Østfoldingær. Den originale og ekte tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Noen til, som jeg bare lar tale for seg selv.

    IMGP0900.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    McI er aldri feil!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Og bortafor kan vi skimte en pre.

    IMGP0906.jpg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    IMGP0902.jpg
    Det gløder i rør her også.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Denne er nok ikke mye i bruk.
    IMGP0912.jpg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ruby har snakka mye om kåddane sin, da har jeg har prøvd og tenke på noe annet.
    Nå forstår jeg nok mer av hva han har prata om.

    IMGP0913.jpg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Og med dette siste bildet sier jeg takk for meg til EiTo.

    IMGP0924.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.871
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fint anlegg!
    Litt kjedelig med sånne usynlige musikksamlinger, de er ikke så moro å ta bilder av som de som beslaglegger vegg etter vegg. ;)
    Men musikk er det. lell. Jeg har jo selv noen sånne usynlige hyllemeter inni serveren på loftet :D

    Takk for at du lar tråden leve, rolfozzy, og med knall bilder fra det nye kameraet atpåtil. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelige ord Roda. Jeg setter pris på det.

    Apropo usynlige musikksamlinger. Da Ruby og jeg satt i bilen og hadde kjørt noen kilometer sier Ruby: "EiTo har en voksen samling av vinyl og cd, og en skikkelig bra platespiller". "Og det sier du nå!!"

    Jaja sånn går det nå en gang i blandt.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Takk for turen Roz. Utrolig flotte bilder. Knall kamera, i kombinasjon med en dyktig fotograf.:)

    EiTo er en kjernekar, med dyp interesse for musikk. Som nevnt har han en bra musikksamling, i tillegg til egen liten kinosal, med anlegg nr. 3.


    /Ruby:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette anlegget til eito tror jeg vil spille helt konge. Jeg er faktisk så gammeldags at det å se hva verten har av musikk gir meg glede når jeg går å smålurer litt i hyllene. Får litt sånn prestasjonsangst når jeg får en slik fjøl eller pc dings i hendene og skal finne frem i vertens bibliotek. Mer trygt å fysisk plukke ut ting å se på det .
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Dette anlegget til eito tror jeg vil spille helt konge. Jeg er faktisk så gammeldags at det å se hva verten har av musikk gir meg glede når jeg går å smålurer litt i hyllene. Får litt sånn prestasjonsangst når jeg får en slik fjøl eller pc dings i hendene og skal finne frem i vertens bibliotek. Mer trygt å fysisk plukke ut ting å se på det .
    enig.
    Når jeg sitter med (ti)tusenvis av låter i fanget går det nesten i svart, og klarer knapt å plukke en låt. Gjelder også egen digitalsamling, blir derfor nesten aldri brukt. Fysisk format er tingen, rent subjektivt selvsagt.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.018
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flott reportasje Rozzy, du begynner å bli venn med kameraet også, bra!

    Flott anlegg og, men kan jo ikke fri meg fra tanken om at det hadde vært innmari morsomt å huke
    opp en RIIA og kvern på det....

    Tviler dog ikke på at det kan spille, åkkesom!

    / Morten
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Flott anlegg og flott reportasje. Det er svært lite som skiller dine reportasjer og hjemme-hos reportasjer i de norske bladene nå!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Flott anlegg og flott reportasje. Det er svært lite som skiller dine reportasjer og hjemme-hos reportasjer i de norske bladene nå!

    Hvilke blader tenkte du på pahf ? For deg som er trønder må jeg nesten informere om at det er flere bladtitler enn " Norske svin i hus og heim", "Traktor-pulling i åpent landskap", " Karsk og kok vi gjerne hiver" samt "Innheradsodd blant bart og snus.." ... :cool:..Og ja, er halvt trønder selv....
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bøyer meg i støvet og takker for de rosende ord.

    Hyggelig av dere.

    Vi skal ikke ta ting så alvorlig og bokstavelig HCS.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Flott anlegg og flott reportasje. Det er svært lite som skiller dine reportasjer og hjemme-hos reportasjer i de norske bladene nå!

    Hvilke blader tenkte du på pahf ? For deg som er trønder må jeg nesten informere om at det er flere bladtitler enn " Norske svin i hus og heim", "Traktor-pulling i åpent landskap", " Karsk og kok vi gjerne hiver" samt "Innheradsodd blant bart og snus.." ... :cool:..Og ja, er halvt trønder selv....
    Hahahahahaha!! Siden jeg er innbitt asfalt cowboy var det bare Karsk og kok og innherradssodd... som var kjente titler, resten av bladene får bøndene ta seg av ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.871
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dette anlegget til eito tror jeg vil spille helt konge. Jeg er faktisk så gammeldags at det å se hva verten har av musikk gir meg glede når jeg går å smålurer litt i hyllene. Får litt sånn prestasjonsangst når jeg får en slik fjøl eller pc dings i hendene og skal finne frem i vertens bibliotek. Mer trygt å fysisk plukke ut ting å se på det .
    Helt klart to forskjellige verdener å finne frem musikken fysisk eller på en server. Men med litt trening så går begge deler greit.
    Det morsomste er ofte når det blir som med vitser, den ene fører til den neste og så kommer du på mye du ikke en gang husket at du hadde. Men da er faktisk WiMP eller Spotify det beste verktøyet. Uansett er nok vinylen mest andektig og trigger de kraftigste følelsene. Skulle bare mangle.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    eller så blir man så overtrent at man trykker og trykker, dykker dypere og dypere, flirer mer og mer fåret over egne "funn" for så å våkne neste dag og egentlig ikke husker noe som helst av muzaken. Vi er alle forskjellige. (heldigvis)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Smaken for avspillingsutstyr er så ymse.

    For min personlige del er nok vinyl å foretrekke. Det håndfaste og mest vellydende medium.

    Hva andre måtte velge må jeg bare respektere. Jeg har hørt det låte bra i noen tilfeller.

    Men i denne tråden vil jeg ikke kommentere den enkeltes lyd.

    Men en ting jeg syns er litt for svært for meg er den mengden musikk som er tilgjengelig når dette moderne tas i bruk.

    Hundretusenvis av timer med musikk. Hvordan blir man kjent med sin musikk da?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.871
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Men en ting jeg syns er litt for svært for meg er den mengden musikk som er tilgjengelig når dette moderne tas i bruk.
    Hundretusenvis av timer med musikk. Hvordan blir man kjent med sin musikk da?
    På samme måte som med andre musikksamlinger som er større en hva resten av livet er langt.
    Det gjelder for eksempel de fleste av anleggene du har vist her i tråden din. Selv har jeg etter at mine CDer ble flyttet over på server måtte konstatere - veldig overraskende - at jeg spiller mer av musikken enn jeg gjorde før. CDer som fingrene løp forbi langs hyllekanten blir befølt av de samme fingrene på iPaden og avspilt.

    Jeg har vært i den andre leiren og er derfor overivrig på dette, bortfallet av fysiske musikksamlinger trenger ikke å bety tap av noe.
    Det er lenge siden vi kunne spå at CDen kommer til å dø, og for mange er den allerede det.
    Men jeg tror (og håper) at vinylen blir med langt inn i fremtiden. Alle skal få. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok sånn det har blitt Roda. Men det gjelder ikke for alle. Det er fremdeles en del av oss gamle stabeiser som vil ha det fysiske formatet.
    Nå tenker jeg i første rekke på vinyl.
    Men det er også mange som fremdeles kjøper og spiller cd. Skulle det ikke være slutt på produksjon av cd i fjor ved nyttårstider?
    Det har ikke skjedd. De lever videre.

    Men hadde muligheten vært til stede hadde jeg gladelig bytta bort alle mine cd,r mot vinyl. Hvis de hadde vært og få tak i. Og hvis jeg hadde hatt plass.
     

    Shiraz

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2006
    Innlegg
    59
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    15
    Har følgt med denna tråden hela veien ;) bra repotasje og veldig fina bilder, bor selv i Fredriksta så en hjemmebesøk hade jeg ikke takkat nei till :) Mvh Tube-Lover
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Har følgt med denna tråden hela veien ;) bra repotasje og veldig fina bilder, bor selv i Fredriksta så en hjemmebesøk hade jeg ikke takkat nei till :) Mvh Tube-Lover
    Beklager at jeg ikke har sett dette. Klart vi kan få til et hjemmebesøk. Litt senere. Jeg har blitt pålagt av øvrigheta og male kjøkkenet. Ikke godt og sno seg unna det. Sender deg en PM når jeg er klar.
     

    Miles

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    1.181
    Antall liker
    303
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    WP_000212.jpg
    Har WLM LaScala og Sonata koplet opp noen dager til :) bare å gi beskjed om noen har lyst til å høre
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil bare nevne at bildet over her har jeg intet ansvar for.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rørende.... Rart hva emosjoner kan gjøre med oss menn.. :)
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.349
    Antall liker
    5.452
    Sted
    Moss
    Flott anlegg og flott reportasje. Det er svært lite som skiller dine reportasjer og hjemme-hos reportasjer i de norske bladene nå!

    Hvilke blader tenkte du på pahf ? For deg som er trønder må jeg nesten informere om at det er flere bladtitler enn " Norske svin i hus og heim", "Traktor-pulling i åpent landskap", " Karsk og kok vi gjerne hiver" samt "Innheradsodd blant bart og snus.." ... :cool:..Og ja, er halvt trønder selv....
    Du gir jo mannen hjemmlengsel HCS ;) Tar vi med trønder rock og nidelva, så tar'n første fly.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn