Ønskeliste?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.432
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg ønsker meg at den gjengen med såpekokere som driver Soundlab skal få fingeren ut og gi meg et tilbud på nye paneler med siste spesifikasjoner, og at de endelig forteller meg hva det vi koste å ruste opp elektronikken til nyeste stand.
mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.493
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Naim: CDS2/52/Supercap/4x135/NAT01

ATC SCM50A/100A. Hørte dette på Lyric for noen år siden, og glemmer ikke hvordan det spilte.

Linn LP12

Sonus Faber Guarneri Homage: Har vært et sikleobjekt i 10+ år.

Fullt 47 Labs system. Fordi det er så jævla sexy.

levis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2006
Antall liker
0
Supratek Cabernet.

Og egen vinkjeller....... :)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.225
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Å bli kvitt 6-7kHzdippen i venstre øre-"kanal" og dertil hørende begynnende tinnitus i samme område...... Eller var det omvendt?
Råd til å kjøpe Sun Audios SV-KT88 monoblokkit, og det tenker jeg blir om et par måneder. ;)

Bernt K

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Det er jo artig å la tanken løpe fritt og sånn umiddelbart hadde dette vært fristende:

1. Et passende stort rom med fornuftige akustiske egenskaper
2. Siste inkarnasjon av WATT/PUPPY
3. En stk topptrimmet DP A5
4. Goldmund Eidos 36A og f.eks en AVID DIVA

og frikort i samtlige platesjapper på nettet. Kabler og en balansert pre skulle det også blitt plass til.

R

Rojoh

Gjest
Akkurat nå skulle jeg gjerne ha fått DEQXen opp å gå sammen med en vellykket bassløsning til enten: Elektrostathybridene eller en monitor ala Amphion Argon2.

Hvis jeg ikke gidder dette, så sier jeg ja takk til Tannoy Glenair 10/Sandringham sammen med EAR-Yoshino-basert elektronikk.
#Edit: Må bli Sandringham - falt pladask...

Mvh. Johan

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
En impulsiv ønskeliste i helt tilfeldig rekkefølge (foruten punkt 1):

1. ny mellomtone i venstre kanalen. Denne tok kvelden forleden, og det er minst 1 mnd.ventetid for ny ! :-\

2. PS Audio Power Plant Premier

3. Esoteric P03/T03 eller P01/T01

4. Infinite Pagode Master rack

5. Ny platespiller, Avid Acutus e.l.

6. Aktiv deling

7. toppgevinsten i lotto ;D

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Dette ønsker jeg meg til loftet:

Men blir litt dyrere enn planlagt :)
Noen som tilfeldig kjenner til noen av de nevnte produktenene?

Hilsen,
Olav

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Denne ønsker jeg meg, en Esoteric UX-1:

Mer nærliggende er dog å beholde DV50`n og heller kjøpe en ekstern DAC. Feks. denne som byggesett fra Audio Note, DAC kit 2.1:

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jeg ønsker meg en Stratos og en Isle of Jura, mer trenger jeg ikke
mvh
Sleiven

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Jeg ønsker meg mer enn sjokolade i hvertfall... ;)

En god 300B forsterker med passende pre, samt ny arm og pu til vinylriggen.

Det ønsker jeg meg, på relativt kort sikt... ::)

Inenfor et 20-års perspektiv ønsker jeg meg hele Living Voice-showroom inkludert software (har hørt at det står en svært omfattende samling vinyl der 8))

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.493
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
"Living Voice-showroom"

Åhh, hvem ønsker vel ikke den veggen der. *drool*

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hva ønsker jeg meg?
Mere Klipsch selvfølgelig! ;)
La Scala II for eksempel. :D

K

kbwh

Gjest
Dersomattehvisomatte min Tandberg 3028A mot formodning skulle ta kvelden ønsker jeg meg en SVART Bryston BP6 som erstatning. Jeg foretrekker elektronikk man ikke kan høre, og med 20års garanti skulle den være uhørlig lenge nok.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Og hvor mange av ønskene har foreløpig blitt oppfylt.? :D
Kjell

U

utgatt60135

Gjest
Lyngen skrev:
Større lytterom! :'(

Men i nåværende rom er jeg meget godt fornøyd. Jeg snuste litt på nye høyttalere men tanken på å kvitte meg med ProAc´ene som jeg har blitt så glad satte inn bremsene. Og de passer så fint inn i det lille rommet. Topp matchet med Sugden så vil jeg ha de lengre. Jeg hadde en ML eier innom og han hadde ingen bemerkninger annet en rombegrensning 8).

Med større rom: (please... :D) Tja ikke lett å si.. - spilleren min holdet definitivt mål. Drømmer om Martin Logan Vantage test mot ProAc D38. Og en stor forsterkertest :). Leema acoustics og Sim audio er deltagere? Men også å jakte på uoppdagede perler av noen høyttalere. Man må jo ikke binde seg bare opp til noen gamle favorittmerker.

Trur eg...
Niks .... :-\... not yet...

Men har klart å "kvitte meg" med ProAc´ene da.. :)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Rotekroken skrev:
Kjell
har da fått det ene på plass :)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.052
Det skulle ikke fordundre meg om Endre kjøper disse forsterkere til 1,4 mill :eek:

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Bastanis Prometheus høyttalere
Philips CDpro2LF drivverk

Dessverre må jeg nesten prioritere tv i første omgang, selv om det er ganske deilig å ikke ha tv. 8)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Etter at jeg startet denne tråden har både riaa, pickup og en m,asse kabling blitt byttet ut. Det er ikke så mye jeg kunne tenke meg å bytte ut av det jeg har, men med ryggen mot veggen ser lista sånn ut:

Transparent Reference XL biwire høyttalertkabler
Audio Note 4.1x dac
Avid Acutus/Dyna 505/Dyna XV-1s (joda, nå har jeg hørt den. Senest på fredag. Mitt definitivt største sikleobjekt.)
cj Art
evt. Hovland HP100
Ny forbindelseskabel mellom min Trichord riaa/PSU.
Denne siste var jeg innom importøren OHC for å kjøpe. De visste ikke at den eksisterte, hadde ingen prisliste på noen ting og visste ikke om de noen gang kom til å ta den inn. Jaggu sa jeg importør! Beklager digrersjonen, men nå er det sagt!
Ellers, om noen av dere har overnevnte liggende å slenge, give me a call!

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.052
Mens Endre ønsker seg nye forsterkere på 800 watt, er jeg så nøysom av meg at jeg ønsker meg et par Luxman M-600 på 30 watt. :)

O

om.s

Gjest
Ny digital kilde, om det ikke struler til seg så kan den være på vei, ellers av mer praktiske årsaker, ett noe slanket forsterker oppsett (vanskelig å finne noe bedre, for fornuftige penger), så det får heller bli anderledes enn dagens...

mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.758
Torget vurderinger
28
Ei ukes ferie med regnevær så jeg kan få testet ut alt utstyret som har landet i lytterommet denne helgen, og få masse tid til å lytte til alle de nye platene som ble kjøpt inn lørdag og de som ligger på posten og venter på meg.....

Impulse, hvorfor DV505?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Tastefeil, Fosse! Selvfølgelig skal det være Dynavector 507 MK et-eller-annet. ;D

J

Jurassic

Gjest
Jeg ønsker meg et nytt og mer smakfullt lytterom samt vinyl/rør riaa.
HIFI oppgraderinger begynner å friste mindre og mindre egentlig så jeg regner med å beholde komponentene lengre nå enn det jeg har gjort noen gang tidligere.

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Jeg må innrømme at jeg har lekt med tanken allerede en stund. Det er det eneste naturlige steg videre på forsterkersiden. Vi får se hva fremtiden bringer :D

mvh

Endre Askeland skrev:
Disse står på ønskelisten ;)

mvh

D

Dilla

Gjest
Kuzma Stabi Reference / Tri-planar mk VII / Lyra Skala - det ønsker jeg meg, og jeg har seriøse planer om å få ønsket innfridd i løpet av året 8)

Har forberedt meg på denne vinylriggen ved å ha anskaffe meg en Hovland HP-100 MC ...

Jadis JA 50 monoblokker og Sonus faber Guarneri Homage er allerede innfridde ønsker som blir stående til jeg stuper :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg har desverre ingen infridde hifi-drømmer å melde om. :'(
Til det har det blitt for mange nødvendige investeringer på utenomhi-endelige områder.
Jeg får trøste meg med at jeg ikke er overmisfornøyd med den lyden jeg har, og tilpasse drømmene til et mer realistisk plan.

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Antall liker
1
Jeg ønsker meg Audio Valve Assistent 50. Kort og godt den beste forsterker jeg har hørt noenesinne.

mvh

R

Rojoh

Gjest
Rojoh skrev:
Akkurat nå skulle jeg gjerne ha fått DEQXen opp å gå sammen med en vellykket bassløsning til enten: Elektrostathybridene eller en monitor ala Amphion Argon2.

Hvis jeg ikke gidder dette, så sier jeg ja takk til Tannoy Glenair 10/Sandringham sammen med EAR-Yoshino-basert elektronikk.
#Edit: Må bli Sandringham - falt pladask...

Mvh. Johan
Rotekroken skrev:
Kjell
Ja, jeg har vel fått hva jeg dengang ønsket meg, og er fortsatt fornøyd. :)

Mvh. Johan

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.758
Torget vurderinger
28
Fosse skrev:
En GM20 til hadde kanskje vært morsomt. Et par nye Merlin VSM MXe og en skikkelig step-up trafo. Nysgjerrig på Air Tight ATH-2, eller hva Bent kommer opp med etter at produksjonen av Mu er avsluttet. Så trenger jeg nytt rack eller lignende møbel, et par lyttestoler og et stort vakkert teppe for hygge og dempet akustikk.... og en DaaD4 til.

Og Impulse, Boe og Parelius på snarlig besøk, foruten OAS-gjengen.
Artig lesning. Stolene mangler fortsatt forresten..... teppet ble for stort og derfor byttet ut med det som lå i stua.
Det ble step-up, men ikke trafo.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Sonus faber Guarneri Homage!!! trenger ikke å spille på dem, bare eie!

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Endre Askeland skrev:
Jeg må innrømme at jeg har lekt med tanken allerede en stund. Det er det eneste naturlige steg videre på forsterkersiden. Vi får se hva fremtiden bringer :D

mvh

Endre Askeland skrev:
Disse står på ønskelisten ;)

mvh
Rimelig svære disse ja.. så nettopp et slikt sett til salgs på andre siden av dammen... En drøm få kan unne seg vil jeg tro :)

O

om.s

Gjest
Vel, det ble ikke digital kilde på meg, men noe annet som har stått veeeldig langt opp på ønskelista, for høyt, til idag ;) (Se evnt mitt anlegg/billedtråden) ;D ;D

mvh

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Jeg vil ha en utrangert hurtigrute. Der vil jeg innrede salonger og spisesaler til forskjellig bruk: For eksempel skal det være en sal til store elektrostater, en sal for Lowtherhorn og rørforsterkere, en sal hovedsakelig til rock, med store, aktive ATC, eller lignende. I det hele vil flest mulig seriøse "retninger" innen audio bli representert, og forsøkt realisert optimalt. Det vil også bli rene "nostalgirom" med mye forskjellig eldre kvalitetsutstyr. I det største nostalgirommet vil jeg innstallere en gyroskop-stabilisert platespiller og LP samlingen, ellers skal all musikk kunne kalles opp til hvorsomhelst fra en sentral plassert server.

Kapteinslugaren vil jeg gjøre estetisk tiltalende med bl.a et par mellomstore Avalon høyttalere, men med elektronikkboksene (antagelig blir det et par ML 33H) skjult i nabolugaren. Man må jo kunne unne seg litt "night music" på sengekanten uten å bli kokt. Etterhver som trangen til å få flere lytterom melder seg, vil jeg slå sammen lugarer, fjerne skott osv, for å få gode akkustiske forhold. (Naim må jo f.eks få sitt rom, såklart..) Lasterommet vil jeg shine opp og innrede til skipskino med vekt på kvalitetslyd, men også med surround-mulighet, mest av hensyn til eventuelle gjester. Det er mye å tenke på.

For det meste vil jeg ligge for anker (i Middelhavsregionen om vinteren). Men det vil også bli årlige tokt langs norskekysten med landligge i byene. Alle ville være velkommen ombord til lytteopplevelser, særlig pengelens skoleungdom o.l,
OBS: I perioder vill jeg antagelig være opptatt med andre ting, og da vil jeg kunne låne ut båten til interesserte. Det vil være gratis. (men ikke noe råkjøring takk!). No

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Ønsker deg lykke til, No.!
Si fra om det blir noe slikt, så skal vi nok klare å komma oss til båten på ett eller annet vis.! :D
PS: vet om en båt som kanskje må hugges, den ligger nederst i Drammensfjorden mot Hurum-siden ;)
En tidligere "kosebåt" som gikk i internajonalt farvann 8)
Sikkert flere her som har hørt om de båtene til Hagen.? ;D
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Siden det ser ut til at det meste av elektronikk faller på plass i løpet av nærmeste fremtid, så er det ikke stort som står på min ønskeliste..
Et bilde sier mer enn tusen ord, så jeg skal fatte meg i korthet om hva jeg ønsker meg ;D

Dette er bilde tatt hjemme hos meg om noen år ;D

Vedlegg

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Velkommmen ombord Rotekroken!
(de der hornene kan jeg bruke som dekkshøyttalere uten at det bryter for mye med stilen). No

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hvaslags balje er det du legger opp til å kjøpe, Dr. Nei? HMS Queen Elisabeth? ;D

For å bringe tråden litt på rett kjøl igjen (sorry, jeg kunne altså ikke dy meg! ;))

Øverst på min liste akkurat nå står et par Transparent jumpere. Noen som har?

Topp Bunn