8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Er sånn passe fornøyd med OB og har kjøpt den siste versjonen av Audiolense. I denne nye runden med tuning av systemet har jeg vært inne på tanken og også bytte diskant....... noe jeg nå blir helt nødt til:p
    Venter om ikke så lenge utenlandsbesøk så her må de handles fort.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    For å gjøre det lettvint kunne jeg jo kjøpe storebroren til den jeg hadde, altså fra TPL 150 til TPL 200. Tåler noe mer og har litt større følsomhet.
    Har også vært inne på Satoris berylliumsdome, men den har jo følsomhet på 95 db/w og tåler kun 80 w. Ryker vel første kvelden den da.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ok
    men det er vel hornprofilen og spredingsmønsteret som avgjør det?
    tenkte bare du skulle få nok headroom i en driver som tåler alt du kan hive å den....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Helomvending, diskanten er frisk, forsterkeren er ute av laget i venstre kanal - vet ikke om det var noe bedre:mad:
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Da er det den samme forsterkeren som tidligere gikk i protekt, som nå altså skurrer veldig i den ene kanalen. Skurringen avtar mer og mer mot stillhet, når volumet økes - diagnose?

    Har sendt en PM til RJEL om bistand eller tips.

    Der er vel ServiceKompaniet i Oslo som er det sikreste her nede på Sør/Østlandet. Har hørt om ekstrem ventetid der?
     
    Sist redigert:

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har du kommet noe lengre i jakten på ny diskant? Morel TSCT1104 tror jeg vil være en diskant som kan passe oppsettet ditt meget så bra slik det står nå.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Har du kommet noe lengre i jakten på ny diskant? Morel TSCT1104 tror jeg vil være en diskant som kan passe oppsettet ditt meget så bra slik det står nå.
    Takk for tips, men skal jeg over til domediskant blir det nok en Satori TW29BN-B Beryllium. En anbefaling fra Rune Skramstad. De fleste ville nok oppgitt denne til 97 db følsomhet. Satori oppgir 95
    satori diskant1.png

    satori diskant.jpg
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Da har jeg åpnet topplokket på Dp'en og byttet ut en brent 5A sikring for railspenningen for venstre kanal, og så spiller det musikk igjen.

    Men hvor lenge varer det nå mon tro:)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er vel en grunn til at den gikk....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Ja vi lurer litt på hva årsaken er. Har vært i kontakt med RJEL på PM og det er jo ikke småtteri heller når en 5A sikring ryker. Har vært nevnt oscillasjon høyt oppe i frekvens. Blir bare synsing dette, før den eventuelt får noen timer på testbenken hans.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Ja vi lurer litt på hva årsaken er. Har vært i kontakt med RJEL på PM og det er jo ikke småtteri heller når en 5A sikring ryker. Har vært nevnt oscillasjon høyt oppe i frekvens. Blir bare synsing dette, før den eventuelt får noen timer på testbenken hans.
    Sjekk om mutterene som holder filteret mellom + og - på utgangen sitter fast.
    Har hatt en løs mutter og dermed dårlig kontakt som førte til skurring.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Ja vi lurer litt på hva årsaken er. Har vært i kontakt med RJEL på PM og det er jo ikke småtteri heller når en 5A sikring ryker. Har vært nevnt oscillasjon høyt oppe i frekvens. Blir bare synsing dette, før den eventuelt får noen timer på testbenken hans.
    Sjekk om mutterene som holder filteret mellom + og - på utgangen sitter fast.
    Har hatt en løs mutter og dermed dårlig kontakt som førte til skurring.
    Mener jeg så du la ut et bilde av det i DP-tråden. Så etter slikt og det så bra ut, men var ikke bortpå med nøkkel da.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Ja vi lurer litt på hva årsaken er. Har vært i kontakt med RJEL på PM og det er jo ikke småtteri heller når en 5A sikring ryker. Har vært nevnt oscillasjon høyt oppe i frekvens. Blir bare synsing dette, før den eventuelt får noen timer på testbenken hans.
    Sjekk om mutterene som holder filteret mellom + og - på utgangen sitter fast.
    Har hatt en løs mutter og dermed dårlig kontakt som førte til skurring.
    Mener jeg så du la ut et bilde av det i DP-tråden. Så etter slikt og det så bra ut, men var ikke bortpå med nøkkel da.
    Er no verd et forsøk, med nøkkelen da.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Siden forsterkeren fortsatt virker som den skal, enn så lenge, tar jeg sjansen på å invitere til åpent hus på førstkommende søndag. Kort varsel, ingen perfekt kalibrert lyd, ingen servering, og meldt knallvær, så venter egentlig ingen respons. En gjest er vel ganske sikker.

    Velkommen:)
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Siden forsterkeren fortsatt virker som den skal, enn så lenge, tar jeg sjansen på å invitere til åpent hus på førstkommende søndag. Kort varsel, ingen perfekt kalibrert lyd, ingen servering, og meldt knallvær, så venter egentlig ingen respons. En gjest er vel ganske sikker.

    Velkommen:)
    Skulle gjerne vært hos deg og hørt på anlegget, men det passer ikke denne helgen. Håper på å få muligheten til å ta en tur senere.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Siden forsterkeren fortsatt virker som den skal, enn så lenge, tar jeg sjansen på å invitere til åpent hus på førstkommende søndag. Kort varsel, ingen perfekt kalibrert lyd, ingen servering, og meldt knallvær, så venter egentlig ingen respons. En gjest er vel ganske sikker.

    Velkommen:)
    Skulle gjerne vært hos deg og hørt på anlegget, men det passer ikke denne helgen. Håper på å få muligheten til å ta en tur senere.
    Det må vi få til.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Siden forsterkeren fortsatt virker som den skal, enn så lenge, tar jeg sjansen på å invitere til åpent hus på førstkommende søndag. Kort varsel, ingen perfekt kalibrert lyd, ingen servering, og meldt knallvær, så venter egentlig ingen respons. En gjest er vel ganske sikker.

    Velkommen:)
    Responsen var som jeg forventet, og ble noe amputert da Roald satt fast på jobb i Larvik. Det ble likevel tre timer, derav en til å fortære en biff hos min frue, og resten for litt musikk. Emokid slang seg også med i siste liten, og rakk vel drøye timen. Litt musikk ble det og hel del røreprat. Hyggelig var det i vært fall.
    Satt munnkurv på de, når det kommer til meninger om lyden;), siden vi ikke rakk det som var planen, nemlig en runde med kalibrering.
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg venter i spenning på tilbakemeldinger etter siste endring/justering og kalibrering. I mellomtiden kan du kose deg med denne:
    MI0003149620.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Som sagt ingen skruing av lyd i denne omgangen, men det kommer om ikke så lenge. Utgangspunktet er ikke så ille
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Satt i familie skruisen på hytta kun en kort båttur unden )-:

    Men jeg har jo meldt min ankomst om ikke så lenge, gleder meg.
    Lover også lave skuldre og fokus på hyggelig treff, men håper så klart på lyd som verten ønsker stå for.

    H
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Satt i familie skruisen på hytta kun en kort båttur unden )-:

    Men jeg har jo meldt min ankomst om ikke så lenge, gleder meg.
    Lover også lave skuldre og fokus på hyggelig treff, men håper så klart på lyd som verten ønsker stå for.

    H
    Skal prøve så godt jeg kan. Selv om dere er ihuga Hornfolk tror jeg det går fint.


    Gleder meg til to slike på besøk:)
    islendere.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vi får håpe at været holder seg slik at vi kan komme litt lettere antrukket☺
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Siden forsterkeren fortsatt virker som den skal, enn så lenge, tar jeg sjansen på å invitere til åpent hus på førstkommende søndag. Kort varsel, ingen perfekt kalibrert lyd, ingen servering, og meldt knallvær, så venter egentlig ingen respons. En gjest er vel ganske sikker.

    Velkommen:)
    Responsen var som jeg forventet, og ble noe amputert da Roald satt fast på jobb i Larvik. Det ble likevel tre timer, derav en til å fortære en biff hos min frue, og resten for litt musikk. Emokid slang seg også med i siste liten, og rakk vel drøye timen. Litt musikk ble det og hel del røreprat. Hyggelig var det i vært fall.
    Satt munnkurv på de, når det kommer til meninger om lyden;), siden vi ikke rakk det som var planen, nemlig en runde med kalibrering.
    Ingenting å hente i Langesund. Smultringbass og skrikete diskant. Glava i ørene og skrustikke-sweetspot.
    Neida...Joda...neida.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    En ting er lyden, men det er jo eieren og hans filsosofi som er hovedattraksjonen. Hadde vært hyggelig å se trynet på deg også Emokid!
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du har vel fortsatt på deg lopi genser mens vi holder på å omkomme i varmen☺
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Ullstilongs og lopi. 6 grader og pissregn. Gikk akkurat et gedigent jordskred over gården. Island - masochistenes hjemland
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Komme jeg og? Nei, er så dårlig lyd at det ikke er verdt de 12minutten å kjøre ;)

    Neida, ta på dere setebeltene, dette er gøy. Prøver å ta en tur om det passer seg!
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du sa det selv
    Jeg flyttet i hvert fall riktig vei.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    En ting er lyden, men det er jo eieren og hans filsosofi som er hovedattraksjonen. Hadde vært hyggelig å se trynet på deg også Emokid!
    Både eieren og filosofien er enkel, her prøver vi å gjengi musikk så autentisk som det går med et så minimalt tilskudd av harmonic som over hode mulig.
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    En ting er lyden, men det er jo eieren og hans filsosofi som er hovedattraksjonen. Hadde vært hyggelig å se trynet på deg også Emokid!
    Både eieren og filosofien er enkel, her prøver vi å gjengi musikk så autentisk som det går med et så minimalt tilskudd av harmonic som over hode mulig.
    ;D;D;D Dagens!
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    En ting er lyden, men det er jo eieren og hans filsosofi som er hovedattraksjonen. Hadde vært hyggelig å se trynet på deg også Emokid!
    Både eieren og filosofien er enkel, her prøver vi å gjengi musikk så autentisk som det går med et så minimalt tilskudd av harmonic som over hode mulig.
    Greit å holde det enkelt ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    En ting er lyden, men det er jo eieren og hans filsosofi som er hovedattraksjonen. Hadde vært hyggelig å se trynet på deg også Emokid!
    Både eieren og filosofien er enkel, her prøver vi å gjengi musikk så autentisk som det går med et så minimalt tilskudd av harmonic som over hode mulig.
    ;D;D;D Dagens!
    Bare hyggelig, og bare for å nevne det så falt tråden fra en femstjerners tråd til en firestjerners. Før:13 stemmer med gjennomsnitt 4,54, nå: 14 stemmer med gjennomsnitt 4,28. Siste stemme er da en ener. Må le litt når jeg klare å provosere slikt. Har egentlig venta på det. :)
     
    Sist redigert:

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    En ting er lyden, men det er jo eieren og hans filsosofi som er hovedattraksjonen. Hadde vært hyggelig å se trynet på deg også Emokid!
    Både eieren og filosofien er enkel, her prøver vi å gjengi musikk så autentisk som det går med et så minimalt tilskudd av harmonic som over hode mulig.

    ;D;D;D Dagens!

    Bare hyggelig, og bare for og nevne det så falt tråden fra en femstjerners tråd til en firestjerners. Før:13 stemmer med gjennomsnitt 4,54, nå: 14 stemmer med gjennomsnitt 4,28. Siste stemme er da en ener. Må le litt når jeg klare å provosere slikt. Har egentlig venta på det. :)
    Jeg tolket den i beste mening som et godlynt, humoristisk spark - lo så kona lurte på om det endelig hadde rablet for meg.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    ;D;D;D Dagens!

    Bare hyggelig, og bare for og nevne det så falt tråden fra en femstjerners tråd til en firestjerners. Før:13 stemmer med gjennomsnitt 4,54, nå: 14 stemmer med gjennomsnitt 4,28. Siste stemme er da en ener. Må le litt når jeg klare å provosere slikt. Har egentlig venta på det. :)
    Jeg tolket den i beste mening som et godlynt, humoristisk spark - lo så kona lurte på om det endelig hadde rablet for meg.
    Regna med det:)
    Viktig med litt humor her, er for mange her inne som tar denne hobbyen på dødens alvor og tåler ikke andres meninger. For lite lave skuldre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn