- Ble medlem
- 04.07.2013
- Antall liker
- 309
Det er vel et bilde av Mjøsa du har lagt ut shy?
Jeg vet ikke hvordan Mjøsa ser ut i dag, men formodentlig ganske rolig, jeg skal forresten ikke så langt ut til høyre før det blir litt sjø.Det er vel et bilde av Mjøsa du har lagt ut shy?
Det er noen hinsides flotte målinger du leverer Shy!Da har jeg endelig fått opp lapptoppen med det som trengs for å ettermåle hva Audiolense gjør. Men først blir det å få middbassene bedre integrert med rommet.
I mellomtiden kan jeg legge ut en måling av bassen i lytteposisjon - 1/12 glatting ble brukt her.
Vis vedlegget 489516
Takk for det.Det er noen hinsides flotte målinger du leverer Shy!Da har jeg endelig fått opp lapptoppen med det som trengs for å ettermåle hva Audiolense gjør. Men først blir det å få middbassene bedre integrert med rommet.
I mellomtiden kan jeg legge ut en måling av bassen i lytteposisjon - 1/12 glatting ble brukt her.
Vis vedlegget 489516
Jeg må bare spørre hvordan du får dette til?
Det er illusjon i det fjerne å få det til her...
Er det meste arbeid med rom så resten AL?
Hva gjorde de galt i ditt oppsett?Ferriter har vært testet her, og ble fort fjernet. Ellers ser jo målingene imponerende ut.![]()
trolig samme som i mittHva gjorde de galt i ditt oppsett?Ferriter har vært testet her, og ble fort fjernet. Ellers ser jo målingene imponerende ut.![]()
NeiSkal du nedover til München i år?
Hvis dere ikke kan komme med annet enn spark uten en forklaring på hva som skjer, kan dere begge holde dere borte.trolig samme som i mittHva gjorde de galt i ditt oppsett?Ferriter har vært testet her, og ble fort fjernet. Ellers ser jo målingene imponerende ut.![]()
![]()
Er vel enig med deg og er ganske avslappet til det.Dette med feritter virker desverre litt humbug på meg
Men det er jo fult lov å prøve ting om en vil det!
Egentlig mye mer interressant hvrdan Shy har bygd opp anlegget!
Ingenting er likt med hvordan jeg har det....bortsett fra OBene er jo litt lik da!
Det er AE TD15M du har i OBene?
trolig samme som i mittHva gjorde de galt i ditt oppsett?Ferriter har vært testet her, og ble fort fjernet. Ellers ser jo målingene imponerende ut.![]()
![]()
Hvis dere ikke kan komme med annet enn spark uten en forklaring på hva som skjer, kan dere begge holde dere borte.
med den kommentaren du kom med regnet jeg med at du ga faen i hva jeg syntes om ferriterHvis dere ikke kan komme med annet enn spark uten en forklaring på hva som skjer, kan dere begge holde dere borte.trolig samme som i mittHva gjorde de galt i ditt oppsett?Ferriter har vært testet her, og ble fort fjernet. Ellers ser jo målingene imponerende ut.![]()
![]()
Fant du årsaken til dippen ? Enhver besøkende er for så vidt en "akustikk-ting" - du har hørt så mange anlegg og har såpass mye "kjøtt på beinet" at jeg synes du må stole mer på øra enn kalibrering nå !Dette jeg måler nå er kalibrert for over et år siden og jeg har nok flyttet på diverse akustikk-ting på den tiden. Husker ikke hva. Dippen må jobbes vekk og så blir det ny kalibrering av oppsettet. Da skal jeg vise fram kurver det kan sikles over. Kan også love hinsides bra lyd når alt er på plass![]()
Tror nok jeg stoler mer på øra en det du gjør. trenger i hvert fall ikke ny lyd hver ukeFant du årsaken til dippen ? Enhver besøkende er for så vidt en "akustikk-ting" - du har hørt så mange anlegg og har såpass mye "kjøtt på beinet" at jeg synes du må stole mer på øra enn kalibrering nå !Dette jeg måler nå er kalibrert for over et år siden og jeg har nok flyttet på diverse akustikk-ting på den tiden. Husker ikke hva. Dippen må jobbes vekk og så blir det ny kalibrering av oppsettet. Da skal jeg vise fram kurver det kan sikles over. Kan også love hinsides bra lyd når alt er på plass![]()
Prøver å perfeksjonere lyden, og det henger ofte sammen med en god frekvensrespons. En god respons har ofte litt avvik fra en rett strek.Hadde selv gitt, og gir vel,blanke f... i den dippen siden har det selv.
Er en strek på en skjerm.
Skal du ha den vekk, lukkede kasser.
Ellers mistenker jeg høyballer rundt hele OBene.
Det var det første jeg begynte å prøve ut. Har prøvd litt tynn Skumgummi og isolasjon i flere tykkelser. Hadde veldig liten innvirkning. Har tykkere skumgummi på loftet så mulig jeg prøver det også.Hva har du i bakkant på OB fjølene?
Jeg bruker dempefilt, lusekofter...og badehåndkle stifta fast ytterst for holde alt på plass.
Husker ikke om det er noen diper på råmåling, men jeg synes det låter smekt & smukt.
Da ser du litt annerledes på dette enn meg. Der var alt innafor +/- 4 db uten eq, nå er det en dipp på 15 db med litt kalibrering.Stemmer at det var tema for litt siden
Jeg ble litt usikker nå.....men ser litt av samme trend på måling 2900.
Emo, kjører du alle tre parallelt likt eller har du noen halveisdelinger?
Hvor mye jeg stoler på øra, var ikke hva jeg spurte deg om..Tror nok jeg stoler mer på øra en det du gjør. trenger i hvert fall ikke ny lyd hver ukeFant du årsaken til dippen ? Enhver besøkende er for så vidt en "akustikk-ting" - du har hørt så mange anlegg og har såpass mye "kjøtt på beinet" at jeg synes du må stole mer på øra enn kalibrering nå !Dette jeg måler nå er kalibrert for over et år siden og jeg har nok flyttet på diverse akustikk-ting på den tiden. Husker ikke hva. Dippen må jobbes vekk og så blir det ny kalibrering av oppsettet. Da skal jeg vise fram kurver det kan sikles over. Kan også love hinsides bra lyd når alt er på plass![]()
er ikke du da på feil side av sprinklene?Jeg skjønte det, men fakta er fakta .
Ikke helt enig. I mitt tilfelle er audiolense kalibreringen det som bestemmer mesteparen av sluttresultatet. Jeg må gjerne ha lang tid for å finne ut om ting er helt riktig for meg. Høre mye forskjellig gjerne mye dårlige opptak. Det som i første øyeblikk høres besnærende eller kult ut på de såkalte hifiopptakene, falle ofte igjennom når det blir lyttet over tid. Har vendt meg til en nøytral lyd tror jeg, og ser ingen feil i og etter strebe en ønsket frekvensrespons.Hvor mye jeg stoler på øra, var ikke hva jeg spurte deg om..Tror nok jeg stoler mer på øra en det du gjør. trenger i hvert fall ikke ny lyd hver ukeFant du årsaken til dippen ? Enhver besøkende er for så vidt en "akustikk-ting" - du har hørt så mange anlegg og har såpass mye "kjøtt på beinet" at jeg synes du må stole mer på øra enn kalibrering nå !Dette jeg måler nå er kalibrert for over et år siden og jeg har nok flyttet på diverse akustikk-ting på den tiden. Husker ikke hva. Dippen må jobbes vekk og så blir det ny kalibrering av oppsettet. Da skal jeg vise fram kurver det kan sikles over. Kan også love hinsides bra lyd når alt er på plass![]()
Jeg tror nok ikke du stoler mer på øra enn meg, du har tross allt langt mindre fartstid med høyttalerjustering enn hva jeg har.
Men det var et innspill til deg, kalibrering er vel et hjelpemiddel , ikke noe man gjør - og så venner seg til , enig ?
Fakta ligger i målt frekvensresponsJeg skjønte det, men fakta er fakta .
den er vel bare en av flere parametre som tellerFakta ligger i målt frekvensresponsJeg skjønte det, men fakta er fakta .![]()
Ja, ultralav forvrengning i alle ledd - da er vi i målden er vel bare en av flere parametre som tellerFakta ligger i målt frekvensresponsJeg skjønte det, men fakta er fakta .![]()
Mulig en misforståelse, men "kurver det kan sikles over" er - for meg, i hvert fall ikke noe garanti for bra lyd - selvsagt heller ikke noe problem, håper det er DU og ikke AL som bestemmer mesteparten av hvordan det skal låte !Ikke helt enig. I mitt tilfelle er audiolense kalibreringen det som bestemmer mesteparen av sluttresultatet. Jeg må gjerne ha lang tid for å finne ut om ting er helt riktig for meg. Høre mye forskjellig gjerne mye dårlige opptak. Det som i første øyeblikk høres besnærende eller kult ut på de såkalte hifiopptakene, falle ofte igjennom når det blir lyttet over tid. Har vendt meg til en nøytral lyd tror jeg, og ser ingen feil i og etter strebe en ønsket frekvensrespons.Hvor mye jeg stoler på øra, var ikke hva jeg spurte deg om..Tror nok jeg stoler mer på øra en det du gjør. trenger i hvert fall ikke ny lyd hver uke
Jeg tror nok ikke du stoler mer på øra enn meg, du har tross allt langt mindre fartstid med høyttalerjustering enn hva jeg har.
Men det var et innspill til deg, kalibrering er vel et hjelpemiddel , ikke noe man gjør - og så venner seg til , enig ?
Var hos autentic å hørte et trinnov kalibrert oppsett, var hos Bergfinn å hørte hans mokkopp rigg styrt med AL. Vidarje og TN har også AL oppsett, og alle disse liker jeg veldig godt. Har ikke den store imponatorfaktor med en gang, men høres bare riktig ut i mine aldrende ører. Gjennomgående i disse oppsett er nøytral elektronikk.