glatting.
    target 7777 (2).jpg
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.259
    Antall liker
    4.423
    Torget vurderinger
    0
    Driver med mye rart dere:) Endret target jeg, målbart så det holder(1db) det må kalles sjumilssteg;)
    Det skal vel holde 0.1 DB? Kidding ������
    Er nok ikke på nivå med de som hører så små forandringer;).

    Her er ny target, som også prøves ut av emokid. Sjelden det kan kopieres target fra oppsett til oppsett, men denne funker ganske bra hos begge skjønte jeg. Ytterflanker må jo forandres individuelt for hvert oppsett da det er en stor fordel å lage target der følger så nøyaktig oppsettet og kalibreringsprosedyrens glatting.
    Vis vedlegget 556336
    En liten heving opp til 7 hz ser jeg. :D:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Og denne drossel, den bør du prøve på anlegget ditt. Gjør seg nok best med litt varme i lyden.

    Spilte platen her fra A til Å uten at det gikk helt galt. Må vel innrømme at jeg har hørt mer ørevennlig lyd, men på lavt volum gikk det faktisk ganske greit - kul musikk:)
    mantra.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.230
    Og denne drossel, den bør du prøve på anlegget ditt. Gjør seg nok best med litt varme i lyden.

    Spilte platen her fra A til Å uten at det gikk helt galt. Må vel innrømme at jeg har hørt mer ørevennlig lyd, men på lavt volum gikk det faktisk ganske greit - kul musikk:)
    Vis vedlegget 556421
    Tør jeg ikke spille. Skal arbejde med min nye pre. Vildt meget hul igennem men for analytisk. Skal købe bedre signal kondensatorer.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.639
    Antall liker
    14.614
    Sted
    Langesund
    Tok en ny gjennomhøring av denne i morges. Er ganske godt arbeidet og mastre så massiv lyd og likevel at det er ganske enkelt å følge alle instrumentene. Stemmen står meget kart og tydelig fram. Favoritt er foreløpig "Civilized Man"

    Hva er DR/ Crest faktor på en slik plate mon tro?

    Fant noen andre på DR basen, og de er ikke all verden - mye rødt
    shelter.jpg
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    274
    Antall liker
    498
    Tor, nu har jeg læst lidt på tråden og om tilblivelsen af dit system. Må indrømme jeg ikke rigtig fik fat i, hvor stor skala vi her taler om, da du viste et billede af det, da du var på besøg. Det er BIG thumbs up herfra :) Er sikker på lyden er i særklasse, med alt det arbejde du har lagt i det og med DRC som icing on the cake.

    Af og til har jeg arbejde i Frederikshavn i Nordjylland. Det kunne være fedt at komme og besøge dig og dit mægtige system en dag :D

    MVH Sebastian
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn