6.5 og 8 toms fulltoner, de beste?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har null peil på det her, kanskje alternativ mellomtone med diskant kan anbefales..??
    Vet ikke hvor du bor, men kan komme her å høre Nagaoka om du vil.
    Dessverre har jeg ingen H6 på lur, noe jeg burde. Men en ultra high end H6 er på trappene.

    Haavard
    Tusen takk!! Bor i S&fj.. :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har null peil på det her, kanskje alternativ mellomtone med diskant kan anbefales..??
    Vet ikke hvor du bor, men kan komme her å høre Nagaoka om du vil.
    Dessverre har jeg ingen H6 på lur, noe jeg burde. Men en ultra high end H6 er på trappene.

    Haavard
    Tusen takk!! Bor i S&fj.. :)
    Eks sogning her :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Haavard - hva spiller tøffest - klone eller Nagaoka?
    Vanskelig spørsmål.
    Til prisen helt klart H6.
    H6 har en liten festpukkel som gjør de besnærende og lett og like. Nagaoka spiller større, mer detaljert, mer luft og dynamikk. Men trøkker ikke like mye. R'en i PRAT er kanskje litt bedre på H6.

    Selv foretrekker jeg Nagaoka. Men som sagt en high end versjon av H6 skal bygges til høsten, er på planleggingsstadiet. Focal ja. Bass? Vet ikke om det blir med gummioppheng eller ikke. Filter blir prioritert.

    Haavard
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har null peil på det her, kanskje alternativ mellomtone med diskant kan anbefales..??
    Vet ikke hvor du bor, men kan komme her å høre Nagaoka om du vil.
    Dessverre har jeg ingen H6 på lur, noe jeg burde. Men en ultra high end H6 er på trappene.

    Haavard
    Tusen takk!! Bor i S&fj.. :)
    Eks sogning her :)
    Ja, men det er ikke flaut!! :)
    Vist bare 519,8km å kjøre til Lena, ble litt langt :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kylling oks81? En tur til Lena er da ingenting... Kom en fra Skodje i dag, leverte en amp. Skulle så til Horten for så å vende snuten hjem... Forøvrig har Håvard strålende kaffe.. ;)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kylling oks81? En tur til Lena er da ingenting... Kom en fra Skodje i dag, leverte en amp. Skulle så til Horten for så å vende snuten hjem... Forøvrig har Håvard strålende kaffe.. ;)
    Mer glad i koteletter ;)
    Ok, ok! Jeg får prøve å planlegge en norgesturne her! Men har ikke tid helt enda. :)
    Tipper det er mye bra kaffe rundtom!! :)
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    HCS -
    gratulerer med den flotte ampen- heldiggris - den trivlige kjøreglade Ålesundingen fikk hentet sine TAD hønn her i går kveld.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Har forøvrig selv nylig 165 mil i bilen for å hente nytt hifi-var litt småsvett i luggen etterpå da:eek:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HCS -
    gratulerer med den flotte ampen- heldiggris - den trivlige kjøreglade Ålesundingen fikk hentet sine TAD hønn her i går kveld.
    Ja, han sa han skulle til deg. Trivelig fyr. Ser at vi to begge har AER liggende å støve, artig. Takk for hilsen vedr amp. Mistenker den for å være den beste jeg har hatt. Kanskje vi sees på messa i Horten? :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg gjort en deal på et par FE 168 E. Håper de kommer hele frem via Posten.
    Gjør de det, så har jeg lyst å få til et BLH prosjekt. Som senere vil utvides med hjelp i toppen og senere utvidelse i bunnen med en form for åpen bass. Tenkte dette kan være en god start på en uviss DIY karriere. Tror dette blir gøy. Jeg er lei kjøpe hifi og vil over på et annet spor.
    Tror dette vil gi meg mye mer på flere måter.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Bra Bergfinn!! Da er det ingen vei tilbake!! Husk å ikke gi opp når du møter motbakke!! Det er mitt aller beste DIY råd!! :)
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Elementene er på veg Bergfinn- de er pakket godt så posten må bedrive kraftig misshandling for å ødelegge 168 ene:D
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Med subjektivt babbel,må det nesten bety at dei har lytta på greiene i det minste,det kan jo vere ein bra start.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Dere har kanskje ikke nevnt JBL LE8TH fulltoner. Kanskje ikke så rart, da det bare er 4 eksemplar av disse her til lands:) I allfall offesielt...
    Jeg bestillte 2 av parene på begynnelsen av 80 tallet fra Erling Neby, sammen med et par JBL 2105H som diskanter til min gamle Dodge Stasjonsvogn. Denne komboen ble anbefalt av JBL for bruk i bil den gangen.
    Fant ut ut at disse LE8TH hadde uvanlige prestasjoner. Greide aldri aldri å spille så høyt at de forvrengte. Så jeg valgte etter hvert å ta de inn i varmen og bruke dem hjemme.
    Ett år eller to senere så måtte jeg kjøpe ennå et par. Men da var de godt ut av produksjonen hos JBL. Da kontaktet Neby importøren i Sverige, og da viste det seg at de hadde det siste paret som var igjen. Det kan jeg prise meg lykkelig for, da jeg nå kjører en MTM kombo som jeg forsatt kommer til å bruke tiden ut. Det kan tenkes jeg går for et linesource båndiskant med deling på 800 HZ.
    Noe som er typisk for de fleste fulltoner har en oppbrytning ved en bestemt frekvens, da membrannen er lett å myke. LE8TH en nesten ubetydlig oppbrytning mellom 700 og 1500HZ. Her er det pukkel og dip på rundt 2-3db. Ikke noe kjenerende problem med et element av denne kaliber. Jeg fant ut at en ren fulltone ikke var tilstrekkelig i toppen, men det avhenger selvsagt av hva type musikk man spiller.
    Jeg bruker 4 ordens faselinært filter som gir en mere presis spredning i sweet spot (on axis), og et bedre lydbilde off axis enn til eksempel et 3 ordens filter. Da får man nesten samme egenskapen som en fulltone uten filter. Men på bekostning av transient gjengivelsen. mvh. Guit
    photo(2).jpg
     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gammel tråd, men bredbåndere er jo interessant.

    Noen her som har hørt disse?

    2.jpg


    Cube Audio Fc8.

    I underkant lav følsomhet for mitt behov, men ganske anvendelige i forskjellige setups.

    Har mulighet for en god deal på et par, men er egentlig ute etter en dedikert mellomtone i arbeidsområde 1khz til 3,5 khz med følsomhet 95 dB+
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.542
    Sted
    Sørlandet
    Gammel tråd, men bredbåndere er jo interessant.

    Noen her som har hørt disse?

    Vis vedlegget 531703

    Cube Audio Fc8.

    I underkant lav følsomhet for mitt behov, men ganske anvendelige i forskjellige setups.

    Har mulighet for en god deal på et par, men er egentlig ute etter en dedikert mellomtone i arbeidsområde 1khz til 3,5 khz med følsomhet 95 dB+
    Jeg har hørt dem og de større brødrene og dem spiller utrolig raskt, overraskende dyp, åpent og bra. Jeg ble mektig imponert.

    -BB-
     

    postkassami

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2006
    Innlegg
    330
    Antall liker
    441
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    6
    Er det noe "nytt" her i senere tid? Bruktmarkedet er relativt rolig om dagen.

    Jeg skal spikke en JAMO R909-klone med 2xAE18" opp til 150hz ish, en fulltone og en diskant fra 10k hz og opp. Følsomhet rundt 93-94db kanskje, og gjerne uten for mye peaker oppover som må håndteres (skal deles passivt). Prisklasse gjerne under 5k for et par, men gode ting er verdt å betales for.

    Det er jo nevnt mange enheter, men kanskje noen har testet noe i senere tid?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er det noe "nytt" her i senere tid? Bruktmarkedet er relativt rolig om dagen.

    Jeg skal spikke en JAMO R909-klone med 2xAE18" opp til 150hz ish, en fulltone og en diskant fra 10k hz og opp. Følsomhet rundt 93-94db kanskje, og gjerne uten for mye peaker oppover som må håndteres (skal deles passivt). Prisklasse gjerne under 5k for et par, men gode ting er verdt å betales for.

    Det er jo nevnt mange enheter, men kanskje noen har testet noe i senere tid?
    Skal en liten billig fulltone få lov til å ta seg av det superviktige området fra 150 Hz og litt videre oppover?

    Sett på SB Acustic Satori 6.5’’ bass og mellomtone utgaven av denne?
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Er det noe "nytt" her i senere tid? Bruktmarkedet er relativt rolig om dagen.

    Jeg skal spikke en JAMO R909-klone med 2xAE18" opp til 150hz ish, en fulltone og en diskant fra 10k hz og opp. Følsomhet rundt 93-94db kanskje, og gjerne uten for mye peaker oppover som må håndteres (skal deles passivt). Prisklasse gjerne under 5k for et par, men gode ting er verdt å betales for.

    Det er jo nevnt mange enheter, men kanskje noen har testet noe i senere tid?
    For en del år siden da jeg selv byggede højttaler brugte jeg en 8" Fostex Fuldtone enhed som, mellem tone. I dag bruger jeg 4x 6,5 " som mellemtone i en stor waveguide :)
    Har i øvrigt 4x 6,5" Liggende fra JBL til salg :)
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Ville sjekket Lii Audio. Kanskje stor, men jeg er veldig nysgjerrig på den de har på 10". Og vet denne er i ferd med å få litt oppmerksomhet.
    NB tenker som et svar om du tenker å spille med et oppsett med singledriver. Om det er som del av 2-3 veis oppsett, så vet jeg ikke om er et godt tips.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Gammel tråd, men bredbåndere er jo interessant.

    Noen her som har hørt disse?

    Vis vedlegget 531703

    Cube Audio Fc8.

    I underkant lav følsomhet for mitt behov, men ganske anvendelige i forskjellige setups.

    Har mulighet for en god deal på et par, men er egentlig ute etter en dedikert mellomtone i arbeidsområde 1khz til 3,5 khz med følsomhet 95 dB+
    Kanskje de PA WN-520N som Kevlar selger på bruktbørsen hadde passet?


    Johan-Kr
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Er det noe "nytt" her i senere tid? Bruktmarkedet er relativt rolig om dagen.

    Jeg skal spikke en JAMO R909-klone med 2xAE18" opp til 150hz ish, en fulltone og en diskant fra 10k hz og opp. Følsomhet rundt 93-94db kanskje, og gjerne uten for mye peaker oppover som må håndteres (skal deles passivt). Prisklasse gjerne under 5k for et par, men gode ting er verdt å betales for.

    Det er jo nevnt mange enheter, men kanskje noen har testet noe i senere tid?
    Lowther EX2? Litt over ditt budsjett, men burde matche oppsettet ditt svært bra.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gammel tråd, men bredbåndere er jo interessant.

    Noen her som har hørt disse?

    Vis vedlegget 531703

    Cube Audio Fc8.

    I underkant lav følsomhet for mitt behov, men ganske anvendelige i forskjellige setups.

    Har mulighet for en god deal på et par, men er egentlig ute etter en dedikert mellomtone i arbeidsområde 1khz til 3,5 khz med følsomhet 95 dB+
    Kanskje de PA WN-520N som Kevlar selger på bruktbørsen hadde passet?


    Johan-Kr
    Mitt innlegg var gammelt, og jeg har funnet min mellomtone løsning.
    Nå er det postkassami vi må hjelpe.

    Bredbånds elementene må yte sitt beste i det området du skal bruke dem i.
    Blir nok en utfordring å dekke 150 hz til 10khz, men finnes nok noen kandidater.
    6,5 til 8" er nok passe størrelse.
    En 10" klarer ikke 10 khz uten grums.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gammel tråd, men bredbåndere er jo interessant.

    Noen her som har hørt disse?

    Vis vedlegget 531703

    Cube Audio Fc8.

    I underkant lav følsomhet for mitt behov, men ganske anvendelige i forskjellige setups.

    Har mulighet for en god deal på et par, men er egentlig ute etter en dedikert mellomtone i arbeidsområde 1khz til 3,5 khz med følsomhet 95 dB+
    Kanskje de PA WN-520N som Kevlar selger på bruktbørsen hadde passet?


    Johan-Kr
    Mitt innlegg var gammelt, og jeg har funnet min mellomtone løsning.
    Nå er det postkassami vi må hjelpe.

    Bredbånds elementene må yte sitt beste i det området du skal bruke dem i.
    Blir nok en utfordring å dekke 150 hz til 10khz, men finnes nok noen kandidater.
    6,5 til 8" er nok passe størrelse.
    En 10" klarer ikke 10 khz uten grums.
    Men det gjør en 12' :). Eller hva skal en tro?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ja, jo, det kan du si.
    Men det ene eller det andre....store kompromisser er det uansett i alle høyttaler konstruksjoner, både DIY og ferdige fra produsent.
    Jeg har en 5" komp.driver som klarer 20 khz, men jeg bruker den ikke over 4 khz.

    Det hjelper jo godt på med mangeveis deling, men det blir jo veldig utfordrende når man skal dele passivt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enig i det du skriver Bergfinn, kompromiss det aller meste. Når en ser på data sheet på line drivere er det begrenset over 12khz og under 100hz. Nedover kan en justere med hvilken kasse element sitter i. Oppover er det verre. Så da hører jeg sikkert ikke så særlig over, eller føler jeg ikke har behov for mer. Det er jeg litt usikker på, har hatt besøk av ører som jeg stoler på. De sier at det er diskant "nok", men jeg er usikker.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Er det noe "nytt" her i senere tid? Bruktmarkedet er relativt rolig om dagen.

    Jeg skal spikke en JAMO R909-klone med 2xAE18" opp til 150hz ish, en fulltone og en diskant fra 10k hz og opp. Følsomhet rundt 93-94db kanskje, og gjerne uten for mye peaker oppover som må håndteres (skal deles passivt). Prisklasse gjerne under 5k for et par, men gode ting er verdt å betales for.

    Det er jo nevnt mange enheter, men kanskje noen har testet noe i senere tid?
    Skal en liten billig fulltone få lov til å ta seg av det superviktige området fra 150 Hz og litt videre oppover?

    Sett på SB Acustic Satori 6.5’’ bass og mellomtone utgaven av denne?
    5 k for brukte bredbåndere er vel ikke akkurat i lav prisklasse. Da har de jo gjerne kostet 10 k eller mer, nye.
    Men klart, det finnes jo bredbåndere til flere 20, 30, og 50 k også. Men da tror jeg lydmessig ikke gevinsten står i forhold til pris.
    En Satori 6,5" tror jeg ikke har noe å gjøre i tenkt setup.
    ...for lav følsomhet.

    postkassami, legg ut ønskes kjøpt annonse på torget.
    Kanskje det dukker opp noe "gull".
    Tang Band har stort utvalg i bredbåndselementer.
    Jeg har ikke hørt noen av 6,5/8", men har hatt ett par 4" jeg likte veldig godt lyden av.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det finnes flere, Fostex har et par serier i både 6,5" og 8", Lowther tilsvarende, og Supravox har også. Det finnes flere.
    Ingen av de "brukbare" er direkte billig.

    Har erfaring med Lowther, og de fleste av de har en pukkel i øvre mellomtone / diskant som gjør at de kan oppleves litt skrikende.
    Jeg har levd med mine i mange år, og planlegger etterhvert å korrigere de med tilpassede digitale filtre (les: audiolense + passende lydkort).

    De har brukbar følsomhet, er designet for bruk i bakladede horn, men kan benyttes i andre kasser også.
    Og de funker fint i fronthorn, jeg kjører mine i JMLC 200 horn, følsomheten blir vel da i området 103-105 eller så.
    Og ja, de blir ekstremt direktive når en beveger seg oppover i frekevens, ikke forvent at en kan sitte flere i sweet spot.

    I tillegg, så bruker de skumoppheng, som blir til støv etter en del år.
    Det er enkelt å komme til for å bytte oppheng, men en må være veldig nøyaktig, dette fordi spolegapet er vesentlig trangere enn for de fleste andre drivere.

    Fostex og Supravox har tilsvarende serier beregnet på samme bruksområde.

    Tangband har også noen.

    Fane har et par 12" og 15" som har fått brukkbar kritikk fra de som har prøvd de.

    Ingen av de er fulltoner i den forstand at de klarer å dekke 20-20kHz, men som utvidet mellomtone kan de fungere.
    Som vanlig, det er kun en egens preferanse og ører som kan bestemme hva som fungerer.

    Just my 0.02 $
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Visaton B200 kan være et alternativ for det og er innenfor prisleiet, et element som tåler juling og kan deles relativt lavt nedover, crispy og fin i spillestilen, ypperlig i åpen baffle , de spiller og måler greit opp til 10k, over dette er uinteressant, der trenger alle bredbånd støtte.
    Du finner uhorvelig mye info rundt dette elementet på nett.

    7CE5242C-A104-4256-B796-7B4D003A3128.jpg

    635D4E9A-D33D-4FF7-8084-BA78957B82BC.jpg
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Det finnes flere, Fostex har et par serier i både 6,5" og 8", Lowther tilsvarende, og Supravox har også. Det finnes flere.
    Ingen av de "brukbare" er direkte billig.

    Har erfaring med Lowther, og de fleste av de har en pukkel i øvre mellomtone / diskant som gjør at de kan oppleves litt skrikende.
    Jeg har levd med mine i mange år, og planlegger etterhvert å korrigere de med tilpassede digitale filtre (les: audiolense + passende lydkort).

    De har brukbar følsomhet, er designet for bruk i bakladede horn, men kan benyttes i andre kasser også.
    Og de funker fint i fronthorn, jeg kjører mine i JMLC 200 horn, følsomheten blir vel da i området 103-105 eller så.
    Og ja, de blir ekstremt direktive når en beveger seg oppover i frekevens, ikke forvent at en kan sitte flere i sweet spot.

    I tillegg, så bruker de skumoppheng, som blir til støv etter en del år.
    Det er enkelt å komme til for å bytte oppheng, men en må være veldig nøyaktig, dette fordi spolegapet er vesentlig trangere enn for de fleste andre drivere.

    Fostex og Supravox har tilsvarende serier beregnet på samme bruksområde.

    Tangband har også noen.

    Fane har et par 12" og 15" som har fått brukkbar kritikk fra de som har prøvd de.

    Ingen av de er fulltoner i den forstand at de klarer å dekke 20-20kHz, men som utvidet mellomtone kan de fungere.
    Som vanlig, det er kun en egens preferanse og ører som kan bestemme hva som fungerer.

    Just my 0.02 $
    Angående Lowther "pukkel": Sjekk ut EX-serien. Sølvspole. Og skumopphengenget varer i maaange år. Når det blir til støv benytter man seg av Lowthers genuine panteordning. Jeg kjøpte mine første Lowthers i 1978. Nå spiller jeg på tredje paret. Det skulle tilsi gjennomsnittlig levetid på minst 14 år:cool:
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Jeg får slå et slag for Tang-band W8-1808. Jeg har oppdaget denne sent, men godt. Fantastisk god lyd!
     

    postkassami

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2006
    Innlegg
    330
    Antall liker
    441
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    6
    Takk for mange gode innspill, forhåpentligvis nyttig for flere. Jeg har kjøpt et par Seas FA22RCZ per nå, åpen for andre innspill, men rett pris og lettvint overlevering neste helg gjorde at jeg slo til. Åpen for flere, har et par ølmager i tankene på sikt også ??????
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Takk for mange gode innspill, forhåpentligvis nyttig for flere. Jeg har kjøpt et par Seas FA22RCZ per nå, åpen for andre innspill, men rett pris og lettvint overlevering neste helg gjorde at jeg slo til. Åpen for flere, har et par ølmager i tankene på sikt også ������
    Lykke til!:) Skulle ikke dette bli bra kan du jo forsøke EX2. Ganske ulike skapninger.
    Skjermbilde 2020-01-14 kl. 21.03.19.jpg
    Skjermbilde 2020-01-14 kl. 21.01.50.jpg
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Visaton B200 kan være et alternativ for det og er innenfor prisleiet, et element som tåler juling og kan deles relativt lavt nedover, crispy og fin i spillestilen, ypperlig i åpen baffle , de spiller og måler greit opp til 10k, over dette er uinteressant, der trenger alle bredbånd støtte.
    Du finner uhorvelig mye info rundt dette elementet på nett.

    Vis vedlegget 566338
    Vis vedlegget 566340
    Ja. Disse i åpen gaffel kan låte fabelaktig
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn