1m ethernetkabel til 15700?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.148
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Marsboer, du og de 10 tals andre som slakter dyre nettverksabler gjør dette uten å ha prøvd dette selv og avfeier de få som har testet slike kabler med positivt resultat med at de i beste fall har tatt feil eller i verste falle er helt på viddene.

    Jeg kommenter generelt ikke noe som jeg ikke har hørt selv og det bør heller ikke du eller andre her på nettet gjøre. Du
    vet tomme tønner ramler mest.....

    Jeg hadde samme utgangspunkt som deg om at high end nettverkskabler ikke kunne påvirke lyden, men her tok jeg feil. Jeg, som Man har testet ut Audioquest Vodka nettverkskabler med det resultat at nå er de installert mellom alle enheter i mitt anlegget.
    Hei, det står at du er bransjeaktør men finner ikke ut hvem du representerer.
    Iflg. regelverket er dette gjeldende
    11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Hvis du som bransjeaktør lager en signatur (som vises under alle innlegg), er det kun lov til å skrive "jeg representerer ......", og det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller navn på merker i signaturen.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Til opplysning; jeg har noen kubikk (komprimert) audiofil luft, for de som bruker trådløs data-overføring.
    Kun 550,- literen !
    Jeg kan godt selge noen pent designede plastplater som settes mellom sender og mottaker i det trådløse anlegget. De interagerer med den elektromagnetiske diffraksjonen i rommet og gir mer fokusert lyd med mer dynamikk, varme og fylde. Bare 10000 pr stk.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Hvilken sambandsklasse er denne fantastiske kabelen ment for å oppfylle? Det står det ingenting om.. Om det ikke er sambandsklasse Ea(Cat.6A) eller høyere(F, eller Fa) så er det en direkte nedgradering hos meg :)

    Hadde vært ålreit å målt forskjellen mellom en "standard" Cat.6A patchesnor og denne vanvittige dyre snora med en Fluke DTX-1800...
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Tror de fleste oppfyller cat7, om ikke annet.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Da er det ikke vits å ha en slik kabel såfremt ikke resten av anlegget matcher samdbandsklasse F...
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er ganske revende likegyldig hva en nettverkskabel måler i utgangspunktet for typiske lengder disse er mellom streamer og ruter, så kan du koble på noen par med kleshengere og få signal. Hvis du likevel får tak i en slik kabel og skal måle den i fluk-o-meteret, så koster det deg uansett ikke mange kaloriene å prøve den i anlegget ditt.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Har varit i datorbranchen sedan mitten av 90 och trodde dette var tull o töjs.

    Efter ett besök hos Primare och snackat med deras utvecklare köpte jag en nätverkskabel för 400 i stället för 45:- och jo jag är berädd på att säga det är skillnad.
    Lyden är med öpen. Tydligare i klangen. Bass mer exakt. Känns som om man får det lilla extra.

    Så jo jag tror på detta med bättre nät kabel.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.499
    Antall liker
    35.383
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    OK, hører hva du sier. Men jeg er litt som den franskmannen som sa "Jeg forstår at det kan virke i praksis, men jeg vil vite om det fungerer i teorien!"

    Med andre ord, hvorfor blir det i så fall forskjell, og hvordan kan det bli opplevde forskjeller i tids- og frekvensdomenet når det ikke er noen måte overføringsmediet kan påvirke datainnholdet i pakkene på? For sanntidsoverføringen S/PDIF er det et halmstrå i ulikt jitterspektrum. Der forstår jeg at det kan tenkes å bli hørbare forskjeller ved begrenset båndbredde i kablingen, selv om jeg så langt har til gode å oppleve slike forskjeller hos meg. (Se AES E-Library � Is the AES/EBU/SPDIF Digital Audio Interface Flawed?)

    Men med så store buffere og overføringshastigheter som det er snakk om her vil jeg si dette er komplett usannsynlig. Så hva skjer?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ja som en hifipusher sa da han gikk tom for argumenter: "Datapakkene blir ihvertfall penere pakket inn"
    Joda audiofile Ethernet kabler er nok penere å se på enn grå cat5 kabel.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Tror de fleste oppfyller cat7, om ikke annet.

    Kabelen som er omtalt her holder forhåpentligvis cat5 stander, litt vanskelig å se på bildene jeg fant på nett, men det er i det minste litt morsomt å lese på siden deres:rolleyes:


    Are Ethernet cables directional?
    Yes. The construction of Tuned ARAY cables is such that although they’ll carry a signal if connected in the wrong direction, sound quality will be badly affected. But every other Ethernet cable we tested and listened to also worked better in one direction than the other. The difference to sound quality the direction made varied from cable to cable. In the case of the Chord C-stream Ethernet cable the difference was significant enough for us to mark one of the plugs with a small black dot. This is the source end of the cable - See more at: New Stuff | Chord Blog
     

    nobleman

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.07.2004
    Innlegg
    36
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    3
    Marsboer, du og de 10 tals andre som slakter dyre nettverksabler gjør dette uten å ha prøvd dette selv og avfeier de få som har testet slike kabler med positivt resultat med at de i beste fall har tatt feil eller i verste falle er helt på viddene.

    Jeg kommenter generelt ikke noe som jeg ikke har hørt selv og det bør heller ikke du eller andre her på nettet gjøre. Du
    vet tomme tønner ramler mest.....

    Jeg hadde samme utgangspunkt som deg om at high end nettverkskabler ikke kunne påvirke lyden, men her tok jeg feil. Jeg, som Man har testet ut Audioquest Vodka nettverkskabler med det resultat at nå er de installert mellom alle enheter i mitt anlegget.
    Hei, det står at du er bransjeaktør men finner ikke ut hvem du representerer.
    Iflg. regelverket er dette gjeldende
    11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Hvis du som bransjeaktør lager en signatur (som vises under alle innlegg), er det kun lov til å skrive "jeg representerer ......", og det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller navn på merker i signaturen.
    Jeg er meget klar over at jeg som bransjeaktør ikke på noen måte skal reklamere for egne produkter som i mitt tilfelle er Oppo, Isotek, Audiocom, Liberty og JVC.
    Vi selger ingen nettverkskabler slik at her er det ingen interesse konflikter.
    Jeg blir derimot noe provosert over at medlemmer og moderatorer kommenter produkter de selv ikke har hørt eller sett. HFS ville vært kvitt mye negative innlegg hvis svarene var basert egne erfaringer.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.499
    Antall liker
    35.383
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tror de fleste oppfyller cat7, om ikke annet.

    Kabelen som er omtalt her holder forhåpentligvis cat5 stander, litt vanskelig å se på bildene jeg fant på nett, men det er i det minste litt morsomt å lese på siden deres:rolleyes:


    Are Ethernet cables directional?
    Yes. The construction of Tuned ARAY cables is such that although they’ll carry a signal if connected in the wrong direction, sound quality will be badly affected. But every other Ethernet cable we tested and listened to also worked better in one direction than the other. The difference to sound quality the direction made varied from cable to cable. In the case of the Chord C-stream Ethernet cable the difference was significant enough for us to mark one of the plugs with a small black dot. This is the source end of the cable - See more at: New Stuff | Chord Blog
    Man kan rolig slå fast at det der er vås. Det er et differensielt signal på hvert lederpar. Hver gang den ene lederen i paret går til f eks +1 V, vil den andre lederen i samme par gå til -1 V. For hvert spenningssignal som går "fremover" vil det gå et like stort spenningssignal "bakover". Signalspenningen er symmetrisk. Retningsbestemt ethernetkabling er en fysisk umulighet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.499
    Antall liker
    35.383
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg blir derimot noe provosert over at medlemmer og moderatorer kommenter produkter de selv ikke har hørt eller sett. HFS ville vært kvitt mye negative innlegg hvis svarene var basert egne erfaringer.
    Vel, i en annen tråd ble jeg nærmest skjelt ut for å basere kritiske kommentarer "bare" på erfaringer i mitt eget anlegg. Da var plutselig ikke det godt nok. Nei, bare konsensusoppfatningen i den lokale hifiklubb var gyldig visdom verdt videreformidling i det tilfellet.

    Det er jo bekvemt å ønske at upassende synspunkter går bort, men fra min synsvinkel er en del tulleprodukter så åpenbart T&T at det ikke er nødvendig å bruke tid og penger på å teste dem. Jeg tror du (og meddebattanten i den andre tråden) skal slå dere til ro med at folk kommenterer det de ønsker å kommentere, og så får leseren bedømme hvor troverdige de kommentarene er.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Lurer svært på hvordan retningsbestemte ethernetkabler responerer på kvitteringene over mottatte pakker. Er ikke de så viktige mon tro.....

    synes dog det er underholdene hva hifiverden kan finne på når det kommer til data.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Hva med kabelen som går fra f.eks Wimp sine servere til ruteren? Sikkert ikke så farlig så lenge siste meter er supergod............

    Det neste, i disse streamingtider, blir spesielle trådløse rutere med bedre lyd.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor er det så viktig å ha egne erfaringer for å uttale seg?

    Sett at jeg hadde registrert meg på et caravanforum og skrevet "en bør bypasse oljekjøleren på automatkassa på bilen hvis en har tenkt å kjøre opp bratte stigninger", bør den påstanden stå uimotsagt dersom ingen har erfaring med det eller kan man svare uten å ha egen erfaring?
     
    Sist redigert:

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke det samme, og det vet du.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke det samme. Vi er alle enige at det i utgangspunktet er galskap. Det er ikke nødvendig med flere kvasiteknologer eller humorister som påstår dette. Det er ingen uenighet her. Sannsynligvis har du like liten snøring som alle andre, men du støtter deg på angivelige "sannheter" som ikke nødvendigvis er riktige.
    Jeg skriver ikke at det er en definitiv forskjell som en universell sannhet. Jeg oppfordrer folk til å prøve dette selv, det koster ingenting. Hvis det er nok folk som i utgangspunktet er skeptiske (bortimot 100% av befolkgningen, inkl. meg selv) men som hører en tildels "stor forskjell", så syns jeg det er mat for videre etterforskning.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.499
    Antall liker
    35.383
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt, det er noen ting som er så åpenbart tull og tøys at det ikke er nødvendig å teste dem ut. Det caravan-eksemplet vil formodentlig koste en automatkasse å teste i praksis. Det virker litt unødvendig. Det er vel ikke så mange av oss som ser et stort behov for å teste ut sånt som dette i eget anlegg heller:
    PWB One Drop Liquid

    Spørsmålet er hvor hver enkelt av oss velger å dra den grensen. Påstander om retningsbestemte Ethernet-kabler pådrar seg denne typen kommentarer fra datakyndige:
    Denon creates $500 Ethernet-cable-for-suckers
    $500 ethernet cable: are your packets worth it? – Boing Boing Gadgets

    Jeg har for eksempel ikke tenkt å prøve meg frem med å snu ethernet-kabler og lytte etter forskjeller. For det første er det ekstremt usannsynlig at det er noen virkelig forskjell, og for det andre vil endringen i min egen tilstand fra første til andre lytting (etter å ha kravlet rundt på gulvet bak anlegget og hanket sammen ledningskveiler i mellomtiden) formodentlig utgjøre en mye større forskjell for opplevelsen enn den eventuelle endringen i virkelig lydkvalitet. Man er ikke helt ung lenger. Jeg må først overbevises om at det i det hele tatt er noen plausibel grunn til å prøve.

    For ordens skyld: Jeg har testet med WiFi, UTP Cat6 og STP Cat6, flere ganger frem og tilbake, og det låter klin likt i alle tilfeller hos meg. Hypotesen var at ulike grader av skjerming og/eller galvanisk skille kunne gjøre en forskjell, men det er ingen ting der.
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Ja som en hifipusher sa da han gikk tom for argumenter: "Datapakkene blir ihvertfall penere pakket inn"
    Joda audiofile Ethernet kabler er nok penere å se på enn grå cat5 kabel.
    Herlighet da, det er jo bare å kjøpe noen fra Sonos, de har lekre, hvite, flate nettverkskabler standard på alle produkter. :)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du mener dette, så er det ikke nødvendig å repetere det i denne tråden. Hvorfor skal du bruke krefter på å kverulere rundt disse tingene hvis dette er ståstedet ditt?
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Jeg oppfordrer folk til å prøve dette selv, det koster ingenting. Hvis det er nok folk som i utgangspunktet er skeptiske (bortimot 100% av befolkgningen, inkl. meg selv) men som hører en tildels "stor forskjell", så syns jeg det er mat for videre etterforskning.

    Folk hører forskjell på grønne og røde websider også (opplevd lyd endres som funksjon av bagrunnsfarge). Det er bevist med hundretusenvis av personer i utvalget. Hjernen kan få oss til å høre de merkeligste ting. Bias, forventning, assosiasjoner pluss en haug med andre faktorer lurer oss trill rundt. Når det så beviselig ikker er noe å høre forskjell på, er det helt på sin plass og stoppe slikt tull som dette.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Nei, men da oppfordrer jeg deg til å ikke prøve dette, og med det samme å ikke kverulere mer om det i denne tråden.
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Hvis det faktisk er reelle forskjeller på digitalkabler og nettverkskabler, er det åpenbart at det ikke dreier seg om bitfeil.
    Bitfeil høres helt jævlig ut og er ikke et problem på så korte avstander. Dessuten er det gode toleranser, bufring, kontrollbits etc. Legger merke til at folk alltid beskriver disse forskjellene som typiske analoge forskjeller og ikke digitale, akkurat som om disse stumpene påvirker det analoge kretsløpet i elektronikken på et eller annet vis...
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har både sett på,tatt på og kunnet få prøve AudioQuest nettverkskablene , men nei takk det er faktisk for dumt.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er hverken forskjell på analoge kabler, digitale kabler, nettverkskabler, helbalansert vs single end forsterker. Det er ikke forskjell på gode transistor/klasse d-forsterkere som måler innenfor en viss thd, det er ikke forskjell på platespillere så lenge de har jevn gange, og heller ikke cdspillere. For å ikke snakke om eksterne DACer, og spesielt ikke USB DAC'er. Det er heller ikke forskjell på USB-kabler, operativsystem, avspillerprogram, og ikke forskjell på hi-rez kontra vanlig red book. Det er heller ikke forskjell på om man resampler alt til 48khz eller ikke (ATV) etc etc. Slik kan man fortsette i det uendelige.

    Det er dog jævla viktig å dempe førstegradsrefleksjonen.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det der var dumt svart. Mye av det du nevner er det soleklart forskjeller på , men retningsbestemte nettverkskabler er helt i snøfonna.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det var ikke et spesifikt svar til deg, men..
    Hvordan vet du det er forskjeller på mye av dette uten å ha prøvd? Det måler stort sett likt. jmf. The Audio Critic
    Retningsbestemtheten i en nettverkskabel var ikke et poeng i seg selv, aner ikke hvorfor dere drar dette fram. Når det er sagt, tar Asbjørn feil i sine antakelser hvordan ethernet fungerer. kilde: Ethernet Port | Computer Ports
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har prøvd masse dac,er , operativsystemer og avspiller programmer og det er klare forskjeller men de kan forklares på en rasjonell måte.

    Og hva er feil i forhold til den siden du linker til om ethernet ?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det var ikke et spesifikt svar til deg, men..
    Hvordan vet du det er forskjeller på mye av dette uten å ha prøvd? Det måler stort sett likt. jmf. The Audio Critic
    Retningsbestemtheten i en nettverkskabel var ikke et poeng i seg selv, aner ikke hvorfor dere drar dette fram. Når det er sagt, tar Asbjørn feil i sine antakelser hvordan ethernet fungerer. kilde: Ethernet Port | Computer Ports
    Man drar vel fram dette med retningsbestemt kabel fordi kabelen man faktisk diskuterer markedsfører dette..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Husk å teste i eget anlegg før man uttaler seg for skråsikkert
    :rolleyes: Det får da være grenser for hvor mye tull vi skal prøve.

    Skjønner ikke hvorfor de ljuger slik. De hadde sikkert tjent mer penger på å holde kjeft og sette prisen til det dobbelte. 30-40 kNOK bør en god ethernetkabel koste.

    Sjerpings! Lyger sier du, når du ikke vil teste de en gang. Da lar vi heller å kommentere.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hoppet over alt dere har skrevet.
    Dette grenser mot reglene på forumet, nemlig å sverte en produsent.

    Moderator!!!!
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Neste forslag; audiofil hdd-kabel... + selvfølgelig, supertrimmede audiofile nettverks-kort.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Hoppet over alt dere har skrevet.
    Dette grenser mot reglene på forumet, nemlig å sverte en produsent.

    Moderator!!!!
    Mja... Det er vel denne du hinter til:

    3) Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget. Det er tillatt å diskutere produkt- og lydopplevelser på godt og vondt, men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.
    Denne tråden virker da godt innenfor de regler som er satt. Begrunnelsen til TS synes jeg er grei nok.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det var ikke et spesifikt svar til deg, men..
    Hvordan vet du det er forskjeller på mye av dette uten å ha prøvd? Det måler stort sett likt. jmf. The Audio Critic
    Retningsbestemtheten i en nettverkskabel var ikke et poeng i seg selv, aner ikke hvorfor dere drar dette fram. Når det er sagt, tar Asbjørn feil i sine antakelser hvordan ethernet fungerer. kilde: Ethernet Port | Computer Ports
    Man drar vel fram dette med retningsbestemt kabel fordi kabelen man faktisk diskuterer markedsfører dette..
    Diskusjon om nevnte kabel var ferdig etter midten av side 4. Det var da jeg kom med min egen erfaring etter å ha prøvd en annen kabel. Jeg syns nå det det blir feil å stilling til retningsbestemtheten før man tar stilling til om det er forskjell overhodet på nettverkskabler.

    Drit nå i all markedsføringspratet til produsenten(e). La det være, vi kommer ingen vei med dette uansett. Ingen er uenige om at dette er i utgangspunktet galskap at en nettverkskabel skal gi bedre lyd. Poenget, igjen, er å rett og slett prøve en såkalt "audiofil" nettverkskabel. Men enkelte er så høye på sin egen CV at de nekter å prøve dette, det blir litt historien om høna og egget, og begynner diskusjonen forfra igjen med belæringer om bias, forventning, bufring og en haug andre ting.
    Ellers kan man selvsagt starte en egen tråd som omhandler erfaringer rundt dette, men det burde strengt tatt være unødvendig.

    Asbjørn skriver
    Man kan rolig slå fast at det der er vås. Det er et differensielt signal på hvert lederpar. Hver gang den ene lederen i paret går til f eks +1 V, vil den andre lederen i samme par gå til -1 V. For hvert spenningssignal som går "fremover" vil det gå et like stort spenningssignal "bakover". Signalspenningen er symmetrisk. Retningsbestemt ethernetkabling er en fysisk umulighet.
    I følge linken jeg viste til er det +-xmit og +-rcv i en nettverkskabel, og de montert ikke-symmetrisk i rj45-pluggen. Det betyr at for de pakkene som går fra ruteren til pcen i *en* innvendig kabel inni ethernet-kabelen, vil fortsette å bruke den samme interne kabelen hvis man snur ethernet-kabelen, bare at signalene nå går i motsatt retning i kabelen. Dermed sagt er det ikke noe bevis for retningsbestemthet, men analogien er helt lik en standard phonokabel når det gjelder retningsbestemthet. Ergo: Argumenterer man mot produsentens teknobabbelvås, så bør man i det minste sørge for at teknobabbelet man selv argumenterer med ikke er rent vås.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    De aller aller fleste av oss har vært på ledningskjøret, da dette har gitt mange av oss veldig lite så ser man ingen grunn til at samme bransje nå skal ha revolusjonert ethernet kabelen.

    Forøvrig så er det ikke _akkuat_ det samme som går gjennom en rca kabel som går gjennom en ethernet kabel..
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    De aller aller fleste av oss har vært på ledningskjøret, da dette har gitt mange av oss veldig lite så ser man ingen grunn til at samme bransje nå skal ha revolusjonert ethernet kabelen.

    Forøvrig så er det ikke _akkuat_ det samme som går gjennom en rca kabel som går gjennom en ethernet kabel..
    Ingen her er født i går. Alle vet det ikke er akkurat det samme som går gjennom en rca-kabel som går gjennom en ethernet-kabel. Og du har igjen rett, det er ingen som ser noen grunn til at samme bransjen skal ha revolusjonert ethernet-kabelen. Det eneste som er igjen å diskutere er om man likevel skal prøve dette selv, eller holde seg på pidestallen. Først etter man har prøvd, kommer man videre i diskusjonen. Jeg syns det hadde vært interessant å høre hvilke erfaringer folk gjør med dette, istedet for å diskutere grunner til å ikke prøve det. Vi er som sagt enige om grunnene til å ikke prøve det.
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    enig med deg man,ellers kan jeg si etter prøving at Vodka kablen er kommet i huset for og bli :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn