4K ULTRA HD - hvor lønner det seg å handle filmer?

Rallar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.08.2019
Innlegg
280
Antall liker
659
Sted
Hadeland
Synes streaming har blitt ganske bra - handler en del filmer på Itunes.

Gode filmer kan jeg se flere ganger.
Helt enig, og de jeg har sett flest ganger har jeg nok sett rundt 50 ganger, det gjelder en 10-15 filmer. Tar man foreksempel Flåklypa Grand Prix MÅ en jo se den minst 5 ganger for og få med alle detaljene😄
 

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Synes streaming har blitt ganske bra - handler en del filmer på Itunes.

Gode filmer kan jeg se flere ganger.
ganske bra stemmer, og mange filmer og serier funker bra på stream. men kvalitet filmer med de beste lydsporene handler jeg ekte vare. relativ stor forskjell her på mitt oppsett.
 
S

Syncrolux

Gjest
Her hos oss ser vi nok 200 filmer i året. Jeg kjøper film utelukkende på disk. Da vet jeg at jeg kan se de en gang til eller sju - om 20 år også - og det gjør jeg jo gjerne. Det er så og si ingen filmer jeg har kjøpt som har vært sett bare en gang. Da må de i så fall ha vært et bomkjøp. Blu-ray og UHD er eneste aktuelle valg her pga bildekvalitet og ikke minst lyden.

Jeg handler stort sett på Platekompaniet. Noen gang plukker jeg opp ting på OBS, Elkjøp eller andre plasser hvis noe dumpes til en lav pris der. OBS har ofte mange nye filmer til den laveste prisen jeg har sett.
 

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2019
Innlegg
258
Antall liker
156
Kvaliteten på streaming er som oftest skuffende dårlig. Har svær, dyr tv, men får jo ikke utnyttet potensialet. Alternativene er vel å kjøpe på disk, eller å heise sjørøverflagget.

Trenger man bruke mye penger på en 4k Bluray-spiller? Hva finnes det av gode (brukte), til en rimelig penge som er verdt å eie?
 
S

Syncrolux

Gjest
Sony eller Panasonic kan du få til et par tusen. Det som skiller de dyrere fra billige er ofte kvaliteten på fjernkontrollen og noe funksjonalitet.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kvaliteten på streaming er som oftest skuffende dårlig. Har svær, dyr tv, men får jo ikke utnyttet potensialet. Alternativene er vel å kjøpe på disk, eller å heise sjørøverflagget.

Trenger man bruke mye penger på en 4k Bluray-spiller? Hva finnes det av gode (brukte), til en rimelig penge som er verdt å eie?
Sjørøverflagget er vel det siste du trenge heise med tanke på kvalitet.
Jeg antar at mye der er i dårlig kvalitet, bortsett fra HBO, som er bedre via pirat enn normal strømming.
Ihvertfall var det sånn…

HDTV-test på YouTube gjorde en test av strømming vs 4K blu-ray, og bildet er det som oftest lite skille på.
Av det jeg leser og hører, så er det ofte lyd som utgjør størst forskjell.


Om du skal kjøpe spiller er det Panasonic, denne, som gir mye for pengene.
Skal du sjekke sammenligning av utstyr, så er YouTube stedet for å sjekke det ut.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Sjørøverflagget er vel det siste du trenge heise med tanke på kvalitet.
Jeg antar at mye der er i dårlig kvalitet, bortsett fra HBO, som er bedre via pirat enn normal strømming.
Ihvertfall var det sånn…

Lassevis av piratvarer i absolutt topp kvalitet, fra rene rip av alt fra DVD til 4K til ypperlige encodinger av ditto, inklusive urørte lydspor. Jeg laster ned piratkopier av alle filmer og serier jeg kjøper, så slipper jeg å rippe og enkode dem selv.
 

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2019
Innlegg
258
Antall liker
156
Sjørøverflagget er vel det siste du trenge heise med tanke på kvalitet.
Jeg antar at mye der er i dårlig kvalitet, bortsett fra HBO, som er bedre via pirat enn normal strømming.
Ihvertfall var det sånn…

HDTV-test på YouTube gjorde en test av strømming vs 4K blu-ray, og bildet er det som oftest lite skille på.
Av det jeg leser og hører, så er det ofte lyd som utgjør størst forskjell.


Om du skal kjøpe spiller er det Panasonic, denne, som gir mye for pengene.
Skal du sjekke sammenligning av utstyr, så er YouTube stedet for å sjekke det ut.
Jeg leide Gemini Man på enten YouTube eller Google Play. Senere så jeg et 4K-klipp på YouTube. Forskjellen var åpenbar.
Lite 4K-innhold hos Google hvertfall.

Takk for tips om spiller!
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.020
Antall liker
8.215
Torget vurderinger
1
Verden har blitt vanskeligere. Inntil for 3 dager siden sendte amazon.co.uk filmer og eller CDer til Norge uten verken britisk eller norsk moms hvis totalprisen var under 350 NOK. For 2 dager siden begynte de å innkreve norsk moms på sendinger under 350 NOK. Altså må man sjekke prisen hos CDON og Platekompaniet før man bestiller, men i de fleste tilfeller er fortsatt amazon billigst. Når det gjelder Leone så er jeg uenig med bambi. Man må ha et spesielt heng på Claudia Cardinale for å hevde at Once Upon a Tme in the West er Leones beste. Once Upon a Time in America er den beste, Giu la Testa er den morsomste og Kolossen på Rhodos er den særeste. Filmene hans med Clint Eastwood har vel bare blitt populære på grunn av musikken. Morricone er stor!

Avhenger av hvilken frakt du velger. Billigste frakt - ingen moms uansett beløp - du må ordne eventuell momsinnbetaling selv. Dyreste fraktalternativ er med norsk moms uansett pris på varen.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.020
Antall liker
8.215
Torget vurderinger
1
Kan noen forklare hvorfor de kjøper filmer, kontra leie? Evt strømme?
Har jeg sett en film en gang har jeg intet behov for å se
den på nytt. Hvorfor er det interessant å eie en film og se en film på nytt?

Film er jo ikke som musikk som spilles om igjen og om igjen med varierende intervall

Det har noe med psyken å gjøre. Filmer og serier jeg ikke eier gir meg mindre utbytte. Strømme musikk kan jeg aldri tenke meg å gjøre.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Avhenger av hvilken frakt du velger. Billigste frakt - ingen moms uansett beløp - du må ordne eventuell momsinnbetaling selv. Dyreste fraktalternativ er med norsk moms uansett pris på varen.
Nei, det er IKKE lenger avhengig av hvilken frakt du velger. Amazon legger nå på norsk moms fra første krone også på billigste frakt. Dette er nytt fra ca. 1. mai. Men de oppgir VOEC-nummeret på fakturaen så dokumentasjonen skal være OK i forhold til norske toll- og avgiftsbestemmelser. Dette gjelder uansett om du bestiller fra CO.UK, IT, DE. eller FR. Prøv en bestilling med verdi under 350 NOK så skal du se selv.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Nei, det er IKKE lenger avhengig av hvilken frakt du velger. Amazon legger nå på norsk moms fra første krone også på billigste frakt. Dette er nytt fra ca. 1. mai. Men de oppgir VOEC-nummeret på fakturaen så dokumentasjonen skal være OK i forhold til norske toll- og avgiftsbestemmelser. Dette gjelder uansett om du bestiller fra CO.UK, IT, DE. eller FR. Prøv en bestilling med verdi under 350 NOK så skal du se selv.
Vet du noe om hvorfor posten allikevel legger på en avgift på ca. 350,- for "utlagt moms/toll" eller hva det var? Jeg har vært nødt til å betale dette ved henting av de to siste leveransene fra Amazon, selv om jeg mener at jeg har betalt dette til Amazon ved bestilling også.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Så lenge forsendelsen har et VOEC-nummer skal ingen andre avgifter tilkomme.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Vet du noe om hvorfor posten allikevel legger på en avgift på ca. 350,- for "utlagt moms/toll" eller hva det var? Jeg har vært nødt til å betale dette ved henting av de to siste leveransene fra Amazon, selv om jeg mener at jeg har betalt dette til Amazon ved bestilling også.
Høyst sannsynlig fordi du har bestilt fra Amazon før omleggingen jeg skrev om, altså før 1. mai. Du kan jo bare logge deg inn på Amazon, gå til orders og se hva det står under Invoice øverst til høyre. Hvis det på fakturaen står VAT 0% og ikke noe VOEC-nummer så er det bare å betale. Hvis det derimot står et VOEC-nummer på fakturaen og innbetalt moms er oppgitt så skulle du latt være å betale for pakken, tatt kontakt med posten og sendt inn fakturaen. Da ville du fått pakken uten å betale.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Siste ordre var bestilt 29. Mars, og der står det ikke noe VOEC nummer, men VAT nummer. Da går jeg ut fra at det var riktig, men allikevel irriterende.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Selv om det primært er lyden som er ankepunktet på streaming, men merker da godt/ofte forskjell i bildekvalitet også. Streaming er OK til sitt brukt, men ser sjeldent/aldri film på den måten.

Se samme film mange ganger, gjør vi ofte.

4K spiller ligger i post i butikk idag, så da må jeg vel inn på amazon og bestille ett par nye filmer igjen :)
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Siste ordre var bestilt 29. Mars, og der står det ikke noe VOEC nummer, men VAT nummer. Da går jeg ut fra at det var riktig, men allikevel irriterende.

Jeg har bestilt flere ting fra Amazon UK lenge før 1 mai, helt uten å måtte betale noe ekstra. Jeg tror heller det kommer an på hvem som faktisk fullfører handelen, Amazon selv eller en av selgerne som bruker Amazon som plattform. Amazon har anledning til å inndrive MVA og bruke VOEC-nummer, de fleste (eller alle) under-selgere har ikke.

Før hvert salg oppgis det om handelen fullføres av Amazon selv eller ikke. Hvis man betaler for flere ting og noen selges av Amazon og andre ikke, vet jeg ikke om man får et VOEC-nummer for andelen fra Amazon, eller om alt behandles uten å innkreve moms og intet nummer brukes.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.020
Antall liker
8.215
Torget vurderinger
1
Nei, det er IKKE lenger avhengig av hvilken frakt du velger. Amazon legger nå på norsk moms fra første krone også på billigste frakt. Dette er nytt fra ca. 1. mai. Men de oppgir VOEC-nummeret på fakturaen så dokumentasjonen skal være OK i forhold til norske toll- og avgiftsbestemmelser. Dette gjelder uansett om du bestiller fra CO.UK, IT, DE. eller FR. Prøv en bestilling med verdi under 350 NOK så skal du se selv.

Stemmer det. Det har skjedd en endring her......
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg har bestilt flere ting fra Amazon UK lenge før 1 mai, helt uten å måtte betale noe ekstra. Jeg tror heller det kommer an på hvem som faktisk fullfører handelen, Amazon selv eller en av selgerne som bruker Amazon som plattform. Amazon har anledning til å inndrive MVA og bruke VOEC-nummer, de fleste (eller alle) under-selgere har ikke.

Før hvert salg oppgis det om handelen fullføres av Amazon selv eller ikke. Hvis man betaler for flere ting og noen selges av Amazon og andre ikke, vet jeg ikke om man får et VOEC-nummer for andelen fra Amazon, eller om alt behandles uten å innkreve moms og intet nummer brukes.
Les mine innlegg #30 og #51 i denne tråden om igjen. Og så får jeg prøve å legge frem saken mer pedagogisk. Før 1. mai innkrevde ikke Amazon norsk moms på sendinger til Norge med totalverdi på inntil 350 NOK inklusiv frakt. Etter 1. mai innkrever de norsk moms på alle ordre fra første krone. Jeg har som deg bestilt hundrevis av ting fra Amazon og Amazon Marketplace før 1. mai i år "uten å betale noe ekstra" som du sier. Dette er det nå slutt på.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Tror du misforstår, eller at jeg nok var upresis. Jeg mente "uten å betale noe ekstra ved ankomst", ikke "uten å måtte betale MVA ved kjøp hos Amazon".

MAO: jeg har betalt MVA på kjøp med verdi under NOK350 hos Amazon flere ganger før 1 mai og unngått videre utgifter ved ankomst. Om noe har forandret seg siden 1 mai vet jeg ingenting om, siden jeg ikke har handlet der i mai.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Det er vel egentlig bare når jeg har måttet hente pakker fra Amazon hos post i butikk at jeg har fått gebyr å betale. Når jeg har fått varene på døra eller rett i postkassa har det alltid vært uten ekstra utgifter. Både billige og mer kostbare forsendelser.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jeg bestilte også noe fra USA i fjor, to ganger med et par måneders mellomrom. Begge gangene ble varen levert rett hjem til meg av UPS, tror jeg det var. På den ene fikk jeg krav om tollgebyrer i etterkant, på den andre ikke. Og verdien var omtrent lik på begge forsendelsene.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Tror nok en del av forklaringen på slike ting ligger hos Posten. Enkelte pakker har alltid sluppet gjennom under radaren og siden pandemien traff oss har så godt som alt jeg har bestilt ankommet uten krav om MVA og gebyr, inntil relativt nylig. Jeg antar dette har hatt sin forklaring i Postens coronarutiner.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Det oppleves iallfall som litt tilfeldig og temmelig uforutsigbart, og det syns jeg er litt slitsomt.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Forsåvidt enig, men enhver pakke jeg slipper å betale MVA og gebyr (MVA er helt greit, gebyret not so much) på er kjærkommen. Ikke for det, nå som eBay og Amazon krever inn MVA betaler jeg uansett det jeg skal på 95% av alt jeg bestiller.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Selv om det primært er lyden som er ankepunktet på streaming, men merker da godt/ofte forskjell i bildekvalitet også. Streaming er OK til sitt brukt, men ser sjeldent/aldri film på den måten.

Se samme film mange ganger, gjør vi ofte.

4K spiller ligger i post i butikk idag, så da må jeg vel inn på amazon og bestille ett par nye filmer igjen :)
Har du oppgradert til 4k proj? Hva ble det?

Hvis jeg er ute å sykler får du bare unnskylde, får ikke med meg så mye 😁
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Forsåvidt enig, men enhver pakke jeg slipper å betale MVA og gebyr (MVA er helt greit, gebyret not so much) på er kjærkommen. Ikke for det, nå som eBay og Amazon krever inn MVA betaler jeg uansett det jeg skal på 95% av alt jeg bestiller.
Ja, absolutt. Jeg savner jo også den sorgløse tiden når alt skled gjennom mer eller mindre uten problemer. Men i det siste har jeg fått følelsen av at jeg ikke vet før pakken kommer, om jeg må betale ekstra eller ikke.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.029
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Litt ekstra spenning i hverdagen må da være glimmers, spesielt i disse tider? Se positivt på livet og ta det som et substitutt for konserter og sexorgier. Ikke et fullgodt substitutt selvsagt, men bedre enn ingenting.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Blah-blah-blah.... lurer på om de skjønner noe av dette selv engang.

 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Blah-blah-blah.... lurer på om de skjønner noe av dette selv engang.

Dette er da enkelt nok. Det er fortsatt deklareringsunntak for varer med verdi under 350 NOK inkludert frakt som ikke er næringsmidler og hvor leverandør ikke krever inn norsk moms. Siden Amazon nå har begynt å kreve inn norsk moms på slike sendinger og Ebay har holdt på med det en stund så er ikke et fortsatt unntak så mye verdt for de fleste av oss. Det som står igjen for også å kunne fjerne dette smutthullet er en nettløsning for privatpersoner for innbetaling av moms på denne typen sendinger.
 
C

Cyber

Gjest
Det har noe med psyken å gjøre. Filmer og serier jeg ikke eier gir meg mindre utbytte. Strømme musikk kan jeg aldri tenke meg å gjøre.
Streamer alt av lyd og bilde. Kunne ikke tenkt meg å kjøpt et fysisk medium noensinne igjen. All kjøpt musikk spinner på NAS i kjelleren. Vi er forskjellige her i verden.

4K filmer via ATV 4K inn i OLEDen ser etter min forstand avsindig bra ut fra de fleste leverandører.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Nei, det er IKKE enkelt. 🧐

Uansett, det ødelegger jo hele moroa med å handle billige ting fra utlandet når man må betale norske avgifter i tillegg.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Tilbake til trådens tema. Jeg sjekket akkurat prisen på LOTR 4k. På tilbud i dag fra Platekompaniet, NOK 1099 inkludert frakt, fra Amazon NOK 995 inkludert frakt og norsk moms.
Du kan fortsatt handle billige ting fra utlandet bambi.:)
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Streamer alt av lyd og bilde. Kunne ikke tenkt meg å kjøpt et fysisk medium noensinne igjen. All kjøpt musikk spinner på NAS i kjelleren. Vi er forskjellige her i verden.

4K filmer via ATV 4K inn i OLEDen ser etter min forstand avsindig bra ut fra de fleste leverandører.
Sikkert bra bilde, men har de filmen neste gang du vil se den?
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.481
Antall liker
899
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Streamer alt av lyd og bilde. Kunne ikke tenkt meg å kjøpt et fysisk medium noensinne igjen. All kjøpt musikk spinner på NAS i kjelleren. Vi er forskjellige her i verden.

4K filmer via ATV 4K inn i OLEDen ser etter min forstand avsindig bra ut fra de fleste leverandører.
Har du Atmos oppsett?I kinoromet mitt har jeg kun 1080P PJ,og da får jeg ikke Atmos lyd fra streaming fordi 4K og Atmos er koblet sammen som valg.Fra disc er dette ikke noe problem.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Sikkert bra bilde, men har de filmen neste gang du vil se den?
For min del har jeg bare behov for å se en film en gang, bare unntaksvis ser jeg en film flere ganger... Og da ser jeg den via en tv-kanal.

Musikk derimot kjøper jeg på blu-ray, før var det DVD. Det er noe jeg spiller jevnlig, på samme måte som mine rippede CD-er på harddisk.

Problemet i disse tider er at tjenestene blir segrerert(splittet), så en må ha Netflix, Disney+, Amazon Prime og HBO, mens en før kunne nøye seg med 1 eller 2 tjenester.
Men jeg ser nok av entusiaster på YouTube som har kjøpt filmer mange ganger, først DVD,så blu-ray, og nå i 4K.
Lyden er den største forskjell fra strømming, ikke bilde.
 
C

Cyber

Gjest
Sikkert bra bilde, men har de filmen neste gang du vil se den?
Stort sett - og det er få filmer jeg tenker å se repetert jevnlig. Hukommelsen fungerer enda her... Joda, noen få filmer tåler å ses flere ganger, men det finnes alltid et sted å få tak i dem. De filmene vi her snakker om, f.eks. å innvie barna i Ringenes Herre skjer også via strømming. Kjøpte selvsagt alle da de kom ut på Extended versjon, men DVDene er jo ikke verd filla nå og det finnes ikke et hull å stappe en disk i her i huset.

Lyden er kanskje berdre på diskene, men får da Dolby Atmos ut via strømming også, låter helt flott.

Fikk en CD i gave for 1 år siden, har lyttet til den - for den lå naturligvis på Spotify. :) Ellers måtte det blitt i den gamle bilen. World moves on... Omtrent som de som gauker over at 3.5 mm utgang på telefonene forsvant. Vel, har du gått en dag med trådløst kan jeg ikke fatte hvorfor du vil tilbake.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Sikkert bra bilde, men har de filmen neste gang du vil se den?
Du har nok det hvis du kjøper den - ser LOTR extended 4khdr/Atmos filmpakke koster kr 297,- på Itunes.
 
Sist redigert:

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Har du Atmos oppsett?I kinoromet mitt har jeg kun 1080P PJ,og da får jeg ikke Atmos lyd fra streaming fordi 4K og Atmos er koblet sammen som valg.Fra disc er dette ikke noe problem.
Hvis du oppgraderer til en proj som kan motta 4k hjelper det veldig på bildekvaliteten fra streaming - du dobler streaminghastigheten.

Det trenger ikke å være en "ekte" 4k proj - så lenge den kan motta den mye høyere bildestrømmen.

Jeg har "fake" 4k proj og bildet ser veldig bra ut med 4k streaming - på 106".
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Tilbake til trådens tema. Jeg sjekket akkurat prisen på LOTR 4k. På tilbud i dag fra Platekompaniet, NOK 1099 inkludert frakt, fra Amazon NOK 995 inkludert frakt og norsk moms.
Du kan fortsatt handle billige ting fra utlandet bambi.:)
Tror jeg har sett den billigere enn det også på Amazon, faktisk. Men hvis det kommer 350,- kroner i tillegg fra posten, så blir det jo ikke så billig allikevel.

Altså, jeg skjønner at du mener at det ikke skal komme noe ekstra hvis man bestiller til den prisen, men vet ikke om jeg tør å ta sjansen med Den Blinde Idiotguden av Kaos, også kjent som Posten.
 
Topp Bunn