Jeg vil ha en utrangert hurtigrute. Der vil jeg innrede salonger og spisesaler til forskjellig bruk: For eksempel skal det være en sal til store elektrostater, en sal for Lowtherhorn og rørforsterkere, en sal hovedsakelig til rock, med store, aktive ATC, eller lignende. I det hele vil flest mulig seriøse "retninger" innen audio bli representert, og forsøkt realisert optimalt. Det vil også bli rene "nostalgirom" med mye forskjellig eldre kvalitetsutstyr. I det største nostalgirommet vil jeg innstallere en gyroskop-stabilisert platespiller og LP samlingen, ellers skal all musikk kunne kalles opp til hvorsomhelst fra en sentral plassert server.
Kapteinslugaren vil jeg gjøre estetisk tiltalende med bl.a et par mellomstore Avalon høyttalere, men med elektronikkboksene (antagelig blir det et par ML 33H) skjult i nabolugaren. Man må jo kunne unne seg litt "night music" på sengekanten uten å bli kokt. Etterhver som trangen til å få flere lytterom melder seg, vil jeg slå sammen lugarer, fjerne skott osv, for å få gode akkustiske forhold. (Naim må jo f.eks få sitt rom, såklart..) Lasterommet vil jeg shine opp og innrede til skipskino med vekt på kvalitetslyd, men også med surround-mulighet, mest av hensyn til eventuelle gjester. Det er mye å tenke på.
For det meste vil jeg ligge for anker (i Middelhavsregionen om vinteren). Men det vil også bli årlige tokt langs norskekysten med landligge i byene. Alle ville være velkommen ombord til lytteopplevelser, særlig pengelens skoleungdom o.l,
OBS: I perioder vill jeg antagelig være opptatt med andre ting, og da vil jeg kunne låne ut båten til interesserte. Det vil være gratis. (men ikke noe råkjøring takk!). No