Bil, båt og motorsykkel Ønsker ny bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    860
    Sted
    osøyro
    Jeg og dama er på utsikk etter ny bil , bilen må være god og kjøre , ha god standar og komfirtabel og sitte i på lange turer , vi har sett litt på wolksvagen touran og den slags det er di vi er ute etter + det må være stort bagasje rom plass til hundebur , da vi elsker og er ganske spontane av oss når det kommer bil tur ferie.Og jeg vil ha et bra inntrigert annlegg i bilen som bose eller noe i den slags. max pris 400000,-

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Sjekk ut en velutstyrt Kia Carens. Kjøper kanskje en slik til helgen. Mye bddre enn Touran spør du meg. Har kjørt litt Touran og den er ikke komfortabel i mine øyne, iallefall, ikke med dsg kasse.

C

cruiser

Gjest
    Touran er hverken komfortabel eller god å kjøre, ville mye heller hatt f.eks s-max i den klassen der

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.879
    Fra elbilfforum.no:
    Hva ligger dere på når dere sover i bilen?
    kona

AJ_82

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Den nye Passaten overrasket meg med veldig god komfort, lavt støynivå og høy opplevd kvalitet. Bakseteplassen og bagasjerom er også meget bra. Kan leveres med Dynaudio :) Får min (kjerringa sin) om 1 uke...

Ang Touran kommer det vel en helt ny modell til sommeren. Ville evt ventet på den, da nåværende utgave begynner å bli gammel.

A.J.

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mazda 6 uten tvil!! En lekker bil med usansynlig god komfort.

Har en 2008mod selv jeg desverre skal selge.. :(

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Jeg var å kikket på en Outlander idag. Stor fin bil, men den virket utdatert i designet innvendig med kjip matrealkvalitet innvendig.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var å kikket på en Outlander idag. Stor fin bil, men den virket utdatert i designet innvendig med kjip matrealkvalitet innvendig.
    Sånn er alle japanske biler.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    -Toyota RAV4
    -Honda CRV
    -Peugeot 3008

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Sånn er alle japanske biler.
    Mazda CX-5 og nyeste Mazda 6 var en annen verden av kvalitet virket som. Litt synd egentlig da vi begge likte cx-5 på de fleste måter men synes outlander er en penere bil samt den fåes til en fornuftig sum som hybrid..

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jeg ville prøvekjørt en BMW 5 serie stasjonsvogn, gjerne med litt motor og m-sport understell.

jøpp, er BMW fanboy, men med god grunn. Ved sist bilbytte ble det prøvd masse rart, også BMW for første gang. Jeg ser det blir dyrt fremover for nå nekter jeg å kjøre noe annet. Vektbalanse, materialkvalitet, kjøreegenskaper og kjøreglede. Alt annet er TRIST !

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Sant det, men det er kostbart i innkjøp og drift. Kjørte 5 serie touring før.

L

Laban MK2

Gjest
    Tror jeg ville kikket på Skoda Superb.
    Gi faen i Skoda de får ikke plukke de bra delene i hylla til VW / Audi .

Skoda helt ok på yttersiden , men graver du deg inn i materien finner du mye utgått skrot ( gammel teknikk ) men god plass i kupe det skal den ha for .

Sist redigert:

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Vw og audio ligger gjerne en generasjon foran skoda mtp. komfort og utstyr. iallefall før.

Hvorfor kjøpe Skoda når du kan gå da?

L

Laban MK2

Gjest
    Definer "de bra delene" i hyllene til vw/Audi.
    Synd jeg ikke har tatt vare på deler så skulle du fått sett selv , men har funnet et triks når deler skal handles inn jeg går rett til VW :) der er det bare å krysse deleliste til VW / Skoda å du vil ofte få deler av en helt annen byggekvalitet . NEI SKODA ER ET NILLE PRODUKT du skal være glad hvis du slipper gå da med Skoda :D

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Jeg har familie i motorbransjen og dieselmotorene i den bilen er no dritt, flere total havari før 80000km.

BMW har jo sine registerkjede problemer på sine 4 sylindrede motorer, Merc følger på med samme problem sies det.

Nye VW med 3 sylindre motor kan registerkjede hopper over hvis bilen renner bakover i gir når håndbrems ikke er ordentlig trukket til, årsak dårlig kjedestramming når motoren ikke går, svak eller manglende fjær i kjedestrammer eller ikke lås på strammeren.
    Flere nye motorkonstruksjoner er tikkende feil bomber med kostbare reparasjoner til følge.
    None har sågar inkludert kammaksellagerbukkene i ventildekselet for å spare vekt, sitter diesel dysene da fast ryker dekselet med de innebygde lagerbukkene, disse er normalt linje boret med lagerbukkene i toppen så repp er ikke billig, muligens må da både topp og ventildeksel kjøpes som en enhet.:confused:

Som gammel tidligere bilmek kommer jeg til å bruke opp gamle bimmeren. den er produsert før alle feila kom.:p:cool:

Sist redigert:
    L

Laban MK2

Gjest
    Synd jeg ikke har tatt vare på deler så skulle du fått sett selv , men har funnet et triks når deler skal handles inn jeg går rett til VW :) der er det bare å krysse deleliste til VW / Skoda å du vil ofte få deler av en helt annen byggekvalitet . NEI SKODA ER ET NILLE PRODUKT du skal være glad hvis du slipper gå da med Skoda :D
    Fant et bilde jeg har tatt vare på , denne burde vel kvalifisere til kabeldebatt hos Skoda i alle fall :mad: . Bilde er fra en 2009 Superb 2.0 TDI DSG Twindoor kabelnett i bakluka dere kan selv tenke dere hva dette fører med seg av brannfare / feilmeldinger . Det skal sies at Skoda verksted ikke fant feilen med diagnose tester , feilmelding i dashbord var kun at tåkelys høyre side var gått .

Skoda Superb TDI 2.0 DSG 2009 bakluke kabelnett.jpg

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Skal bilen du kjøper være ny eller lite brukt?

Er bilen brukt sjekk service hefte, sjekk om nødvendige oppgraderinger er utført, har bilen vært skada, er den tørr i kriker og kroker, hvilke reparasjoner har vært utført.
    Ta en nett sjekk om biltypen er behengt med feil.

Eks for BMW er motor typen N47 verstingen eks BMW N47 - Wikipedia, the free encyclopedia sjekk "Timing chain problems"
    Annet er Swirl flap problemet som ikke gjeller bare BMW men mange "nyere" diesler. Swirl flap - Wikipedia, the free encyclopedia
    Swirl flappen gjeller også 6 sylinder modeller, dette er det dog enkelt og fjerne og montere blanking plates isteden.
    Disse flapsa ble dog fjernet ette noen år i alle fall på BMW.
    England er et versting land når det gjeller garantioppfølging fra BMW, Goodwill var større i Tyskland.

i dette klippe har nokk flappen brukket å blit sugd inn i motoren, metall bitene banker da sunn toppen ventilene og stempelet, har en "flaks spyttes restene ut i eksosen og dreper turboen med det samme, husk dette er ikke bare en BMW feil.

Kuren for å fjrene swirl flap problemet på BMW er enkelt og relativt rimelig.

En snutt om register kjede problematikken på N47 motoren.

Dette var mye skremselspropaganda men vær skeptisk.

Merc samme registerkjede problem.

Sist redigert:

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    860
    Sted
    osøyro
    Skal bilen du kjøper være ny eller lite brukt?

Er bilen brukt sjekk service hefte, sjekk om nødvendige oppgraderinger er utført, har bilen vært skada, er den tørr i kriker og kroker, hvilke reparasjoner har vært utført.
    Ta en nett sjekk om biltypen er behengt med feil.

Eks for BMW er motor typen N47 verstingen eks BMW N47 - Wikipedia, the free encyclopedia sjekk "Timing chain problems"
    Annet er Swirl flap problemet som ikke gjeller bare BMW men mange "nyere" diesler. Swirl flap - Wikipedia, the free encyclopedia
    Swirl flappen gjeller også 6 sylinder modeller, dette er det dog enkelt og fjerne og montere blanking plates isteden.
    Disse flapsa ble dog fjernet ette noen år i alle fall på BMW.
    England er et versting land når det gjeller garantioppfølging fra BMW, Goodwill var større i Tyskland.

i dette klippe har nokk flappen brukket å blit sugd inn i motoren, metall bitene banker da sunn toppen ventilene og stempelet, har en "flaks spyttes restene ut i eksosen og dreper turboen med det samme, husk dette er ikke bare en BMW feil.

Kuren for å fjrene swirl flap problemet på BMW er enkelt og relativt rimelig.

En snutt om register kjede problematikken på N47 motoren.

Dette var mye skremselspropaganda men vær skeptisk.

Merc samme registerkjede problem.
    Bilen skal være ny og ikke bmw, det har vi hadt, og det var den verste av dem alle vi har eid.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    860
    Sted
    osøyro
    Men jeg viste dama kia sportage på youtube og hun og likte den , blir ikke denne helgen men rett over helgen , skal vi vei og prøve låne 1 :)

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    5 stjerner i Euro ncap på alle modellene jeg har sett. mye bedre opplevd kvalitet der enn hos toyota, mitsubishi, hyundai, etc.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Fant et bilde jeg har tatt vare på , denne burde vel kvalifisere til kabeldebatt hos Skoda i alle fall :mad: . Bilde er fra en 2009 Superb 2.0 TDI DSG Twindoor kabelnett i bakluka dere kan selv tenke dere hva dette fører med seg av brannfare / feilmeldinger . Det skal sies at Skoda verksted ikke fant feilen med diagnose tester , feilmelding i dashbord var kun at tåkelys høyre side var gått .

Vis vedlegget 306448
    Det problemet der finner du i passater også.. en kompis fikk et eldorado av feilmeldinger i sommer.. det ble byttet sensorer i hue å ræv.. men samme greia.. var til slutt hele ledningsnettet som måtte byttes i motorrom og under bil... ligger pent inni et plastrør, og alle forhøyninger var spist opp slik på bildet ditt... men på skoda ser jeg de i det minste har noe teip rundt ledningene... det var det ikke på passelaten.. :)

Mazda har hatt sine småting med motorene.. men vet at det lokale mazda verkstedet her er meget påpasselig med å sjekke de plagene som er og prevantivt stoppe slike problemer.. Men eiere som ikke gidder ta vare på ting kan de ikke gjøre noe med.. ;)

Også er det mye av det man hører som ikke bestandig er korrekt.. Når jeg kjøpte min Mazda så fikk jeg beskjed hos mange at 2.2 dieselen med 120hk var veien og gå for 2.0 140hk var så dårlig.. så snakka jeg med en god kompis som har skrudd mazda i mange mange år.. og han sa gå for 2.0 og kos deg. ingenting og tenke på så lenge man bytter olje 1 gang i året uansett..

Det værste eksempelet på dårlig omdømme som overhode ikke er fortjent er jo VM motori motorene i voyager og jeep.. folk roper å skriker.. så dårlige motorer og masse havari... og joda.. de som ikke gidda sørve bilene fikk fortjent havari... mens det går drosjer som rullet 800.000km uten et eneste feilskjær i trøndelags område(kjenner både eier og sjåfør på bilen). Og de bilene man sjøl har hatt med den motoren har vært noe av de bedre med tanke på null kostnadder utenom service..

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    860
    Sted
    osøyro
    Nå har jeg lest mye om denne bilen , og den er jo spekket av utsyr , prisen var mer enn overkommelig , garantert at dama vil bli betatt av denne etter prøve kjøringen.

nedlasting.jpg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    5 stjerner i Euro ncap på alle modellene jeg har sett. mye bedre opplevd kvalitet der enn hos toyota, mitsubishi, hyundai, etc.
    Kia og Hyundai er ca samme bilen da Hyundai eier Kia.

Forøvrig kom vi til samme konklusjon med tanke på opplevd kvalitet og har Kia som nr 2 bil.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn