Rørutstyr 300B-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hexachordia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    19
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kjøpte meg Sophia Royal Princess 300B-rør. De er litt bedre enn Psvane 300B-T som nå ligger i skuffen. Forskjellen består i at SRP er litt fyldigere og raskere i mellombassen. Da de er mer enn dobbelt så dyre, er jeg litt usikker på om de er verdt prisen på 1200 dollar pluss mva og frakt. Forskjellene et små og kan sammenlignes med forskjellen på signalkabler. Alt dette i mitt oppsett. Det kan slå ut annerledes med andre forsterker-topologier.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hmmmmmm...
    Da er det min tur til å lage en liten pakke-føljetong.

    IMG_1263.CR2.jpg
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpt deg samme rør som LMC ? :)
    Kunne godt tenkt meg ett sett Takatsuki, men er i en litt annen prisklasse - foreløpig.
    Om LMC - som kjenner litt til signaturen i mine blokker, går gulle god for dem, skal en ikke se bort fra at en gang...

    IMG_1265.CR2.jpg
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Standard PSvane box det der :D
    Jepp. Må teste ut. Grei pris fra Psvane.
    Er så innmari greit når turen fra dem og frem til døra mi, tar knappe fem døgn. Verre å sende pakker fra ett sted til ett annet, innenlands her.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Setter pris på at du tenker godt om meg, men det ble Psvane 300B-T denne gangen

    IMG_1267.CR2.jpg
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tilbakemelding hexachordia.

    Intr. Coincident-rekke du spiller på. Har aldri hørt disse produktene.

    Her spiller det mer enn greit nå. Har ikke så stort grunnlag for å sammenligne. De 300B-rørene jeg har hatt på de tre DPA 300B-settene jeg har hatt i hus, er vel stort sett div. Valve Art-rør (300B og 5300B)
    Disse Psvane 300B-T spiller smoothere, luftigere og har mer baller. Da tror jeg ikke jeg kan forlange mer, til denne prisen.
    Kommer nok til bestille de billigste Psvane 300B også. Greit å ha et ekstra sett liggende....

    Slik ser det ut her nå

    IMG_1284-001.jpg
     

    hexachordia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    19
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    5
    Ser nydelig ut Emotikon. Vurderte DPA 211 før jeg kjøpte Coincident. Fikk dessverre aldri mulighet til å høre Dpa under kontrollerte forhold. Har Coincident-rigg nå. Det låter fint og naturlig uten særlig rørlyd. Savner litt flere watt til Mahler-symfonier og progrock, men klarer meg godt med 8 watt ellers.


    Takk for tilbakemelding hexachordia.

    Intr. Coincident-rekke du spiller på. Har aldri hørt disse produktene.

    Her spiller det mer enn greit nå. Har ikke så stort grunnlag for å sammenligne. De 300B-rørene jeg har hatt på de tre DPA 300B-settene jeg har hatt i hus, er vel stort sett div. Valve Art-rør (300B og 5300B)
    Disse Psvane 300B-T spiller smoothere, luftigere og har mer baller. Da tror jeg ikke jeg kan forlange mer, til denne prisen.
    Kommer nok til bestille de billigste Psvane 300B også. Greit å ha et ekstra sett liggende....

    Slik ser det ut her nå

    Vis vedlegget 233274
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Lekker forsterker, Andreas! Nå skal ikke jeg være en pirkete faen, men det har seg vel sånn at platespilleren din heter "The Circle". Den er nemlig bare "The full Circle" om den brukes med WB Ply pickup.
    Og for å bringe tråden tilbake på sporet, kan jeg virkelig anbefale Psvane WE 300B Replica.......;D
     

    hexachordia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    19
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    5
    Den er grei, Trond. Skal rette det opp. Det er en fyr i Ålesund som har samme forsterkere som meg. Han har akkurat oppgradert fra Psvane 300B WE Replica til Takatsuki Ta-300B. Han har et anlegg uten synlige kompromisser og kallte oppgraderingen den største han har gjort til nå....
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Den er grei, Trond. Skal rette det opp. Det er en fyr i Ålesund som har samme forsterkere som meg. Han har akkurat oppgradert fra Psvane 300B WE Replica til Takatsuki Ta-300B. Han har et anlegg uten synlige kompromisser og kallte oppgraderingen den største han har gjort til nå....
    Skummel lesing...

    Du vet at jeg at DPA 211 også?
    Og sånn med det samme; jeg kommer fra en nabokommune av Ålesund - hadde vært moro om jeg kunne tatt meg en tur innom denne karen ved anledning.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ser at Thomas Mayer skryter fælt av Elrog 211,så 300B fra den kanten kan sikkert bli bra skjit,og sikkert ganske dyrt.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Har fått meg et par LD mk2 level 2+ 300B monoblokker med TJ mesh plate 300B/n rør, etter hva jeg leser er det premium rør med n betegnelsen.
    Rørene er litt frempå med noen innspillinger, men slik må det etter mitt syn være om det skal være noenlunde nøytralt.
    Det sagt har jeg ingenting imot rør med mere varme så sant oppløsning og definisjon er der.
    Kunne nok vært litt mere 'kropp' i disse rørene etter min smak.

    edit: leste et sted at rørene trenger 300 timer, selger estimerte ca 100 på dem så det kan være det hele forandrer seg..??
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Hei ogla, et av mine TJ meshplate rør fik red spot med det samme, så jeg byttede til EH300B . EH er er lidt mere tilbaketrukne og virker umiddelbart mindre oppløst end TJ men jeg savner ikke nogen detaljer og har vært tilfreds med dem nu i over et år. Muligvis ville jeg være mere interessert i TJ hvis jeg hadde mindre avslørende høyttalere.
    mvh
    Kjartan
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har testet singel ended ren klasse A med 845 som utgangsrør og el 34 -6v6 mfl. som drivverrør og 12 ax7 som signalrør kontra 300 B rør forsterker singel ended ren klasse A . Har hørt at 300 B rør skal være en del mellomtone fokusert -ikke sikkert dette stemmer alltid.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Takk for tips kjartanb. Veldig viktig dette med matching ja og mye av nøkkelen til god lyd ligger her.
    Nå er mine HT ganske avslørende men det hele balanserer på rett side av fornøyelig. Det går godt an å leve med de rørene jeg har men det er fristende å prøve ut litt forskjellig når man blar gjennom denne tråden:p
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.303
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du fikk deg i hvertfall noen særdeles rimelige og flotte monoblokker
    grattis
    mvh
    Leif
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Takk for det:) Ja det stemmer, jeg er veldig fornøyd med dem:)
     

    presten

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2009
    Innlegg
    75
    Antall liker
    113
    Sted
    Stryken
    Torget vurderinger
    14
    Som Kjartanb og ogla (hei til dere to "gamle kjente") har jeg også Lady Day monoblokkene, men med andre rør: Billington Gold 4300 B.
    Jeg har lite (les: kort) erfaring med rør, men har faktisk bare lovord i omtale av disse komponentene: Røra kan godt være kjøpt på Biltema for alt jeg vet, men lyden som kommer ut er i alle fall meget behagelig i mine ører, enten det spilles høyt eller lavt, vinyl eller CD.
    Fant ikke noe om disse rørene i denne tråden, men det er kanskje noen her som kjenner til dem?
    Så et spm. til mine to venner: hvor mye effekt er det i LD blokkene? Virker i alle fall som det er mer enn nok trøkk til Usher'ne de driver her!
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Noen her som har erfaring med de billigste Psvane 300B'ene? Har EH i amp'en min nå (Trafomatic Audio Experience Two), og det høres for så vidt kurant ut det, men de har gått en del timer og det er vel snart på tide å se etter noe nytt.

    Lommeboka er ikke så dyp, så da tenkte jeg på billigste Psvane... Eller?
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Hei Presten :) , jeg vil tro de er på 7-8w. Meget mere end nok for mine effektive (c.a. 99db) høyttalere. Bygger nu noen effektmodstande i form av BBC Ls3/5a kloner, har ikke tenkt meg at bruke LD91 til dem men prøver nok allikevel. Kjenner ikke dine 300b rør men stol på dine egne ører. Jeg har andre 300b i reserve men har ikke hatt trang til at prøve dem ;).
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.122
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har erfaring med de billigste Psvane 300B'ene? Har EH i amp'en min nå (Trafomatic Audio Experience Two), og det høres for så vidt kurant ut det, men de har gått en del timer og det er vel snart på tide å se etter noe nytt.

    Lommeboka er ikke så dyp, så da tenkte jeg på billigste Psvane... Eller?
    Facebook mener de dyre er veien å gå, spørs hvor dype lommer du har

    https://www.facebook.com/TrafomaticAudio/posts/10151933642486790

    $835 + frakt, moms og gebyr er ikke lommerusk

    Psvane WE300B 1:1 Replica (pair) | Psvane & Shuguang Treasure Audio Tubes, Caps and Amps
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har erfaring med de billigste Psvane 300B'ene? Har EH i amp'en min nå (Trafomatic Audio Experience Two), og det høres for så vidt kurant ut det, men de har gått en del timer og det er vel snart på tide å se etter noe nytt.

    Lommeboka er ikke så dyp, så da tenkte jeg på billigste Psvane... Eller?
    Se foreks #111
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn