Kia Sportage - clutch-bytte = ca 22000...Men jeg viste dama kia sportage på youtube og hun og likte den , blir ikke denne helgen men rett over helgen , skal vi vei og prøve låne 1![]()
|
Kia Sportage - clutch-bytte = ca 22000...Men jeg viste dama kia sportage på youtube og hun og likte den , blir ikke denne helgen men rett over helgen , skal vi vei og prøve låne 1![]()
Bare prøvekjør litt ulike biler... Denne modellen begynner å bli "gammel" nå, selv om det akkurat har kommet en facelift. Det har skjedd litt på utviklingssiden de siste årene, så man merker gjerne litt forskjell på nye og gamle plattformer...Nå har jeg lest mye om denne bilen , og den er jo spekket av utsyr , prisen var mer enn overkommelig , garantert at dama vil bli betatt av denne etter prøve kjøringen.
Vis vedlegget 306474
Fanboy eller ikke. Det er faktisk mer enn et snev av sannhet her.Jeg ville prøvekjørt en BMW 5 serie stasjonsvogn, gjerne med litt motor og m-sport understell.
jøpp, er BMW fanboy, men med god grunn. Ved sist bilbytte ble det prøvd masse rart, også BMW for første gang. Jeg ser det blir dyrt fremover for nå nekter jeg å kjøre noe annet. Vektbalanse, materialkvalitet, kjøreegenskaper og kjøreglede. Alt annet er TRIST !
Husker du hadde Skoda da jeg møtte deg på Olavsgård. Var den ikke bra?Gi faen i Skoda de får ikke plukke de bra delene i hylla til VW / Audi .Tror jeg ville kikket på Skoda Superb.
Skoda helt ok på yttersiden , men graver du deg inn i materien finner du mye utgått skrot ( gammel teknikk ) men god plass i kupe det skal den ha for .
Ja, de delene skulle jeg likt å vite om også!Definer "de bra delene" i hyllene til vw/Audi.Gi faen i Skoda de får ikke plukke de bra delene i hylla til VW / Audi .Tror jeg ville kikket på Skoda Superb.
er ikke stor hunden vi har det er blanding mellom norsk svart elghund og labrador , kanskje ikke så lett og se på bildet men , tenk på det vi har en peugot 206 i dag det er ikke store bilen.Sportage er fin bil det, men ikke rare bagasjeplass igjen hvis du skal ha hundebur til alt annet enn femibikkje
? trur ikke jeg bekymrer meg for det er tross alt 7 års garanti på kia bilene.Kia Sportage - clutch-bytte = ca 22000...Men jeg viste dama kia sportage på youtube og hun og likte den , blir ikke denne helgen men rett over helgen , skal vi vei og prøve låne 1![]()
Ikke DISS originale VW deler nå da blir kvalitet Skoda av sånt til slutt ( t i l s l u t t )Fanboy eller ikke. Det er faktisk mer enn et snev av sannhet her.
Husker du hadde Skoda da jeg møtte deg på Olavsgård. Var den ikke bra?
Ja, de delene skulle jeg likt å vite om også!Definer "de bra delene" i hyllene til vw/Audi.Gi faen i Skoda de får ikke plukke de bra delene i hylla til VW / Audi .Tror jeg ville kikket på Skoda Superb.![]()
Den skal jeg ta en titt på takk får rådet niha , og la bare rådene kommeHvis du ikke må ha helt ny bil kan jeg anbefale forrige utgave x-trail. Sønnen min har en 2011 model executive med automat, skinninteriør, stort soltak og et hav av plass til bagasje. Meget komfortabel og god fremkommelighet med firehjulstrekk.
Ja vel, men hvis man ikke skal kjøpe VAG p.g.a mange feil, ikke kjøpe fransk grunnet tidligere dårlig rykte, ikke tysk p.g.a dyre deler osv., hva så? Jeg tror ikke det er mulig å finne en bil som er helt feilfri i alle år. Utstyr, komfort, plass og sikkerhet teller mye tror jeg både for egen eierglede og annenhåndsverdi. Selv kjører jeg en noe utskjelt Insignia med godt med utstyr og har vært fornøyd i 5 år nå.x-Trail er kjent for å ha stor apetitt på hjullager.
takk for niha , gleder meg til ny bil nå , vi har altid bare kjøpt brukt , og tatt det som har vert på markede vondt og brutalt. Vi kjører jo peugot 206 2008 modell og hver gang jeg setter meg i den bilen , så kommer det et stort sukk fra meg , har så løst til og druse den i bergveggen så lei er jeg av den. liten , ukomfortabel , ikke noe spessielt med utsyr , sinke i trafikken med sine 75 hk. Til og med bikja liker ikke den bilen uansett om han har begge setene bak , han sitter med slik hunde sele som er ment for hunder i baksete. Når han kommer inni der så er det som han for angst anfall , er sikkert ikke rart bilen er jo så liten at du må ut for og skifte mening offffffffffffffffJa vel, men hvis man ikke skal kjøpe VAG p.g.a mange feil, ikke kjøpe fransk grunnet tidligere dårlig rykte, ikke tysk p.g.a dyre deler osv., hva så? Jeg tror ikke det er mulig å finne en bil som er helt feilfri i alle år. Utstyr, komfort, plass og sikkerhet teller mye tror jeg både for egen eierglede og annenhåndsverdi. Selv kjører jeg en noe utskjelt Insignia med godt med utstyr ogmhar bært fornøyd in5 år nå.x-Trail er kjent for å ha stor apetitt på hjullager.
Lykke til med bilkjøpet tceteam.
Men de er vel dekket av nybilgarantien, håper jeg.Jeg har familie i motorbransjen og dieselmotorene i den bilen er no dritt, flere total havari før 80000km.Mazda CX-5
Min far har en 09 X-Trail med full spec.. å den er nå rullet litt over 100.000km... eneste den er kjent for er å være feilfri..x-Trail er kjent for å ha stor apetitt på hjullager.
Skoda er utrolig lekre og bra biler , har en i nabolaget som her denne skoda superben , jeg kommer til og se igjennom meste parten av bilene som blir lagt ut her , men til nå så har kia sportage fått intressen min , ble litt nykjerrig på den , virket som god og kjøre , komfortabel for alle , mye bra specs på bilen som automatisk parkering , oppvarming i rattet , elektriske seter , elektriske vinduer , stor elektrisk takluke osv osv. Så har kia 7 års garanti noe som er utrolig bra.Ser det er motforestillinger når det kommer til Skoda. Faktum er at når det kommer til driftssikkerhet er Skoda best i VAG familien. Audi er dårligst. Kan forklares med to forhold. Audi får den aller nyeste teknologien inkludert barnesykdommene, sam noen teorier om "gløden" hos dem som skrur disse bilene sammen. Men det betyr nok en god del at Skoda har gjennomprøvede komponenter i bilene. Har nå hatt min Superb i mange år og den har gått over 160K km. Kun en feil som kan skrives på bilen på hele denen tiden. Det som har vært kilde til irritasjon er DEFA anlegget og Ebersprächer dieselvarmeren. Men dette er ikke Skodakomponenter. Sitter og venter på den neste Superben som kommer nå. 60 liter mere bagasjeplass og enda mere beinplass i baksetet høres neste umulig ut, men det er hva de sier. Hvis den i tillegg blir bredere er jeg veldig fristet.....! Men er så godt fornøyd med bilen jeg har at jeg ikke på noen måte har hasteverk. Og da blir spørsmålet kun, Prisen?? Evt om jeg skal gå for bensin V6??
Ja, de fleste biler ruller idag 100.000 km uten feil av betydning. Når de har passert denne grensen skilles klienten fra hveten.Min far har en 09 X-Trail med full spec.. å den er nå rullet litt over 100.000km... eneste den er kjent for er å være feilfri..x-Trail er kjent for å ha stor apetitt på hjullager.
Videre kan jo Nissan sin nye X-trail være noe? evenetuelt quasquai eller noMeget fine biler med bra kvalitet.
Så også bilde nylig av Hyundai sin nye Tucson som kommer.. de har virkelig skjønt noe med design!!
Tucson vil forøvrig også bli til Sportage om en stund![]()
Jeg har kjørt 115000km nå med CX-5 diesel, min motor har ikke havarertMen de er vel dekket av nybilgarantien, håper jeg.Jeg har familie i motorbransjen og dieselmotorene i den bilen er no dritt, flere total havari før 80000km.Mazda CX-5
• Se emne - Feil, mangler og problemer med Mazda CX-5 2.2D
Nå er det en ganske spennende bensinmotor til disse bilene også.
Helt enig. Det er en høy golf. Med relativt stive dempere blir den veldig stumpete å kjøre. Har kjørt Touran i temmelig mange mil, og er ikke spesielt imponert av komfort vs. pris.Touran er hverken komfortabel eller god å kjøre, ville mye heller hatt f.eks s-max i den klassen der
Helt greit komfortabel ja, men hvorfor i all verden kjøpe og kjøre varebil når det finnes så mange bedre alternativer for samme eller lavere pris?Hvis en gir beng å operere med sportsunderstell og kjerrehjul (dvs felger med en tynn gummistriple utenpå), så er Touran greit komfortabel.
Johan-Kr
Mulig at den er bygget på Golf-chassis men det er tydelig at den er bygget opprinnelig for å være en varebil. Bare legg merke til kjørestilling og rattplassering som minner mer om en buss enn en personbil.Touran er ikke varebil. Den er en MPV (eller i Top Gear-språk en People Carrier) bygget på Golf-chassis. Har du blitt lurt og fikk en Caddy istedenfor Touran?
Johan-Kr
Hvis det er tilfelle hvorfor er ikke gulvet flatt og hvorfor har bilen festeanordning til bakseter? Caddy er renspikka varebil; Touran personbil. Du ser forresten ingen Touran varebiler i utlandet; bare en særnorsk greie.Mulig at den er bygget på Golf-chassis men det er tydelig at den er bygget opprinnelig for å være en varebil. Bare legg merke til kjørestilling og rattplassering som minner mer om en buss enn en personbil.Touran er ikke varebil. Den er en MPV (eller i Top Gear-språk en People Carrier) bygget på Golf-chassis. Har du blitt lurt og fikk en Caddy istedenfor Touran?
Johan-Kr
For ikke glemme trafikksikkerhet mht posisjon og avstand til airbag.Det er ikke alle som liker å kjøre bil i utbretta fluktstol. Jeg finner meg overhodet ikke til rette i Mazda 6 og andre biler hvor du setter deg ned i bilen og sitter med føttene nesten rett ut.
Johan-Kr
Det finnes varebiler jeg syns frister mer enn mange stasjonsvogner og SUV'er. Men billig er det ikke.Helt greit komfortabel ja, men hvorfor i all verden kjøpe og kjøre varebil når det finnes så mange bedre alternativer for samme eller lavere pris?Hvis en gir beng å operere med sportsunderstell og kjerrehjul (dvs felger med en tynn gummistriple utenpå), så er Touran greit komfortabel.
Johan-Kr
Min erfaring er at på "dårlige" biler opptrer problemene lenge før 100 000km. Mellom 170 000 - 250 000km oppstår gjerne slitasjerelaterte "problemer" men det er forsåvidt en del av normalt vedlikehold.Ja, de fleste biler ruller idag 100.000 km uten feil av betydning. Når de har passert denne grensen skilles klienten fra hveten..
Dette er stort sett en myte. Audi scorer blant de beste i de fleste undersøkelser. Bla.Svenske og Tyske. A4 er klassens mest feilfrie. Q5 og A6 scorer også veldig godt. TT scorer nest best i sin klasse.Ser det er motforestillinger når det kommer til Skoda. Faktum er at når det kommer til driftssikkerhet er Skoda best i VAG familien. Audi er dårligst. Kan forklares med to forhold. Audi får den aller nyeste teknologien inkludert barnesykdommene, samt noen teorier om "gløden" hos dem som skrur disse bilene sammen. Men det betyr nok en god del at Skoda har gjennomprøvede komponenter i bilene.
takkGodt valg. God garanti og driftssikkerhet. Gratulerer!