8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg har fått de PM'ene jeg også Tor, sårende at folk dømmer utenifra. Men det er stort sett misunnelse og drevet av narssisme, folk flest er godt over gjennomsnittet hyggelige her inne. Men jeg ser greia, nyt pausen og fred og ro. Snakkes
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.237
    Antall liker
    6.370
    Kjipt, Tor. Godt du er så lokal at jeg bare kan svinge innom eller invitere på en lytt:)

    Uansett, litt konkurranse i denne hobbyen trenger ikke å være negativt, hvertfall ikke blandt DIYerne som legger teknisk innsats og kunnskap til grunn for hvordan anlegget spiller. Og, om man ikke tåler å høre at noen liker et annet anlegg bedre enn sitt eget kan man ta seg en jævlig svær bolle. Jeg blir like provosert hver gang det viser seg at de værste dramahønene er godt voksne mannfolk. Skjerpings.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.237
    Antall liker
    6.370
    For å klargjøre var ikke siste innlegg der myntet på 8x12, men den eller de/mentaliteten som skaper denne gnissinga.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.445
    Antall liker
    8.606
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    hobbyen skaper i alle fall engasjement :rolleyes:
    Men trist når det blir på denne måten.
    Ikke sunt for sentralen i sin helhet at slikt skjer.
    Er ikke sint men skuffet på de som holder på med slikt.

    Steinar.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det er dessverre noen som oppfører seg som 14-åringer så snart de får et tastatur mellom fingrene.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Har lenge hatt en følelse av et veiskille, i forhold til min tid her på sentralen, er nærstående. Nok er nok og dråpen kom da jeg fra en kjent bruker fikk antydninger om at han opplevde meg som en som var her inne for å konkurrere om best lyd. Det kan sikkert virke sånn, men siden jeg har dysleksi og har vanskelig for og ordlegge meg med lange utredninger og slikt, har jeg ønsket, på en enkel måte, å vise hva jeg har fått til. Med masse målinger, bilder, enkle forklaringer og en del hjemmebesøk. Kanskje det har vært en liten konkurranse opp i det hele:) Håper det har gledet noe.

    Kommer nå til å logge av hele greiene, i hvert fall for en periode, så det vil bli dårlig med dokumentasjon på ferdigstillingen av det jeg har begynt på.

    På gjensyn!

    Mvh
    Tor
    Ta løpefart, d**t i misunnelsesmafiaen, og vær deg selv! Vi har mange fargeklatter her inne, og tilsammen utgjør vi en elskelig regnbue!
    Selvsagt "konkurrerer" vi om best mulig lyd, men på hver enkelts individuelle mulighet (både pekuniært, arealmessaig, WAF-messig og annet).
    Der èn fokuserer på skjelettraslende dyp-hz, ser andre etter den sarteste Vivaldi-utklinging i sitt anlegg. Vi alle ønsker det en selv anser som sitt ideal realisert i egen stue, og (fordi vi ikke er annet enn kontaktsøkende, stammetilhørende mennesker) vil gjerne søke aksept hos likesinnede på det man har dedikert tid & penger på. Den som kritiserer din vei til ditt Nirvana har enten fullstendig misforstått meningen med individualitet - eller selv ikke evner å fullføre det du står for.

    Gjør som Severin - snu. Ingen skam! Det signaliserer noe helt annet, nemlig STYRKE!

    Cheers!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.237
    Antall liker
    6.370
    ...eller oppføre seg som en fjortis på skolefest.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Som emokid skriver, godt vi er lokale når det først ender slik. De fleste på Østlandet vet jo når dette systemet er oppe og går allikevel. Richters skala sladrer om sånt. Stå på Tor Arne, har ikke følgt nøye med i det siste og har ikke sett hva som har skjedd men når nok er nok så er det det. Velkommen tilbake når det måtte passe!
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.430
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Synd at du hopper av karusellen. Jeg har ikke kommentert i tråden. Men jeg har lest mye her. fundert litt i etterkant.
    Lært en god del. Og ikke minst kosa meg med tråden.
    Som jeg også har gjort med mange andre tråder her inne på forumet. Mange flinke folk her.
    Nå trur ikke jeg at du hopper av pga en sleivpassning. Men alle kan gå lei.
    Jeg er nå engang en så stor egoist. At jeg håper du hopper på igjen. Slik at jeg kan lese og lære mer i fremtiden :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.903
    Antall liker
    10.779
    Torget vurderinger
    10
    Tor kom med usminkede men velfunderte tilbakemeldinger hos meg basert på erfaring og ikke synsing.
    Satte pris på det selv om det svei litt he he.
    Vil gjerne ha de godt trente øra på besøk igjen :D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.369
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ha ha
    har vel fått litt feedback selv og, men tåler det vel ofte bedre enn de som ikke er berørt selv?
    ofte er det jo noe i slik tilbakemelding, selv om man ikke nødvendigvis er helt enig i alt
    trikset er vel å bruke innspillene for å utforske mulighetene for forbedring, og da etter egen smak...
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hva har skjedd 8x12_tom dette var utrolig trist og lese , jeg fikk ikke med meg alt men har noe sendt deg pm og plaget deg , du er ikke alene om og blitt plaget skal jeg fortelle deg. Siden jeg ordnet meg profil inne på av forum har jeg blitt sett ned på hakket på og plaget , og jeg forlot skuta på av forum og kom inn hit. Har også vert litt fram og tilbake med meg her inne også da denne person/personene som trur di er mafia her inne kom etter , jeg vil ikke nevne noe navn men en ting kan jeg si en av personene har skrevet inne på tråden din. Men denne gangen finner jeg meg ikke og bli trakket på , og har reist meg og kommet tilbake for og bli. Jeg har truffet mange av dere her inne som jeg virkelig liker har stor respekt for og en av dem er deg 8x12_tom , håper og se deg her inne snart igjen.

    Mvh Imagine
     
    Sist redigert:
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Syntes vedkommende bør gi seg tilkjenne. ... og forklare hvorfor ting har blitt som det er...
    Før rykter tar overhånd. ..
    Kanskje det hjelper for klimaet. ...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.369
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    til offentlig gapestokk?
    dummeste forslag på lenge
    dette får være mellom de involverte imo
    for en gangs skyld er jeg ikke engang nysgjerrig:rolleyes:
    mvh
    Leif
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Unnskyld at jeg skriver dette her inne , men det 8x12_tom gjorde her og sa i fra åpent om var tøft gjort , for det er mye som forgår inne på hfs med div plaging. Jeg tenkte jeg skulle ta dette steget i dag inne på min tråd og si i fra , men jeg feiget ut og gjorde ingenting med det. Skal fortelle dere det og bli plaget og hakket på er ikke lett , skjønner 8x12_tom godt vist han trenger en pause for det sliter noe jævlig på en.

    Mvh Imagine.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    til offentlig gapestokk?
    dummeste forslag på lenge
    dette får være mellom de involverte imo
    for en gangs skyld er jeg ikke engang nysgjerrig:rolleyes:
    mvh
    Leif
    Det er ikke bare 8x12_tom , det er meg å blitt plaget og hakket på , er flere å vist bare folk åpner øynene sine litt.

    Mvh imagine.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.369
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og går det over streken er Høvdingen ingen urimelig mann...
    om man backer ut, vinner jo motparten frem med sin hakking....dvs full seier :confused:
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Setter pris på Tors direkte "no nonsense" stil, og konstruktive innspill basert på kompetanse og erfaring. Som HEL og LMC nevner er det jo lite poeng å pisse hverandre opp etter ryggen. Skal en få til noe med DIY prosjekter er en jo helt avhengig av ærlige og direkte tilbakemeldinger ennå de svir.

    Lykke til med prosjektet Tor, og håper vi får nyte godt av flotte bidrag til HFS etter hvert.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.369
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    apropos piss
    hva skjer med Anaview ampen og hf gjengivelsen? :cool:
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Slapp av nå! Alt er på stell takk...
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.378
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Håper du logger på igjen som 8x24_Tom! :cool:

    Denne tråden er utrolig lærerik og inspirerende og vil bli savnet av undertegnede. Håper vi får se fullførelsen av bass/midbass-systemet.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.369
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    pussig at den tråden der trådstarter har tatt seg en break, skal bli den mest aktive på HFS? :confused:
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Før det tar helt av her, så kan jeg ihvertfall meddele at det er ikke 1 spesifikk PM som har bidratt til dette, men saker over litt lengre tid og et ønske om å ta en liten pause fra alt sammen for en stund.
    Tor Arne har jo flytta litt for langt unna meg, så det er ikke bare en svipptur lenger og selv om vi prater mye på telefonen, så er det veldig fint når han oppdaterer med bilder, grafer og tanker her - hint, hint :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.364
    Antall liker
    9.211
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Slike PM'er og ellers ufin oppførsel er ikke noe som er ønsket her inne. Det løses enkelt med å raportere innlegg og PM'er.. vi er flere moderatorere her som tar tak i sakene fort, og personangrep eller dårlig oppførsel som går ut over andre slås hardt ned på.

    Så si heller ifra om ting istede for å gå videre med vedkommende.. det er sjeldent noe positivt å hente....
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.396
    Antall liker
    5.947
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Håper Tom kommer tilbake etter han har fått en pause. Synd ola norman er hart preget av janteloven og at mange ikke kan styre seg.
    Synd da denne tråden og hans søken etter den perfekte lyden for han, er et herlig tilskud på sentralen.

    Mvh
    Ronny
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Håper Tom kommer tilbake etter han har fått en pause. Synd ola norman er hart preget av janteloven og at mange ikke kan styre seg.
    Synd da denne tråden og hans søken etter den perfekte lyden for han, er et herlig tilskud på sentralen.

    Mvh
    Ronny
    Er enig med deg roeng2 håper tom kommer tilbake etter han får en pause , men det er ikke lett og bare navngi personen for jeg har blitt utsatt for det selv , Og jeg har lagt ut en mld på min side om vedkommende i mitt tilfelle. Men det gjorde jeg for nå håper jeg det blir en stopp på det. Har ikke vert bare på pm til meg , men i innlegg jeg har skrevet helt tilbake når jeg var medlem på av forum. Så kom jeg hit til hfs og traff mange jeg liker og har respekt for.

    Mvh Imagine
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.599
    Antall liker
    64.832
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes likevel dette blir en storm i et vannglass. Han står til knes i mennesker, innbefattet meg, som setter veldig pris på tråden. Da bør det jo være enkelt å gi faen i en skalle eller to som gir uberettighet pepper. De finnes overalt, og definitivt på nettforum. Selvfølgelig en ærlig sak å ta en walkabout innimellom. Det gjør jo de fleste med ujevne mellomrom, forøvrig et sunnhetstegm :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kloke ord Tomz. Alltid tenkt at det har vært et litt jovialt tilsnitt til ytringer Tor har skrevet. Og mye kunnskap. Velkommen tilbake som 12x24.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.885
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Har lenge hatt en følelse av et veiskille, i forhold til min tid her på sentralen, er nærstående. Nok er nok og dråpen kom da jeg fra en kjent bruker fikk antydninger om at han opplevde meg som en som var her inne for å konkurrere om best lyd. Det kan sikkert virke sånn, men siden jeg har dysleksi og har vanskelig for og ordlegge meg med lange utredninger og slikt, har jeg ønsket, på en enkel måte, å vise hva jeg har fått til. Med masse målinger, bilder, enkle forklaringer og en del hjemmebesøk. Kanskje det har vært en liten konkurranse opp i det hele:) Håper det har gledet noe.

    Kommer nå til å logge av hele greiene, i hvert fall for en periode, så det vil bli dårlig med dokumentasjon på ferdigstillingen av det jeg har begynt på.

    På gjensyn!

    Mvh
    Tor
    Hej Tom
    Det var da trist læsning. Jeg håber du genovervejer og kommer frem til, at du bliver. Der er brug for folk som dig. Lad dem der vil misforstå dig gøre det, men skriv for dem der ikke gør det.
    Jeg har ikke oplevet sådan breve, men der skal da nok være nogle, der tror, at jeg vil vise mig eller sådan noget. Jeg er bare begejstret for det jeg oplever og ønsker at give det videre til andre. Man kan opfattede det som begejstring og glæde; men også som at man vil blære sig over for andre.
    Du har givet dine erfaringer videre og en masse målinger. Det syntes jeg du skulle fortsætte med. Du har en viden, som du vel ønsker at give videre til andre. Det er jo bare en hobby man er glad for.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.027
    Antall liker
    14.433
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig fint innlegg Sven_Palvig, stiller meg 100% bak det. :)

    Jeg har vært så heldig å få oppleve dette anlegget, og det er det beste anlegget jeg noen sinne har hørt.
    Det uten at jeg oppfatter 8X12TOM som deltaker i noen annen konkurranse enn å få den beste lyden som han selv klarer i sin egen kjeller.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Vist du leser dette 8x12_toms så hev deg over det som ble skrevet til deg , jeg tok steget i dag og skrev først 2 pm om hvem som har plaget meg siden av forum og hvem som sendte denne mld. Men så tok jeg et enda større skritt og har nå offintlig gjort for alle inne på min tråd hvem som skrev mld. Og jeg skal ta konsikvensene for det å. Du er en av di som har bygget et system du kan være meget stolt av , din tråd har jeg fulgt med på og skrevet litt i , for den har innsperert meg så mye og jeg liker at du er rett fram dønn ærlig.

    Mvh Imagine
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.023
    Antall liker
    3.290
    Veldig fint innlegg Sven_Palvig, stiller meg 100% bak det. :)

    Jeg har vært så heldig å få oppleve dette anlegget, og det er det beste anlegget jeg noen sinne har hørt.
    Det uten at jeg oppfatter 8X12TOM som deltaker i noen annen konkurranse enn å få den beste lyden som han selv klarer i sin egen kjeller.
    Gjør vi ikke alle det :)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Trist å lese dette.
    Har lest ein god del i tråden(med stor glede),og har aldri tenkt tanken på at du har virket eplekjekk el.

    Hadde eg fått pm om temaet,veit eg akkurat ka eg hadde svart,slik hadde det sett ut:kjipt å lese om din sykdom(svartsjuk),god bedring.

    Håper du er tilbake snart.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Hei, blir neste rørt jeg:) trodde ikke det var så mange som egentlig fulgte med her. Høvdingen og dere har klart og overtale meg til å bli værende som medlem
    Kommer nok til å være ganske fraværende en stund framover, men regner med en oppdatering på hva som skjer utpå sommeren/høsten.

    Vi ses

    Mvh-
    Tor
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.133
    Antall liker
    1.608
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei, blir neste rørt jeg:) trodde ikke det var så mange som egentlig fulgte med her. Høvdingen og dere har klart og overtale meg til å bli værende som medlem
    Kommer nok til å være ganske fraværende en stund framover, men regner med en oppdatering på hva som skjer utpå sommeren/høsten.

    Vi ses

    Mvh-
    Tor
    Det var gode nyheter, og veldig bra for hifisentralen. Jeg skriver ikke tråden din i senk, men følger med og syntes det er spennende og imponerende det du gjør. Du strekker ting betydelig lenger en andre på enkelte områder, og det er tøfft å følge med på :)

    Det er jo lov å ta seg pauser, og skal det gjøres så passer det vel bra å gjøre det på sommeren?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn