4K ULTRA HD - hvor lønner det seg å handle filmer?

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Overskriften bør være selvforklarende.

Hvor kan man få bra priser på fysisk format 4K UHD filmer? Syns prisene hos Platekompaniet er i friskeste laget, vet Elkjøp ofte har en del på tilbud men utvalget er magert. Og det ser ut som det blir færre og færre som fører filmer. Vil gjerne ha tips til nettbutikker med bra utvalg og priser, og som sender til Norge uten at det koster det hvite ut av øynene. :)

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
4.475
cdon.no har innimellom kampanjer i følge reklamen jeg får på epost i alle fall. Var 3 stk for 400 her om dagen, men jeg sjekket ikke utvalget eller hva filmene ville kostet andre steder.

Ser ut som den kampanjen fortsatt gjelder for øvrig.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Takk, skal sjekke det ut. PK har også kampanjer innimellom, men snittprisen blir ganske høy allikevel.

Multikanal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
31
Torget vurderinger
1
Ofte importerer CDON og PK filmene fra UK,da kan man like godt importere de selv via amazon.uk f.eks.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Ja, UK import er enda dyrere enn vanlige filmer. Men jeg har sett at noen av de vanlige filmene som PK selger til 299,- er til lavere pris hos f.eks. Elkjøp. Jeg syns det blir for mye å betale fra to hundre kroner og oppover for èn film, selv om det er et nytt format med høyere oppløsning og bedre bilde.

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
2.167
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
6
Jeg har i det siste handlet litt fra Amazon.co.uk. mer pga utvalget enn priser.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Hva betaler du for en film ferdig levert med alt av frakt og toll og moms o.s.v.?

Burde tenkt på å sjekke både amazon og rakuten, men lurte på om noen visste om nettbutikker med bra priser jeg ikke har hørt om.

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
2.167
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
6
Tja, prisene i amazon sin nettbutikk er inkludert toll/moms osv - amazon fikser alt det er for deg, når du logger inn og sier at du er fra norge. Så du slipper hvertfall noen uforutsette utgifter etterpå.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Skal sjekke det ut. Rakuten var det bare å gi opp merket jeg, mye har forandret seg siden det het play.com.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Ser at f.eks. The Invisible Man på 4K vil koste meg 626,24,- Nkr. med frakt og "import fees". Ser ut som jeg må bite i det sure eplet og fortsatt handle hos PK.

Multikanal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
31
Torget vurderinger
1
Hvordan fikk du den prisen?Jeg la inn en prøvebestilling og fikk 476.-

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.105
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Jeg tror jeg skjønner hvorfor dere får så mange forskjellige priser på denne. Jeg har sjekket selv og jeg får den fra GBP 25.- hos Amazon.co.uk uten norsk moms opp til USD 60.- hos Amazon.com med kjempedyr frakt og masse norsk moms. Fortsatt og inntil videre er grensen for avgiftsfrie sendinger NOK 350.-. Jeg vet hvor jeg ville kjøpt denne filmen.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Hvordan fikk du den prisen?Jeg la inn en prøvebestilling og fikk 476.-
Selv om den "bare" hadde kommet på 476,- ville det vært milevis over hva jeg syns er greit å betale for èn film.

Kan hende @aam01 er inne på det, at jeg var inne på amazon.com

Shipping & Fee Details

Price NOK 181.00
AmazonGlobal Shipping + NOK 321.25
Estimated Import Fees Deposit + NOK 125.58
Total NOK 627.83

gwh

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
150
Sted
Oslo
Var inne på amazon.fr akkurat nå, med min norske adresse.
Fikk da opp:

Vedlegg

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Jeg vet det. :) Men: Men foreløpig er det ikke satt noen dato for når nettbutikken vil åpne for handel.

Jeg er spent på hva de kommer til å ha av utvalg og priser, men foreløpig er det jo bare bekreftet at de kommer. Ikke når.

Multikanal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
31
Torget vurderinger
1
Jeg tror jeg skjønner hvorfor dere får så mange forskjellige priser på denne. Jeg har sjekket selv og jeg får den fra GBP 25.- hos Amazon.co.uk uten norsk moms opp til USD 60.- hos Amazon.com med kjempedyr frakt og masse norsk moms. Fortsatt og inntil videre er grensen for avgiftsfrie sendinger NOK 350.-. Jeg vet hvor jeg ville kjøpt denne filmen.
Mulig grensen fortsatt er 350.-,men det tar ofte veldig lang tid før ting kommer eller kommer i det hele tatt.(Egne erfaringer)
Da betaler jeg moms og får pakken på under en uke.Bestiller bare filmer som ikke har Atmos lydspor på norsk utgivelse(bl.a Midway),eller filmer som er importert fra UK.Da blir det billigere å importere selv.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.105
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Du bør nok lete litt mer etter
Da vil det nok bli enklere å få tak i svensk film enn det er i dag. cdon.se leverer ikke til Norge og cdon.no har ikke samme utvalg. Ellers bruker jeg mange forskjellige amazon alt etter hva jeg er ute etter og hva de er villig til å sende hvor og hvor det er billigst. Jeg bruker jevnlig både amazon.com., it., fr., co.uk., de. og co.jp. Både jeg og kona får sendinger fra dem nesten hver uke.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Mye jobb for å få tak i filmer, da.

Frister mest å overgi meg til monopolet til PK og heller handle når det er tilbud og kampajer istedenfor å bruke masse tid på å lete etter filmer og tilbud. :)

Multikanal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
31
Torget vurderinger
1

Frister mest å overgi meg til monopolet til PK og heller handle når det er tilbud og kampajer istedenfor å bruke masse tid på å lete etter filmer og tilbud. :)
Ser at CDON har en del 4K filmer til 199.-

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.105
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3

Svært mye av det vi kjøper av film, tv-serier og opera er ikke tilgjengelig i Norge og hvis noe er tilgjengelig er det overpriset. Mer standardting kan selvfølgelig dukke opp på tilbud hos PK eller CDON. Men særlig bredt utvalg har ingen av dem.

Dumbo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Med tanke på at den koster 249 kr hos PK er det vel både enklest og rimeligst å kjøpe den der?

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.105
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Med tanke på at den koster 249 kr hos PK er det vel både enklest og rimeligst å kjøpe den der?
Jeg ville kjøpt den der selv hvis jeg skulle hatt den når de som i dette tilfellet både slår av 50 kroner og gir gratis frakt. Men hvor ofte gjør de det?

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Svært mye av det vi kjøper av film, tv-serier og opera er ikke tilgjengelig i Norge og hvis noe er tilgjengelig er det overpriset. Mer standardting kan selvfølgelig dukke opp på tilbud hos PK eller CDON. Men særlig bredt utvalg har ingen av dem.
Enig der, utvalget er ikke det beste. Og hvis jeg først skal betale top dollar for en 4K film vil jeg ha noe jeg virkelig vil se. Får se om jeg slenger avgårde en testbestilling til amazon i UK og ser hvordan det går. :)

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.336
Sted
Nedre Eiker
Problemet er kanskje at platekompaniet har gjort meg vant til å få billige blurayfilmer, sånn at forskjellen opp til 4K discer som koster 299 og mer blir for vond å svelge.

Topp Bunn