Mac vs. PC?? Same shit, different wrapping.
Er mangeårig bruker av begge deler, og ingenting er perfekt. Gjennomgangsrådet de årene jeg satt på Mac (G4/G5) samt noen iMac-greier, og ting begynte å halte var bestandig "ta restart". Begrenset hvor mange ganger i løpet av arbeidsdagen en gidder å restarte. Sigh! Veldig overbevisende. Så veldig stabilt og driftsikkert var det ihvetfall ikke.
Sitter nå både med stasjonær PC og laptop. Laptoppen må jeg skifte ca hvert 2. år, så er den gåen. Den stasjonære holder ca 4 år.Heller ikke mye å rope hurra for.
To kollegaer (fotografer) har mistet tusenvis av uarkiverte bilder på sine maskiner i de siste 3 årene. Den ene ble frastjålet en bag med utstyr, deriblant laptop. Den andre med forrige generasjons macbook som bare tok kvelden, og merkelig nok kunne ikke innholdet reddes.
Ellers virker det som endel macbookere skifter batteri ustanselig.
Morsomt å se at en i macmenigheten her selv svarer så tydelig på hvor nøkkelen til Apple's suksess ligger. Selvsagt er det et livstilsprodukt. Har til dags dato aldri sett en pc som rekker Mac til anklene når det gjelder design. De "beste" forsøkene, fremstår i bestefall som harry. Hvor mange reklamer ser vi hvor det er med en laptop med i bildet? Mac er som snytt ut av et glossy interiør-magasin, som skapt for å gli inn i ethvert drømmehjem. Vi vet jo hva som opptar oss mest om dagen. Materielle symbolverdier, som viser at vi følger med i tiden. Ække mye kult å sitte på cafe-lattè bar med en steingrå Toshiba som jeg gjør vet dere.
Vet ikke om noen som snakker så mye om maskinene jeg, som endel mac'ere jeg kjenner. Det er nesten så det høres ut som de får seksuell tenning av maskina si, der de sitter og snakker om det nette, lille snertne "leketøyet" sitt. :
Mac er litt snobberi, og vi mennesker er nå engang ganske enkle da. Vi kjøper litt med øyne og hjerte. Mange har nok vanskelig for å innrømme det. Litt som med HiFi og andre statusduppeditter. Driver selv med havfiske opp i all galskapen,og selvsagt er det kult å komme drassende på ei snelle til 10K, og ja den er bedre enn en snelle til 3K. ;D
Sier jeg som skal kjøpe meg en iMac i løpet av sommeren.