+ 1

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva er det med folk som må skrive +1 under diverse innlegg.... ?? Er de virkelig så ordfattige eller simpelthen for late til å ha en egen mening om noe ?
Eller kanskje er det tanken om raskt å nå æresmedlem ved hjelp av over 9000 "+1" innlegg ? Må smile av dette "+1" fenomenet jeg... :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Kanskje man bare er veldig glad i det binære tallsystemet...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Godt du la posten i OT, da kan man jo skrive +1 så det griner etter.

Men du har vel kanskje ett lite poeng.
Hva med " dæven, ett bra innlegg Mr X.......jeg har også...bla bla "

Når det er sagt, er det ett problem at folk vil ha masse innlegg og bli æresmedlem fort som f** ?

/jan

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Enig med HCS. Dette "pluss meg"-styret er en uting!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Kanskje det er for å vise sin maskulinitet. Sånn i motvekt til damer som skravler i vei...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
uenig
som betyr -1 8)
det er helt avhengig av hva som diskuteres. Ubehøvlet opptreden foreksempel. Trenger ikke å gjenta budskapet men det kan være viktig å støtte det

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.385
Jeg tror jeg vil avholde meg fra å si noe i denne tråden, hva enten jeg er enig eller ikke, fordi den ikke gir noe +1 i antall poster.

:p

--------------
Used by forum posters when a person agrees with a point. Sometimes used incorrectly when referring to one's postcount going up.
Urbandictionary is a useful website
:D Ser at tråden er flyttet til Kommentar og hjelp til forumet, og derfor +1 i post count.

Min mening med +1 altså:

+1 til det Slubbert sier i sitt innlegg under meg.

::)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
65finger skrev:
uenig
som betyr -1 8)
det er helt avhengig av hva som diskuteres. Ubehøvlet opptreden foreksempel. Trenger ikke å gjenta budskapet men det kan være viktig å støtte det
Ser den, men personlig tror jeg at støtte til et standpunkt uttrykt i noen få ord har litt mer vekt enn et pinglete tall.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes det er helt greit å si bare "enig" noen ganger når man ikke har noe å tilføye. Eller er det verre å skrive "+1 eller x2?

Så ett minustrekk fra meg.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Jeg er heldigvis så skjelden enig i noe som helst så det er ikke noe problem 8)

MVH: RS

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
1.001
Sted
Oslo
Torget vurderinger
126
.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
27.143
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
NEVATON skrev:
.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1.+1
Eller, jeg kunne ikke vært mere enig..

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Nå er jo dette et forum og ikke et chatterom og da må det da være mulig å skrive "enig" eller noe i den retning.

Akronymer og type "pluss en" svar hører bedre hjemme i sms eller chat, vi er da vel ikke så fattige på ord.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
65finger skrev:
uenig
som betyr -1 8)
+2

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
ErosLoveking skrev:
65finger skrev:
uenig
som betyr -1 8)
+2
Å støtte det ubehøvlete budskapet ? 8).. Eller slippe gjenta det ? :)...Uansett kan det vel være greit å forklare hvorfor en reagerer på det som er ubehøvlet... Tviler på at noen her inne deriver med telepati slik at ens meninger overføres automatisk ORDRETT til en annen med "+1" som resultat... ;D

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
65finger skrev:
uenig
som betyr -1 8)
+2
+3

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HCS skrev:
ErosLoveking skrev:
65finger skrev:
uenig
som betyr -1 8)
+2
Å støtte det ubehøvlete budskapet ? 8).. Eller slippe gjenta det ? :)...Uansett kan det vel være greit å forklare hvorfor en reagerer på det som er ubehøvlet... Tviler på at noen her inne deriver med telepati slik at ens meninger overføres automatisk ORDRETT til en annen med "+1" som resultat... ;D
Støtte kritikk av ubehøvlet opptreden for å være presis (noe jeg sjelden er her inne ;D Tross alt underholdning) kan jo selvsagt i fremtiden skrive foreksempel: det er jeg enig i.

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
HCS skrev:
ErosLoveking skrev:
65finger skrev:
uenig
som betyr -1 8)
+2
Støtte kritikk av ubehøvlet opptreden for å være presis (noe jeg sjelden er her inne ;D Tross alt underholdning) kan jo selvsagt i fremtiden skrive foreksempel: det er jeg enig.
Det trenger du vel ikke, alle skjønner jo (burde skjønne) hva som menes.
Mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
svingen68 skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
ErosLoveking skrev:
65finger skrev:
uenig
som betyr -1 8)
+2
Støtte kritikk av ubehøvlet opptreden for å være presis (noe jeg sjelden er her inne ;D Tross alt underholdning) kan jo selvsagt i fremtiden skrive foreksempel: det er jeg enig.
Det trenger du vel ikke, alle skjønner jo (burde skjønne) hva som menes.
Mvh
+1 ;D

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.958
Torget vurderinger
3
Jeg slenger meg nå på en +1 i ny og ne. Men går heller ikke av veien for å rable nedpå noen ord hvis det er noe som engasjerer meg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje det i HFS3 kunne blitt en mulighet for å trykke på en tommel opp eller ned på hvert innlegg, slik det gjøres i kommentarfeltet til f.eks. Youtube med en teller på hvert alternativ, eller en like/dislike som i Facebook med en behørlig liste over bifallere og avstandstagere?

Kan jo hjelpe på at ikke tråder slik ut i ren uinteressant chattepludring.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg er kjempeglad for at vi fikk denne tråden. Begynte å bli lenge siden vi hadde diskutert noe viktig her på forumet.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Birdman skrev:
Jeg er kjempeglad for at vi fikk denne tråden. Begynte å bli lenge siden vi hadde diskutert noe viktig her på forumet.
+1

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Har du virkelig ikke noe "bedre" å irritere deg over HC?
Og hva betyr det egentlig hvor mange innlegg en mer eller mindre anonym bruker på HFS har?
Er det en form for status jeg helt har gått glipp av?

Hvis +1 er feil fordi det altfor enkelt gir et innlegg til, hva da med enkle; ja, nei, ok, enig e.l.?

Sliter ofte med at innleggene blir for lange jeg, og regner med det iriiterer flere.........

Burde det være en regel for antall ord pr innlegg, kanskje sånn at bare innlegg som inneholder fra 5 til 50 ord blir godkjent?
I såfall ber jeg noen moderator slette dette innlegget, som dessverre ble for langt. Igjen! :)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Birdman skrev:
Uff da...ble det for mye møllers tran idag ? ;D

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
norcad skrev:
Har du virkelig ikke noe "bedre" å irritere deg over HC?
Og hva betyr det egentlig hvor mange innlegg en mer eller mindre anonym bruker på HFS har?
Er det en form for status jeg helt har gått glipp av?

Hvis +1 er feil fordi det altfor enkelt gir et innlegg til, hva da med enkle; ja, nei, ok, enig e.l.?

Sliter ofte med at innleggene blir for lange jeg, og regner med det iriiterer flere.........

Burde det være en regel for antall ord pr innlegg, kanskje sånn at bare innlegg som inneholder fra 5 til 50 ord blir godkjent?
I såfall ber jeg noen moderator slette dette innlegget, som dessverre ble for langt. Igjen! :)
"Irritere" meg...? Hvor har du fått det ifra at jeg gjør det..Sier jo jeg smiler...Av disse "+1"... Hvis du LESER det jeg skriver da ?? ;)...Hva folk har for status har neppe noe med antall innlegg... :).. Synes innlegget ditt var passe langt og fint jeg norcad.. Men lær deg å lese før du skriver... 8)

O

Oblivion

Gjest
Det virker ikke som trådstarter [og noen til] har fått med seg at +1 ofte brukes i en sarkastisk sammenheng.

Oftest ser jeg +1 når en eller annen har tatt motet til seg og "tatt igjen" med en eller annen kverulant og flere henger seg på for å vise at de støtter "kritikken"..
+1 er jo rimelig trygt fordi hvis en skriver sin mening får jo "kverulanten" noe å sitere og kverulere videre med.

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
+1 betyr vel ikke annet enn; enig, tiltredes osv.....

Hva er problemet?

Er mange innlegg lik høy status? Er det mange som mener det??
Da sliter jeg! ;D

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Joda, det er greit å vise sin støtte, men gjemt bak en avatar så bør de fleste ha baller til å stå for sin egen mening, ikke bare gjenta forrige taler. Det vil gjøre forumet mer nyansert, såfrem folk her har nyanserte meninger.

Utover det - jeg foretrekker en +1 enn at folk gjentar seg selv.

Topp Bunn