Javisst! Hadde heldigvis arkivert den under "C"to ll'er
Paisley Underground. Amerikanerne took it all back.Hair of the Dog..........brutal låt ja.!
Hyggelig å se noen som liker Television Personalities. Jeg har virkelig sansen for dette sjarmerende bandet.10.television personalities - if i could write poetry (mummy you're not watching me)
Det nyeste albumet er ganske andeledes enn de tidligere. Dystert, personlig, amatørmessig men dog sjarmerende på et undelig vis. Ellers er vel mine favoritter '...And Don't The Kids Just Love It' og 'Yes Darling, But Is It Art?'. 'The Painted Word' har jeg aldri fått tak i.virker som television personalities er et litt "hemmelig" band.har stor sans for albumet "the paited word".deres (daniel treacy?) nye album står på min ønskeliste til julen.har ikke stresset etter å skaffe den ennå.
mvh. s,
Homsetassene i The Housmartins hadde virkelig sans for popgenialiteter (nei, ikke jeg sa ikke genitaliter!) som sniker seg inn på deg og sitter klistret i øregangen for alltid.No #1 Hit single 16 Dec 1986. The Housemartins - Caravan of love.
....som seff også er er etterkommer av The Housemartins....the housemartins hadde flotte pop-låter.førsteplaten "london 0 hull 4" er en klassiker !.men denne fatboy slim fra dette bandet har kommet med endel slitsom musikk i etterkant.
en paralell til the housemartins er nok kanskje the beautiful south. en del fin brit-pop fra dette orkesteret.
Dette minner litt om historieløshet. Det finnes en verden før 1985 (med visse unntak)
Hva med:
Bowie - Drive in saturday (Aladdin Sane)?
Bowie - Starman (Ziggy Stardust)
Roxy Music - Virginia Plain (Roxy Music)
Mott The Hoople - All The Young Dudes (All The Young Dudes)
for å nevne noen..
Hvis du fødte i 1960 er du vel selv født rundt 1930. Den generasjonen er ikke spesielt opptatt av BeatlesJeg fødte i 1960 og ALDRI likte Beatles spesiel, noen låter men... man skal ikke diskutere om dette, Beatles var/ er bedre enn de fleste pop grupper.
Jeg er født i 68 og er HELT enig med deg herJeg fødte i 1960 og ALDRI likte Beatles spesiel, noen låter men... man skal ikke diskutere om dette, Beatles var/ er bedre enn de fleste pop grupper.
Ser du har sansen for Lloyd Cole, kjøpte selv "mainstream" i 87 når det kom ut, men ett lite tips er skiva "Dont get weird on me babe" en skikkelig sving perle...hei !
tenkte å sette opp en slags liste over de fineste pop-låtene jeg kjenner.rekkefølgen er tilfeldig.albumtitlene i parantes.
1.the cranberries - linger (everone else is doing it so why can't we?)
2.talk talk - it's my life (it's my life)
3.lloyd cole - jennifer she said (mainstream)
4.the smiths - there's a light that never goes out (queen is dead)
5.cocteau twins - for phoebe still a baby (blue bell knoll)
6.the cure - just like heaven (kiss me)
7.beth orton - live as you dream (trailer park)
8.the cardigans - for what it's worth (long gone before daylight)
9.the sound - total recall (heads and heart)
10.television personalities - if i could write poetry (mummy you're not watching me)
11.the corrs - would you be happier? (best of)
12.simon&garfunkel - mrs.robinson (the graduate)
13.a-ha - scoundrel days (scoundrel days)
14.R:E:M:-i believe (life's rich peagant)
15.teenage fanclub - stright and narrow (howdy)
god helg !
mvh. s,