Bil, båt og motorsykkel Ønsker ny bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.096
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Touran er ikke varebil. Den er en MPV (eller i Top Gear-språk en People Carrier) bygget på Golf-chassis. Har du blitt lurt og fikk en Caddy istedenfor Touran?

Johan-Kr
    Mulig at den er bygget på Golf-chassis men det er tydelig at den er bygget opprinnelig for å være en varebil. Bare legg merke til kjørestilling og rattplassering som minner mer om en buss enn en personbil.

Makan til vås....... det du hevder får meg til og tro at du ikke engang kan ha sittet inne i Touran. Jeg kjøpte meg i 2011 en ny Touran 170 Tdi Dsg High-line og det er faktisk en av de beste bilene jeg har hatt. Veldig god førerplass med masser av innstillinger for og oppnå en god kjørestilling selv for en kar på nesten 1,90 og 130 kilo. Jeg hadde min Touran i 3 år og hadde ingen problemer med den og jeg fikk igjen en meget god innbyttepris for den, så for meg var dette en meget bra bil, gikk som ei kule og brukte helt nede på 0,37 på mila når jeg lunke kjørte med egg på gasspedalen og bare fulgte trafikken på motorveien.
    At Touran er opprinnelig en varebil sier du..... hvor pokker får du slikt fra........ det eneste stedet man får Touran som varebil var i Norge. Caddy var orginalt en varebil som ble ombygget til også å kunne bli til en personbil, men ikke Touran.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Touran er noe av det verste jeg har kjørt, hadde en 14-modell med 1.6tdi og DSG som leiebil en snau uke. Fin motor men skranglete plast og en girkasse som gir sirupfølelse.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.096
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse........ MEN nå hadde jeg en high-line med orginalt 17" hjul og den lå veldig bra på veien. Det eneste jeg egentlig har og utsette på Touran er at den er pga kasseformen ganske følsom ovenfor sidevind, blåser du mye sideveis så må man være våken, men utover det så er det en veldig bra bil.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det kommer nok veldig an på hva man er vandt til å kjøre.;)

T

TT.

Gjest
    Kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse........ MEN nå hadde jeg en high-line med orginalt 17" hjul og den lå veldig bra på veien. Det eneste jeg egentlig har og utsette på Touran er at den er pga kasseformen ganske følsom ovenfor sidevind, blåser du mye sideveis så må man være våken, men utover det så er det en veldig bra bil.
    "Sier du noe om bilen min, så blir jeg jaggu sint, for jeg har Super, SS, Rally, Gt, Fastback, Hartop, Sprint"

• Liker
    Reaksjoner: SRM

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.096
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    "Sier du noe om bilen min, så blir jeg jaggu sint, for jeg har Super, SS, Rally, Gt, Fastback, Hartop, Sprint"

Ja sånn blir'e her på HFS når man sier noen i mot fordi man har en annen erfaring....... ække noen bombe det.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.081
    Touran er ikke varebil. Den er en MPV (eller i Top Gear-språk en People Carrier) bygget på Golf-chassis. Har du blitt lurt og fikk en Caddy istedenfor Touran?

Johan-Kr
    Mulig at den er bygget på Golf-chassis men det er tydelig at den er bygget opprinnelig for å være en varebil. Bare legg merke til kjørestilling og rattplassering som minner mer om en buss enn en personbil.

Makan til vås....... det du hevder får meg til og tro at du ikke engang kan ha sittet inne i Touran. Jeg kjøpte meg i 2011 en ny Touran 170 Tdi Dsg High-line og det er faktisk en av de beste bilene jeg har hatt. Veldig god førerplass med masser av innstillinger for og oppnå en god kjørestilling selv for en kar på nesten 1,90 og 130 kilo. Jeg hadde min Touran i 3 år og hadde ingen problemer med den og jeg fikk igjen en meget god innbyttepris for den, så for meg var dette en meget bra bil, gikk som ei kule og brukte helt nede på 0,37 på mila når jeg lunke kjørte med egg på gasspedalen og bare fulgte trafikken på motorveien.
    At Touran er opprinnelig en varebil sier du..... hvor pokker får du slikt fra........ det eneste stedet man får Touran som varebil var i Norge. Caddy var orginalt en varebil som ble ombygget til også å kunne bli til en personbil, men ikke Touran.
    Skulle gjerne hatt stoler med justerbar lårstøtte i Touran

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.081
    Touran er noe av det verste jeg har kjørt, hadde en 14-modell med 1.6tdi og DSG som leiebil en snau uke. Fin motor men skranglete plast og en girkasse som gir sirupfølelse.
    Plasten skrangler ikke mener jeg, men enig det kan være litt mye av den. Men på en annen side så har interiøret stort sett vært uforandret siden lanseringen i 2003. Kommer ny Touran nå og da vil man antakeligvis se litt mer uptodate interiør.

Har manuell girkasse; styrer bevisst unna biler med automat.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Det var DSG kassens 'sparefunksjon' som ga meg følelsen av treg bil og skranglete plast da den konsekvent girer til et for høyt gir når en slipper gassen. Hjalp heller ikke på inntrykket at kupeen ikke blir varm ved småkjøring i temperatur rundt 0.
    Hadde bilen hatt manuelt gir eller en mer fornuftig automat og en tidsstyrt webastovarmer ville inntrykket blitt bedre. Ser nye Touran koster 60 000 mindre enn en V70 så den blir nok med i vurderingen når nr. 1 bilen bytttes.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.081
    Konas Touran har Webasto som man kan sende en sms til. Trodde de nyeste modellene nå har glødetråder i luftkanalene.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Den ble ikke engang lunken i løpet av de 6 kilometerne til jobb men det er jo et brukbart volum innvendig.
    Uansett ville jeg ikke kjøpt ny dieselbil uten tidsstyrt dieselvarmer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn